witam i pytam

Data: 2012-04-08 08:30:57
Autor: Jan
witam i pytam
Witam Serdecznie.
Mam zagwozdkę: program "zalecany: przez "producenta" dysku czyli do
dysku SAMSUNG soft: SeaTools for Windows we wszystkich testach (z
wyj±tkiem jednego - gdzie kasuje dane z dysku :)
NIE wykrywa żadnych błędów/problemów z moim dysiem (który ma jeszcze
50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)
Co robić.....?

Dziękuję bardzo za wskazówki. Pozdrawiam.

Ps. dojechały do mnie "nowe" dysie Seagate Constellation i oczywi¶cie
mam znów problem, jakżeby inaczej - radzę sobie z nim "ręcznie", ale
może jest jaka¶ recepta na to:
mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,
ale może czego¶ nie wiem.

Ps2. irytuj±ce jest dla mnie od dawna, jak Total Commander podczas
przenoszenia danych, podczas napotkania pliku/plików z atrybutem
ukryty/systemowy wy¶wietla monit czy go usun±ć - czyli przenie¶ć do
nowej lokalizacji. WyobraĽcie sobie, że "zapuszczamy" jakie¶
przenoszenie danych a ten TC czeka na nasz± reakcję a nas nie ma.
Co wy na to? Jak sobie radzicie....?

Data: 2012-04-08 17:40:25
Autor: Uncle Pete
witam i pytam
[...]

Odpowiednio konfiguruj±c TC - potrzebna Ci opcja jest w ustawieniach.

Piotr

Data: 2012-04-14 14:57:40
Autor: Gotfryd Smolik news
witam i pytam
On Sun, 8 Apr 2012, Uncle Pete wrote:

[...]

...."jednorazowo" jest w saym okienku operacji, pod przyciskiem
"opcje" (nie mylić w "opcje" w konfiguracji, bo tu wada jest taka
że "zostaje na stałe").

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-08 19:43:59
Autor: Rafal Lukawski
witam i pytam
On 2012-04-08 17:30, Jan wrote:
Witam Serdecznie.
[...]

IMHO Calibration Retry Count na poziomie 216/3 lata przy braku reallokowanych sektorów nie jest Ľle, jak rozumiem poza programami diagnostycznymi nie ma problemów z uzywaniem dysku?

Dysk można zamęczyć uruchamiaj±c teoretyczny program, który non stop robi tzw. seeki. lub też uruchomić na kilka dni zapis różnych wzorców + weryfikacja (to powinno zlikwidować czasowo wzrost callibration retry count).

Nie przejmowałbym się takimi drobiazgami tylko robił backupy (tzn. ja robie ;)).

[...]

w zależno¶ci od systemu operacyjnego to różnie się wykonuje, poza tym ludzie tu się irytuj±, gdy co 5 minut kto¶ prosi o radę jak wykorzystywać podstawowe programy pod windows.. nie temu służy ta grupa.

Data: 2012-04-18 06:34:51
Autor: Jan
witam i pytam
On 8 Kwi, 19:43, Rafal Lukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
On 2012-04-08 17:30, Jan wrote:

> [...]

ludzie tu się irytuj±, gdy co 5 minut kto¶ prosi o radę jak
wykorzystywać podstawowe programy pod windows.. nie temu służy ta grupa.

Zgadza się, s± tylko te błędy, o których napisałem, czyli 216
CALIBRATION RETRY COUNT.
Proszę o rozwinięcie my¶li:
[...]

backupy swoj± drog±, ale skoro jeszcze jest gwarancja, to czemu nie
skorzystać z niej... Zwłaszcza, że stare dyski planuję sprzedać. Jak
zamieszczę screna z błędami na znanym serwisie aukcyjnym to nikt mi go
nie kupi, chyba, że jako uszkodzony....

Naj¶mieszniejsze jest to, że użytkownikiem HD TUNE stałem się dopiero
kilka msc temu, gdy zapisałem się na dwa fora:
pclab i benchmark i już wiele rzeczy tam kupiłem....

Próbowałem napisać do pana maila poprzez grupy dyskusyjne, ale się nie
da.... :)
Pozdrawiam.

