widoczna połowa pamięci RAM

Data: 2015-07-14 13:53:09
Autor: Krystek
widoczna połowa pamięci RAM
Wymieniałem pamięć w laptopie Asus A6Rp. Po wymianie widoczna było tylko połowa pamięci. Koniec końców metodą prób i błędów udało mi się dopasować posiadane moduły tak, że pamięć była widoczna w całości. Nie rozumiem jednak dlaczego dla niektórych była widoczna tylko połowa, jak uniknąć niespodzianek w przyszłości i na co zwracać uwagę w parametrach (laptopa?) i pamięci kupując te ostatnie?

Krystian

Data: 2015-07-14 20:30:25
Autor: qwerty
Użytkownik "Krystek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55a4f828$0$16683$c3e8da3$76a7c58f@news.astraweb.com...
Nie rozumiem jednak dlaczego dla niektórych była widoczna tylko połowa, jak uniknąć niespodzianek w przyszłości i na co zwracać uwagę w parametrach (laptopa?) i pamięci kupując te ostatnie?

Czytać dokumentację producenta.

Data: 2015-07-14 21:06:24
Autor: Krystek
On 14.07.2015 20:30, qwerty wrote:
[...]

Na jaki konkretnie parametr pamięci zwracać uwagę?

Krystian

Data: 2015-07-14 23:07:37
Autor: Jeffrey
Krystek wrote:
[...]

np napięcie zasilania

Data: 2015-07-14 23:31:19
Autor: Krystek
On 14.07.2015 23:07, Jeffrey wrote:
Krystek wrote:
Na jaki konkretnie parametr pamięci zwracać uwagę?

np napięcie zasilania

Pamięć działała, tylko, że była jej dostępna połowa. Jaki jest związek między napięciem zasilania a widocznością pamięci?

Krystian

Data: 2015-07-15 06:12:01
Autor: Jeffrey
Krystek wrote:
[...]

miałem taki numer, jedna kość miała inne napięcie zasilania a system podał niższe i jedna pamięć nie działała

Data: 2015-07-15 12:15:05
Autor: Michal Lukasik
On 15/07/2015 05:12, Jeffrey wrote:

miałem taki numer, jedna kość miała inne napięcie zasilania a system
podał niższe i jedna pamięć nie działała

Czyli nie działała wcale, a tu mowa o połowie - zupełnie inna bajka. Poza tym jaki system? Za wszystko odpowiedzialny jest BIOS/UEFI i SPD w modułach RAM.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-07-15 01:01:03
Autor: Michal Lukasik
widoczna połowa pamięci RAM
On 14/07/2015 22:07, Jeffrey wrote:

np napięcie zasilania

Związek z tematem?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-07-15 03:52:05
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 15 Jul 2015 01:01:03 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

On 14/07/2015 22:07, Jeffrey wrote:

np napięcie zasilania

Związek z tematem?

Zerowy. Ale plumknął, więc jest dumny.

[ Pomogę Ci… Pchaj mocniej nogami! Od czego masz nogi jak nie pchasz?!     ]
[                                              (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2015-07-15 01:00:18
Autor: Michal Lukasik
On 14/07/2015 20:06, Krystek wrote:

Na jaki konkretnie parametr pamięci zwracać uwagę?

hint: memory rank
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-07-31 08:32:34
Autor: 666
widoczna połowa pamięci RAM
Mi do lapka pasowała dopiero czwarta czy piąta para pamięci 2 x 1GB (chyba ostatecznie Kingston okazał się zwycięzcą, ale nie chce mi się rozkręcać).
Co ciekawe, parę lat wcześniej mozolnie dobierałem 2x 512MB i najlepiej się sprawowała pamięć Transcend 512MB, kupiłem więc o niemal identycznych parametrach Transcend 1GB i... wtopa, nie chodziła.
Oczywiście producent lapka (Panasonic) oferował pamięć firmową za cenę x5.
Innymi słowy: trzeba próbować
Producenci i dostawcy pamięci mają swoje tabele kompatybilności.

-- -- -

Data: 2015-07-31 16:24:03
Autor: Michal Lukasik
On 31/07/2015 07:32,  666 wrote:
[...]

