witam i pytam

Data: 2012-04-08 19:43:59
Autor: Rafal Lukawski
witam i pytam
On 2012-04-08 17:30, Jan wrote:
Witam Serdecznie.
Mam zagwozdkę: program "zalecany: przez "producenta" dysku czyli do
dysku SAMSUNG soft: SeaTools for Windows we wszystkich testach (z
wyjątkiem jednego - gdzie kasuje dane z dysku :)
NIE wykrywa żadnych błędów/problemów z moim dysiem (który ma jeszcze
50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)
Co robić.....?

IMHO Calibration Retry Count na poziomie 216/3 lata przy braku reallokowanych sektorów nie jest źle, jak rozumiem poza programami diagnostycznymi nie ma problemów z uzywaniem dysku?

Dysk można zamęczyć uruchamiając teoretyczny program, który non stop robi tzw. seeki. lub też uruchomić na kilka dni zapis różnych wzorców + weryfikacja (to powinno zlikwidować czasowo wzrost callibration retry count).

Nie przejmowałbym się takimi drobiazgami tylko robił backupy (tzn. ja robie ;)).

Dziękuję bardzo za wskazówki. Pozdrawiam.

Ps. dojechały do mnie "nowe" dysie Seagate Constellation i oczywiście
mam znów problem, jakżeby inaczej - radzę sobie z nim "ręcznie", ale
może jest jakaś recepta na to:
mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,
ale może czegoś nie wiem.

w zależności od systemu operacyjnego to różnie się wykonuje, poza tym ludzie tu się irytują, gdy co 5 minut ktoś prosi o radę jak wykorzystywać podstawowe programy pod windows.. nie temu służy ta grupa.

Data: 2012-04-18 06:34:51
Autor: Jan
witam i pytam
On 8 Kwi, 19:43, Rafal Lukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
On 2012-04-08 17:30, Jan wrote:

> [...]

ludzie tu się irytują, gdy co 5 minut ktoś prosi o radę jak
wykorzystywać podstawowe programy pod windows.. nie temu służy ta grupa.

Zgadza się, są tylko te błędy, o których napisałem, czyli 216
CALIBRATION RETRY COUNT.
Proszę o rozwinięcie myśli:
[...]

backupy swoją drogą, ale skoro jeszcze jest gwarancja, to czemu nie
skorzystać z niej... Zwłaszcza, że stare dyski planuję sprzedać. Jak
zamieszczę screna z błędami na znanym serwisie aukcyjnym to nikt mi go
nie kupi, chyba, że jako uszkodzony....

Najśmieszniejsze jest to, że użytkownikiem HD TUNE stałem się dopiero
kilka msc temu, gdy zapisałem się na dwa fora:
pclab i benchmark i już wiele rzeczy tam kupiłem....

Próbowałem napisać do pana maila poprzez grupy dyskusyjne, ale się nie
da.... :)
Pozdrawiam.

witam i pytam