więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej

Data: 2012-01-10 12:22:09
Autor: Bartek
więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej
Hej,

Taki mam ciekawy problem, może kto¶ będzie wiedział jak z niego wyj¶ć. Wszystkie "gdzie¶ dzwoni" mile widziane.

Otóż, w sytuacji gdy nieruchomo¶ć jest obci±żona więcej niż jedn± hipotek±, i zostaje wszczęta egzekucja z nieruchomo¶ci na zaspokojenie wierzytelno¶ci zabezpieczonej hipotek±, która ma dalsze pierwszeństwo, co się dzieje z hipotek± która ma pierwszeństwo?

Z góry dzięki,

Bartek.

Data: 2012-01-10 21:27:08
Autor: falset
więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej
zabezpieczonej hipotek±, która ma dalsze pierwszeństwo, co się dzieje z hipotek± która ma pierwszeństwo?

1. Państwo, US, ZUS
2. BANK
3. Kto pirwszy tyn lepszy

FL

Data: 2012-01-10 12:46:46
Autor: Bartek
W dniu wtorek, 10 stycznia 2012, 21:27:08 UTC+1 użytkownik falset napisał:

>hipotek� kt�ra ma pierwsze�stwo?

1. Pa�stwo, US, ZUS
2. BANK
3. Kto pirwszy tyn lepszy

Nie zrozumiałem odpowiedzi albo nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Z tej pierwszej hipoteki wierzytelność nie jest wymagana. B.

Data: 2012-01-12 03:44:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-01-10 21:46, Bartek pisze:
[...]

Nie wnikam kto i jakie ma hipoteki - zaspokojenie podług kolejności hipotek.

Przykład:

Hipoteka umowna zwykła 1 o "wartości 200 000".
Hipoteka umowna zwykła 2 o "wartości 50 000".

Wartość nieruchomości: "100 000"

Zaspokojony będzie tylko i wyłącznie organ prowadzący egzekucję (koszty) i wierzyciel z hipoteki 1.

Zasadniczo ...

Data: 2012-01-12 07:28:08
Autor: Johnson
więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej
W dniu 2012-01-10 21:46, Bartek pisze:

Nie zrozumiałem odpowiedzi albo nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Z tej pierwszej hipoteki wierzytelno¶ć nie jest wymagana.

Art. 1036 §2 kpc

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2012-01-12 03:42:26
Autor: Rafał \"SP\" Gil
więcej niż jedna hipoteka - egzekucj a tej dalszej
W dniu 2012-01-10 21:27, falset pisze:
zabezpieczonej hipoteką, która ma dalsze pierwszeństwo, co się dzieje z
hipoteką która ma pierwszeństwo?
1. Państwo, US, ZUS
2. BANK
3. Kto pirwszy tyn lepszy

Masz coś na poparcie tych bzdur, zwłaszcza pkt 1 ?

Data: 2012-01-12 07:26:59
Autor: Johnson
[...]

Masz co¶ na poparcie tych bzdur, zwłaszcza pkt 1 ?

Kiedy¶ - całkiem niedawno tak było. Był przepis w ordynacji podatkowej.

Teraz jest tylko art. 1025 kpc

Data: 2012-01-12 20:17:49
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-01-12 07:26, Johnson pisze:

zabezpieczonej hipoteką, która ma dalsze pierwszeństwo, co
siÄ™ dzieje z
hipoteką która ma pierwszeństwo?
1. Państwo, US, ZUS
2. BANK
3. Kto pirwszy tyn lepszy
Masz coś na poparcie tych bzdur, zwłaszcza pkt 1 ?
Kiedyś - całkiem niedawno tak było. Był przepis w ordynacji
podatkowej.
Teraz jest tylko art. 1025 kpc

Ja piję do P 24/06 TK (jeśli pamięć mnie nie myli) ... Nie wiem skąd "uprzywilejowanie państwa" siedzi jeszcze ludziom w głowach.

Data: 2012-01-13 06:46:42
Autor: seba
więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej
sk±d "uprzywilejowanie państwa" siedzi jeszcze ludziom w głowach.

czy ty wogole znasz prawo o windykacji hipotecznej?

