wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali

Data: 2010-02-28 15:28:02
Autor: Jackare
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hmdbns$7t6$1atlantis.news.neostrada.pl...

Wlaczylem kierunek i wyjezdzam... Pacjent musial zmienic
pas kilka metrow przedemna i to teoretycznie ja zajechalem mu droge nie ustepujac pierwszenstwa.
Oczywiscie ryj na mnie na niedaleko zlokalizowanych swiatlach...
Ruch na drodze w miescie ma pewien rytm a motocyklisci sie z niego
wylamuja...

Może zmienił bo musiał, może zmienił bo chciał. PojeĽdzij jaki¶ czas na motocyklu - zrozumiesz o co chodzi.
Jeżeli nie pojeĽdzisz nigdy nie pojmiesz ogl±du sytuacji z pespektywy dwóch kółek.
--
Jackare

Data: 2010-02-28 16:43:59
Autor: neelix
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali

Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hmdssj$12g$1news.interia.pl...
[...]

I z obserwacji wynika, nie wnikaj±c w szczegóły, że motocykle zapierniczaj± dużo szybciej niż jest dozwolone. Dlatego powstaj± takie konflikty i niebezpieczne sytuacje. Kieruj±cy motocyklem też powinien zdawać sobie sprawę z przy¶pieszenia i zagrożenia wynikaj±cego z nagłego pojawienia się na wolnym pasie. Czy motocyklista moze być aż tak odmóżdżony? Przecież nic go nie chroni.
neelix
neelix

Data: 2010-02-28 15:58:50
Autor: to
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
neelix wrote:

I z obserwacji wynika, nie wnikając w szczegóły, że motocykle
zapierniczajÄ… duĹĽo szybciej niĹĽ jest dozwolone. Dlatego powstajÄ… takie
konflikty i niebezpieczne sytuacje. KierujÄ…cy motocyklem teĹĽ powinien
zdawać sobie sprawę z przyśpieszenia i zagrożenia wynikającego z nagłego
pojawienia się na wolnym pasie. Czy motocyklista moze być aż tak
odmóżdżony? Przecież nic go nie chroni.

Z moich obserwacji wynika, że ci na motocyklach turystycznych czy najróżniejszych chopperach jeżdżą zwykle normalnie, natomiast większość tych na "ścigaczach" to niestety idioci lub psychole, jadący często slalomem z prędkościami rzędu 150-200 bez żadnego marginesu bezpieczeństwa. W zeszłym sezonie widziałem trzech jadących mniej więcej zgodnie z przepisami, z czego dwóch uznało mnie za wideorejestrator.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-28 17:04:05
Autor: DoQ
to pisze:

[...]

Oczywiscie.
Ścigacz, szlifierka, plastik czy jak to zwać służy głownie przedłużaniu dresowego fiutka. W codziennej jeździe wygodne i praktyczne to to nie jest. No chyba że torem do poganiania nazwać by Pl. Zamkowy, najlepiej dookoła Zygmusia.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-03-01 15:57:53
Autor: KJ Siła Słów
DoQ pisze:

Oczywiscie.
Ścigacz, szlifierka, plastik czy jak to zwać służy głownie przedłużaniu dresowego fiutka. W codziennej jeździe wygodne i praktyczne to to nie jest.

Zawsze mialeś "ale" do motocykli, ale wcześniej nie było w tym tyle chamstwa. Życie boli czy jak ?

Zrobiłem gixerem tysiąc w 1 dzień, bez bólu.
Trasy po kilkaset km tez parÄ™ razy.

Jedyne co w mieĹ›cie ogranicza sportowe moto to promieĹ„ zawracania ktĂłry przekĹ‚ada siÄ™ na ograniczania w manewrach miÄ™dzy pasami na maĹ‚ych prÄ™dkoĹ›ciach w gÄ™stym korku. PorÄ™czność, maĹ‚a szerokość, wysokie siedzenie (w porĂłwnaniu do czopera) wysoko umieszczone lusterka (choć do mijania  SUV i tak za nisko, ale wtedy moĹĽna zĹ‚oĹĽyć). Lepiej w mieĹ›cie jest jedynie na "endurowatych" - supermoto i niektĂłrych turystykach.

