wino i cukier - politycznie

Data: 2009-07-21 11:54:05
Autor: doslaw
wino i cukier - politycznie
Mustafa pisze:
ChciaÂłem dziÂś kupiĂŚ cukier do wina.
WchodzĂŞ do sklepu, cukru kilka rodzajĂłw, torebki podobne, cena ta sama wiĂŞc stwierdziÂłem Âże kupiĂŞ nasz rodzimy.
I co ?
I g...... z tego.
Wszystko od faszystĂłw zza Odry.

to ja nie mam tego problemu, bo co wchodze do tych zlych i niedobrych sklepow wielkopowierzchniowych, tych zachodnich wysyskiwaczy ucisnionego ludu, to zawsze trafie na cukier albo z glnojecka, albo z poznania, ostatnio nawet z torunia ...

Data: 2009-07-21 22:07:10
Autor: Mustafa
wino i cukier - politycznie
to ja nie mam tego problemu,

to Ci się tylko tak wydaje :)

cukier albo z glnojecka
Polish branch of British Sugar

albo z poznania
Pfeifer und Langen

ostatnio nawet z torunia ...
no i tu wreszcie trafiłeś :)

Data: 2009-07-22 17:35:09
Autor: doslaw
wino i cukier - politycznie
Mustafa pisze:

ostatnio nawet z torunia ...
no i tu wreszcie trafiÂłeÂś :)

w toruniu nie ma cukrowni ;)
najblizsza w Chełmży (zresztą całkiem nowoczesna i okazała, w szczególności jej zbiornik na cukier i mniej istotne jest to, ze jest to Nordzucker - ale i założycielami byli niemcy, wiec jak by nic sie nie zmienilo ;) )

Data: 2009-07-22 08:34:08
Autor: Misiek
wino i cukier - politycznie

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości news:h4437p$hck$1inews.gazeta.pl...
Mustafa pisze:
[...]

Pewnie jest tam........ paczkowany :-))))))

Data: 2009-07-22 17:30:27
Autor: doslaw
wino i cukier - politycznie

Mustafa pisze:
[...]

no tak, ale myslisz, ze cukier przywożą z chin i paczkują u nas?
nasze cukrownie z naszych buraków to przerbaiają, a jedynie firmy zarządzające są nie nasze (widać, nasze nie potrafiły zarządzać tak jak tamte) i tam idzie zysk ze sprzedaży końcowej cukru.. co nie znaczy, ze rolnicy od burakow czy cukrownie nie dostają pieniążków za swoją pracę

Data: 2009-07-22 17:53:03
Autor: kogutek
wino i cukier - politycznie
Misiek pisze:

> [...]
nasze cukrownie z naszych buraków to przerbaiają, a jedynie firmy zarządzające są nie nasze (widać, nasze nie potrafiły zarządzać tak jak tamte) i tam idzie zysk ze sprzedaży końcowej cukru.. co nie znaczy, ze rolnicy od burakow czy cukrownie nie dostają pieniążków za swoją pracę
On nie myśli tylko chce się droczyć. Żyjemy w innej gospodarce europejskiej. Nie
ma w niej podziału że coś jest francuskie albo polskie. Philips nie jest polską
firmą a ma księgowość w Łodzi. Chyba Orlen kupił stacje benzynowe w Niemczech.
Przecież nie wożą benzyny z Płocka pod francuską granicę. Shell też nie wozi do
Polski swojej benzyny. Benzyna na stacjach Shella w Polsce jest polska czy nie
polska? Cukier zrobiony w cukrowni znajdującej się na terenie RP i sprzedawany
tutaj pod zagraniczną ( należy się zastanowić czy w tej chwili w EU jest coś
takiego jak granica) marką dalej jest polskim cukrem. Nikt kto ma równo pod
kopulą poukładane nie będzie woził czegoś co w hurcie kosztuje 1000 zł za tonę z
Hiszpanii skoro może zrobić to na miejscu. --

