więzienie za cofanie licznika

Data: 2017-11-17 12:49:38
Autor: Kris
więzienie za cofanie licznika
W dniu czwartek, 16 listopada 2017 19:57:43 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
http://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/562627,korekta-licznika-i-cofanie-przebiegu-karane-wiezieniem.html

"- Wprowadzamy nowy typ przestępstwa, nieznany dotychczas polskiemu prawu. Za sam fakt sfałszowania licznika, cofnięcia licznika, bądź wymiany licznika na inny będzie grozić odpowiedzialność karna od trzech miesięcy do lat pięciu - zapowiedział minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro."

Sam pomysł ogólnie dobry wg mnie - ale czy oni się nie zagalopowali przypadkiem? Sankcja za wymianę licznika? A jak mi się popsuje to co? Jak nie zrobią furtki to będzie bubel prawny!
Żonka lakierem do paznokci mi licznik zachlapał
Esteta straszny jestem więc z allegro kupiłem niezachlapany licznik i wymieniłem w mojej Multipli
Przestępstwo popełniłem?

Data: 2017-11-17 22:53:22
Autor: ddddddddddddd
W dniu 17.11.2017 o 20:49, Kris pisze:
[...]

ty tak na poważnie? Jeszcze bym zrozumiał jakbyś ten licznik zostawił a auto wymienił :P
tak, moim zdaniem tych przypadków jest na tyle mało, że spokojnie można to robić na zgłoszenie- poprzedni stan licznika, nowy stan licznika i zgłaszamy do urzędu wymianę.
Osobiście nie znam nikogo kto musiał licznik wymieniać i myślę że to jakieś promile są i nie utrudni to zbytnio nikomu życia

Łukasz

więzienie za cofanie licznika