wirus

Data: 2013-11-04 22:48:53
Autor: vvvvvv
wirus
takie info dotyczące wirusa dziś dostałem:

"Wiesz co, nasz informatyk własnie nas ostrzegał, że grasuje taki wirus, który opiera się większości programów antywirusowych. Wyczekuje w schowku na ciąg 26 cyfr, ignoruje spacje, myślniki itd. i zamienia je na inny ciąg.
My tak miałyśmy właśnie niedawno z numerem konta bankowego do przelewu. Ania skopiowała numer i przesłała Magdzie maila. Magda wydrukowała maila, przekopiowała nr rachunku do banku i przelew poszedł. A w mailu miała co innego, niż Ania jej wysyłała. Dowiedziałyśmy się o tym, bo przelew wrócił...
Nieźle, co?
Ania wpisała w google ten numer rachunku na który poszedł przelew i wyskoczyło jej coś o hakerach..
Sprawdzaj numery kont."

pozdrawiam

Data: 2013-11-04 23:23:49
Autor: Chris94
Trojan Banapter (was: wirus)
Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:48:53 +0100, vvvvvv napisał(a):

[...]

 ZBP ostrzega przed tym wirusem:
http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-11-06 01:15:10
Autor: Zibo
Trojan Banapter (was: wirus)
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 23:23:49 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:
> [...]

> Nieźle, co?

> Ania wpisała w google ten numer rachunku na który poszedł przelew i > wyskoczyło jej coś o hakerach..

Wyjątkowo wredny wirus.
Swoją drogą ciekaw jestem czy ustalili już właściciela owego nr konta (firma na Kajmanach?)

Data: 2013-11-06 10:28:47
Autor: J.F
Trojan Banapter (was: wirus)
Użytkownik "Zibo"  napisał w wiadomości
[...]

Ustalic pewnie bardzo latwo, tylko z rzeczywistoscia moze to nie miec nic wspolnego.
Konto pewnie juz zablokowane, ale wirus moze co chwila konta zmieniac.

A jeszcze mozna komus zlosliwy kawal zrobic ...

J.

Data: 2013-11-06 20:00:14
Autor: Krystek
Trojan Banapter
W dniu 2013-11-06 10:28, J.F pisze:
[...]

Tylko coś niewiele informacji o tym szkodniku, poza tym, które podano. Nie wiadomo jakich plików szukać zawirusowanych (np. w menadżerze procesów i aplikacji).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-11-06 20:05:20
Autor: sqlwiel
Trojan Banapter
W dniu 2013-11-06 20:00, Krystek pisze:

Tylko coś niewiele informacji o tym szkodniku, poza tym, które podano.
Nie wiadomo jakich plików szukać zawirusowanych (np. w menadżerze
procesów i aplikacji).

Total fake?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-06 20:27:10
Autor: Kamil Jońca
Trojan Banapter
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> writes:

[...]

Tylko coś niewiele informacji o tym szkodniku, poza tym, które
podano. Nie wiadomo jakich plików szukać zawirusowanych (np. w
menadżerze procesów i aplikacji).

http://www.cert.pl/news/7712 ?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Keyboard error press F1 continue

Data: 2013-11-06 23:50:39
Autor: Krystek
Trojan Banapter
W dniu 2013-11-06 20:27, Kamil Jońca pisze:
Krystek writes:

[...]

Tylko coś niewiele informacji o tym szkodniku, poza tym, które
podano. Nie wiadomo jakich plików szukać zawirusowanych (np. w
menadżerze procesów i aplikacji).

http://www.cert.pl/news/7712 ?

Dzięki. Szukałem po Banapter i ni chu... nie było sensownych stron z opisem. Swoją drogą gdyby na stronie CERT-a dali w opisie i tagach tego Banaptera to by w wynikach wyszukiwania pojawiła się ta strona. Na VBKlip bym nie wpadł (i nie wpadłem, aż nie zapodałeś linku).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-11-07 05:53:54
Autor: Zibo
Trojan Banapter (was: wirus)
W dniu środa, 6 listopada 2013 10:28:47 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

Ustalic pewnie bardzo latwo, tylko z rzeczywistoscia moze to nie miec nic wspolnego.

To znaczy? Jan Kowalski może sobie bezkarnie założyć konto na Marka Nowaka?

Data: 2013-11-07 06:37:45
Autor: Kris
Trojan Banapter (was: wirus)
W dniu czwartek, 7 listopada 2013 14:53:54 UTC+1 użytkownik Zibo napisał:
To znaczy? Jan Kowalski może sobie bezkarnie założyć konto na Marka Nowaka?

Jan Kowalski może poprosić, popierając prośbe butelkją taniego wina, siedzącego na przysklepowej ławeczce Marka nowaka żeby ten założył konto a jak dostanie karte do tego konta to za druga butelke wina żeby przekazał jeszcze Kowalskiemu karte+pin.

wirus