wielkosc ekranu, a odleglosc...

Data: 2011-12-10 03:13:27
Autor: robiq
wielkosc ekranu, a odleglosc...
W dniu 2011-11-23 15:37, LUKAS pisze:
Witam
Od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem kupna TV led i wybor padl na samusng
55 lub 60 cali . Dotychczas bylem przekonany , ze powinno sie ogladac tv z
odleglosci mnie wiecej 2 do 3 x przek�tna ekranu, ale wczoraj przeczyta�em
to no i zw�tpi�em...

Ja ostatnio czytałem jakiś poradnik dla kupujących nowy telewizor, w którym napisali, że odległość od telewizora powinna wynosić 3,85cm na każdy cal. Czyli np. dla 26 cali wychodzi nieco ponad metr, dla 32 wychodzi 123 cm, itd.

Pozdrowienia
Robiq

Data: 2011-12-10 09:41:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "robiq" <robiq@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomości news:jbuf8h$nuq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pytanie tylko do czego to ma być odległość, doc zego ma służyć.
Bo zapewne chodzi o to, żeby być w stanie zauważyć wszystkie szczegóły, widzieć każdy piksel.

Tyle że to nie ma dokładnie NIC wspólnego z komfortowym oglądaniem tv, ot taka sztuka dla sztuki, a bardziej do brandzlowania się nowym telewizorem.

Data: 2011-12-12 23:41:26
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 10.12.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
[...]

Wg mnie w tym poradniku nie było nic o rozdzielczości. Chodzi zapewne o
minimalną odległość od ekranu aby nie trzebabyło głową kręcić i się rozglądać
po filmie :) 32" z nieco ponad metra to bym po chwili filmu miał oczopląs.

wielkosc ekranu, a odleglosc...