wirtualizacja Peceta

Data: 2011-08-29 11:18:06
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 28/08/2011 16:06, lucek@toniemojemail.pl wrote:
witam,

mam maszyne Pentium "trzy czterysta piecdziesia"....czyli Pentium III
450 - ale jak ladnie brzmi. Chcialbym sie z nia juz pozegnac, ale nie
na zawsze. Mam zamiar (jezeli sie da) ja zwirtualizowac aby pozbyc sie
sprzetu. System Win xp sp2. A zwirtualizowany system chcialby aby
chodzil pod win xp/win 7, moze na jakims Linuxie.

Jak ma sie do tego zabrac? Gdzie mam spytac fachowcow, co przeszli na
druga strone!

http://www.vmware.com/products/converter/

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 17:06:48
Autor: Mateusz
wirtualizacja Peceta
Użytkownik kamil napisał:
[...]

Polecam, testowalem, wirtualny laptop zyl sobie przez pol roku az sie upewnilem, ze wszystko co z niego przenioslem to na 100% wszystko co potrzebowalem.

Data: 2011-08-29 18:04:36
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 16:06, Mateusz wrote:
Użytkownik kamil napisał:
[...]

Ja wogóle nie rozumiem, po co męczyć się z jakimiś Virtual PC, skoro VMWare jest sprawdzony, działa na każdej platformie i emuluje bez problemów praktycznie każdy sprzęt.

Tym converterem wirtualuzowałem już kilkadziesiąt serwerów produkcyjnych i nigdy nie było problemów, szczerze polecam.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 19:26:21
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Mon, 29 Aug 2011 18:04:36 +0100, kamil napisał(a):

Ja wogóle nie rozumiem, po co męczyć się z jakimiś Virtual PC, skoro VMWare jest sprawdzony, działa na każdej platformie i emuluje bez problemów praktycznie każdy sprzęt.
 MoĹźe dlatego, Ĺźe VMWare jest płatny, a VPC z trybem XP nie?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The gift is the blessing of the giver."

Data: 2011-08-29 19:00:53
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 18:26, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

Może dlatego, że VMWare jest płatny, a VPC z trybem XP nie?

Nie jest.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 20:09:06
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Mon, 29 Aug 2011 19:00:53 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Tak, wersja Player, do której maszynę wirtualną trzeba robić sięgając prawą
ręką do lewego ucha.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

Data: 2011-08-29 21:11:34
Autor: marfi
wirtualizacja Peceta
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości news:12j06acm96knl.j3c64wvoas4u.dlg40tude.net...

Tak, wersja Player, do której maszynę wirtualną trzeba robić sięgając prawą
ręką do lewego ucha.

  UĹźywałeś VM Playera czy tak sobie za darmo "pierdolisz bez sensu"?

--
marfi

Data: 2011-08-29 21:21:59
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Mon, 29 Aug 2011 21:11:34 +0200, marfi napisał(a):

[...]

Nie, używałem VirtualBoxa. Czyżby VM Player nauczył się już sam tworzyć
maszyny wirtualne? Bo kiedyś nie potrafił?

I *PW* za rynsztokowy język.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2011-08-29 21:59:37
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 20:21, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

   Używałeś VM Playera czy tak sobie za darmo "pierdolisz bez sensu"?

Nie, używałem VirtualBoxa. Czyżby VM Player nauczył się już sam tworzyć
maszyny wirtualne? Bo kiedyś nie potrafił?

http://www.vmware.com/products/player/faqs.html

Do I need another VMware product to use VMware Player?

     No. VMware Player enables you to create and run virtual machines.

Do tego VM Player bez problemu współpracuje z VM Converterem, czego o Virtual PC raczej nie można powiedzieć.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-30 00:50:47
Autor: Andrzej Libiszewski
wirtualizacja Peceta
Dnia Mon, 29 Aug 2011 21:59:37 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Kiedyś nie umożliwiał tworzenia maszyn samodzielnie.

Do tego VM Player bez problemu współpracuje z VM Converterem, czego o Virtual PC raczej nie można powiedzieć.