Data: 2009-07-22 20:03:24
Autor: doslaw
wino i cukier - politycznie
kogutek pisze:
Misiek pisze:

[...]

tak

Przecież nie wożą benzyny z Płocka pod francuską granicę. Shell też nie wozi do
Polski swojej benzyny. Benzyna na stacjach Shella w Polsce jest polska czy nie
polska?

  pomijajac vpower 100okt, który jest (chyba jeszcze) wozony z RFN ;)
reszta to plock + dodatki shella

Data: 2009-07-22 20:20:15
Autor: kogutek
wino i cukier - politycznie
kogutek pisze:

> [...]

> polska?

  pomijajac vpower 100okt, który jest (chyba jeszcze) wozony z RFN ;)
Jakie dodatki? Wszystkie cysterny z okolicy napełniane są w Koluszkach z tego
samego nalewka. Wszyscy mają tą samą benzynę. --

Data: 2009-07-22 20:40:55
Autor: Boombastic
wino i cukier - politycznie
[...]

Dodatki dolewane przez pracownika Shell. A ty myślisz że skad się bierze Vpower? Tylko setka jest importowana.

Data: 2009-07-22 20:18:09
Autor: Mustafa
wino i cukier - politycznie
Nie ma w niej podziału że coś jest francuskie albo polskie.

Naprawdę ??
Niebywałe...
To ciekawe dlaczego niemcy i francuzi dotowali swoje stocznie, banki i koncerny samochodowe a w tym samym czasie nasze dotacje były "nielegalne" i należało zamnknąć przedsiębiorstwa ?
No i czemu Sarkozy tak ochoczo klepał rudego po plecach jak mu wcisnął własną energetykę ?
Wiesz dlaczego ? Bo przedsiębiorstwa to zysk dla kraju - zysk z podatków.
A obce przedsiębiorstwa u nas jakoś nigdy nie mają zysku tylko objawia się on w "centrali"

Philips nie jest polską firmą a ma księgowość w Łodzi.

Nooo.... bo taniej, jak pracownicy zechcą podwyżek to się wyniesie.
Ale takie przedsiębiorstwa transferują zyski za granice a u nas mają wiecznie straty i nie płacą podatków.

Cukier zrobiony w cukrowni znajdującej się na terenie RP i sprzedawany
tutaj pod zagraniczną

Cukier to towar szczególny.
Jego cena jest regulowana urzędowo i od niego zależy rolnictwo i przemysł spożywczy.
Zastanów się kto czerpie z tego zyski

należy się zastanowić czy w tej chwili w EU jest coś takiego jak granica

jesteś ślepy ??? oczywiście, że jest
popatrz za odrę - dlaczego nie otworzyli rynku pracy skoro unia jest taka cacy ??

marką dalej jest polskim cukrem.

bzdura bzdura bzdura
zyski idą za granicę

A tak przy okazji - słyszałeś co to są limity cukrowe, po co są i jak je wprowadzono ?

Data: 2009-07-22 22:13:21
Autor: kogutek
wino i cukier - politycznie
> [...]

zyski idą za granicę

A tak przy okazji - słyszałeś co to są limity cukrowe, po co są i jak je wprowadzono ?
To dlaczego skoro jesteś taki mądry i w Polsce mieszkają sami mądrzy ludzie to
nie mamy swoich elektrowni za granicą a centrali w Polsce żeby transferować
tutaj zyski. Nie mamy tam również cementowni, hipermarketów, cukrowni,
szlifierni diamentów. Jak byś był bystry to o limitach cukrowych i regulowanej
cenie cukru byś przeczytał wcześniej w tym wątku. --

Data: 2009-07-23 00:33:05
Autor: Mustafa
wino i cukier - politycznie
To dlaczego skoro jesteś taki mądry i w Polsce mieszkają sami mądrzy ludzie to

