wieloryb w oczku wodnym

Data: 2009-08-05 11:16:04
Autor: Mariusz J...
wieloryb w oczku wodnym
nie wiem czy smiac sie czy plakac wczoraj system na eurobankier.pl otworzył krótką pozycję na wig20 po 2119 dziś - długą po 2164 chyba jesli tak miałbym inwestowac to po jednej sesji powiedziałbym dziekuję

dysponenci duzych pieniedzy na naszej giełdzie wiedzą o tych sygnałach i
załozę sie , ze niektórzy bawią się, wywołujac wzrosty i spadki by wysadzic z
pozycji

koszmar minionych lat powraca

w 2007 roku zdaje sie aktywne na polu były fundusze Opera?

ciekawe jak wyszły na tym --

Data: 2009-08-05 13:41:53
Autor: totus
wieloryb w oczku wodnym
Mariusz J... wrote:

nie wiem czy smiac sie czy plakac
wczoraj system na eurobankier.pl otworzył krótką pozycję na wig20 po 2119
dziś - długą po 2164 chyba
jesli tak miałbym inwestowac to po jednej sesji powiedziałbym dziekuję

Wyniki bankiera na serii u09 są takie: +103, -16, +53, -21, +1, +292, -70, +1, -45 = +298. W punktach bez prowizji. Jak na pieniądze, które leżą na ławce w parku to, moim zdaniem, nieźle. Ty na pewno masz dużo wydajniejszy sposób handlowania kontraktami fw20.

Data: 2009-08-05 13:50:34
Autor: Tomek
wieloryb w oczku wodnym
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5br67$p8f$1inews.gazeta.pl...
Wyniki bankiera na serii u09 są takie: +103, -16, +53, -21, +1, +292, -70,
+1, -45 = +298.

Przepraszam, że zapytam; te wyniki można gdzieś znaleźć w sieci czy trzeba samemu spisywać?

Tomek

Data: 2009-08-05 14:03:43
Autor: totus
wieloryb w oczku wodnym
Tomek wrote:

[...]

Proszę bardzo. Ja sam śledzę. Prawdą jest, że zastanawiająco często zdarza się, że bankier jest przeciągany o 1 czy 2 pkt. Nie przeszkadza to jednak by na jego podstawie wymyślić coś samemu. Najprościej przesunąć się o 5pkt. Nie wiem jak to wpłynie na globalny wynik i czy to się opłaci.

Data: 2009-08-05 15:26:18
Autor: kigam
wieloryb w oczku wodnym

Tomek wrote:

> [...]
Nie
wiem jak to wpłynie na globalny wynik i czy to się opłaci.

Brać sygnał gdy jest aktualny w ostatniej godzinie i wszystko w temacie. Tak
najkrócej.

Data: 2009-08-05 13:42:11
Autor: george
wieloryb w oczku wodnym

"Mariusz J..." <mario9999.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h5bplk$hbg$1inews.gazeta.pl...
[...]

nie sądze aby ktoś sie bawił w śledzienie jakis systemów z bankiera...
tu sie bawią więksi chłopcy..

george

Data: 2009-08-05 11:53:11
Autor: Mariusz J...
wieloryb w oczku wodnym
nie krytykuje systemu Pana Rejczaka, tylko ryzyko nienerwowego, beztroskiego
inwestowania.jest mnostwo postawionych stopów, ktore ciagną kontrakty w jedną
lub drugą stronę, wyrzucajac ludzi z pozycji

stosuję bliskie stoplossy, i sam podpatruję ten system.natomiast posluguje sie
wlasnymi wnioskami, i jesli cos zle zrobie, to mam zal tylko do siebie --

Data: 2009-08-05 16:51:16
Autor: Archangell
wieloryb w oczku wodnym
[...]

Ja też monitoruję ten system. Od stycznia 2007. Generalnie zarabia. W tym okresie ma netto po
uwzglednieniu prowizji bez poślizgów +2925pkt. Więc nie jest źle jak na publiczny system.
Czasami faktycznie widać jak ktoś idzie po stopy EM, dlatego po duzym zysku systemu warto zrobić przerwe
i przeczekać obsunięcie. A tak poza tym to uważam zę ten rok bedzie kiepski dla systemów.
Ale w przyszłym może bedzie żniwo?

Arch

Data: 2009-08-05 20:38:41
Autor: Mariusz J...
wieloryb w oczku wodnym
i wlasnie dzisiejsza sesja pokazuje, jakie luki ma bezduszny system
inwestycyjny, albowiem mozemy sobie wyobrazić, ze po fatalnej sesji w USA
otwieramy się luką spadkową, i intraday spadamy o kilkadziesiat punktów, i
dopiero wtedy otrzymujemy sygnał otwarcia krotkiej - w lokalnym dołku
prawdopodobnie minus 104 pkt straty dziś na systemie - pozbawiłoby mmnie polowy depozytu, nie
liczac straty z 2119 na 2164 dziekuję, postoję --

Data: 2009-08-05 22:45:16
Autor: totus
wieloryb w oczku wodnym
Mariusz J... wrote:

[...]

Nie ma obowiązku i nikt nie namawia.

Data: 2009-08-05 22:52:02
Autor: Archangell
wieloryb w oczku wodnym
[...]