Osobiście wolę postawić wirtualkę na świeżo, niż konwertować system, więc
mi to obojętne.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Krocz naprzód, mężny światłości synu

Data: 2011-08-29 23:58:54
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 23:50, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

A przepraszam, tu faktycznie masz rację.

[...]

Autor wątku chce zwirtualizować działający sprzęt..

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 19:33:31
Autor: Rafał Łukawski
wirtualizacja Peceta

Ja wogóle nie rozumiem, po co męczyć się z jakimiś Virtual PC, skoro
VMWare jest sprawdzony, działa na każdej platformie i emuluje bez
problemów praktycznie każdy sprzęt.

Co to za herezje? Czy emuluje dzialanie kazdej karty graficznej dostepnej na rynku?? raczej ma 2-3, tak samo 2-3 karty sieciowe.

Podobnie jest np. w VirtualBox, ktĂłry jest free. Do zastosowan domowych wydaje sie wystarczajacy.

Generalny problem z maszynami dotyczy wydajnosci, przede wszystkim w 2 obszarach:
- grafika 3d /o grach mozna zapomniec/
- siec - transfer 50-100MB/s... nierealne poki co, zas na fizycznym sprzecie bez wiekszych problemow na Gbit.

Data: 2011-08-29 19:04:30
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 18:33, Rafał Łukawski wrote:

[...]

Podobnie jest np. w VirtualBox, który jest free. Do zastosowan domowych
wydaje sie wystarczajacy.

VMWare dla desktopa też jest bezpłatny. Ba, nawet klient ESXi jest darmowy i jeśli nie masz klastra hostów, nie potrzebujesz vmotion i innych cudów, możesz bez problemu za darmo hostować wirtualne maszyny na solidnym serwerze.

Generalny problem z maszynami dotyczy wydajnosci, przede wszystkim w 2
obszarach:
- grafika 3d /o grach mozna zapomniec/

A kto wirtualizuje pod gry?

- siec - transfer 50-100MB/s... nierealne poki co, zas na fizycznym
sprzecie bez wiekszych problemow na Gbit.

Większość problemów dotyczy zamierzchłej przeszłości, poza tym podstawą są poprawnie skonfigurowane vswitche.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 19:04:54
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 19:04, kamil wrote:
[...]

tfu, serwer nie klient.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 20:36:17
Autor: qwerty
wirtualizacja Peceta
Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3gkae$7u8$1@inews.gazeta.pl...
A kto wirtualizuje pod gry?

NFS: Porsche Unleashed potrafi się wywalić (sypie błędami). Czasami lubię pograć w starsze gierki, bo nowe mają tylko ładną grafikę. Czasami pogram w river raid. :)

Data: 2011-08-29 20:02:51
Autor: kamil
wirtualizacja Peceta
On 29/08/2011 19:36, qwerty wrote:
[...]

River Raid działa z M.A.M.E. na wszystkim. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 19:39:49
Autor: BartekK
wirtualizacja Peceta
W dniu 2011-08-29 19:33, Rafał Łukawski pisze:
Generalny problem z maszynami dotyczy wydajnosci, przede wszystkim w 2
obszarach:
- grafika 3d /o grach mozna zapomniec/
fakt, ale pytanie - jak nawet ta grafika miała by być renderowana na maszynie wirtualnej, to jak miało by być to z niej wyświetlane? Którędyś ten stream trzeba by przepchnąć...

- siec - transfer 50-100MB/s... nierealne poki co, zas na fizycznym
sprzecie bez wiekszych problemow na Gbit.
E bez przesady, nie jest źle- używam Vmvare ESXi 4.1.0 na słabiutkim Proliant MicroServer z Atomem (karty sprzętowe intel E1000) , hostuje on ze 4 maszyny wirtualne, i wyciągam bez problemu 45-47MB/s transferu do/z każdej maszyny wirtualnej z sieci (i to po smb, np na virtualce posadzony freenas)

--
| Bartłomiej Kuźniewski

wirtualizacja Peceta