wielkosc ekranu, a odleglosc...

Data: 2011-11-23 17:49:20
Autor: ToMasz
wielkosc ekranu, a odleglosc...
Wynika z tego, ze taki 60 cali mozna ogladac z odl. ok. 2m ... Czy im sie
czasem cos nie pomylilo ?
Wyobraź sobie ze masz do wyboru dwa TV o wymiarze 60 cali ale jeden jest hd ready a drugi full hd. z wspomnianych 2 metrów będziesz mógł dostrzec różnicę - powyżej tej odległości przeciętny człowiek nie dostrzeże różnicy wynikającej z rozdzielczości.
Tak czy siak, ja Ci radzę kupić największy TV na jaki możesz sobie pozwolić. Ja wywalczyłem z żoną 42 cale - bo chciała 37. teraz po roku, spokojnie, razem zgodnie kupilibyśmy większy!.
ToMasz

Data: 2011-11-24 01:13:45
Autor: Adam Krosny
wielkosc ekranu, a odleglosc...
Kiedyś tym tematem się interesowałem i najbardziej konretne wytyczne
znalazłem w przewodniku THX (czyli standardu, który określa, jak
powinien wyglądać system odbioru, żeby odbiór był taki, jak autorzy
sobie wymyślili).

Tu jest konkretny dokument: http://www.thx.com/consumer/home-entertainment/home-theater/hdtv-set-up/

Oczywiście głównie to dotyczy filmów (choć nie tylko), ale mi
faktycznie głównie o filmy chodzi.

Z tego wynika, że filmy robione zgodnie z THX na telewizorze 60 cali
powinno się oglądać z odległości 1.8m do 2.7m (6-9 stóp).
Wynika to z kąta widzenia ekranu. Według tego są również projektowane
sale kinowe zgodne z THX.

Jeżeli ktoś chce oglądać Wiadomości, to myślę, że taka odległość to
jednak przesada, ale w filmach sprawdza się świetnie (polecam np.
Avatara - wsiąka się w akcję).

Pozdrawiam,
Adam

Data: 2011-11-24 10:19:39
Autor: BaX
wielkosc ekranu, a odleglosc...

Jeżeli ktoś chce oglądać Wiadomości, to myślę, że taka odległość to
jednak przesada, ale w filmach sprawdza się świetnie (polecam np.
Avatara - wsiąka się w akcję).

Zastanawiam się jak po senasie kilku filmów z takiej odległości czuły się będą oczy.

Data: 2011-11-24 17:53:52
Autor: ToMasz
W dniu 24.11.2011 10:19, BaX pisze:

[...]

tak samo jak przed. dlaczego? bo ja i wiekszość z nas siedzimy przed monitorem wiekszym niż 20 cali w odległości 60cm - wiec kątowo rozmiar podobny.
ToMasz

Data: 2011-11-25 10:03:27
Autor: BaX
[...]

To rodzaj przekazywanej treści w/g Ciebie nie ma znaczenia? Chyba, że siedzenie przed monitorem też dotyczy oglądania kilku filmów pod rząd.

Data: 2011-12-01 21:48:55
Autor: Bydlę
On 2011-11-24 10:19:39 +0100, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> said:

[...]

A jak się czują oczy, gdy po prostu z nich korzystasz?
Wiesz jak wielki obraz nimi oglądasz? ;-)
A co z kinem? Zastanawiałeś się jak wysoki jest ekran i jak daleko od niego siedzisz?

Zaś wszelkie rzeczy tyczące oglądania obrazow z telewizorów kineskopowych są silnie umowocowane w naszej przeszłości i brużdżą...

--
Bydlę

Data: 2011-12-03 11:49:10
Autor: BaX
[...]

A zastanawiałeś jaka jest różnica pomiędzy patrzeniem 'na świat'a patrzeniem na TV? Ile filmów 'pod rząd' oglądasz w kinie? Ja na TV czasami po kilka ale nie siedze 2m od 50'

Data: 2011-12-03 20:43:38
Autor: Bydlę
On 2011-12-03 11:49:10 +0100, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> said:

[...]

Tak. A zastanawiałeś się nad czytaniem ze zrozumieniem?
SprĂłbuj...

Ile filmów 'pod rząd' oglądasz w kinie?

Do 30.
Tak samo, jak ty - jeśli założymy, że po∆dziemy do kina - ja nie chadzam, bo tam śmierdzi olejem, a poza tym moje poglądy oddał doskonale pewien żyd w acecji p.n. Kinochamy.

 Ja na TV czasami po kilka ale nie siedze 2m od 50'

No i?

--
Bydlę

Data: 2011-12-05 11:49:10
Autor: BaX
[...]

Tak.

I jakieś wnioski po za pierdołami nie na temat?

Data: 2011-12-05 17:33:30
Autor: Bydlę
On 2011-12-05 11:49:10 +0100, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> said:

[...]

Ale nie zrozumiesz.

 po

Nie przed?

 za

Na pewno za?

pierdołami nie na temat?

Cóż - nie ogrniesz, bo poległeś już na tym:

A jak się czują oczy, gdy po prostu z nich korzystasz?
Wiesz jak wielki obraz nimi oglądasz? ;-)

I wciąż pozostaje aktualna sugestia, byś spróbował - albo czytać ze zrozumieniem, albo myśleć.

--
Bydlę

Data: 2011-12-05 19:07:00
Autor: Tomek Kańka
wielkosc ekranu, a odleglosc...
Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a)

I wciąż pozostaje aktualna sugestia, byś spróbował - albo czytać ze zrozumieniem, albo myśleć.

A ja, jeśli można się wtrącić, sugerowałbym, żebyś zamiast pokazywać
swoją wyższość nad nami maluczkimi, wyajaśnił w prostych słowach o co Ci
własciwie chodzi.

--
Tomek

Data: 2011-12-06 10:40:10
Autor: BaX
[...]

O wielki, może jednak podzielisz się tajmną wiedzą.

Cóż - nie ogrniesz, bo poległeś już na tym:

A jak się czują oczy, gdy po prostu z nich korzystasz?
Wiesz jak wielki obraz nimi oglądasz? ;-)

A może przestaniesz w końcu zgrywać panisko co to wszystko wie lepiej od konia i napiszesz coś sensownego.

Data: 2011-12-03 11:52:43
Autor: BaX
wielkosc ekranu, a odleglosc...
A co z kinem? Zastanawiałeś się jak wysoki jest ekran i jak daleko od niego siedzisz?

I jeszcze odnośnie kina, jakoś ludzie wybierają najpierw miejsca w środku widowni, a nie zabijają się o pierwsze rzędy. A podobno to bez różnicy i widać tak samo, a nawet lepiej. ;)

wielkosc ekranu, a odleglosc...