Na jutro system ma sygnal 56 pkt od open to jak bedziel uka w dol to go nei obroci na S
A podejrzewam że sie otworzy gdzies w okolicach 2080.
Poza tym systemy maja obsuniecia nawet 300 pkt a mimo to per saldo zarabiaja.
Jesli tego psychicnzie nie wytrzymasz to wiadomo ze taki system nie jest dla Ciebie.
Ale strategie moga byc rożne. Np ja mam na gpw 6 systemów. Jeśli 4 są na L to mam mała
pozycję na wzrosty jak 5 na S to wiekszą pozycję na spadki.
Dzisiaj było sesja którą kojarzę z przeszłości. Najpierw systemy dostały max L, a potem 3 które juz wczesniej były na L
dostały S. 3L i 3S daja pozycję poza rynkiem.

Arch

Data: 2009-08-06 01:27:32
Autor: totus
wieloryb w oczku wodnym
Archangell wrote:

[...]

Z pośród tych systemów zawsze któryś jest najlepszy w danym momencie rynku. Może byś spróbował znaleźć metodę jak przełączać się na najlepszy. Zrób sobie krzywą kapitału każdego z tych systemów i spróbuj być na systemie, który najszybciej zarabia, a jeżeli wszystkie tracą to na takim, który najwolniej traci. Z moich doświadczeń wynika, że to przynosi dobre rezultaty.

Data: 2009-08-06 13:50:02
Autor: Archangell
wieloryb w oczku wodnym
[...]

Być może ale ja wolę taki uśredniony wynik z kilku systemów.
To wydaje mi sie bezpieczniejsze rozwiązanie.

Arch

Data: 2009-08-06 14:06:55
Autor: totus
wieloryb w oczku wodnym
Archangell wrote:

[...]

Oczywiście zrobisz tak jak Ci pasuje najbardziej. Ale jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to najlepszy system w danym momencie jest dużo bezpieczniejszy niż najgorszy, którego używasz równolegle. To tylko dyskusja. Zachęcam Cie do przemyślenia sprawy, bo warto. Ja przełączam dwa systemy. A jest lepszy za cały badany okres od B o 25%. Odpowiednie przełączanie miedzy systemami powoduje, że w ty samym okresie A<->B jest lepszy od A o 20%. Myślę, że warto to rozważyć.

Data: 2009-08-06 23:12:09
Autor: Hubert
wieloryb w oczku wodnym
totus wrote:
Archangell wrote:

[...]

A po czym oceniasz który system jest w danym momencie najlepszy? Można ocenić tylko historyczne wyniki i trzeba przyjąć jakiś okres do porównań. W zależności od doboru tego okresu wyniki mogą być różne. Kiedyś sprawdziłem sobie na 3 systemach Twoją teorię i mi wyszło, że sumarycznie się zarobi najwięcej wybierając najgorszy z systemów (w ostatnim miesiącu lub kwartale - nie pamiętam). Dużo więcej niż wybierając system najlepszy. Po chwili namysłu zdziwienie ustępuje. Masz sposób żeby sobie z tym poradzić?

Data: 2009-08-06 23:40:39
Autor: totus
wieloryb w oczku wodnym
Hubert wrote:

[...]

Ja badam krzywą kapitału. Chodzi mi o to by jak najwięcej zarobić. Krzywą kapitału dla handlu jednym kontraktem z uwzględnieniem prowizji i zmiany serii. Każdy system zawiera transakcje w różnych datach więc obie krzywe znormalizowałem. Potem zacząłem liczyć nachylenie krzywej czyli różniczkę. Brzmi bardzo mądrze ale jest trywialne. To jest różnica wartości kapitału w datach D2 i D1, gdzie D2 to jest data ostatniej transakcji, a D1 dobrałem doświadczalnie. Odejmując obie różniczki od siebie otrzymuję liczbę, jaką nie ważne, ważny jest znak. Jak liczba jest dodatnia to jestem na systemie A, a jak ujemna to na B. Wszystko to zrobiłem w arkuszu kalkulacyjnym w jeden wieczór. Żadne czary mary. Wszystkie decyzje na przyszłość podejmujemy o naukę i doświadczenie czyli na podstawie historii. Nie znam takiej decyzji ani takiego poglądu, który by się nie opierał o doświadczenie mówiącego bądź decydującego czyli o historię. Nawet jakby popytać szczegółowo o co opierają opinię "że teraz to będzie inaczej" to by się okazało, że wnoszą to z tego co sami przeżyli. Nic innego nie mamy tylko historię. Tak w AT jak i w AF. A jak Ty wymyśliłeś swój system? Miałeś pomysł potem przepuściłeś przez dane historyczne i opierając się na statystyce wyników zdecydowałeś się podjąć ryzyko. Miałeś jakąś pewność, że wyniki się powtórzą? Nie. A jednak statystyka działa i zarabiasz. Tego nas właśnie uczy historia, że statystyka działa. Podobnie z przełączaniem systemów. Ja wymyśliłem wskaźnik w oparciu o krzywą kapitału. Przepuściłem przez dane historyczne i statystycznie to działa. Nie mam żadnej pewności, że będzie działało w przyszłości. Biorę ryzyko i zarabiam, więcej niż do tej pory. O jednym wiem na pewno, że kiedyś umrę.

wieloryb w oczku wodnym