Data: 2012-04-09 14:14:58
Autor: maX
witam i pytam

Użytkownik "Jan" <kwlsk5@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:61e62f2f-99ed-462f-b6de-4f61c18a8ccdk4g2000yqa.googlegroups.com...
NIE wykrywa żadnych błędów/problemów z moim dysiem (który ma jeszcze
50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)
Co robić.....?
..
Ale tylko zglasza to w raporcie ze SMARTAa, czy na starcie wy¶wietla jaki¶ ostrzegawczy komunikat?

mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,
ale może czego¶ nie wiem.

Pod¶wietlasz w TC wszystkie katalogi i pliki w jednej partycji, dajesz kopiuj, jak otworzy się okienko kopiowania to przyciskasz "w tle". Przechodzisz na drug± partycję i robisz to samo. A potem trzeci±. W ten sposób cała zawarto¶ć trzech partycji (kopiowanych równocze¶nie) znajdzie się na drugim dysku.

[...]

Je¶li to w kontek¶cie akapitu wyżej, to zamiast "przenie¶" daj "kopiuj", a potem zamiast usuwania danych ze Ľródła zrób "Szybkie formatowanie" tych partycji. Szybkie formatowanie trwa znacznie krócej niż kasowanie wszystkich plików z danej partycji i oczywi¶cie jak juz się zacznie to nie zadaje żadnych pytań.

Data: 2012-04-10 01:50:03
Autor: BartekK
witam i pytam
W dniu 2012-04-08 17:30, Jan pisze:
Witam Serdecznie.
Mam zagwozdkÄ™: program "zalecany: przez "producenta" dysku czyli do
dysku SAMSUNG soft: SeaTools for Windows we wszystkich testach (z
wyjÄ…tkiem jednego - gdzie kasuje dane z dysku :)
NIE wykrywa żadnych błędów/problemów z moim dysiem (który ma jeszcze
50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)
Co robić.....?
Olać, to nie jest zły stan.

Ps. dojechały do mnie "nowe" dysie Seagate Constellation i oczywiście
mam znów problem, jakżeby inaczej - radzę sobie z nim "ręcznie", ale
moĹĽe jest jakaĹ› recepta na to:
mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
wszystkie dane z niego na 1 partycjÄ™ dysku 2 TB. Pewnie siÄ™ nie da,
ale moĹĽe czegoĹ› nie wiem.
Zależy od używanego systemu operacyjnego, więc pytaj na grupie odpowiedniej do tego systemu. Jakoś nie widzę problemu zrobienia choćby pliku .bat .cmd lub dowolnego innego skryptowego dla innego systemu operacyjnego i powłoki, w którym zapiszesz cos na zasadzie:
xcopy -R D:*.* G:
xcopy -R E:*.* G:
xcopy -R F:*.* G:
wiec wykonanie takiego skryptu odpali ci kopiowanie, po kolei z kazdej partycji, na dysk docelowy. Wg. mnie ważne - nie zapuszczaj więcej niż 1 kopiowania na raz! zwłaszcza w dziadoskim TC, bo równoczesne walczące ze sobą zapisy i odczyty po pierwsze będą znacznie wolniejsze niż zrobienie tego po kolei, a po drugie spowodują sieczkę i maksymalną fragmetację docelowego dysku.

Ps2. irytujÄ…ce jest dla mnie od dawna, jak Total Commander podczas
przenoszenia danych, podczas napotkania pliku/plikĂłw z atrybutem
ukryty/systemowy wyświetla monit czy go usunąć - czyli przenieść do
nowej lokalizacji. WyobraĹşcie sobie, ĹĽe "zapuszczamy" jakieĹ›
przenoszenie danych a ten TC czeka na naszÄ… reakcjÄ™ a nas nie ma.
To użyj innego softu, który jest mądrzejszy, i przy pierwszym wystąpieniu problemu-zapytania możesz dać "zastosuj odpowiedź do wszystkich kolejnych" (albo wręcz odpowiedź ustawić nim zacznie kopiować) np FAR menager, Midnight Commander itp darmowe

Data: 2012-04-11 20:35:17
Autor: Jan
witam i pytam
On 10 Kwi, 01:50, BartekK <s...@drut.org> wrote:
> [...]
> 50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
> CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)

Olać, to nie jest zły stan.

