widzenia z dzieckiem

Data: 2009-12-22 15:13:34
Autor: kasia
widzenia z dzieckiem
witam.
moj znajomy i jego zona zyja w separacji. jego zona nie pozwala mu sie
spotykac z dzieckiem. kolega ten troche narozrabial w przeszlosci,
zaniechal utrzymywania dziecka i odwiedzania go.Jednak teraz twierdzi
ze chce go widywac (jakie ma plany co do utrzymywania-nie wiem).
Wiem tez ze moj znajomy nie ma zasadzonych widzen z dzieckiem ani
alimentow, wobec tego czy ta jego zona moze mu zabronic widywania
dziecka? Zrozumiale jest jesli sad zasadzi takie widzenia ale jesli
nie bylo takiej sprawy?

Data: 2009-12-23 07:46:55
Autor: Piotr NetExpert
widzenia z dzieckiem
W dniu 2009-12-23 00:13, kasia pisze:
Wiem tez ze moj znajomy nie ma zasadzonych widzen z dzieckiem ani
alimentow, wobec tego czy ta jego zona moze mu zabronic widywania

Nie może. Ojcem jest także prawnie, a nie tylko biologicznie?

Z tym, że powyższa odpowiedź dotyczyła strony prawnej. W praktyce jest inaczej.

Jeżeli rzeczywiście chce zacząć być ojcem i matka dziecka jest gotowa rozmawiać, to będzie najlepsza droga. Jeżeli nie potrafią rozmawiać (ale chcą), mogą skorzystać z mediacji.

Jeżeli rozmowa nie wchodzi w grę, może wystąpić do sądu, choć w jego sytuacji ma tam kiepską pozycję. Coś jednak wywalczy. Będzie miał wtedy papier. Ten papier pozwoli mu egzekwować swoje prawa, choć tylko teoretycznie.

Piotr Szafarczyk

http://www.netexpert.pl

widzenia z dzieckiem