Data: 2012-01-13 08:31:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-01-13 06:46, seba pisze:

skąd "uprzywilejowanie państwa" siedzi jeszcze ludziom w głowach.
czy ty wogole znasz prawo o windykacji hipotecznej?

Nie. A co to je windykacja hipoteczna ?

Data: 2012-01-13 08:43:35
Autor: seba
więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej
Nie. A co to je windykacja hipoteczna ?

i ty doradzasz na li¶cie ludziom? Skończ narpiew prawo!!!

Seba (radca p)

Data: 2012-01-13 11:22:47
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-13 08:43, seba pisze:
Nie. A co to je windykacja hipoteczna ?

i ty doradzasz na li¶cie ludziom? Skoñcz narpiew prawo!!!

Seba (radca p)

Teraz to ty chyba ĹĽartujesz z tym radc.pr.

Ja też nie wiem co to jest windykacja hipoteczna, a prawo skończyłem (co prawda dawno)

Data: 2012-01-13 11:30:22
Autor: seba
więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej
Teraz to ty chyba żartujesz z tym radc.pr.

to pewnie zmian w kc i kpk nie ¶ledzisz

Seba

Data: 2012-01-13 11:39:42
Autor: Johnson
więcej niż jedna hipoteka - egzekucj a tej dalszej
W dniu 2012-01-13 11:30, seba pisze:
Teraz to ty chyba Âżartujesz z tym radc.pr.

to pewnie zmian w kc i kpk nie ¶ledzisz

Dobra, zapodaj art. kc czy kpc który mam przeczytać aby się dowiedzieć, co to, ta windykacja hipoteczna. Lubię poszerzać swoją wiedzę :)

Data: 2012-01-13 18:22:39
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-01-13 11:39, Johnson pisze:

Teraz to ty chyba Âżartujesz z tym radc.pr.
to pewnie zmian w kc i kpk nie ¶ledzisz
Dobra, zapodaj art. kc czy kpc który mam przeczytać aby się
dowiedzieć, co to, ta windykacja hipoteczna. Lubię poszerzać
swojÄ… wiedzÄ™ :)

Użyczysz czipsów ? Bo moje się już skończyły :)

Data: 2012-01-14 07:11:37
Autor: Liwiusz
[...]

<Johnson mode on>

A co to są czipsy, bo ich nie mogę w kc i kpc znaleźć?

<Johnson mode off>

--
Liwiusz

Data: 2012-01-14 12:32:16
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-01-14 07:11, Liwiusz pisze:

Użyczysz czipsów ? Bo moje się już skończyły :)
<Johnson mode on>
A co to są czipsy, bo ich nie mogę w kc i kpc znaleźć?
<Johnson mode off>

Miałem przejść ponad, ale ...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Chipsy
Pisownia polska CZIPSY.
Keczup teĹĽ istnieje.

Data: 2012-01-15 18:52:04
Autor: Johnson
więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej
W dniu 2012-01-14 07:11, Liwiusz pisze:

<Johnson mode on>

A co to s± czipsy, bo ich nie mogę w kc i kpc znaleĽć?

<Johnson mode off>

No przepraszam bardzo. WyraĽnie zarzucano mi nie ¶ledzenie wła¶nie zmian w kc i kpc, więc przypuszczam ze to (czyli windykacja hipoteczna) w jakiej¶ najnowszej nowelizacji było.

Data: 2012-01-12 23:55:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 10 Jan 2012, falset wrote:

zabezpieczonej hipotek±, która ma dalsze pierwszeństwo, co się dzieje
z hipotek± która ma pierwszeństwo?
[...]
3. Kto pirwszy tyn lepszy

  Ty tak na poważnie s±dzisz, że zakładanie hipoteki na nieruchomo¶ci
która już ma hipotekę jest równie "skuteczne" co ta pierwsza?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-13 11:23:49
Autor: Johnson
więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej

Ty tak na poważnie s±dzisz, że zakładanie hipoteki na nieruchomo¶ci
która już ma hipotekę jest równie "skuteczne" co ta pierwsza?

Przecież to zależy od okoliczno¶ci. Czasem jest równie skuteczne.