> [...]
> ale może czego¶ nie wiem.

Zależy od używanego systemu operacyjnego, więc pytaj na grupie
odpowiedniej do tego systemu. Jako¶ nie widzę problemu zrobienia choćby
[...]
kopiowania na raz! zwłaszcza w dziadoskim TC, bo równoczesne walcz±ce ze
sob± zapisy i odczyty po pierwsze będ± znacznie wolniejsze niż zrobienie
tego po kolei, a po drugie spowoduj± sieczkę i maksymaln± fragmetację
docelowego dysku.

> [...]
> nowej lokalizacji. WyobraĽcie sobie, że "zapuszczamy" jakie¶
> przenoszenie danych a ten TC czeka na nasz± reakcję a nas nie ma.

To użyj innego softu, który jest m±drzejszy, i przy pierwszym
wyst±pieniu problemu-zapytania możesz dać "zastosuj odpowiedĽ do
wszystkich kolejnych" (albo wręcz odpowiedĽ ustawić nim zacznie
kopiować) np FAR menager, Midnight Commander itp darmowe

--
| Bartłomiej KuĽniewski
| s...@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
|http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Panowie bardzo bardzo przepraszam, ale co¶ się "skaszaniło".
Opublikowałem nowego posta a ON nie wiedzieć czemu dokleił się do tego
wła¶nie posta. Dopiero teraz to zauważyłem, więc informuję, że jestem
trzeĽwy, nic nie brałem i nie chciałem nikogo irytować.
Ps. może kto¶ wyja¶ni jak to się mogło stać....?
Ps2. my¶lałem już, że mój 1 provider jest blokowany czyli Play Online,
dlatego wczoraj wkleiłem star± tre¶ć poprzez 2 providera czyli TP S..A.
Pozdrawiam.

Data: 2012-04-13 16:34:35
Autor: maX
witam i pytam

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:jlvsm0$33h$1mx1.internetia.pl...
[...]

Sądząc po pytaniu, nie podejrzewam wątkotwórcy o wiedzę co to wogóle jest plik .bat, nie mówiąc juz o własnoręcznym stworzeniu scriptu.

Wg. mnie ważne - nie zapuszczaj więcej niż 1 kopiowania na raz! zwłaszcza w dziadoskim TC, bo równoczesne walczące ze sobą zapisy i odczyty po pierwsze będą znacznie wolniejsze niż zrobienie tego po kolei

Zgadza się, ale miało być "automatycznie i łatwo", więc coś za coś.
Teoretycznie powinno pomóc NCQ (mechanizm by wykolejkował polecenia ze wszystkich trzech strumieni, żeby zapewnić najbardziej optymalny zapis), ale to tylko teoria.

a po drugie spowodujÄ… sieczkÄ™ i maksymalnÄ… fragmetacjÄ™ docelowego dysku.

No, na to nie pomoże nawet NCQ. Acz w innej wolnej chwili może zapuścić defragmentatora.

Data: 2012-04-17 06:35:14
Autor: Jan
witam i pytam
On 13 Kwi, 16:34, "maX" <averwy...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "BartekK" <s...@drut.org> napisał w wiadomo¶cinews:jlvsm0$33h$1mx1.internetia.pl...

> [...]
> xcopy -R E:*.* G:
> xcopy -R F:*.* G:
> wiec wykonanie takiego skryptu odpali ci kopiowanie, po kolei z kazdej

S±dz±c po pytaniu, nie podejrzewam w±tkotwórcy o wiedzę co to wogóle jest
plik .bat, nie mówi±c juz o własnoręcznym stworzeniu scriptu.

> Wg. mnie ważne - nie zapuszczaj więcej niż 1 kopiowania na raz! zwłaszcza
> w dziadoskim TC, bo równoczesne walcz±ce ze sob± zapisy i odczyty po
> pierwsze będ± znacznie wolniejsze niż zrobienie tego po kolei

Zgadza się, ale miało być "automatycznie i łatwo", więc co¶ za co¶.
> [...]
to tylko teoria.