Żeby czoperem sprawnie jechać w korku trzeba dużo więcej umiejętności niż na sporta, mało jest takich kierowców (ale jak się znajdzie to aż miło popatrzeć).

> No chyba że torem do poganiania nazwać by Pl. Zamkowy, najlepiej
dookoła Zygmusia.

ZbiĂłrki pod Zygmuntem majÄ… w sobie duĹĽo (a moĹĽe nawet wszystko) z showroom-u, owszem.
Ale możesz przecież stanąć obok swoim autem.
Nie trzeba od razu z daleka zazdrościć, bo to brzydkie uczucie.

KJ
PS. Żeby było jasne: nie bywałem i nie bywam pod kolumną.

Data: 2010-03-01 20:26:06
Autor: DoQ
KJ Siła Słów pisze:

Zawsze mialeś "ale" do motocykli, ale wcześniej nie było w tym tyle chamstwa. Życie boli czy jak ?

Alez skad, wieksze grono moich przyjaciół to właśnie motocykliści.
Motocykliści, a nie popisowe przygłupy.

ZbiĂłrki pod Zygmuntem majÄ… w sobie duĹĽo (a moĹĽe nawet wszystko) z showroom-u, owszem.
Ale możesz przecież stanąć obok swoim autem.
Nie trzeba od razu z daleka zazdrościć, bo to brzydkie uczucie.
Faktycznie, wyżyna pożądania. Kupić plastik za dyche, powarczeć i zjarać gumę pod kolumną. ROTFL.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-03-02 13:17:01
Autor: KJ Siła Słów
DoQ pisze:

Alez skad, wieksze grono moich przyjaciół to właśnie motocykliści.

Czyli ze moge rozumiec ze oni Ci wytlumaczyli ze sporty to zlo, dresizm i gwalcenie zakonnic ?

Ty, gdzies Ty ich poznal, w Klubie Seniora ?

Motocykliści, a nie popisowe przygłupy.

Ja tez znam samych spokojnych motocyklistow.
Jak zsiada z moto to wszyscy sa spokojni, mili i w ogole.

KJ

Data: 2010-03-02 22:06:06
Autor: DoQ
KJ Siła Słów pisze:

Czyli ze moge rozumiec ze oni Ci wytlumaczyli ze sporty to zlo, dresizm i gwalcenie zakonnic ?> Ty, gdzies Ty ich poznal, w Klubie Seniora ?

Zaczales przynudzac, jak każdy co się na siłę musi tłumaczyć i wybielać.
EOT.

Motocykliści, a nie popisowe przygłupy.
Ja tez znam samych spokojnych motocyklistow.
Jak zsiada z moto to wszyscy sa spokojni, mili i w ogole.

Gratuluje i zazdroszcze.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-03 10:46:20
Autor: KJ Siła Słów
DoQ pisze:

Zaczales przynudzac, jak każdy co się na siłę musi tłumaczyć i wybielać.

Tlumaczyc i wybielac - tu na tej liscie ?
Bez jaj.

Tyle z e kiedys pisales jak normalny czlowiek  a teraz piszesz jak moherowa babcia. Zastanowilo mnie to na chwile, ael jak EOT to prosze.
W sumie tez sie z tego nie musisz tlumaczyc.

KJ

Data: 2010-02-28 17:04:06
Autor: CUT_INZ
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
W dniu 28-02-2010 16:58, to pisze:

Z moich obserwacji wynika, ĹĽe ci na motocyklach turystycznych czy
[...]

Jako motocyklista zgadzam siÄ™ z tobÄ… w 90%

VFR800VTEC

Data: 2010-02-28 17:17:48
Autor: neelix

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b8a92ba$1news.home.net.pl...
neelix wrote:
[...]

Niestety taka prawda-psychole.
neelix

Data: 2010-02-28 18:10:36
Autor: Bydlę
On 2010-02-28 16:58:50 +0100, to <to@abc.xyz> said:

Z moich obserwacji wynika, że ci na motocyklach turystycznych czy
najróżniejszych chopperach jeżdż± zwykle normalnie, natomiast większo¶ć
tych na "¶cigaczach" to niestety idioci lub psychole

¦więte słowa.