Ale po co kombinować "w ciemno"?
Wybierasz sobie pojemność jaka Cię interesuje z listy kompatybilnych, sprawdzasz w dokumentacji jej specyfikację ze szczególnym zwróceniem uwagi na organizację i kupujesz najtańszą o takiej samej.
I nie ma "ch* we wsi", musi działać. Jak dla mnie ta metoda sprawdza się w 100%. Jak nie ma listy kompatybilnych to sprawdzasz chipset.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-07-31 17:42:25
Autor: Irokez
W dniu 2015-07-31 o 17:24, Michal Lukasik pisze:

[...]

A ja się kiedyś zdziwiłem z taką jedną Toshibą, co do niej pasowały tylko pamięci które miały SPD w rewizji 1.2. Także dla mnie metoda ta ma 99% powodzenia :)

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2015-08-02 12:47:03
Autor: Michal Lukasik
On 31/07/2015 16:42, Irokez wrote:

A ja się kiedyś zdziwiłem z taką jedną Toshibą, co do niej pasowały
tylko pamięci które miały SPD w rewizji 1.2. Także dla mnie metoda ta ma
99% powodzenia :)

Zawsze jest jakiś wyjątek od reguły. ;D
Na pewno w "manualu" nic o tym nie było?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-02 17:26:10
Autor: Irokez
W dniu 2015-08-02 o 13:47, Michal Lukasik pisze:
[...]

A gdzie tam, numery zamówieniowe Toshiby tylko.
Najbardziej się zdziwiłem jak włożyłem moduły pamięci Toshiba z innego modelu i nie poszło. Ot, Toshiba w Toshibie nie działa. Działały tylko moduły Microna. Wtedy zacząłem szukać info o zawartości EEPROM na module pamięci oraz zgromadziłem sporą liczbę różnych egzemplarzy do testów.

--
Irokez

Data: 2015-08-02 19:37:23
Autor: Michal Lukasik
On 02/08/2015 16:26, Irokez wrote:

[...]

Słusznie. :D
Teraz kojarzę inny, podobny "motyw" z "black list" w lapku Alienware (problem dotyczył karty graficznej, ale lista obejmowała też inne podzespoły). Zaszyte to było w BIOSie - dało się wyciąć, a że mam programatory (w razie "W") i lubię wyzwania to się bawiłem, aż zaczęło działać nie tylko to co producent sobie wymyślił.
Tak czy siak, jeszcze nie spotkałem się by jakiś RAM nie ruszył - najwyraźniej mam dużo szczęścia. ;D

BTW. "Egzemplarzy" - masz na myśli moduły RAM czy zrzuty EEPromów z SPD?
Jeśli to drugie to zrzucałeś sam, czy znalazłeś gdzieś w sieci?

Zainspirowany powyższym znalazłem trochę informacji, że jest soft do "grzebania" w SPD. Temat dość popularny wśród "podkręcaczy".
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-02 21:42:09
Autor: Irokez
W dniu 2015-08-02 o 20:37, Michal Lukasik pisze:
[...]

whitelist do dziś się stosuje.
Wczoraj próbowałem wsadzić moduł WWAN do swojego Lenovo B570e.
'104-Unsupported WWAN network device detected. System halted. Remove device and restart.'

Tak więc nie kupujcie Lenovo. Jak będziecie chcieli wymienić także WLAN na szybszy - zapomnijcie, tylko oryginalny jaki producent przewidział.

Tak czy siak, jeszcze nie spotkałem się by jakiś RAM nie ruszył -
najwyraźniej mam dużo szczęścia. ;D

aha

BTW. "Egzemplarzy" - masz na myśli moduły RAM czy zrzuty EEPromów z SPD?
Jeśli to drugie to zrzucałeś sam, czy znalazłeś gdzieś w sieci?

Nie, najpierw nie wiedziałem o co biega więc ze 20 sztuk różnych modeli/producentów. Jak wybrałem te co działają zająłem się różnicami w SPD. Nie każdy laptop daje dostęp do SPD. Wtedy na Toshibie nie miałem dostępu, korzystałem z laptopa HP, a i tak w nim tylko moduł w pierwszym slocie można było odczytać. Potem dorwałem program do edycji, tylko że musiałem jeszcze dorwać przejściówkę z "małych"na "duże" aby w PC stacjonarnym to robić, bo HP pozwalał tylko czytać. A ponieważ nie udało się to wyselekcjonowałem co potrzebowałem i temat zamknąłem.

