więzienie za cofanie licznika

Data: 2017-11-16 19:54:51
Autor: sirapacz
więzienie za cofanie licznika
http://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/562627,korekta-licznika-i-cofanie-przebiegu-karane-wiezieniem.html

"- Wprowadzamy nowy typ przestępstwa, nieznany dotychczas polskiemu prawu. Za sam fakt sfałszowania licznika, cofnięcia licznika, bądź wymiany licznika na inny będzie grozić odpowiedzialność karna od trzech miesięcy do lat pięciu - zapowiedział minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro."

Sam pomysł ogólnie dobry wg mnie - ale czy oni się nie zagalopowali przypadkiem? Sankcja za wymianę licznika? A jak mi się popsuje to co? Jak nie zrobią furtki to będzie bubel prawny!

Data: 2017-11-16 12:22:41
Autor: Kris
W dniu czwartek, 16 listopada 2017 19:57:43 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
[...]

Ale to już było;)
Plombowane liczniki, silniki z nr seryjnymi w DR
Paski rozrządu proponuję też ewidencjonowac, bo każdy przedający twierdzi że niedawno wymienił a to najczęściej kłamstwo
Wymianę klocków hamulcowych też warto ewidencjonować w cepik2 wg mnie

Data: 2017-11-16 23:02:48
Autor: przemek.jedrzejczak
więzienie za cofanie licznika
-- Jak się kupuje samochód, to się sprawdza *stan* techniczny pojazdu.

kompletny brak zaufania do sprzedajacego no i stowa mniej w kieszeni :-)

Data: 2017-11-16 23:48:24
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 listopada 2017 07:41:04 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> Paski rozrządu proponuję też ewidencjonowac, bo każdy przedający twierdzi że niedawno wymienił a to najczęściej kłamstwo
> Wymianę klocków hamulcowych też warto ewidencjonować w cepik2 wg mnie

Akurat klocki/tarcze to jesteś w stanie 30 sekund sprawdzić na 4 kołach sam więc jaki sens? Do tego na co informacja że klocki wymienił dwa lata temu, jeżeli rocznie robił np. 60 tys. km?
stan licznika przy wymianie w cepik pisać

Jak się kupuje samochód, to się sprawdza *stan* techniczny pojazdu.

Pojazd z niesprawnym licznikiem km na dzisiaj przejdzie przegląd czy nie?

Data: 2017-11-17 20:14:23
Autor: Mateusz Bogusz
więzienie za cofanie licznika
Pojazd z niesprawnym licznikiem km na dzisiaj przejdzie przegląd czy nie?

Akurat trafiłeś w dziesiątkę :-P W A3 pierwsza seria przed liftem, upalają się procesory w zegarach i dostają one zwarcia. Toteż wymieniłem zegary, ale ostatecznie nie wszystkie piny pasowały i np. licznik kilometrów akurat stoi w miejscu. Diagnosta był dociekliwy czemu wszystko miga i krzyczy przy uruchamianiu silnika, ale prędkościomierz akurat działa więc odpuścił.

Także, tak. Z niesprawnym licznikiem przejdzie się przegląd :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-17 09:02:09
Autor: sirapacz
[...]

Jestem przeciw dopieprzaniu durnych obowiązków i ewidencji ale akurat przycięcie tematu kręcenia liczników uważam za pożądany. Sam fakt odnotowywania przebiegu przez CEPIK jest już sporym ułatwieniem dla nowych nabywców i jednocześnie lekkim batem na nieuczciwych właścicieli.

Data: 2017-11-17 10:46:23
Autor: cef
W dniu 2017-11-17 o 09:02, sirapacz pisze:

[...]

To może dorzucimy obowiązek przeglądu na SKP przed sprzedażą
i niech diagnosta bierze odpowiedzialnosć za stan licznika?
A jak się okaże, że jednak było kręcone, to płaci...
no kto rekompensuje nabywcy poniesione straty
jak je przed sądem udowodni albo kto idzie siedzieć?
Diagnosta czy sprzedawca?

Data: 2017-11-17 13:28:11
Autor: sirapacz
[...]

przecież nie mówię by dowalać - do cepiku już są dane wklepywane przecież o przebiegu.

Data: 2017-11-17 13:45:14
Autor: cef
W dniu 2017-11-17 o 13:28, sirapacz pisze:

[...]

Ja raczej w charakterze złośliwości pod adresem
tych co wymyślili nowe prawo
A najbardziej ubawił mnie przekaz medialny,
bo informacja ukazała się początkowo
np  w TVN24 - oczywiście cytowali wypowiedź kogoś z rządu -
  z takim tekstem:
"Koniec masowego oszukiwania polskich rodzin"
Hasło godne paska TVP-Info.
Potem czytali już tylko "koniec oszukiwania"
bo pewnie za głowy się złapali jak usłyszeli jakim językiem
się posługują :-)

Data: 2017-11-17 13:48:41
Autor: sirapacz
[...]

lol

Potem czytali już tylko "koniec oszukiwania"
bo pewnie za głowy się złapali jak usłyszeli jakim językiem
się posługują :-)

Może naoglądali się pasków i im się udzieliło?:)

Data: 2017-11-16 20:00:49
Autor: Budzik
więzienie za cofanie licznika

Jak znam życie to i tak będzie.
"Biznesmen" jedzie na zachód, kupuje z komisu od turka auto,
przywozi do kraju, naprawia i sprzedaje. W międzyczasie
przebieg robi się mniejszy o sto czy dwieście tysięcy kilometrów.
Jak udowodnisz komukolwiek że dokonał korekty?
Na kwitach od turka nie będzie stanu licznika lub będzie
odpowiednio zmniejszony jeśli lokalne prawo wymaga takich danych
w umowie.

