witam - Tatry od schroniska do schroniska

Data: 2010-07-08 17:09:07
Autor: ramiel
witam - Tatry od schroniska do schroniska
Witam
jestem nowy na grupie ale mam doświadczenie w trekkingu. Chciałbym pochodzić od schroniska do schroniska po szlakach w Tatrach - Rysy, Giewont itd przez może 2 tygodnie. W tą zimę byłem  w Tatrach.

Jakie rady byście mi dali, ile to będzie kosztowało. czy są wolne miejsca w schroniskach.

Czy kupić sobie namiot = czy przy schronisku można go rozbić i spać w nocy ?

pozdr

Data: 2010-07-08 16:47:21
Autor: Kornel
ramiel <ramiel@poczta.onet.pl> napisał(a):
Czy kupić sobie namiot = czy przy schronisku można go rozbić i spać w nocy ?

Problem w tym, ze trudno rozbic namiot. Miejsca brakuje. Hala Gasienicowa w
lecie  wyglada tak:
http://www.infopol.lt/upload/form/not_image/FOTO_BIG/pole_namiotowe.jpg

Poza tym w Tatrach zdarzaja sie ulewy i wtedy bywa tak:
http://images.theage.com.au/2008/11/13/274362/glastonbury13_gallery__600x360-600x400.jpg

Krótko mówiac - odpusc sobie namiot.

Kornel
http://kornel-1.webpark.pl/gss.htm Glówny Szlak Sudecki
http://kornel-1.webpark.pl/gsb.htm Glówny Szlak Beskidzki
http://kornel-1.webpark.pl/msb.htm Maly Szlak Beskidzki

Data: 2010-07-09 10:12:29
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Thu, 8 Jul 2010 16:47:21 +0000 (UTC), Kornel napisał(a):

[...]

Spoza tych namiotów, to już nawet Tatr nie widać ;)
No i po obejrzeniu takich zdjęć jeszcze ktoś uwierzy, że w Tatrach zupełnie
normalną rzeczą jest spanie w namiocie :)

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2010-07-08 18:42:53
Autor: Doczu
W dniu 2010-07-08 17:09, ramiel pisze:
[...]

Rady takie jak koledze sprzed kilku dni - kupić mapę, prześledzić i dobrac odcinki w/g własnych potrzeb/możliwości.
Co do kosztów - Mapa Compassu będzie kosztować coś ok 10 zł, schroniska to już sprawdzisz sobie w internecie, a reszta to już zależy od Ciebie, czy będziesz jedzenie nosił ze sobą, czy stołował się w schroniskach.
Wolne miejsca także sprawdzisz dzwoniąc do poszczególnych schronisk. Nikt tu nie zajmuje się wróżeniem z fusów by wiedzieć, czy są wolne miejsca.

Czy kupić sobie namiot = czy przy schronisku można go rozbić i spać w nocy ?

Namiot w Tatrach Ci sie raczej nie przyda. Nie można się rozbijać przy schroniskach.
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-07-08 21:40:07
Autor: J.F.
On Thu, 8 Jul 2010 17:09:07 +0200,  ramiel wrote:
jestem nowy na grupie ale mam doświadczenie w trekkingu. Chciałbym pochodzić od schroniska do schroniska po szlakach w Tatrach - Rysy, Giewont itd przez może 2 tygodnie. W tą zimę byłem  w Tatrach.

Tych schronisk w Tatrach nie ma az tak duzo. A chodzenie z ciezkim plecakiem .. co kto lubi.

Jakie rady byście mi dali, ile to będzie kosztowało. czy są wolne miejsca w schroniskach.

http://www.murowaniec.e-tatry.pl/

"Z przykrością informuję, że z przyczyn technicznych zmuszeni jesteśmy
czasowo /do odwołania/ zawiesić zwyczaj udostępniania noclegów w
warunkach zastępczych - "na podłodze", w pomieszczeniach i
zabudowaniach towarzyszących Schronisku PTTK "Murowaniec" na Hali
Gąsienicowej w Tatrach.
Prosimy Turystów o taką organizację wędrówek aby możliwym stał się
powrót na nocleg do miejsc zakwaterowania lub pozostałych schronisk.
Bardzo przepraszamy, o wznowieniu takich możliwości powiadomimy w
terminie najkrótszym, w jakim stanie się to na powrót możliwe."

A to juz chyba dwa lata trwa.

Ale jak ci sie uda zarezerwowac, to pare dni mozna spedzic w okolicy.

Czy kupić sobie namiot = czy przy schronisku można go rozbić i spać w nocy ?

Uwazaj na typ namiotu - wbijanie sledzi w granit wymaga duzo alhoholu
:-)

J.

Data: 2010-07-09 10:25:57
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Thu, 08 Jul 2010 21:40:07 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

W Tatrach, wg mnie jest zdecydowanie za dużo schronisk jak na tak
niewielkie góry.

A chodzenie z ciezkim plecakiem .. co kto lubi.