Zainspirowany powyższym znalazłem trochę informacji, że jest soft do
"grzebania" w SPD. Temat dość popularny wśród "podkręcaczy".

Nie tylko podkręcaczy, zdarza się że pamięć pada bo... się właśnie coś pomerdało w SPD. Wystarczy zaprogramować tak jak ma być i moduł ożywa.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2015-08-03 13:37:03
Autor: Michal Lukasik
On 02/08/2015 20:42, Irokez wrote:

[...]

Tu masz przykładowy opis jak to obejść raz na zawsze
http://donovan6000.blogspot.co.uk/2013/06/insyde-bios-modding-wifi-and-wwan-whitelists.html
Znajdziesz tam też link do forum, gdzie ludzie podsyłają już wycięte. Przy odrobinie szczęścia znajdziesz swój.

BTW. Zadałem sobie trochę trudu i
https://www.bios-mods.com/forum/Thread-Lenovo-B570E-White-List-removal
Jak masz BIOS w podstawce i kostkę na podmianę to niczym nie ryzykujesz. ;D

Nie tylko podkręcaczy, zdarza się że pamięć pada bo... się właśnie coś
pomerdało w SPD. Wystarczy zaprogramować tak jak ma być i moduł ożywa.

Dobrze wiedzieć.
Soft zaprogramuje "martwy" moduł w MB czy trzeba użyć programatora? (pewnie wiesz, więc szybciej zapytać niż wygooglać)
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-03 19:49:37
Autor: Irokez
W dniu 2015-08-03 o 14:37, Michal Lukasik pisze:
[...]

Ni epamiętam czy w podstawce czy nie, ale dzięki.
Znalazłem też ten BIOS, ale kupiłem kartę za 20 złotych Ericsson F3507G wyciągniętą z innego modelu Lenovo i czekam aż przyjdzie. Może zadziała bez kombinowania (a ma GPS przy okazji w stosunku do tego co wcześniej próbowałem) Jak nie, pogonię BIOS zmodyfikowany, choć obawiam się że jest on zrobiony tylko pod karty WLAN a nie WWAN. Wtedy cóż, pokombinuję z IDA :)

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2015-08-04 19:43:37
Autor: Irokez
[...]

Skończyło się na nie wgrywaniu moda, ale zaklejeniu pinu 20 na karcie miniPCIe. Wprawdzie po wejściu i wyjściu z BIOS wywala komunikat, ale przy starcie tego nie ma i włącza się normalnie.
Trzeba zainstalować sterowniki,wsadzić kartę SIM (wsadziłem nieaktywnego prepaida), zainstalować ThinkVantage GPS Enabler, uruchomić go i jak on działa to i GPS działa :)

Po włożeniu aktywnej karty modem GSM też działa.

ale to już nie na temat.

Irokez

Data: 2015-08-01 11:04:16
Autor: 666
widoczna połowa pamięci RAM
Akurat sprzedawcy rzadko wiedzą, co oferują.
A pamięci "na 100% zgodne" (i to na papierze, jak nie wsadzisz i nie zapuścisz na noc memtesta to się do końca nie przekonasz) były droższe x3.
BTW Kingston cechuje się wysoką (no na pewno powyżej przeciętnej) kompatybilnością.

-- -- -

Data: 2015-08-02 12:43:59
Autor: Michal Lukasik
On 01/08/2015 10:04,  666 wrote:
Akurat sprzedawcy rzadko wiedzą, co oferują.

"Diluję" z poważnymi ludźmi.

[...]

Zabawne, bo nie pamiętam kiedy ostatni raz kupowałem Kingston. :D
Najczęściej to Hynix i Samsung (o dokumentację łatwo i cena rozsądna).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-02 13:54:42
Autor: 666
widoczna połowa pamięci RAM
Samsungi akurat najbardziej "lubią" niepasować <=> niska cena ?

-- -- -

Data: 2015-08-02 15:07:46
Autor: Michal Lukasik
On 02/08/2015 12:54,  666 wrote:
Samsungi akurat najbardziej "lubią" niepasować <=> niska cena ?