Jedyne co sie zmieni to to ze taka usługa bedzie "tylko dla znajomych" bo sie beda prowokacji bali. Ale i tego pewien nie jestem.
A moze sie myle i jak paru sie posadzi bo przegna i ktos sypnie to sytuiacja sie zmieni?

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2017-11-16 22:14:29
Autor: abn140
wiezienie za cofanie licznika
sytuiacja sie zmieni?

slyszalem ze temat licznikow od 2012 roku kilku modeli i producentow zamknal
sie sam.
te nowoczesne samochody zapisuja wszystko przez net na serwer producenta.
przestawienie licznika skutkuje zmiana do czasu az auto zlapie net.
potem wraca stary przebieg.
podobno kilku handlarzy wymoczylo doopska na tym sprowadzajac nadprzebiegi i
zostajac z nimi...
i teraz pytanie - prawda to czy falsz?
legenda ta jeszcze stanowi ze licznikowcy chca postawic jakis serwer w
chinach i zmieniac wskazanie licznika przez przekierowanie auta na ten
serwer.
nie chce mi sie wierzyc w takie legendy , z drugiej strony - dlaczego niby
tego nie zrobic?
widac ze producentom jest na reke walenie w dooopsko drugiego nabywcy, bo
pewnie szybsza sprzedaz generuje szybsze kupno nowego.
motyw licznikow winien byc juz dawno zalatwiony na poziomie techniki a nie
prawa.

Data: 2017-11-16 22:01:33
Autor: T.
W dniu 2017-11-16 o 22:14, abn140 pisze:
[...]

W dobie elektronicznych baz danych auto od czasu do czasu musi trafić na badanie techniczne. Tam jest notowany przebieg. Więc trudno byłoby zmniejszyć przebieg poniżej tego z ostatniego roku.
Już teraz wiele aut serwisowanych jest w ASO - wystarczy podjechać i zapytać - udostępniane są także dane z zagranicy. Ja tak miałem w Fordzie. Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten CEPIK zacznie normalnie działać.
T.

Data: 2017-11-16 23:14:59
Autor: Irokez
W dniu 2017-11-16 o 22:01, T. pisze:

[...]

Obecnie to chyba wszystkie auta tak można sprawdzić w serwisie.
7 lat temu moją Toykę też bez problemu w serwisie gość podał co kiedy przy jakim przebiegu w Niemczech robione było.
CEPIK... dziś przegląd miałem. Kiedyś gość wpisywał to co powiedziałem (pi razy drzwi z zaokrągleniem). Dziś ten sam gość sam odczytał dokładnie i wklepał tyle ile faktycznie wyświetlało.

Tak więc... wystarczy podjechać z autem lub VIN do serwisu. A jak w serwisie jest dziura kilka lat to włączyć mózg.

zdrówko.

--
Irokez

Data: 2017-11-17 11:47:58
Autor: Shrek
W dniu 16.11.2017 o 22:01, T. pisze:
Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten CEPIK zacznie normalnie działać.

NIe rozwiąże się, bo problem dotyczy głównie aut sprowadzanych.

Shrek

Data: 2017-11-17 19:00:47
Autor: Budzik
wiezienie za cofanie licznika
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

W dniu 16.11.2017 o 22:01, T. pisze:
Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten CEPIK zacznie normalnie działać.

NIe rozwiąże się, bo problem dotyczy głównie aut sprowadzanych.

Tez.
Musiałby być jakis cepik europejski.
Dodatkowo proponuje aby ujednolicic przepisy dotyczace rejestracji i skonczyc z koniecznoscia przerejestrowywania miedzy krajami.
Wiem, wiem, skoro nawet przy zmianie województwa trzeba zmienic tablice to co dopiero przy zmianie kraju ale takie miałem marzenie.
Jak unia to unia!
Zastanawiałem sie nad tym ostatnio jak jechałem autem przez europe.
Pomyslałem ze fajnie by było jakby w razie jakiejs grubszej awarii mozna było zostawic zepsute auto (sprzedac, zezłomowac etc) i na miejscu kupic inne i dalej juz jezdzic tym kupionym bez zadnej koniecznosci przerejstrowywania etc. Czy urzednicy kiedys na to wpadna?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2017-11-17 20:22:51
Autor: Mateusz Bogusz
wiezienie za cofanie licznika
Wiem, wiem, skoro nawet przy zmianie województwa trzeba zmienic tablice

A dokładniej, to przy zmianie gminy.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-17 20:24:27
Autor: Mateusz Bogusz
wiezienie za cofanie licznika
A dokładniej, to przy zmianie gminy.