--
Bydlę

Data: 2010-02-28 17:35:55
Autor: MadMan
Dnia Sun, 28 Feb 2010 15:28:02 +0100, Jackare napisał(a):

Może zmienił bo musiał, może zmienił bo chciał. PojeĽdzij jaki¶ czas na motocyklu - zrozumiesz o co chodzi.

Nie zmienia to tego, że zmianę pasa powinien zasygnalizować zawczasu i
wyraĽnie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-28 18:29:14
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-02-28 17:35, MadMan pisze:
[...]

Ludzie - wł±czaj±c się do ruchu - czy inaczej wyjeżdżaj±c z drogi podporz±dkowanej MASZ DO JASNEJ CHOLERY ust±pić pierwszeństwa przejazdu każdemu kto się t± drog± porusza, nieważne z jak± prędko¶ci±, a to że zmieni pas nie ma tu znaczenia - je¶li wyjedziesz mu przed koła tak że musi go zmienić - wymusiłe¶ pierwszeństwo, a to że zmienia pas to też musisz przewidzieć wł±czaj±c się - że może kto¶ zmieniać pas bez sygnalizacji - to musisz zrobić TY, on porusza się drog± z pierwszeństwem i ma prawo jechać przed tob± !!

Ludzie do k... nędzy bo scyzor się w kieszeni otwiera - gdzie i kiedy zdawali¶cie na PJ ??

Przed rozpędzone Kama3 też tak wyjeżdżacie swoimi bolidami ??

Obejrzyjcie sobie zdjęcia jak przecinak wbije się wam w wasze drzwi to Wy też wielkich szans na wyj¶cie cało z takiego zderzenia nie macie ;P

Pozdrawiam !!

PS:
Motorem nie jeżdżę, o ile Osę z 1963 można nazwać motorem, PJ katA mam od 23 lat.

Data: 2010-02-28 18:55:09
Autor: MadMan
Dnia Sun, 28 Feb 2010 18:29:14 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

je¶li wyjedziesz mu przed koła tak że musi go zmienić - wymusiłe¶ pierwszeństwo,

Racja.
a to że zmienia pas to też musisz przewidzieć wł±czaj±c się - że może kto¶ zmieniać pas bez sygnalizacji

Nie. PoRD art. 4. Masz zakładać że będzie sygnalizował zawczasu i
wyraĽnie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-28 19:26:37
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-02-28 18:55, MadMan pisze:
[...]

Taki jeste¶ pewien ??
On ma drogę z pierwszeństwem, i ma prawo zmienić pas - co je¶li on wrzuci kierunek i zacznie zmieniać a Ty wtedy wyjedziesz i przypakuje Ci w bok ??
Będziesz się tłumaczył że miałe¶ wolny pas ??

On zawsze powie że wrzucił kierunek i zacz±ł wykonywać manewr, - i to Ty wł±czałe¶ się do ruchu, wyjeżdżałe¶ z podporz±dkowanej, nieważne że mign±ł nim raz - to Ty masz się upewnić że wł±czaj±c się do ruchu nikomu nie zakłócisz ruchu, a nie ten drugi.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-03-01 00:53:52
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 28 Feb 2010 19:26:37 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

Nie. PoRD art. 4. Masz zakładać że będzie sygnalizował zawczasu i
wyraĽnie.

Taki jeste¶ pewien ??
Tak.
On ma drogę z pierwszeństwem, i ma prawo zmienić pas - co je¶li on wrzuci kierunek i zacznie zmieniać a Ty wtedy wyjedziesz i przypakuje Ci w bok ??
Będziesz się tłumaczył że miałe¶ wolny pas ??

Oczywi¶cie. W momencie wykonywania manewru nie byłem zobowi±zany do
powstrzymania się od ruchu, gdyż zajęcie pasa nie powodowało konieczno¶ci
zmiany kierunku i prędko¶ci motocyklisty.

[...]

Upewniłem się. I co więcej - mam to na rejestratorze. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-01 20:55:22
Autor: Czarek Daniluk
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali

Upewniłem się. I co więcej - mam to na rejestratorze.

i masz pobocze widoczne na rejestratorze z tyłu i inne pasy ruchu z przodu, chyba że już popadłe¶ w tak± paranoję że jeĽdzisz z czym¶ takim na dachu jak chłopaki z google'a jak robili zdjęcia ulic ;P

Pozdrawiam !!