> a po drugie spowoduj± sieczkę i maksymaln± fragmetację docelowego dysku.

No, na to nie pomoże nawet NCQ. Acz w innej wolnej chwili może zapu¶cić
defragmentatora.

Wiem, co to jest plik *.bat. Dawniej nawet robiłem sam bata
systemowego do dosa 6.22 i robiłem menu do volkov comandera, używałem
też kiedy¶ polecenie xcopy. Tyle, że dawniej ja "widziałem" czy na
dysku jest bad sektor czy też nie. Wy¶wietlało się wtedy co¶ w stylu:
próba... (nie pamiętam) czego, no i założenie partycji odbywało się
wył±cznie z poziomu dos-a i fdiska itd. itp.
A teraz nie jestem aż tak na bież±co jak WY, ale wyczytałem gdzie¶, że
nowy firmware do twardzieli przenosi dane z zagrożonych lub
uszkodzonych sektorów i oznacza je jako niewidoczne dla systemu
operacyjnego. Czyli jak rozumiem, taki np. HD Tune PRO potrafi
odczytać te informacje, i na podstawie ich analizy możemy doj¶ć czy
dysk ma realokowane sektory czy też nie, czyli mówi±c to na stare
czasy czy dysk ma bad sektory czy też nie.
W sumie macie rację, powinenm samodzielnie poznać opcje TC, ew. was
zapytać je¶li czego¶ nie zrozumie. Teraz wła¶nie "uczę" się obsługiwać/
używać playera VLC (wła¶nie wyszła nowa wersja), by sobie ułatwić
życie i nikogo nie męczyć pytaniami.
Ps. standardowo operacje na partycjach wykonywałem Norton Ghostem, a
od niedawna Acronis True Image Home 2010, ale dopiero w ostatniej
chwili zauważyłem, że one takiej operacji jak± mam do wykonania nie
wspieraj±.
Pozdrawiam.

Data: 2012-04-14 15:02:36
Autor: Gotfryd Smolik news
witam i pytam
On Tue, 10 Apr 2012, BartekK wrote:

[...]

  Przecież własnie WTEDY występuje problem o którym pisze Jan.
  Puszczasz kopiowanie, napotyka na "problem" i czeka z otwarta opcja
"zastosuj do wszystkich" ;)

(albo wręcz odpowiedĽ ustawić nim zacznie kopiować) np FAR menager, Midnight Commander itp darmowe

  Akurat TC równie dobrze może być, z tym samym wnioskiem - trzeba
wybrać stosowna opcję kopiowania, jest pod przyciskiem "opcje" (nie
mylić z globalnym "konfiguracja", które działa permanentnie).
  Nie to, żeby TC był niezastępowalny, bo przeszkód w użyciu innych
narzędzi nie ma, ale "czepiaszsię".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-15 11:32:07
Autor: BartekK
witam i pytam
[...]
Może się czepiam, ale TC ma wiele upierdliwości swoich i jest komercyjny, skoro istnieją zbliżone programy darmowe, które tych problemów nie mają... Jak właśnie istnienie wybrania opcji przed rozpoczęciem kopiowania "co zrobić gdy...", a ja nie wiedziałem że TC też dodali taką możliwość (kiedyś nie miał).

Data: 2012-04-16 01:24:42
Autor: Michal
witam i pytam
W dniu 2012-04-15 11:32, BartekK pisze:
Może się czepiam, ale TC ma wiele upierdliwości swoich i jest
komercyjny, skoro istniejÄ… zbliĹĽone programy darmowe, ktĂłre tych
problemów nie mają... Jak właśnie istnienie wybrania opcji przed
rozpoczęciem kopiowania "co zrobić gdy...", a ja nie wiedziałem że TC
też dodali taką możliwość (kiedyś nie miał).

