wirtualizacja Peceta

Data: 2011-08-28 17:06:08
Autor: lucek
wirtualizacja Peceta
witam,

mam maszyne Pentium "trzy czterysta piecdziesia"....czyli Pentium III
450 - ale jak ladnie brzmi. Chcialbym sie z nia juz pozegnac, ale nie
na zawsze. Mam zamiar (jezeli sie da) ja zwirtualizowac aby pozbyc sie
sprzetu. System Win xp sp2. A zwirtualizowany system chcialby aby
chodzil pod win xp/win 7, moze na jakims Linuxie.

Jak ma sie do tego zabrac? Gdzie mam spytac fachowcow, co przeszli na
druga strone!

Data: 2011-08-28 17:18:04
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Sun, 28 Aug 2011 17:06:08 +0200, lucek@toniemojemail.pl napisa艂(a):

[...]

Win 7 Pro zawiera do pobrania tzw Tryb XP, kt贸ry nie jest niczym innym ni偶
wirtualn膮 maszyn膮 pracuj膮c膮 pod XP. Tak si臋 mo偶na do tego zabra膰
najpro艣ciej.

Osobn膮 spraw膮 jest sensowno艣膰 wirtualizowania trupa, je偶eli nie wymaga tego
jakie艣 specyficzne oprogramowanie lub sprz臋t.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2011-08-28 17:59:25
Autor: qwerty
wirtualizacja Peceta
U偶ytkownik "Andrzej Libiszewski"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:1u9jvfnha4npu$.1dpiu4ryg9czc.dlg@40tude.net...
Win 7 Pro zawiera do pobrania tzw Tryb XP, kt贸ry nie jest niczym innym ni偶
wirtualn膮 maszyn膮 pracuj膮c膮 pod XP. Tak si臋 mo偶na do tego zabra膰
najpro艣ciej.

Kt贸ry wymaga odpowiednich instrukcji w procesorze.

Data: 2011-08-29 00:20:05
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Sun, 28 Aug 2011 17:59:25 +0200, qwerty napisa艂(a):

[...]

Od do艣膰 dawna ju偶 nie wymaga. Po drugie, gdyby nawet, to wi臋kszo艣膰 nowych
procesor贸w ma te instrukcje.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I must rule with eye and claw 鈥 as the hawk among lesser birds."

Data: 2011-08-29 08:35:06
Autor: qwerty
wirtualizacja Peceta
U偶ytkownik "Andrzej Libiszewski"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:1s9z270zfb1ku$.a78ng8rhmlwt$.dlg@40tude.net...
Od do艣膰 dawna ju偶 nie wymaga. Po drugie, gdyby nawet, to wi臋kszo艣膰 nowych
procesor贸w ma te instrukcje.

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8002

System requirements

Supported Operating Systems: Windows 7

Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, or Windows 7 Enterprise.

    Hard disk requirement: 2GB for installing Windows XP Mode. Additional 15GB of hard disk space for the virtual Windows environment.

Note: You can use Windows Virtual PC to run Windows XP Mode on your computer. Windows Virtual PC requires processor capable of hardware virtualization, with AMD-V鈩, Intel庐 VT or VIA庐 VT turned on in the BIOS.
Sam napisa艂e艣, 偶e wi臋kszo艣膰 nowych obs艂uguje

Data: 2011-08-29 11:24:57
Autor: Rados砤w Sok蟪
wirtualizacja Peceta
W dniu 29.08.2011 08:35, qwerty pisze:
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8002

Nieaktualne dawno. I dow骴 na to, 縠 lepiej wiedzie, a nie
znajdowa informacje w sieci :)

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

| Rados砤w Sok蟪  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika 眘ka                   |

Data: 2011-08-29 12:04:47
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta

http://www.dobreprogramy.pl/Tryb-Windows-XP-takze-bez-sprzetowej-wirtualizacji,Aktualnosc,17226.html

--
Andrzej Libiszewski

Data: 2011-08-29 11:18:06
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta

http://www.vmware.com/products/converter/

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 17:06:48
Autor: Mateusz
wirtualizacja Peceta
U縴tkownik kamil napisa:
[...]

Polecam, testowalem, wirtualny laptop zyl sobie przez pol roku az sie upewnilem, ze wszystko co z niego przenioslem to na 100% wszystko co potrzebowalem.

Data: 2011-08-29 18:04:36
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 16:06, Mateusz wrote:
U縴tkownik kamil napisa:
[...]

