wirtualizacja: z czym to się je?

Data: 2009-05-24 01:01:58
Autor: Mariusz
wirtualizacja: z czym to się je?
W dniu 2009.05.23 17:40, stasio pisze:
Mam płytę Gibabyte w instrukcji której napisano, iż wspiera technologię
wirtualizacji: umoĹźliwia uruchomienie wielu systemĂłw operacyjnych na
osobnych partycjach*.

A to się nie sprowadza tylko do opcji w biosie, pozwalającej włączyć wspieranie wirtualizacji na procesorach, które to oferują ?

--
Mar

Data: 2009-05-24 08:11:57
Autor: stasio
Mariusz wrote:
W dniu 2009.05.23 17:40, stasio pisze:
Mam płytę Gibabyte w instrukcji której napisano, iż wspiera technologię
wirtualizacji: umożliwia uruchomienie wielu systemów operacyjnych na
osobnych partycjach*.

A to się nie sprowadza tylko do opcji w biosie, pozwalającej włączyć wspieranie wirtualizacji na procesorach, które to oferują ?

tak, to jest opcja w biosie. procesor też wspiera. z podesłanego linku w tym wątku wnioskuję, iż najczęściej potrzebny jest OS-host "na bazie" którego uruchamia się inne OS-guesty. nie znalazłem informacji, iż można uruchomić istniejący na innej partycji system jako OS-guest.

stasiek

Data: 2009-05-24 10:57:27
Autor: ..:: sjf ::..
W dniu 2009-05-24 08:11, stasio pisze:
[...]
Na pewno da się tak w VMWare - w każdym razie wiele lat temu, gdy dla zabawy i nabrania doświadczenia używałem to tak było - jako dysk dla wirtualnej maszyny można było podać plik dysku wirtualnego albo bezpośrednio partycję na dysku komputera (tego właśnie OS hosta).
I faktycznie działało to dość dobrze.
W VirtualBoksie, którego teraz używam nie widzę takiej możliwości.

--
Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
xmpp:sjf@jabster.pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call

wirtualizacja: z czym to się je?