Tfu! Powiatu.

Data: 2017-11-18 16:54:11
Autor: Antoni
wiezienie. przestaną rządzić.
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA830CA5AEF53Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Tak będzie gdy zwolenników Unii Europejskiej będzie więcej
niż przeciwników i przestaną rządzić tacy jak Orban lub
podobne PiSdziaki.

Data: 2017-11-19 18:23:21
Autor: t-1
W dniu 2017-11-18 o 16:54, Antoni pisze:

Tak będzie gdy zwolenników Unii Europejskiej będzie więcej
niż przeciwników i przestaną rządzić tacy jak Orban lub
podobne PiSdziaki.

I wszelkie decyzje, które mają bez szemrania wykonać wschodnie prowincje, będą zapadać w Berlinie.

Data: 2017-11-21 07:10:54
Autor: slavo65
W dniu niedziela, 19 listopada 2017 18:23:20 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
> [...]

> podobne PiSdziaki.
> I wszelkie decyzje, które mają bez szemrania wykonać wschodnie prowincje, będą zapadać w Berlinie.

W demokracji nie ma bez szemrania, ale trzeba chodzić na wybory, nie wybierać idiotów i nie wymagać od nich, aby państwem rządzili w sposób, który nigdy byśmy we własnym domu nie zastosowali.
Gdybym zapukał do przeciętnego człowieka i chciał od niego 1000 zł, aby za miesiąc dać mu 500 zł, to by mnie psem poszczuł i ze schodów zrzucił.
Taki sam "biznes plan" dał wygraną w ostatnich wyborach.

Data: 2017-11-22 21:39:26
Autor: ddddddddddddd
W dniu 21.11.2017 o 15:10, slavo65@gmail.com pisze:
[...]

a co w przedostatnich było lepiej? lepiej obiecywali? może realniejsze te obietnice były? mniej kradli? a może więcej/mniej się z tym kryli?
Mimo wszystkich złych rzeczy jakie odczułem na własnej skórze podczas królowania tego rządu (przelało to moją czarę goryczy i skłoniło wreszcie do emigracji), to jedno dla mnie jest pewne - przynajmniej cokolwiek robią, w przeciwieństwie do pozostałych którzy nie robili kompletnie nic dla kraju. A że robią źle? Cóż - prosta to rzecz nie jest, im się pewnie wydaje że robią to najlepiej.

Łukasz

Data: 2017-11-21 06:06:43
Autor: slavo65
W dniu piątek, 17 listopada 2017 20:00:48 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

[...]

My klienci na to wpadniemy, gdy nastaną pojazdy autonomiczne i zniknie potrzeba/przyjemność posiadania auta na własność.

Data: 2017-11-17 12:17:20
Autor: tck

Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:5a0dfcb0$0$5159$65785112news.neostrada.pl...
[...]

słyszałem w TV o pomyśle, żeby podczas kongtroli drogowej policmajster miałby wklepywać przebieg do CEPIKu.
A czy jest ustawowy obowiązek posiadania licznika? Prędkościomierz to być musi i to w km wyskalowany ale przebieg?
To może niech jeszcze na przeglądzie sprawdzają czy właściwie działa- bo może liczyć mile a nie km;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-11-17 12:21:38
Autor: T.
W dniu 2017-11-17 o 12:17, tck pisze:

[...]

Pewnie nie ma obowiązku posiadania licznika, ale zwykle on jest. Podobnie pewnie jakbyś poszukał, to nie znajdziesz nigdzie obowiązku posiadania kierownicy czy foteli w samochodzie. Mają być światła, kierunkowskazy, lusterka i gaśnica :-)
T.

Data: 2017-11-17 12:35:05
Autor: Shrek
W dniu 17.11.2017 o 12:17, tck pisze:

A czy jest ustawowy obowiązek posiadania licznika? Prędkościomierz to być musi i to w km wyskalowany ale przebieg?

A źródełko? Bo mój moro ma wi milach i przegląd uczciwie przechodzi - w sensie nic nie kombinuję, jadę do stacji, gdzie puszkę potrafią zaprosić na powtórny przegląd i stempelek dostaję bez problemu. A generalnie upiardliwi są - przy moto nawet sprawdzają hamulce na ścieżce, światła i ostatnio nawet próbowali z ciekawości sondę analną zapiąć, ale okazało się że moro ma za ciasne kominy;)

Shrek

Data: 2017-11-17 18:55:10
Autor: tck

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:oumhh9$k37$6node1.news.atman.pl...
[...]

tylko w milach? czy km/h i mph?
przynajmniej w wymaganiach rejestracji samochodu z kierownicą po prawej stronie jest prędkościomierz wyskalowany w km/h

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-11-17 19:23:11
Autor: Shrek
wiezienie za cofanie licznika
W dniu 17.11.2017 o 18:55, tck pisze:

tylko w milach? czy km/h i mph?

