więzienie za cofanie licznika

Data: 2017-11-16 12:22:41
Autor: Kris
więzienie za cofanie licznika
W dniu czwartek, 16 listopada 2017 19:57:43 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
bro."

Sam pomysł ogólnie dobry wg mnie - ale czy oni się nie zagalopowali przypadkiem? Sankcja za wymianę licznika? A jak mi się popsuje to co? Jak nie zrobią furtki to będzie bubel prawny!

Ale to już było;)
Plombowane liczniki, silniki z nr seryjnymi w DR
Paski rozrządu proponuję też ewidencjonowac, bo każdy przedający twierdzi że niedawno wymienił a to najczęściej kłamstwo
Wymianę klocków hamulcowych też warto ewidencjonować w cepik2 wg mnie

Data: 2017-11-16 23:02:48
Autor: przemek.jedrzejczak
więzienie za cofanie licznika
-- Jak się kupuje samochód, to się sprawdza *stan* techniczny pojazdu.

kompletny brak zaufania do sprzedajacego no i stowa mniej w kieszeni :-)

Data: 2017-11-16 23:48:24
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 listopada 2017 07:41:04 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> Paski rozrządu proponuję też ewidencjonowac, bo każdy przedający twierdzi że niedawno wymienił a to najczęściej kłamstwo
> Wymianę klocków hamulcowych też warto ewidencjonować w cepik2 wg mnie

Akurat klocki/tarcze to jesteś w stanie 30 sekund sprawdzić na 4 kołach sam więc jaki sens? Do tego na co informacja że klocki wymienił dwa lata temu, jeżeli rocznie robił np. 60 tys. km?
stan licznika przy wymianie w cepik pisać

Jak się kupuje samochód, to się sprawdza *stan* techniczny pojazdu.

Pojazd z niesprawnym licznikiem km na dzisiaj przejdzie przegląd czy nie?

Data: 2017-11-17 20:14:23
Autor: Mateusz Bogusz
więzienie za cofanie licznika
Pojazd z niesprawnym licznikiem km na dzisiaj przejdzie przegląd czy nie?

Akurat trafiłeś w dziesiątkę :-P W A3 pierwsza seria przed liftem, upalają się procesory w zegarach i dostają one zwarcia. Toteż wymieniłem zegary, ale ostatecznie nie wszystkie piny pasowały i np. licznik kilometrów akurat stoi w miejscu. Diagnosta był dociekliwy czemu wszystko miga i krzyczy przy uruchamianiu silnika, ale prędkościomierz akurat działa więc odpuścił.

Także, tak. Z niesprawnym licznikiem przejdzie się przegląd :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-17 09:02:09
Autor: sirapacz
[...]

Jestem przeciw dopieprzaniu durnych obowiązków i ewidencji ale akurat przycięcie tematu kręcenia liczników uważam za pożądany. Sam fakt odnotowywania przebiegu przez CEPIK jest już sporym ułatwieniem dla nowych nabywców i jednocześnie lekkim batem na nieuczciwych właścicieli.

Data: 2017-11-17 10:46:23
Autor: cef
W dniu 2017-11-17 o 09:02, sirapacz pisze:

[...]

To może dorzucimy obowiązek przeglądu na SKP przed sprzedażą
i niech diagnosta bierze odpowiedzialnosć za stan licznika?
A jak się okaże, że jednak było kręcone, to płaci...
no kto rekompensuje nabywcy poniesione straty
jak je przed sądem udowodni albo kto idzie siedzieć?
Diagnosta czy sprzedawca?

Data: 2017-11-17 13:28:11
Autor: sirapacz
[...]

przecież nie mówię by dowalać - do cepiku już są dane wklepywane przecież o przebiegu.

Data: 2017-11-17 13:45:14
Autor: cef
W dniu 2017-11-17 o 13:28, sirapacz pisze:

[...]

Ja raczej w charakterze złośliwości pod adresem
tych co wymyślili nowe prawo
A najbardziej ubawił mnie przekaz medialny,
bo informacja ukazała się początkowo
np  w TVN24 - oczywiście cytowali wypowiedź kogoś z rządu -
  z takim tekstem:
"Koniec masowego oszukiwania polskich rodzin"
Hasło godne paska TVP-Info.
Potem czytali już tylko "koniec oszukiwania"
bo pewnie za głowy się złapali jak usłyszeli jakim językiem
się posługują :-)

Data: 2017-11-17 13:48:41
Autor: sirapacz
[...]

lol

Potem czytali już tylko "koniec oszukiwania"
bo pewnie za głowy się złapali jak usłyszeli jakim językiem
się posługują :-)

Może naoglądali się pasków i im się udzieliło?:)

więzienie za cofanie licznika