Trochę OT, ale tak z ciekawości - jakich?
Serio pytam. Co do innych FM pod Windows - trochę ich przetestowałem zanim podjąłem decyzję o kupnie licencji i jednak intuicyjność/wygoda,
możliwości oraz perfekcyjny system wtyczek (niektóre alternatywy też mają do nich API, ale nie zawsze te z bazy pisanej i testowanej pod
TC działają, zresztą przy przejściu na wersję 64bit TC największy problem był właśnie z dzierganą od lat bazą wtyczek).
Nadal uważam że TC wart jest każdej wydanej na niego złotówki - przy czym nie bez znaczenia jest i sam twórca i jego podejście - to jeden
z niewielu projektów pisanych i zarządzanych praktycznie jako rodziny biznes (2 braci) a nie międzynarodową firmę z "czapą", model licencyjny jest nadzwyczaj userfriendly (dla użytkowników indywidualnych jedna licencja na dowolną ilość ich komputerów oraz brak numerów pt. "zmieniamy numer wersji głównej, zapłać za upgrade 80% ceny nowej licencji" itp. oraz wsłuchiwanie się w propozycje użytkowników na forum programu - nie jest tak że "twórca wie lepiej i już". Większość problemów z TC o jakich słyszałem zazwyczaj jak w tym przypadku bierze się właśnie z przeoczenia jednej z bardzo wielu możliwości konfiguracji tego programu.

P.S.
Jak już ktoś kupuje licencję namawiam do płacenia kartą online autorowi
- jest taniej niż u naszych pośredników i autor bez proszenia i dopłat wysyła pocztą lotniczą ze Szwajcarii "hardcopy" - nagraną na CDR z nadrukiem i indywidualnym numerem oraz plikiem licencji płytę, fakturę itp. U nas pośrednicy (wszyscy o których wiem) za taki "luksus" każą sobie dopłacać dodatkowe kilkadziesiąt zł, a normalnie wysyłają tylko plik licencji przez email przy cenie wyższej niż bezpośrednio u autora (przynajmniej tak było jak sprawdzałem kupując swoją licencję na TC,a było to ładnych paaaaarę lat temu.

--
/MB

Data: 2012-04-16 13:12:16
Autor: BartekK
witam i pytam
W dniu 2012-04-16 01:24, Michal pisze:
[...]

Wiesz, może już większość problemów jest rozwiązana dawno w nowszych wersjach, ale kiedy ja go próbowałem, to mnie zraziło:
- własny mechanizm kopiowania, który potrafił się megaślimaczyć na dyskach usb/flash (gdzie zwykłe kopiowanie windowsa potrafiło to robić normalnie i szybko)
- dziwne problemy z zasobami sieciowymi smb, gdy podłączam się do nich na różnych nazwach użytkownika (np wejście w jeden zasób - podanie user/haslo ok, wejście w drugi zasób na tym samym hoscie, ale chciałbym z innym userem - a on uparcie z tamtym próbuje, no i polaczenie odrzucone). Jakoś far i windowsowy explorer nie ma takiego problemu
- puszczone kopiowanie w tle, kilkadziesiąg GB danych do przerzucenia... leci sobie leci aż komputer totalnie zamula, ramu mu brakuje, okazuje się że wszystko zjadł TC. Ten sam - kopiując te same dane "na wierzchu" nie ma wycieku pamięci...
- odpłatność. Sorry ale jeśli mam wybrać produkt który jest płatny i ma jakieś błędy, a mam dostępny produkt bezpłatny, do którego mam też kod źródłowy to nawet w najgorszym wypadku sam sobie je poprawie - to wiem co wybrać ;)

Data: 2012-04-18 03:27:01
Autor: Michal
witam i pytam
W dniu 2012-04-16 13:12, BartekK pisze:

Trochę OT, ale tak z ciekawości - jakich?
Wiesz, może już większość problemów jest rozwiązana dawno w nowszych
wersjach, ale kiedy ja go próbowałem, to mnie zraziło:

Musiało to być dość dawno temu, bo intensywnie z niego korzystam i nie pamiętam bym z tym miał problemy.