Data: 2010-03-02 00:00:11
Autor: Adam Płaszczyca
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali

Data: 2010-03-01 00:52:09
Autor: Adam Płaszczyca
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
Dnia Sun, 28 Feb 2010 18:29:14 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

Ludzie - włączając się do ruchu - czy inaczej wyjeżdżając z drogi podporządkowanej MASZ DO JASNEJ CHOLERY ustąpić pierwszeństwa przejazdu każdemu kto się tą drogą porusza, nieważne z jaką prędkością, a to że Ludzie do k... nędzy bo scyzor się w kieszeni otwiera - gdzie i kiedy zdawaliście na PJ ??

Poczytaj może te przepisy, bo dawno zdawałeś, co widać:
"ustąpienie pierwszeństwa – powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby
zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
zmiany prędkości"

Teraz wyjaśnij, w jaki sposób zajęcie środkowego pasa zmusza do zmiany
prędkości lub kierunku jadącego lewym pasem motocyklistę?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' PĹ‚aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-03-01 00:50:46
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

JeĽdziłem i jako¶ potrafiłem manewry sygnalizować. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-02 10:17:38
Autor: Jackare
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1pv2mqkumpd8i$.dlgoldfield.org.pl...
Dnia Sun, 28 Feb 2010 15:28:02 +0100, Jackare napisał(a):

Może zmienił bo musiał, może zmienił bo chciał. PojeĽdzij jaki¶ czas na
motocyklu - zrozumiesz o co chodzi.

JeĽdziłem i jako¶ potrafiłem manewry sygnalizować.

No to je¶li jeĽdziłe¶ to wiesz że s± sytuacje awaryjne gdy nie masz szans zasygnalizować poprawnie zamiaru wykonania manewru, przykładowo:
- widzisz ze co¶ lub kto¶ wylatuje z chodnika i wszsytko wskazuje na to że nie zatrzyma się przed jezdni± (dziecko, pies, kot, piłka, karton, smieci, pijak )
- widzisz że kto¶ nagle otwiera drzwi samochodu stoj±cego po lewej
- omijasz zauważon± plamę oleju, kałużę, błoto po¶niegowe, rozsypany piasek, dziurę na jezdni, frezowany pas asfaltu, inne obiekty na jezdni
- uderza w ciebie silny boczny wiatr

Dla zdrowia wszystkich, lepiej jest stosować zasadę ograniczonego zaufania zarówno w puszce jak i na moto i poczekać te 5 sekund więcej aż drugi pojazd przejedzie. Przecież chodzi o 5-10 sekund. Oprócz tego że motocyklista sam straci życie lub zdrowie, może się wbić w wyjeżdżaj±cy pojazd i pozbawić zdrowia lub życia któr±¶ z osób w samochodzie.
Stare przysłowie mówi, że cmentarze s± pełne tych co mieli pierwszeństwo.
--
Jackar

Data: 2010-03-03 00:03:03
Autor: Lewis
wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hmijh8$vjk$1news.interia.pl...

Dla zdrowia wszystkich, lepiej jest stosować zasadę ograniczonego
zaufania  zarówno w puszce jak i na moto i poczekać te 5 sekund więcej
aż drugi pojazd  przejedzie. Przecież chodzi o 5-10 sekund. Oprócz tego

AMEN!

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-03 00:45:53
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 2 Mar 2010 10:17:38 +0100, Jackare napisał(a):

[...]

Jako¶ żadne z tych nie nast±piło.

- omijasz zauważon± plamę oleju, kałużę, błoto po¶niegowe, rozsypany piasek, dziurę na jezdni, frezowany pas asfaltu, inne obiekty na jezdni
- uderza w ciebie silny boczny wiatr

A to oznaczałoby, e jestem dupa, nie kierowca.
Dla zdrowia wszystkich, lepiej jest stosować zasadę ograniczonego zaufania

Oj, tak. Ona mówi, że mam prawo ufać innym, wiesz?
Nie, nie wiesz. Bo przepisy to¶ widział na półce.

Stare przysłowie mówi, że cmentarze s± pełne tych co mieli pierwszeństwo.

Tak, motocyklistów. --

wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali