więzienie za cofanie licznika

Data: 2017-11-16 20:00:49
Autor: Budzik
więzienie za cofanie licznika

Jak znam życie to i tak będzie.
"Biznesmen" jedzie na zachód, kupuje z komisu od turka auto,
przywozi do kraju, naprawia i sprzedaje. W międzyczasie
przebieg robi się mniejszy o sto czy dwieście tysięcy kilometrów.
Jak udowodnisz komukolwiek że dokonał korekty?
Na kwitach od turka nie będzie stanu licznika lub będzie
odpowiednio zmniejszony jeśli lokalne prawo wymaga takich danych
w umowie.

Jedyne co sie zmieni to to ze taka usługa bedzie "tylko dla znajomych" bo sie beda prowokacji bali. Ale i tego pewien nie jestem.
A moze sie myle i jak paru sie posadzi bo przegna i ktos sypnie to sytuiacja sie zmieni?

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2017-11-16 22:14:29
Autor: abn140
wiezienie za cofanie licznika
sytuiacja sie zmieni?

slyszalem ze temat licznikow od 2012 roku kilku modeli i producentow zamknal
sie sam.
te nowoczesne samochody zapisuja wszystko przez net na serwer producenta.
przestawienie licznika skutkuje zmiana do czasu az auto zlapie net.
potem wraca stary przebieg.
podobno kilku handlarzy wymoczylo doopska na tym sprowadzajac nadprzebiegi i
zostajac z nimi...
i teraz pytanie - prawda to czy falsz?
legenda ta jeszcze stanowi ze licznikowcy chca postawic jakis serwer w
chinach i zmieniac wskazanie licznika przez przekierowanie auta na ten
serwer.
nie chce mi sie wierzyc w takie legendy , z drugiej strony - dlaczego niby
tego nie zrobic?
widac ze producentom jest na reke walenie w dooopsko drugiego nabywcy, bo
pewnie szybsza sprzedaz generuje szybsze kupno nowego.
motyw licznikow winien byc juz dawno zalatwiony na poziomie techniki a nie
prawa.

Data: 2017-11-16 22:01:33
Autor: T.
W dniu 2017-11-16 o 22:14, abn140 pisze:
[...]

W dobie elektronicznych baz danych auto od czasu do czasu musi trafić na badanie techniczne. Tam jest notowany przebieg. Więc trudno byłoby zmniejszyć przebieg poniżej tego z ostatniego roku.
Już teraz wiele aut serwisowanych jest w ASO - wystarczy podjechać i zapytać - udostępniane są także dane z zagranicy. Ja tak miałem w Fordzie. Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten CEPIK zacznie normalnie działać.
T.

Data: 2017-11-16 23:14:59
Autor: Irokez
W dniu 2017-11-16 o 22:01, T. pisze:

[...]

Obecnie to chyba wszystkie auta tak można sprawdzić w serwisie.
7 lat temu moją Toykę też bez problemu w serwisie gość podał co kiedy przy jakim przebiegu w Niemczech robione było.
CEPIK... dziś przegląd miałem. Kiedyś gość wpisywał to co powiedziałem (pi razy drzwi z zaokrągleniem). Dziś ten sam gość sam odczytał dokładnie i wklepał tyle ile faktycznie wyświetlało.

Tak więc... wystarczy podjechać z autem lub VIN do serwisu. A jak w serwisie jest dziura kilka lat to włączyć mózg.

zdrówko.

--
Irokez

Data: 2017-11-17 11:47:58
Autor: Shrek
W dniu 16.11.2017 o 22:01, T. pisze:
Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten CEPIK zacznie normalnie działać.

NIe rozwiąże się, bo problem dotyczy głównie aut sprowadzanych.

Shrek

Data: 2017-11-17 19:00:47
Autor: Budzik
wiezienie za cofanie licznika
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

W dniu 16.11.2017 o 22:01, T. pisze:
Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten CEPIK zacznie normalnie działać.

NIe rozwiąże się, bo problem dotyczy głównie aut sprowadzanych.

Tez.
Musiałby być jakis cepik europejski.
Dodatkowo proponuje aby ujednolicic przepisy dotyczace rejestracji i skonczyc z koniecznoscia przerejestrowywania miedzy krajami.
Wiem, wiem, skoro nawet przy zmianie województwa trzeba zmienic tablice to co dopiero przy zmianie kraju ale takie miałem marzenie.
Jak unia to unia!
Zastanawiałem sie nad tym ostatnio jak jechałem autem przez europe.
Pomyslałem ze fajnie by było jakby w razie jakiejs grubszej awarii mozna było zostawic zepsute auto (sprzedac, zezłomowac etc) i na miejscu kupic inne i dalej juz jezdzic tym kupionym bez zadnej koniecznosci przerejstrowywania etc. Czy urzednicy kiedys na to wpadna?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2017-11-17 20:22:51
Autor: Mateusz Bogusz
wiezienie za cofanie licznika
Wiem, wiem, skoro nawet przy zmianie województwa trzeba zmienic tablice

A dokładniej, to przy zmianie gminy.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-17 20:24:27
Autor: Mateusz Bogusz
wiezienie za cofanie licznika
A dokładniej, to przy zmianie gminy.

Tfu! Powiatu.

Data: 2017-11-18 16:54:11
Autor: Antoni
wiezienie. przestaną rządzić.
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA830CA5AEF53Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Tak będzie gdy zwolenników Unii Europejskiej będzie więcej
niż przeciwników i przestaną rządzić tacy jak Orban lub
podobne PiSdziaki.