Bullshit.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-02 13:58:08
Autor: 666
widoczna połowa pamięci RAM
Z kolei do mojego NAS-a pasuje "tylko" AData (no nie tylko, ale prawie tylko).

-- -- -

Data: 2015-08-02 15:06:44
Autor: Michal Lukasik
On 02/08/2015 12:58,  666 wrote:
Z kolei do mojego NAS-a pasuje "tylko" AData (no nie tylko, ale prawie
tylko).

Na pewno. ;D
Jak dotąd z żadnym NASem nie miałem problemów. W tej chwili mam 2 sztuki Netgear i w jednym siedzi 2GiB Samsung w drugim 1GiB Nanya (najtańsze jakie znalazłem na eBay) - poszły bez żadnych problemów (wcześniej oczywiście odrobiona "praca domowa").
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-03 11:51:26
Autor: 666
widoczna połowa pamięci RAM
Poszukaj, co pasuje do QNAP na Atomie, to się dowiesz.
Podrzuć mi jeszcze, jaki SODIMM 2 Gb pasuje do drukarki Samsung SCX-5737FW (i ewentualnie) SCX-5736FR, bo ja już wymiękłem.
Albo się nie wymądrzaj.

-- -- -
Na pewno. ;D

Data: 2015-08-03 13:36:18
Autor: Michal Lukasik
On 03/08/2015 10:51,  666 wrote:

Poszukaj, co pasuje do QNAP na Atomie, to się dowiesz.

Easy. Mam to za sobą. Nawet nie trzeba zagłębiać się w dokumentację bo forum QNAPa jest pełne sprawdzonych przykładów.

Podrzuć mi jeszcze, jaki SODIMM 2 Gb pasuje do drukarki Samsung
SCX-5737FW (i ewentualnie) SCX-5736FR, bo ja już wymiękłem.

Nooo, do Samsunga to na pewno znajdziesz wśród Kingstonów a nie "taniochy" Samsungów. ;D
BTW. Nie chce mi się teraz sprawdzać ale płyta w tej drukarce to AFAIR nie supportuje nawet 1GB (AFAIR jest tam kombinacja RAMu z flashem).

Albo się nie wymądrzaj.

:D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-04 12:46:43
Autor: 666
widoczna połowa pamięci RAM
"Pełne" czyli trzy moduły na krzyż.

-- -- -

Data: 2015-08-04 15:46:38
Autor: Michal Lukasik
On 04/08/2015 11:46,  666 wrote:
"Pełne" czyli trzy moduły na krzyż.

Taaa. Że masz problem z szukaniem to już wiemy.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-04 18:42:28
Autor: 666
widoczna połowa pamięci RAM
To nie jest grupa o Twojej psychice, lecz o pecetach.

-- -- -

Data: 2015-08-05 12:05:43
Autor: Michal Lukasik
On 04/08/2015 17:42,  666 wrote:
To nie jest grupa o Twojej psychice, lecz o pecetach.

Sorry, jeśli przerasta Cię znalezienie informacji na ogólnodostępnym forum. I żeby było jasne od początku mowa o forum.qnap.com nie qnapclub.pl bo tam to... może przemilczę poziom. To samo zresztą tyczy informacji na forach dotyczących Netgear.

BTW. Doczytałeś specyfikację drukarki czy nadal szukasz czegoś co wydaje Ci się, że znajdziesz?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-08-05 15:08:40
Autor: 666
widoczna połowa pamięci RAM
To nie jest grupa o Twojej psychice, lecz o pecetach.

-- -- -
jeśli przerasta Cię

Data: 2015-08-02 17:28:35
Autor: Irokez
W dniu 2015-08-01 o 11:04,  666 pisze:
BTW Kingston cechuje się wysoką (no na pewno powyżej przeciętnej)
kompatybilnością.

Może, ale ostatnio jak jeszcze nigdy padniętej pamięci DDR2/DDR3 nie uświadczyłem to w ostatnim okresie 4 miesięcy 4 sztuki Kingstonów do piachu poszły.
No i Kingston HyperX RED 4GB DDR3 nie poszedł na płycie Intela H55.

--
Irokez

widoczna połowa pamięci RAM