A wiesz, że jak się teraz zastanowię, to chyba rzeczywiście w km/h też jest, tylko nie do użytku, bo wskazówka skalę zasłania. No ale rzeczywiście - sztuka jest;) Z ciekawości muszę pamiętać, żeby sprawdzić jak mi przebieg wpisali - czy w milach czy przeliczali.

przynajmniej w wymaganiach rejestracji samochodu z kierownicą po prawej stronie jest prędkościomierz wyskalowany w km/h
No motocykl to kierownice ma z definicji na środku;)

Shrek

Data: 2017-11-16 22:31:15
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  abn140 pisze tak:

[...]

To chyba trudno sobie wyobrazić. Net jest teraz wszędzie. Informacje o nowinkach rozchodzą się drogą plotki błyskawicznie. Ziutki musiały być szczególnie mało towarzyscy.

Znowu Android, który wyczytałby takie info w kolorowej gazecie leciałby sprawdzić to w pierwszej kolejności. Klocki mogą trzeć ale ikonki muszą się zgadzać.

Złodzieje lubią proste rozwiązania.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-11-16 20:52:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-16 o 19:54, sirapacz pisze:
[...]

Pomysł do bani. Cofanie licznika już dziś jest karalne jak oszustwo. To, że nikt nie siedzi wynika z faktu, że trudno jest udowodnić komuś takie przestępstwo. Wprowadzenie nowego przepisu nic nie zmieni.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-16 22:16:10
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Thu, 16 Nov 2017 20:52:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

Pomysł do bani. Cofanie licznika już dziś jest karalne jak oszustwo. To, że nikt nie siedzi wynika z faktu, że trudno jest udowodnić komuś takie przestępstwo. Wprowadzenie nowego przepisu nic nie zmieni.

Ci którzy się nie będą bali tego robić - zyskają jeszcze większą przewagę
niż mają dziś.

Formalnie pewnie cofał będzie Turek w Niemczech i w sumie sprawa chyba
będzie czysta wtedy.

Data: 2017-11-20 11:28:46
Autor: robot
W dniu 2017-11-16 o 22:16, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Ewentualnie Tusk będzie cofał.

Data: 2017-11-17 08:56:30
Autor: sirapacz
[...]

Ale jak chcesz skorzystać na tym przy sprzedaży i nie jest to przepis wprost mówiący o korekcie liczników. Czyli jeśli zrobi się kontrolę autokomisu to okaże się, że nawet jak udowodni się kręcony licznik (np w korelacji z bazą cepiku) to nic mu nie zrobią. Dopiero nabywca połapawszy się mógłby próbować dochodzić swoich praw.

Nie wiem jak często liczniki padają ale jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację wymiany komputera na nowy (a w niektórych autach tam też jest zapisywany przebieg). I co wtedy?

Co do ciężkiego udowodnienia to dopóki nie zostanie to ustalone na poziomie unijnym (odizolowanie systemu zliczania od reszty elektroniki, tak by nie dało się już łatwo podpiąć i plombowanie liczników) to nici z tego będą.

Data: 2017-11-19 20:27:07
Autor: t-1
W dniu 2017-11-17 o 08:56, sirapacz pisze:

Nie wiem jak często liczniki padają ale jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację wymiany komputera na nowy (a w niektórych autach tam też jest zapisywany przebieg). I co wtedy?

I wtedy legalną robotę będą mieli ustawiacze liczników, wpisując do nowego taki przebieg jaki był na popsutym.

Data: 2017-11-17 11:04:42
Autor: Trybun
[...]

Kolejne medialne puste pobrzękiwanie szabelką przez Ziobrę,. Jak w handlu starzyzną udowodnić przestępstwo konkretnej osobie? Zamknąłby wreszcie tą swoja jadaczkę i naprawdę wziął się do roboty.

Data: 2017-11-17 13:30:19
Autor: sirapacz
[...]

Będzie ciężko udowodnić ale nawet z grupy mieliśmy zdjęcia szrotów po kasacji ściąganych z kręceniem licznika po drodze i cudownym odbudowaniem włącznie. Idąc po samym VIN możemy to ustalić.

aż się boję zapytać co rozumiesz pod "naprawdę wziął się do roboty" :D

Data: 2017-11-17 14:07:29
Autor: Yakhub
Dnia Fri, 17 Nov 2017 13:30:19 +0100, sirapacz napisał(a):

[...]

Ale nawet w tych ewidentnych przypadkach - ten pojazd przeszedł pewnie
przez wiele rąk. Kilku kolejnych właścicieli, nie wspominając już o
kolejnych kilku mechanikach.

Jak zamierzasz udowodnić któremuś z nich przestawienie licznika?

--
Yakhub

Data: 2017-11-17 15:19:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-17 o 14:07, Yakhub pisze:
[...]

Będą naloty i prowokacje policyjne. A za parę lat w głównych wydaniach wiadomości jako wielki sukces będą obtrąbiane zamykania mafii mechaników itp.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-17 20:06:19
Autor: Poldek
W dniu 2017-11-17 o 15:19, Liwiusz pisze:
[...]