Ja wog髄e nie rozumiem, po co m阠zy si z jakimi Virtual PC, skoro VMWare jest sprawdzony, dzia砤 na ka縟ej platformie i emuluje bez problem體 praktycznie ka縟y sprz阾.

Tym converterem wirtualuzowa砮m ju kilkadziesi眛 serwer體 produkcyjnych i nigdy nie by硂 problem體, szczerze polecam.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 19:26:21
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Mon, 29 Aug 2011 18:04:36 +0100, kamil napisa艂(a):

Ja wog贸le nie rozumiem, po co m臋czy膰 si臋 z jakimi艣 Virtual PC, skoro VMWare jest sprawdzony, dzia艂a na ka偶dej platformie i emuluje bez problem贸w praktycznie ka偶dy sprz臋t.
 Mo偶e dlatego, 偶e VMWare jest p艂atny, a VPC z trybem XP nie?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The gift is the blessing of the giver."

Data: 2011-08-29 19:00:53
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 18:26, Andrzej Libiszewski wrote:
Dnia Mon, 29 Aug 2011 18:04:36 +0100, kamil napisa(a):

Ja wog髄e nie rozumiem, po co m阠zy si z jakimi Virtual PC, skoro
VMWare jest sprawdzony, dzia砤 na ka縟ej platformie i emuluje bez
problem體 praktycznie ka縟y sprz阾.

Mo縠 dlatego, 縠 VMWare jest p砤tny, a VPC z trybem XP nie?

Nie jest.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 20:09:06
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Mon, 29 Aug 2011 19:00:53 +0100, kamil napisa艂(a):

[...]

Tak, wersja Player, do kt贸rej maszyn臋 wirtualn膮 trzeba robi膰 si臋gaj膮c praw膮
r臋k膮 do lewego ucha.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

Data: 2011-08-29 21:11:34
Autor: marfi
wirtualizacja Peceta
U偶ytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:12j06acm96knl.j3c64wvoas4u.dlg40tude.net...

Tak, wersja Player, do kt贸rej maszyn臋 wirtualn膮 trzeba robi膰 si臋gaj膮c praw膮
r臋k膮 do lewego ucha.

  U偶ywa艂e艣 VM Playera czy tak sobie za darmo "pierdolisz bez sensu"?

--
marfi

Data: 2011-08-29 21:21:59
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Mon, 29 Aug 2011 21:11:34 +0200, marfi napisa艂(a):

[...]

Nie, u偶ywa艂em VirtualBoxa. Czy偶by VM Player nauczy艂 si臋 ju偶 sam tworzy膰
maszyny wirtualne? Bo kiedy艣 nie potrafi艂?

I *PW* za rynsztokowy j臋zyk.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2011-08-29 21:59:37
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 20:21, Andrzej Libiszewski wrote:
Dnia Mon, 29 Aug 2011 21:11:34 +0200, marfi napisa(a):

U縴tkownik "Andrzej Libiszewski"<a.libiszewski@gazeta.usunto.pl>  napisa w
wiadomo禼i news:12j06acm96knl.j3c64wvoas4u.dlg40tude.net...

Tak, wersja Player, do kt髍ej maszyn wirtualn trzeba robi si阦aj眂
praw
r阫 do lewego ucha.

   U縴wa砮 VM Playera czy tak sobie za darmo "pierdolisz bez sensu"?

Nie, u縴wa砮m VirtualBoxa. Czy縝y VM Player nauczy si ju sam tworzy
maszyny wirtualne? Bo kiedy nie potrafi?

http://www.vmware.com/products/player/faqs.html

Do I need another VMware product to use VMware Player?

     No. VMware Player enables you to create and run virtual machines.

Do tego VM Player bez problemu wsp蟪pracuje z VM Converterem, czego o Virtual PC raczej nie mo縩a powiedzie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-30 00:50:47
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Mon, 29 Aug 2011 21:59:37 +0100, kamil napisa艂(a):

[...]

Kiedy艣 nie umo偶liwia艂 tworzenia maszyn samodzielnie.

Do tego VM Player bez problemu wsp贸艂pracuje z VM Converterem, czego o Virtual PC raczej nie mo偶na powiedzie膰.

Osobi艣cie wol臋 postawi膰 wirtualk臋 na 艣wie偶o, ni偶 konwertowa膰 system, wi臋c
mi to oboj臋tne.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Krocz naprz贸d, m臋偶ny 艣wiat艂o艣ci synu

Data: 2011-08-29 23:58:54
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 23:50, Andrzej Libiszewski wrote:
Dnia Mon, 29 Aug 2011 21:59:37 +0100, kamil napisa(a):

[...]