Data: 2017-11-19 18:23:21
Autor: t-1
W dniu 2017-11-18 o 16:54, Antoni pisze:

Tak będzie gdy zwolenników Unii Europejskiej będzie więcej
niż przeciwników i przestaną rządzić tacy jak Orban lub
podobne PiSdziaki.

I wszelkie decyzje, które mają bez szemrania wykonać wschodnie prowincje, będą zapadać w Berlinie.

Data: 2017-11-21 07:10:54
Autor: slavo65
W dniu niedziela, 19 listopada 2017 18:23:20 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
> [...]

> podobne PiSdziaki.
> I wszelkie decyzje, które mają bez szemrania wykonać wschodnie prowincje, będą zapadać w Berlinie.

W demokracji nie ma bez szemrania, ale trzeba chodzić na wybory, nie wybierać idiotów i nie wymagać od nich, aby państwem rządzili w sposób, który nigdy byśmy we własnym domu nie zastosowali.
Gdybym zapukał do przeciętnego człowieka i chciał od niego 1000 zł, aby za miesiąc dać mu 500 zł, to by mnie psem poszczuł i ze schodów zrzucił.
Taki sam "biznes plan" dał wygraną w ostatnich wyborach.

Data: 2017-11-22 21:39:26
Autor: ddddddddddddd
W dniu 21.11.2017 o 15:10, slavo65@gmail.com pisze:
[...]

a co w przedostatnich było lepiej? lepiej obiecywali? może realniejsze te obietnice były? mniej kradli? a może więcej/mniej się z tym kryli?
Mimo wszystkich złych rzeczy jakie odczułem na własnej skórze podczas królowania tego rządu (przelało to moją czarę goryczy i skłoniło wreszcie do emigracji), to jedno dla mnie jest pewne - przynajmniej cokolwiek robią, w przeciwieństwie do pozostałych którzy nie robili kompletnie nic dla kraju. A że robią źle? Cóż - prosta to rzecz nie jest, im się pewnie wydaje że robią to najlepiej.

Łukasz

Data: 2017-11-21 06:06:43
Autor: slavo65
W dniu piątek, 17 listopada 2017 20:00:48 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

[...]

My klienci na to wpadniemy, gdy nastaną pojazdy autonomiczne i zniknie potrzeba/przyjemność posiadania auta na własność.

Data: 2017-11-17 12:17:20
Autor: tck

Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:5a0dfcb0$0$5159$65785112news.neostrada.pl...
[...]

słyszałem w TV o pomyśle, żeby podczas kongtroli drogowej policmajster miałby wklepywać przebieg do CEPIKu.
A czy jest ustawowy obowiązek posiadania licznika? Prędkościomierz to być musi i to w km wyskalowany ale przebieg?
To może niech jeszcze na przeglądzie sprawdzają czy właściwie działa- bo może liczyć mile a nie km;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-11-17 12:21:38
Autor: T.
W dniu 2017-11-17 o 12:17, tck pisze:

[...]

Pewnie nie ma obowiązku posiadania licznika, ale zwykle on jest. Podobnie pewnie jakbyś poszukał, to nie znajdziesz nigdzie obowiązku posiadania kierownicy czy foteli w samochodzie. Mają być światła, kierunkowskazy, lusterka i gaśnica :-)
T.

Data: 2017-11-17 12:35:05
Autor: Shrek
W dniu 17.11.2017 o 12:17, tck pisze:

A czy jest ustawowy obowiązek posiadania licznika? Prędkościomierz to być musi i to w km wyskalowany ale przebieg?

A źródełko? Bo mój moro ma wi milach i przegląd uczciwie przechodzi - w sensie nic nie kombinuję, jadę do stacji, gdzie puszkę potrafią zaprosić na powtórny przegląd i stempelek dostaję bez problemu. A generalnie upiardliwi są - przy moto nawet sprawdzają hamulce na ścieżce, światła i ostatnio nawet próbowali z ciekawości sondę analną zapiąć, ale okazało się że moro ma za ciasne kominy;)

Shrek

Data: 2017-11-17 18:55:10
Autor: tck

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:oumhh9$k37$6node1.news.atman.pl...
[...]

tylko w milach? czy km/h i mph?
przynajmniej w wymaganiach rejestracji samochodu z kierownicą po prawej stronie jest prędkościomierz wyskalowany w km/h

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-11-17 19:23:11
Autor: Shrek
wiezienie za cofanie licznika
W dniu 17.11.2017 o 18:55, tck pisze:

tylko w milach? czy km/h i mph?

A wiesz, że jak się teraz zastanowię, to chyba rzeczywiście w km/h też jest, tylko nie do użytku, bo wskazówka skalę zasłania. No ale rzeczywiście - sztuka jest;) Z ciekawości muszę pamiętać, żeby sprawdzić jak mi przebieg wpisali - czy w milach czy przeliczali.

przynajmniej w wymaganiach rejestracji samochodu z kierownicą po prawej stronie jest prędkościomierz wyskalowany w km/h
No motocykl to kierownice ma z definicji na środku;)

Shrek

Data: 2017-11-16 22:31:15
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  abn140 pisze tak:

[...]

To chyba trudno sobie wyobrazić. Net jest teraz wszędzie. Informacje o nowinkach rozchodzą się drogą plotki błyskawicznie. Ziutki musiały być szczególnie mało towarzyscy.

Znowu Android, który wyczytałby takie info w kolorowej gazecie leciałby sprawdzić to w pierwszej kolejności. Klocki mogą trzeć ale ikonki muszą się zgadzać.

Złodzieje lubią proste rozwiązania.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/