Ja tam wolę wolność mediów, demokrację, kręcenie liczników i lodów.

Data: 2017-11-17 18:20:53
Autor: ddddddddddddd
W dniu 17.11.2017 o 13:07, Yakhub pisze:

[...]

a nie wystarczy obowiązek zapisanego przebiegu przy każdej transakcji? Kupujesz pojazd - czy to w Polsce czy DE, musisz mieć zapisany przebieg bo inaczej masz problemy z rejestracją. Myślę że łatwo wymusić taki zapis nawet u zagranicznych sprzedawców
Mimo że nie lubię ograniczeń stawianych przez Państwo, to to IMO dobry pomysł.

Łukasz

Data: 2017-11-17 12:00:04
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 listopada 2017 19:20:56 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:
> [...]
Mimo że nie lubię ograniczeń stawianych przez Państwo, to to IMO dobry pomysł.

A poważnie dla Was jakieś duże znaczenie ma przebieg przy kupnie auta?
Bo aut już kilkadziesiąt chyba kupowałem dla siebie i rodziny ale przebiegiem się nigdy nie interwalem
Ktoś tu wyżej napisał że stan techniczny się liczy i tym się kierowałem

Data: 2017-11-17 13:57:49
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 listopada 2017 22:49:34 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
W dniu 2017-11-17 o 21:00, Kris pisze:

> [...]
> Ktoś tu wyżej napisał że stan techniczny się liczy i tym się kierowałem

Cena zależy od przebiegu.

Bardziej od "rocznika" wg mnie

Nie zauważyłeś tego?

Nie

Data: 2017-11-18 01:02:02
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-11-17 o 22:57, Kris pisze:

[...]

A jeszcze bardziej od stanu, co nie oznacza że od rocznika nie zależy.

Nie zauważyłeś tego?

Nie

To nie chwal się tym publicznie.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-22 04:19:53
Autor: Poldek
[...]

Problem polega na podawaniu nieprawdziwego przebiegu, jako prawdziwego. Czyli na oszukiwaniu kupującego. Jeżeli obecnie - jak twierdzisz - cena wynika z rocznika, a nie ze złożenia rocznika, przebiegu i ogólnego stanu, to właśnie z tego powodu, że oszukiwanie na przebiegu stało się tak częste, że nie można poważnie traktować przebiegu widniejącego na liczniku używanego auta z Niemiec wystawionego na sprzedaż w Polsce.
Kara za kręcenie licznika, to jest po prostu kara za oszustwo.
Jeśli ktoś wymienił zegary i lojalnie o tym informuje w opisie, że przebieg na liczniku nie ma związku z faktycznym przebiegiem sprzedawanego auta, to nie ma sprawy.

Data: 2017-11-22 09:06:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-22 o 04:19, Poldek pisze:

Kara za kręcenie licznika, to jest po prostu kara za oszustwo.

Otóż to. I nie trzeba do tego osobnego paragrafu, który i tak będzie martwy tak samo jak karanie obecnych przekręceń.

Jeśli ktoś wymienił zegary i lojalnie o tym informuje w opisie, że przebieg na liczniku nie ma związku z faktycznym przebiegiem sprzedawanego auta, to nie ma sprawy.

Ale po zmianach Zerra już będzie sprawa.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-22 21:43:45
Autor: ddddddddddddd
W dniu 22.11.2017 o 08:06, Liwiusz pisze:
[...]

oczywiście nie musi być martwy - można zrobić naloty/prowokacje w punktach kręcenia. Teraz w zasadzie nie można, bo kręcenie liczników jest legalne.
IMO samo wpisywanie przebiegu przy przeglądzie po kilku latach (bo od ilu wpisują przebieg - roku, dwóch?) urealni przebiegi w autach - tych z niemiec nie trzeba będzie już kręcić do 180.000km, bo te polskie będą miały więcej.

Łukasz

Data: 2017-11-23 01:27:29
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-11-22 o 22:43, ddddddddddddd pisze:

[...]

A są punkty kręcenia?
Dzwonisz do fachowca i on przyjeżdża do ciebie.
Przynajmniej tak twierdzi TVN Turbo.
Są reklamy i ogłoszenia specjalistów od "korekty licznika".
Tyle że to jeszcze legalne.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-23 07:03:31
Autor: ddddddddddddd
W dniu 23.11.2017 o 00:27, RadoslawF pisze:
[...]

nie wiem, nie korzystałem

Dzwonisz do fachowca i on przyjeżdża do ciebie.
Przynajmniej tak twierdzi TVN Turbo.
Są reklamy i ogłoszenia specjalistów od "korekty licznika".
Tyle że to jeszcze legalne.

w takim wypadku wystarczą prowokacje

Łukasz

Data: 2017-11-24 02:24:26
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-11-23 o 08:03, ddddddddddddd pisze:
[...]

Skoro nie wiesz to nie podawaj takiej informacji na grupie.