Kiedy nie umo縧iwia tworzenia maszyn samodzielnie.

A przepraszam, tu faktycznie masz racj.

Do tego VM Player bez problemu wsp蟪pracuje z VM Converterem, czego o
Virtual PC raczej nie mo縩a powiedzie.

Osobi禼ie wol postawi wirtualk na 秝ie縪, ni konwertowa system, wi阠
mi to oboj阾ne.

Autor w眛ku chce zwirtualizowa dzia砤j眂y sprz阾..

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 19:33:31
Autor: Rafa艂 艁ukawski
wirtualizacja Peceta

Ja wog贸le nie rozumiem, po co m臋czy膰 si臋 z jakimi艣 Virtual PC, skoro
VMWare jest sprawdzony, dzia艂a na ka偶dej platformie i emuluje bez
problem贸w praktycznie ka偶dy sprz臋t.

Co to za herezje? Czy emuluje dzialanie kazdej karty graficznej dostepnej na rynku?? raczej ma 2-3, tak samo 2-3 karty sieciowe.

Podobnie jest np. w VirtualBox, kt贸ry jest free. Do zastosowan domowych wydaje sie wystarczajacy.

Generalny problem z maszynami dotyczy wydajnosci, przede wszystkim w 2 obszarach:
- grafika 3d /o grach mozna zapomniec/
- siec - transfer 50-100MB/s... nierealne poki co, zas na fizycznym sprzecie bez wiekszych problemow na Gbit.

Data: 2011-08-29 19:04:30
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 18:33, Rafa kawski wrote:

[...]

Podobnie jest np. w VirtualBox, kt髍y jest free. Do zastosowan domowych
wydaje sie wystarczajacy.

VMWare dla desktopa te jest bezp砤tny. Ba, nawet klient ESXi jest darmowy i je秎i nie masz klastra host體, nie potrzebujesz vmotion i innych cud體, mo縠sz bez problemu za darmo hostowa wirtualne maszyny na solidnym serwerze.

Generalny problem z maszynami dotyczy wydajnosci, przede wszystkim w 2
obszarach:
- grafika 3d /o grach mozna zapomniec/

A kto wirtualizuje pod gry?

- siec - transfer 50-100MB/s... nierealne poki co, zas na fizycznym
sprzecie bez wiekszych problemow na Gbit.

Wi阫szo舵 problem體 dotyczy zamierzch砮j przesz硂禼i, poza tym podstaw s poprawnie skonfigurowane vswitche.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 19:04:54
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 19:04, kamil wrote:
[...]

tfu, serwer nie klient.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 20:36:17
Autor: qwerty
wirtualizacja Peceta
U縴tkownik "kamil"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:j3gkae$7u8$1@inews.gazeta.pl...
A kto wirtualizuje pod gry?

NFS: Porsche Unleashed potrafi si wywali (sypie b酬dami). Czasami lubi pogra w starsze gierki, bo nowe maj tylko 砤dn grafik. Czasami pogram w river raid. :)

Data: 2011-08-29 20:02:51
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 19:36, qwerty wrote:
[...]

River Raid dzia砤 z M.A.M.E. na wszystkim. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 19:39:49
Autor: BartekK
wirtualizacja Peceta
W dniu 2011-08-29 19:33, Rafa艂 艁ukawski pisze:
Generalny problem z maszynami dotyczy wydajnosci, przede wszystkim w 2
obszarach:
- grafika 3d /o grach mozna zapomniec/
fakt, ale pytanie - jak nawet ta grafika mia艂a by by膰 renderowana na maszynie wirtualnej, to jak mia艂o by by膰 to z niej wy艣wietlane? Kt贸r臋dy艣 ten stream trzeba by przepchn膮膰...

- siec - transfer 50-100MB/s... nierealne poki co, zas na fizycznym
sprzecie bez wiekszych problemow na Gbit.
E bez przesady, nie jest 藕le- u偶ywam Vmvare ESXi 4.1.0 na s艂abiutkim Proliant MicroServer z Atomem (karty sprz臋towe intel E1000) , hostuje on ze 4 maszyny wirtualne, i wyci膮gam bez problemu 45-47MB/s transferu do/z ka偶dej maszyny wirtualnej z sieci (i to po smb, np na virtualce posadzony freenas)

--
| Bart艂omiej Ku藕niewski

wirtualizacja Peceta