wieszający się memtest86+

Data: 2015-06-09 10:53:44
Autor: Marek Kozlowski
wieszający się memtest86+
:-)

Kupiłem nowa kostkę pamięci do laptopa i chciałem przetestować.
Uruchomiłem memtest86+ 5.01 - niestety, po losowym czasie (czasem po
kilku minutach, czasem dopiero 3-4 teście) się wiesza. Nie ma jednak błędów.
Zacząłem eksperymentować: tylko jedna (stara) kostka, tylko nowa, obie,
obie zamienione - zawsze się kończy zwisem po losowym (1min - 4godz.)
czasie. Nigdy nie zgłasza żadnych błędów. To samo, gdy uruchamiam z SMP
lub w trybie fail-safe. Nigdy nie miałem problemów z tym laptopem
(generalnie Linux i FreeBSD).

Uznać, że taka jego uroda? Co proponujecie do software'owego testowania
procesora? płyty? innych układów podejrzanych o stwarzanie problemów?

Nie mam możliwości przełożenia procesora (wlutowany w płytę C2D SL9400),
ani żadnych podzespołów - to dość mocno zintegrowany Think X200S.

Bateria jest nieoryginalna, ale nie kompletnie no-name - Miśku na
ogniwach CJ; raczej nie powinna dawać dużych skoków napięcia.

Z góry dziękuję,
pozdrawiam,
/m

Data: 2015-06-09 18:57:37
Autor: platformowe głupki
wieszający się memtest86+
jak odpalasz windę to odpal pod nią program dosowy... i zobacz czy się nie zbluskrenuje...

Data: 2015-06-09 19:02:05
Autor: Marek Kozlowski
wieszający się memtest86+
On 06/09/2015 06:57 PM, platformowe głupki wrote:
jak odpalasz windę to odpal pod nią program dosowy... i zobacz czy się
nie zbluskrenuje...

Nie mam windy.

Pozdrawiam,
/m

Data: 2015-06-13 11:21:38
Autor: Marek Kozlowski
wieszający się memtest86+
:-)

VT-d - jakby sie ktos pytał. Wyłączenie tej opcji w BIOS rozwiązuje
problem (testowałem bez problemów 48 godzin). Czemu - nie wiem.

Pozdrawiam,
/m

:-)