Dzwonisz do fachowca i on przyjeżdża do ciebie.
Przynajmniej tak twierdzi TVN Turbo.
Są reklamy i ogłoszenia specjalistów od "korekty licznika".
Tyle że to jeszcze legalne.

w takim wypadku wystarczą prowokacje

Naiwny. Teraz to jest legalne.
A jak przestanie to będą obsługiwać tylko stałych i znanych klientów
czyli komisy samochodowe.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-24 08:01:05
Autor: ddddddddddddd
W dniu 24.11.2017 o 01:24, RadoslawF pisze:
[...]

a komisy kręcą tylko auta z zachodu, czy krajowe też? bo jak tylko z zachodu to przepis nie będzie martwy, bo będą kręcić mniej (ilościowo) i do większych wartości - bo te ściągane prywatnie i kupione w Polsce będą miały większy przebieg. Jest szansa, że całkowicie przestaną kręcić w Polsce, jedyną możliwością będzie przekręcenie jeszcze za granicą, to też odrzuca kolejne kilka % oszustw.
A jeżeli kręcą też polskie auta, to prowokacja zadziała.
Tak, dopóki prawo nie będzie egzekwowane, dopóty przepis będzie martwy - jak każdy przepis.
Ja bym chciał żeby kręcenie licznika było ścigane tak samo jak kradzież kilkudziesięciu tysięcy zł - dla mnie to takie samo oszustwo.

Łukasz

Data: 2017-11-24 01:06:04
Autor: przemek.jedrzejczak
więzienie za cofanie licznika
-- Ja bym chciał żeby kręcenie licznika było ścigane tak samo jak kradzież kilkudziesięciu tysięcy zł - dla mnie to takie samo oszustwo..

mysle ze Zorro zaproponuje KS :-)

Data: 2017-11-24 10:59:23
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-11-24 o 09:01, ddddddddddddd pisze:

[...]

A ja bym chciał żeby politycy nie kradli i nie prowadzili rozdawnictwa
publicznych pieniędzy. I tyle nam wolno. Coś chcieć.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-17 22:49:23
Autor: RadoslawF
[...]

Cena zależy od przebiegu. Nie zauważyłeś tego?

Pozdrawiam

Data: 2017-11-18 06:37:15
Autor: Zenek Kapelinder
więzienie za cofanie licznika
Kilkadziesiat aut kupowales dla siebie albo rodziny. Wez nie pierdol bo nikt nie uwierzy ze masz taka duza rodzine.

Data: 2017-11-18 14:22:52
Autor: Kris
W dniu sobota, 18 listopada 2017 15:37:17 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Kilkadziesiat aut kupowales dla siebie albo rodziny. Wez nie pierdol bo nikt nie uwierzy ze masz taka duza rodzine.

Pomyłka oczywiście- kilkanaście miało być.

Data: 2017-11-18 16:42:09
Autor: ddddddddddddd
więzienie za cofanie licznika
Kilkadziesiat aut kupowales dla siebie albo rodziny. Wez nie pierdol bo nikt nie uwierzy ze masz taka duza rodzine.

to ty weź Niepierdol :)
według historii w ufg w ciągu ostatnich 5 lat miałem 9 różnych samochodów - kupowałem je tylko dla żony, dla siebie lub dla jednego pracownika. Zwykle jedno auto miałem raczej poniżej 2 lat, czasem więcej niż jedno dla siebie...

Łukasz

Data: 2017-11-17 20:21:29
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

Czekaj, a co to dokładnie zmieni? Bo nie załapałem :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-17 20:50:19
Autor: Poldek
[...]

Nic nie zmieni, poza tym, że jeśli przy kolejnym spisaniu licznika przebieg będzie mniejszy, niż był przy poprzednim, to można będzie zacząć podawać kolejne możliwe powody dlaczego tak się stało. Oczywiście to nie cofnięcie licznika jest przyczyną, że przebieg się zmniejszył. Np. powodem może być nawyk któregoś z wcześniejszych właścicieli do jeżdżenia na wstecznym na dłuższych dystansach.

Data: 2017-11-17 12:04:21
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 listopada 2017 20:50:18 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> Nic nie zmieni, poza tym, że jeśli przy kolejnym spisaniu licznika przebieg będzie mniejszy, niż był przy poprzednim, to można będzie zacząć podawać kolejne możliwe powody dlaczego tak się stało. Oczywiście to nie cofnięcie licznika jest przyczyną, że przebieg się zmniejszył. Np. powodem może być nawyk któregoś z wcześniejszych właścicieli do jeżdżenia na wstecznym na dłuższych dystansach.

Kilkadziesiąt używanych aut już kupowałem i przebieg był ostatnim elementem którym się interesowałem

Data: 2017-11-17 12:13:51
Autor: przemek.jedrzejczak
więzienie za cofanie licznika
Istotne jest co robi Janusz Cebula a ten skąpi stówkę na przegląd w SKP i kupuje niski przebieg ;-)

Ps zbieżność oczywiście przypadkowa

Data: 2017-11-17 12:22:53
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 listopada 2017 21:08:31 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
W dniu 2017-11-17 o 21:04, Kris pisze:

> Urzekła mnie twoja historia.