Od schroniska do schroniska można chodzić z lekkim plecakiem, tylko trzeba
wcześniej, w domu, z portfela wyjąć bilon i zabrać tylko banknoty ;)

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-07-09 10:40:37
Autor: Stan
W dniu 2010-07-09 10:25, Jarek Kardasz pisze:
Dnia Thu, 08 Jul 2010 21:40:07 +0200, J.F. napisał(a):

Tych schronisk w Tatrach nie ma az tak duzo.
W Tatrach, wg mnie jest zdecydowanie za dużo schronisk jak na tak
niewielkie góry.

W Tatrach, wg mnie jest zdecydowanie za mało schronisk jak na tak dużo turystów ;)

Data: 2010-07-09 10:48:01
Autor: bans
W dniu 2010-07-09 10:40, Stan pisze:

W Tatrach, wg mnie jest zdecydowanie za mało schronisk jak na tak dużo
turystów ;)

Nie rozumiem dowcipu.

--
bans

Data: 2010-07-09 15:26:50
Autor: Stan
W dniu 2010-07-09 10:48, bans pisze:
W dniu 2010-07-09 10:40, Stan pisze:

W Tatrach, wg mnie jest zdecydowanie za mało schronisk jak na tak dużo
turystów ;)

Nie rozumiem dowcipu.

To nie dowcip. W sezonie wszystkie schroniska w Tatrach są zawalone ludźmi i miejsc jest za mało.

Wszystko zależy czy rozpatrujemy ilość schronisk w stosunku do powierzchni gór czy do ilości turystów. Inna sprawa, że obiekty typu schroniska mogą powodować zwiększanie ilości turystów.

Aha, nie jestem zwolennikiem budowania nowych schronisk w Tatrach.

Data: 2010-07-09 16:22:27
Autor: J_K_K
Użytkownik "Stan" <stasiek@test.com> napisał w wiadomości news:i1787m$gvs$1mx1.internetia.pl...
[...]

I słusznie. Tradycyjnie, jak co roku:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8116946,Tatry__Giewont_oblezony__turysci_czekaja_w_kolejkach.html

Pzdr

JKK

Data: 2010-07-09 16:46:38
Autor: Łukasz K.

Użytkownik "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:i17bau$chm$1speranza.aioe.org...
[...]

Co tam sprzedają?

Łukasz

Data: 2010-07-12 07:59:19
Autor: bans
W dniu 2010-07-09 16:22, J_K_K pisze:

I słusznie. Tradycyjnie, jak co roku:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8116946,Tatry__Giewont_oblezony__turysci_czekaja_w_kolejkach.html

"Ratownicy górscy radzą, aby w góry wyruszać wcześnie rano, wtedy można uniknąć dużego ruchu na szlakach." - jak się do tego ludzie będą stosować, to dużego ruchu na szlakach _nie_ unikną ;)

--
bans

Data: 2010-07-10 13:18:34
Autor: J.F.
On Fri, 9 Jul 2010 10:25:57 +0200,  Jarek Kardasz wrote:
[...]

Schronisk jak koledzy pisza - widac za malo, skoro nie ma wolnych
miejsc, ale chodzilo mi o to ze gory za male jak na 2 tygodnie :-)

Podejsc przez Giewont i Kasprowy do Murowanca, na drugi dzien bez
plecaka zaliczyc Orla Perc, przespacerowac sie do 5 stawow, potem na
Morskie Oko, zaliczyc Rysy .. i mozna schodzic juz na slowacka strone
:-)

Choc osobiscie polecam zejsc jednak na polska strone, wsiasc w
samochod i pojechac na kwatere do Slowacji.

J.

Data: 2010-07-10 14:05:17
Autor: Zbynek Ltd.
witam - Tatry od schroniska do schroniska
Czołgiem

J.F. napisał(a) :
[...]

Jak to za małe?
Niektórzy tam jeżdżą przez dziesiątki lat. To znaczy, że góry są
duże i nie zobaczyli jeszcze wszystkiego ;-)
Hmmm... A może uczą się ich na pamięć?

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-10 15:15:25
Autor: J.F.
On Sat, 10 Jul 2010 14:05:17 +0200,  Zbynek Ltd. wrote:
J.F. napisał(a) :
[...]

Wszystkiego zobaczyc nie mozna, bo nie wolno zejsc ze szlaku :-)

Hmmm... A może uczą się ich na pamięć?

A moze chodza zeby chodzic ? :-)

Za wikipedia - w TPN jest 275km szlakow turystycznych.
W dwa tygodnie mozna by obejsc wszystko .. tylko po co :-)

J.

Data: 2010-07-12 11:33:40
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Sat, 10 Jul 2010 15:15:25 +0200, J.F. napisał(a):

Wszystkiego zobaczyc nie mozna, bo nie wolno zejsc ze szlaku :-)

Niektórym to nie przeszkadza i zwiedzają wszystkie zakątki, nawet te bez
szlaku :)

Jarek Kardasz

Data: 2010-07-09 11:07:54
Autor: Przesmiewca
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Uwazaj na typ namiotu - wbijanie sledzi w granit wymaga duzo alhoholu
:-)

Eee tam, wystarczy wiertarka, ktora mozna by przytroczyc do pasa,
jesli ktos juz ma za ciezki plecak.

witam - Tatry od schroniska do schroniska