Moze dlatego, że przez 50 lat byliśmy pod ruską okupacją a ruskie to mają nawet deficyt piasku na pustyni
A teraz w 95% katolickim narodzie rządzą nami tacy, którzy dopiero po śmierci i to z oporami wkładają jarmułki... vide: geremek, kuroń itp
A że mają kasę kosztem narodu, zrobili sobie na lewo telewizję, radio.... to piorą mózgi i żyje im się dobrze...

bo zamiast okrągłego stołu nam był potrzebny model rumuński, gdzie bandytów się rozstrzeliwało a nie dogadywało z nimi

wiem wiem... zaraz dyżurni krzykacze zaczną wrzeszczeć i bluzgać.... ale jeśli ktoś nie wierzy w pranie mózgów to niech w youtube wpisze np "kłamstwa wyborczej" i zobaczy filmik

hmm.... sam widziałem w gw zdjęcia z "protestujących tłumów pod sejmem" i "miasteczka namiotowego" z czasów premiera Kaczyńskiego... a że miałem okazję to zweryfikować to okazało się że owe "tłumy" to jakieś 200 osób z młodzieżowych bojówek PO-SLD-Zieloni a "miasteczko namiotowe" to dwie chińskie "dwójki" w których trzymali ulotki......

Data: 2009-07-23 01:41:00
Autor: kogutek
wino i cukier - politycznie
> [...]

hmm.... sam widziałem w gw zdjęcia z "protestujących tłumów pod sejmem" i "miasteczka namiotowego" z czasów premiera Kaczyńskiego... a że miałem okazję to zweryfikować to okazało się że owe "tłumy" to jakieś 200 osób z młodzieżowych bojówek PO-SLD-Zieloni a "miasteczko namiotowe" to dwie chińskie "dwójki" w których trzymali ulotki......
Nie dlatego ze byliśmy pod jakąkolwiek okupacją. Niemcy nigdy nie wygrali żadnej
wojny chociaż wywołali ich sporo. Zawsze musieli się po takiej wojnie długo
regenerować. I mają lepiej. To oni kupili i kupują w Polsce fabryki a nie my u
nich. Na Węgrzech też był socjalizm, taki sam jak w Polsce. To dlaczego Polacy (
ja też) jeździli na Węgry sprzedawać ręczniki, kryształy. A nie na odwrót. Do
DDRu, Rumuni, Bułgarii i ZSRR też jeździłem pohandlować. Nigdy nie widziałem w
Polsce Niemca z DDR żeby mi parasolkę chciał sprzedać. To ze nas dymają to
oczywiste. Oczywiste jest również to ze jak by w czasie przemian spadło parę
głów to teraz by też nas dymali ale trochę mniej. Jesteśmy najgłupszymi ludźmi w
Europie. Pierwszy publicznie to powiedział Piłsudski. Stwierdził że naród tu
wspaniały, tylko ludzie ch. warci.  --

Data: 2009-07-23 18:22:49
Autor: andreas
wino i cukier - politycznie
Użytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisał w wiadomości news:h48436$n88$1news.onet.pl...
[...]

Ale ci się marzy bluzganie. Chciałem ci tylko grzecznie zadać pytanie, w czym konkretnie przeszkodzili ci ludzie w jarmułkach?
Na jakieś studia cie nie dopuszczali? Twój wynalazek nie chciał żydowski agent w urzędzie patentowym zarejestrować?
Konto ci okradli? Chciałem poznac twój problem i ci pomóc. Jak Polak Polakowi!

--
andreas

Data: 2009-07-23 20:32:02
Autor: Grzegorz Janoszka
wino i cukier - politycznie
andreas wrote:

Konto ci okradli? Chciałem poznac twój problem i ci pomóc. Jak Polak Polakowi!

Haha. Polak Polakowi nigdy jeszcze nie pomógł, najwyżej okradł, a potem dał z buta jeszcze.

--
Grzegorz Janoszka

wino i cukier - politycznie