No i?
Mityczny" przebieg" jest dal Ciebie ważniejszy czy stan techniczny auta?
Jakieś uzasadnienie dla zakazu wymiany zegarów podasz?
Bo np kilka FSO1500 które miałem to od razu po zakupie zegary na "okrągłe" zmieniałem jak tylko były dostępne
W multipli teraz mam kaprys na białe zmienić
Przestępcom będe jak z allegro białe kupie i zamontuje?

Data: 2017-11-17 22:45:03
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-11-17 o 21:22, Kris pisze:

[...]

Dla statystycznego kupującego jest.
Przebieg mniejszy od większego zauważa, ocenić poprawnie stanu
technicznego przeważnie nie potrafi.

Jakieś uzasadnienie dla zakazu wymiany zegarów podasz?

A wprowadzili?

Bo np kilka FSO1500 które miałem to od razu po zakupie zegary na "okrągłe" zmieniałem jak tylko były dostępne
W multipli teraz mam kaprys na białe zmienić
Przestępcom będe jak z allegro białe kupie i zamontuje?

Ja nie poinformujesz nabywcę o faktycznym przebiegu to mam nadzieję
że będziesz.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-17 22:49:10
Autor: ddddddddddddd
W dniu 17.11.2017 o 20:22, Kris pisze:

Kilkadziesiąt używanych aut już kupowałem i przebieg był ostatnim elementem którym się interesowałem

ja też

Urzekła mnie twoja historia.

No i?
Mityczny" przebieg" jest dal Ciebie ważniejszy czy stan techniczny auta?

no... w sumie przebieg też byłby ważny, gdyby nie to że kręcą. Bo niektórych aut nie kupiłbym ze 180.000 przebiegu, wolałbym takie ze 100.000 albo 300.000 (bo przy tych magicznych 200.000 jest najwięcej do wymiany- dwumasa, wtryski itp.)
No ale że kręcą to nawet na przebieg nie patrzyłem, chociaż wydaje mi się że w mojej karierze mam drugie auto z realnym przebiegiem (pierwsze 270.000, a to drugie miało przy zakupie 180.000 w 4 lata- jak na takie auto trochę mało, ale odkupione od firmy która zbankrutowała, użytkowane tak naprawdę przez 3 lata)

Łukasz

Data: 2017-11-18 09:13:54
Autor: Trybun
więzienie za cofanie licznika
W dniu 2017-11-17 o 21:04, Kris pisze:

Kilkadziesiąt używanych aut już kupowałem i przebieg był ostatnim elementem którym się interesowałem

Błąd, takie kryteria to można było brać pod uwagę w dawnych czasach. Dzisiaj przebieg jest sprawą kluczową. Dawniej gdy Maluch czy Poldek nie był na wskroś przeżarty przez rdzę, odpalał i jechał to można był brać w ciemno bez dociekania jaki ma przebieg. A dzisiejsze auta to w sumie jednorazówki, przy których nie opłaca się robić poważniejszych napraw, a konieczność ich przeprowadzania jest ściśle związana właśnie z przebiegiem.

Data: 2017-11-18 18:30:18
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .11.2017 o 21:04 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

Kilkadziesiąt używanych aut już kupowałem i przebieg był ostatnim  elementem którym się interesowałem

Nie lepiej kupować nowe z salonu co 7-10 lat?

TG

Data: 2017-11-18 14:30:23
Autor: Kris
W dniu sobota, 18 listopada 2017 18:30:37 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
W dniu .11.2017 o 21:04 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

> Kilkadziesiąt używanych aut już kupowałem i przebieg był ostatnim  > elementem którym się interesowałem

Nie lepiej kupować nowe z salonu co 7-10 lat?

Kilkanaście miało być
A dlaczego nie nowe z salonu?
Bo nijak mi sie to nie kalkuluje

Data: 2017-11-19 13:35:28
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .11.2017 o 23:30 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

> [...]

> elementem którym się interesowałem

Nie lepiej kupować nowe z salonu co 7-10 lat?

Jak kilkanaście to trochę "inna optyka" - myślałem, że tłuczesz kilometry  i co pół roku kupujesz "nówkę sztukę od dziadka" co by kolejne 50kkm  zrobiła bez inwestycji.

TG

Data: 2017-11-18 18:58:27
Autor: ddddddddddddd
[...]

nie każdego na to stać, a jak już stać, to stoisz przed wyborem: taczkę prosto z salonu czy jednak coś wygodniejszego używanego...
Dlatego też nie kupiłem jeszcze nowego samochodu i pewnie jeszcze długo nie kupię

Łukasz

Data: 2017-11-19 13:33:08
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .11.2017 o 19:58 ddddddddddddd <ddddddd@fjhjh.pl> pisze:

W dniu 18.11.2017 o 17:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Kupisz nowy, jak nie masz pecha to zazwyczaj przez 5-7 lat masz całkowity  spokój. Nowy nie musi oznaczać 100kpln - za 40-50k też można mieć  przyzwoity samochód z 5,7 letnią gwarancją.
Po tych 5-7 latach sprzedajesz go jako "pierwszy właściciel" - jakieś  10-20% jeszcze możesz odzyskać.

