wieszanie szybowca

Data: 2017-05-19 05:58:25
Autor: tipimobi
wieszanie szybowca
Witajcie! W ramach pewnej ekspozycji będziemy podwieszac szybowiec Foka 5 pod sufitem. Inwestor życzy zainstalować kabiną  do dołu. Nie chciałybym akurat tego aspektu tutaj dyskutować.  O ile dobrze zrozumiałem szybowiec  ma środek masy gdzieś tu:

https://drive.google.com/file/d/0B35KCDAmTbADZEo4U1hwUW5uS3M/view?usp=drivesdk

czyli poniżej miejsca mocowania skrzydeł,  w okolicy krawędzi natarcia. Czy Waszym zdaniem opasanie skrzydeł przy kadlubie jako glowny elemnt nośny plus linki stabilizujące na koncach skrzydeł i do zaczepu holowniczego to będzie wystarczająco? Ogon nie odpadnie? Na okeciu byl przyłapany w dwoch miejscach za kadłub, z czego drugi chwyt w połowie długości ogona i to budzi moje wątpliwosci. Z góry dzięki za myśli, Tomasz Piasecki

Data: 2017-05-21 00:48:38
Autor: J.F.
wieszanie szybowca
Dnia Fri, 19 May 2017 05:58:25 -0700 (PDT), tipimobi@gmail.com
[...]

Z pilotem i byc moze balastem wodnym.

[...]

Troche bym sie bal o wytrzymalosc krawedzi splywu skrzydla - czy jak
opaszesz tasma, to nie polamie.

Te skrzydla sa demontowane - moze da sie jakies lepsze uchwyty zrobic.

Ogon nie odpadnie?

nie powinien.

J.

Data: 2017-05-29 07:29:57
Autor: tipimobi
wieszanie szybowca
On Sunday, 21 May 2017 00:48:33 UTC+2, J.F.  wrote:

Troche bym sie bal o wytrzymalosc krawedzi splywu skrzydla - czy jak
opaszesz tasma, to nie polamie.

Te skrzydla sa demontowane - moze da sie jakies lepsze uchwyty zrobic.
Z uwagi na to, że środek masy wypada bliżej tyłu niż punkt montażu skrzydeł - zmieniłem koncepcję. Wezmę dwa zawiesia tekstylne, opasam (opaszę?) kadłub zaraz-obok-miejsca-gdzie-skrzydła-wchodzą, trzecie dookoła części ogonowej, i po lince na końce skrzydeł, żeby się nie bujało na boki.

I o.

> Ogon nie odpadnie?

nie powinien.

szczególnie, że będzie złapany niezależnie :)

Wyrazy,
Tomasz Piasecki

Data: 2017-05-26 14:27:45
Autor: Swift
wieszanie szybowca
Foka 5 ma oś koła podwozia zamocowaną dokładnie pod środkiem ciężkości szybowca pustego.
http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pszd32.htm

Data: 2017-05-29 07:26:19
Autor: tipimobi
wieszanie szybowca
On Friday, 26 May 2017 23:27:46 UTC+2, Swift  wrote:
Foka 5 ma oś koła podwozia zamocowaną dokładnie pod środkiem ciężkości szybowca pustego.
http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pszd32.htm

Dzięki Swift!
U piotrap niby byłem, ale do tej strony nie dotarłem. Ale to zasadniczo zmienia koncepcję, bo złapanie w okolicy miejsca montażu skrzydeł spowoduje, że całość będzie lecieć do tyłu a nie do przodu...

Tomasz Piasecki

wieszanie szybowca