- własny mechanizm kopiowania, który potrafił się megaślimaczyć na
dyskach usb/flash (gdzie zwykłe kopiowanie windowsa potrafiło to robić
normalnie i szybko)

?
Nie zauważyłem. Nie podejrzewam Cię, że traktujesz kopiowanie do cache, a dopiero potem w tle na zazwyczaj dość wolne nośniki USB z mechanizmów systemowych jako plus. Osobiście wolę widzieć w jakim tempie idzie zapis i kiedy konkretnie się skończy niż to systemowe czy nośniki USB w NTFS "kopiowanie" ~2GB na wolny USB w ułamku sekundy, a potem pracowite zapisywanie fizyczne z cache, które nie wiem kiedy ostatecznie się skończyło.

- dziwne problemy z zasobami sieciowymi smb, gdy podłączam się do nich
na różnych nazwach użytkownika (np wejście w jeden zasób - podanie
user/haslo ok, wejście w drugi zasób na tym samym hoscie, ale chciałbym
z innym userem - a on uparcie z tamtym prĂłbuje, no i polaczenie
odrzucone). JakoĹ› far i windowsowy explorer nie ma takiego problemu

Trochę kopiuję po SMB za pomocą TC na stacje od Windows95OSR2, prze Win2k, XP aż do Win7 oraz różne mutacje linuksa i BSD, w tym proste NASy i aktualnie nie ma z tym problemów.

- puszczone kopiowanie w tle, kilkadziesiÄ…g GB danych do przerzucenia...
leci sobie leci aĹĽ komputer totalnie zamula, ramu mu brakuje, okazuje
się że wszystko zjadł TC. Ten sam - kopiując te same dane "na wierzchu"
nie ma wycieku pamięci...

Też kopiuję w tle i nie stwierdziłem. Nie używałeś czasem jakiejś bety?

[...]

Jeszcze żeby miały taką wygodę i funkcjonalność. Trochę podchodziłem do różnych darmowych FM i pod MS Windows zawsze wracałem do TC. Za to w przypadku drugiego podstawowego narzędzia (kompresja) pokochałem 7zipa
z całego serca, choć przyznaję z bólem, że wygoda obsługi GUI WinRARa jest jednak większa.

--
/MB

Data: 2012-04-17 12:16:52
Autor: BartekK
witam i pytam
W dniu 2012-04-18 03:27, Michal pisze:
[...]

Przyznaję że dawno. Ale jak się klient raz zrazi, to ciężko wrócić i próbować od nowa ;)

[...]
A ja tego nie wiem, bo używam 7zip, a używając FAR - mam go obsługiwanego natywnie na tyle, że żadna różnica dla mnie czy wchodzę "w katalog" czy "w rar/zip/7z/gz"

Data: 2012-04-17 22:29:48
Autor: Rafal Lukawski
witam i pytam

[...]

Jaka jest szansa byś date ustawił sobie na dzisiaj, nie na jutro? Nie jest to czepianie się, tylko działających adresów email już mało kto uzywa w usenecie.

Data: 2012-04-14 10:42:53
Autor: JoteR
witam i pytam
"Jan" napisał:

mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,

Mam nadzieję, że dane już przekopiowane, więc nie będzie cię korciło wypróbowanie następuj±cej metody: z poziomu jakiego¶ Partition Magica sklonować stary dysk na nowy (Clone disk), następnie na nowym poł±czyć owe partycje w jedn± cało¶ć (Merge partitions) i ewentualnie rozszerzyć powstał± partycję na cały dysk (Resize partition).
Oczywi¶cie nie może to być Partition Magic, choćby z uwagi na 4-kilobajtowe sektory na dysku docelowym, ale może który¶ nowy SeaTools z silnikiem Acronisa by sobie z tym poradził?

JoteR

Data: 2012-04-14 14:55:00
Autor: Gotfryd Smolik news
witam i pytam
On Sun, 8 Apr 2012, Jan wrote:

[...]

  Radzimy sobie w ten sposób, że - jako iż zmiana w globalnych opcjach
nas nie interesuje, chcelibysmy żeby dało się "jednorazowo" - piszemy
do autora tegoż szacownego programu, dwie podwersje pózniej
stosowne pole jest w "opcje" pod "OK" otwierajacym się do operacji :>
(nie, nie żartuję :))

pzdr, Gotfryd

witam i pytam