TG

Data: 2017-11-19 17:11:46
Autor: ddddddddddddd
[...]

to przecież mówię, za 40 tys. możesz mieć taczkę albo coś lepszego ;)
Miałem raz 3-letnią Octavie II - sprzedałem ją i za połowę jej ceny sprzedaży kupiłem e39 530d (tzn. kupiłem za 10.000, ale od razu ponad 5000zł włożyłem w przygotowanie do jazdy) - dużo lepszy samochód. Nie sądzę żeby auto za 40-50.000 dawało lepszy komfort niż ta Octavia (która nowa kosztowała pewnie ok. 70.000), a lepszym jej zamiennikiem jest stary szrot za 15.000zł...
No a za 50.000 to już można mieć fajne używane auto...

Łukasz

Data: 2017-11-17 12:10:36
Autor: Kris
> [...]
> Nic nie zmieni, poza tym, że jeśli przy kolejnym spisaniu licznika przebieg będzie mniejszy, niż był przy poprzednim, to można będzie zacząć podawać kolejne możliwe powody dlaczego tak się stało. Oczywiście to nie cofnięcie licznika jest przyczyną, że przebieg się zmniejszył. Np. powodem może być nawyk któregoś z wcześniejszych właścicieli do jeżdżenia na wstecznym na dłuższych dystansach.

A tak mnie zaciekawiło:
Przypadek taki:
Na przegląd jade i diagnosta wpisuje stan licznika 100 000km
Za rok jade i stan licznika to 99 000km
Jet zakaz jazdy na wstecznym?
Ale z ciekawości- jak na wstecznym jade do licznik do tyłu kręci? Bo nie miałem okazji sprawdzić

Data: 2017-11-17 21:21:10
Autor: Poldek
W dniu 2017-11-17 o 21:10, Kris pisze:

[...]

Pasjąnujące intelektualnie!

Data: 2017-11-17 12:24:45
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 listopada 2017 21:21:08 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]

> Jet zakaz jazdy na wstecznym?
> Ale z ciekawości- jak na wstecznym jade do licznik do tyłu kręci? Bo nie miałem okazji sprawdzić

A dasz radę odpowiedzieć merytorycznie?
Pytanie było proste
Znasz odpowiedż?

Data: 2017-11-22 04:11:49
Autor: Poldek
W dniu 2017-11-17 o 21:24, Kris pisze:
[...]

Odpowiadam - widać, że się nie zgadza.
Przebieg na liczniku nie jest prawdziwym przebiegiem auta.

Pytanie było proste

Odpowiedź też.
Geniusz tkwi w prostocie.

Data: 2017-11-17 21:21:56
Autor: Mateusz Bogusz
więzienie za cofanie licznika
Ale z ciekawości- jak na wstecznym jade do licznik do tyłu kręci? Bo nie miałem okazji sprawdzić

W jednych się kręci do tyłu w innych nie. W kangoo z 99 np. się kręci.

Jakby stwierdzić, że w tych w których licznik wyświetla się na ekranie - się z pewnością nie kręci - to pewnie dużo by się nie pomylił.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-17 22:47:16
Autor: RadoslawF
[...]

Też się kręci. Tyle że zawsze to można nazwać przeprogramowaniem.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-19 20:57:56
Autor: J.F.
Dnia Fri, 17 Nov 2017 12:10:36 -0800 (PST), Kris napisał(a):
Ale z ciekawości- jak na wstecznym jade do licznik do tyłu kręci? Bo
nie miałem okazji sprawdzić

Musze kiedys sprawdzic, ale IMO - te wspolczesne maja impulsator
elektryczny w skrzyni i on w obie strony impulsuje tak samo.

Stare na linke sie cofaly.

J.

Data: 2017-11-18 09:11:33
Autor: Trybun
W dniu 2017-11-17 o 13:30, sirapacz pisze:

[...]

Bo to kolejny medialny szum p. Zbyszka jest tylko. Nie ma się czego bać - p. Zbyszek niech się weźmie uczciwie za robotę za którą bierze kasę zamiast snuć swoje fantazje w mediach.

Data: 2017-11-17 12:49:38
Autor: Kris
[...]

Żonka lakierem do paznokci mi licznik zachlapał
Esteta straszny jestem więc z allegro kupiłem niezachlapany licznik i wymieniłem w mojej Multipli
Przestępstwo popełniłem?

Data: 2017-11-17 22:53:22
Autor: ddddddddddddd
W dniu 17.11.2017 o 20:49, Kris pisze:
[...]

ty tak na poważnie? Jeszcze bym zrozumiał jakbyś ten licznik zostawił a auto wymienił :P
tak, moim zdaniem tych przypadków jest na tyle mało, że spokojnie można to robić na zgłoszenie- poprzedni stan licznika, nowy stan licznika i zgłaszamy do urzędu wymianę.
Osobiście nie znam nikogo kto musiał licznik wymieniać i myślę że to jakieś promile są i nie utrudni to zbytnio nikomu życia

Łukasz

więzienie za cofanie licznika