wifi w standardzie n. Jakie osiagneliscie predkosci ?

Data: 2009-11-12 02:48:23
Autor: Oncek
wifi w standardzie n. Jakie osiagneliscie predkosci ?
Witam
Przymierzam sie do zmiany routera i sieciowek z "802.11g" na
"802.11n". Warto ?
Obecnie przy odleglosci 6m i jednej sciany moge wycisnac po wifi przy
kopiowaniu plikow max 2,2MB/s czyli cos kolo 17Mb/s
Jakie realne predkosci mozna osiagnac w nowszym standardzie 802.11 n ?
Niektorzy twierdzą że do 15MB/s Wydaje mi sie to malo realne. Jaka
jest rzeczywistosc ?

Data: 2009-11-12 12:13:30
Autor: qwerty
Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:36797d42-fbc1-4e07-9a89-7e6c9f53b17b@u7g2000yqm.googlegroups.com...
Przymierzam sie do zmiany routera i sieciowek z "802.11g" na
"802.11n". Warto ?

Nie.

Obecnie przy odleglosci 6m i jednej sciany moge wycisnac po wifi przy
kopiowaniu plikow max 2,2MB/s czyli cos kolo 17Mb/s

Może coś zakłóca częstotliwość? Rano mam 3 MB/s, a wieczorem spada do 1,6-2 MB/s.

Jakie realne predkosci mozna osiagnac w nowszym standardzie 802.11 n ?

http://twojepc.pl/artykuly.php?id=wireless_n_testy&strona=8

Niektorzy twierdzą że do 15MB/s Wydaje mi sie to malo realne. Jaka
jest rzeczywistosc ?

Pieprzą głupoty. ;)

Data: 2009-11-12 04:01:50
Autor: Oncek
wifi w standardzie n. Jakie osiagneliscie predkosci ?
nie ma znaczenia pora dnia, zawsze uzyskuje 2.0 MB do 2.3MB/s Nigdy
nie widzialem ani mniejszych ani wiekszych predkosci jak juz sie
transfer ustabilizuje.

Z linka ktory podales wynika że moglby uzyskac do 6MB/s czyli prawie 3
razy tyle, to dosc sporo.

Data: 2009-11-12 16:10:58
Autor: qwerty
Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c2e26aa3-7322-463d-af90-08981b5373c3@z41g2000yqz.googlegroups.com...
Z linka ktory podales wynika że moglby uzyskac do 6MB/s czyli prawie 3
razy tyle, to dosc sporo.

Tylko pytanie - jest sens? Jak nie przerzucasz GB danych (tylko do przeglądania Internetu) i nie masz 20 Mb/s łącza to nie warto. Do szybkiego przenoszenia danych używam dysku zewn.

Data: 2009-11-12 13:09:35
Autor: Oncek
[...]

wlasnie przerzucam te GB danych i stad to pytanie. Bieganie kilka razy
dziennie z dyskiem i przelaczanie kabelkow staje sie z czasem nudne.

Data: 2009-11-12 22:13:21
Autor: MC
Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:d034e886-10ba-4b13-8211-c9d2f14a43e5k17g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

->
Sieć kablowa będzie pewniejsza i szybsza. Po co ci Wi-Fi?

Data: 2009-11-13 10:50:16
Autor: ..Aldi..
[...]

ano dlatego na przykład, że położenie kabli nie wchodzi w rachubę
ano dlatego, że skoro można, to chcę usiąść z laptopem na kolanach
    w dowolnie wybranymi miejscu mieszkania
ano dlatego, że skoro można mieć bezprzewodowo, to czemu nie
    skorzystać?

Data: 2009-11-13 04:53:28
Autor: Oncek
[...]

dokladnie z tych powodow ale najwazniejszym jest moblinosc laptopa.

Data: 2009-11-13 15:34:35
Autor: Radosław Sokół
Oncek pisze:
dokladnie z tych powodow ale najwazniejszym jest moblinosc laptopa.

*Albo* mobilność, *albo* szybki i pewny przesył danych. Zde-
cyduj się. Chcesz mobilności -- to nie przesyłaj gigabajtów
danych. Chcesz przesyłać -- to podłącz kabelek i ciesz się
1 Gbps przepustowości.

Data: 2009-11-13 11:38:15
Autor: MC
Użytkownik "..Aldi.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hdj8om$43q$1news.interia.pl...
[...]

Nazywasz się Oncek? Skąd wiesz, że chce przesiadywać z laptopem w toalecie?

Data: 2009-11-17 15:50:43
Autor: ..Aldi..
wifi w standardzie n. Jakie osiagneliscie predkosci ?

Nazywasz się Oncek? Skąd wiesz, że chce przesiadywać z laptopem w toalecie?

w toalecie jeszcze z laptopem nie siedziałem...
ale w salonie już tak
podobnie w innych pokojach, gdzie standardowo nie mam peceta, więc i kabli nie ciągnąłem

:)

Data: 2009-11-12 17:04:36
Autor: MC
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hdgqkq$lgh$1achot.icm.edu.pl...

http://twojepc.pl/artykuly.php?id=wireless_n_testy&strona=8

A co ma niby z tych testów wynikać?

Data: 2009-11-12 18:16:44
Autor: games
Oncek pisze:
[...]

Zmien sieciowki i router na taki z opcja 802.11a na tak malej odleglosci dasz rade wycisnac 54Mbit i wiecej gdyby nie ta sciana.

Z 802.11n  w 2.4 GHz mozna niewiele wiecej niz w 802.11g wycisnac, tak do 3-4MB/s ale bez scian.

wifi w standardzie n. Jakie osiagneliscie predkosci ?