witam i pytam

Data: 2012-01-25 02:49:53
Autor: Jan
witam i pytam
Witam Serdecznie.
Mam 4 sprawy:
1. mBank od niedawna (kilka msc) pobiera sobie po 2 PLN za brak
płatności kartowych. Jak to obejść? Zaznaczam, iż czytałem już podobne
wątki na tym forum ale nic dla siebie nie znalazłem.
2. złożyłem wniosek o konto przez Grupera w banku Allior. Czy łatwo i
w jaki sposób mogę się od nich wypisać? Zwłaszcza jakoś online lub
korespondencyjnie, tzn. mam daleko do ich placówek...?
3. Co polecacie zamiast mBanku bo w kwietniu kończy mi się u nich OC
na auto, więc będzie okazja. Dzwoniłem do nich bo miałem ochotę wziąć
net od Playa dla nowych abonentów, ale się okazało, że OC mi na to nie
pozwala. Ponadto nie można wziąć u nich usługi Internet w nocy za 10
PLN msc.
4. Czytałem, że podaliście sposób na obejście prowizji za kartę:
zastrzeżenie karty. Jak to się robi, tzn. sam mogę to zrobić bez
uwiarygadniania się zaświadczeniami od policji o zgłoszeniu kradzieży
karty lub coś podobnego...?

Swoją drogą jak miałem 5 000 PLN przez kilka msc na koncie
(zwykłym=nieoprocentowanym) to do nic za to nie dali, a za kartę
płacić każą (tzn. Sami sobie biorą :D)
Serdecznie dziękuję.

Data: 2012-01-25 12:09:57
Autor: Waldek
witam i pytam

Użytkownik "Jan" <kwlsk5@gmail.com> napisał w wiadomości news:55b38693-bf67-424c-815c-2e08d0fdf4c8t30g2000vbx.googlegroups.com...
[...]

* Zastrzez karte w serwisie mBanku (po zalogowaniu sie)
  albo przez infolinie

2. złożyłem wniosek o konto przez Grupera w banku Allior. Czy łatwo i
w jaki sposób mogę się od nich wypisać? Zwłaszcza jakoś online lub
korespondencyjnie, tzn. mam daleko do ich placówek...?

* Zadzwon na infolinie i zapytaj
- ja bylem osobiscie bo chcialem miec potwierdzenie.

3. Co polecacie zamiast mBanku

Cos co jest w pelni bezplatne + wszystkie bankomaty za free
ew. przy spelnieniu malo uciazliwego warunku
Moze byc np. GetinOnline (swobodne) albo w DB  itp

4. Czytałem, że podaliście sposób na obejście prowizji za kartę:
zastrzeżenie karty. Jak to się robi, tzn. sam mogę to zrobić

* TAK - to nie jest "obejscie" tylko rezygnacja z karty

Swoją drogą jak miałem 5 000 PLN przez kilka msc na koncie
(zwykłym=nieoprocentowanym) to do nic za to nie dali, a za kartę
płacić każą (tzn. Sami sobie biorą :D)

* Bo na koncie nieoprocentowanym trzyma sie tylko gotowke
ktora jest potrzebna na biezace wydatki

Serdecznie dziękuję.

*No problem

Data: 2012-01-25 13:57:04
Autor: Marx
witam i pytam
Ja osobiście karty mBanku potrzebuje tylko do sporadycznych wpłat, a nie płacę nią wcale. No i niestety funkcjonalność wpłatomatowa jest nierozdzielna od płaceniowej :(
Marx

Data: 2012-01-25 05:32:24
Autor: Jan
witam i pytam
On 25 Sty, 13:57, Marx <M...@nospam.com> wrote:
Ja osobiście karty mBanku potrzebuje tylko do sporadycznych wpłat, a nie
płacę nią wcale. No i niestety funkcjonalność wpłatomatowa jest
nierozdzielna od płaceniowej :(
Marx

Jak jest dokładnie z tą kartą? Da się ją zawieszać okresowo poprzez
WWW, czy jedynie można z niej zrezygnować....? U mnie w miejscowosci
biedronka kart nie przyjmuje Lidla nie ma, więc w sumie chyba ją
oddam...

Data: 2012-01-25 14:53:17
Autor: Waldek
witam i pytam

Użytkownik "Jan" <kwlsk5@gmail.com> napisał w wiadomości news:ab471a5f-b045-4a48-a73a-aaf84caf23881g2000yqv.googlegroups.com...
[...]

Skoro z niej nie korzystasz, a oplata 2 zl /m-c stanowi problem to oddaj
i nie truj juz w temacie ;)

Data: 2012-01-25 06:09:33
Autor: Jan
witam i pytam
On 25 Sty, 14:53, "Waldek" <ja...@tam.mam> wrote:
Użytkownik "Jan" <kwl...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:ab471a5f-b045-4a48-a73a-aaf84caf23881g2000yqv.googlegroups.com...
> [...]

oddam...

Skoro z niej nie korzystasz, a oplata 2 zl /m-c stanowi problem to oddaj

Ależ ja nie truję, lecz jedynie grzecznie pytam ;) Jak zakładałem
ekonto było prowadzenie bezpłatne, a przelewy bodajże po 0,50 PLN. Po
prostu nie lubię płacić cokolwiek i komukolwiek jeśli się na to nie
zgodziłem. Bank zmienił warunki po prostu. Trzeba być elastycznym, a
nie jak większość społeczeństwa ma konto w jednym banku do końca życia
(pewnie w PKO BP). :D

Data: 2012-01-25 15:20:08
Autor: Waldek
witam i pytam

Użytkownik "Jan" <kwlsk5@gmail.com> napisał w wiadomości news:97aa639f-91fa-4400-a54c-8eb7df01062ap21g2000yqm.googlegroups.com...
On 25 Sty, 14:53, "Waldek" <ja...@tam.mam> wrote:

Skoro z niej nie korzystasz, a oplata 2 zl /m-c stanowi problem to oddaj
i nie truj juz w temacie ;)

Ależ ja nie truję, lecz jedynie grzecznie pytam ;)

Totez dostales juz kilka grzeczynych odpowiedzi w temacie

Bank zmienił warunki po prostu. Trzeba być elastycznym

No to bądz i idz tam gdzie wg. ciebie jest lepiej (dla ciebie)
kilka podpowiedzi gdzie tez juz dostales.

Pozdro

Data: 2012-01-25 21:40:56
Autor: xbartx
witam i pytam
Dnia Wed, 25 Jan 2012 06:09:33 -0800, Jan napisał(a):

[...]

Bank może zmienić warunki w każdej chwili i tak zrobił i Ciebie poinformował a Ty mogłeś wtedy tych warunków nie przyjąć co wiązałoby się oczywiście z rozwiązaniem umowy przez bank.

Data: 2012-01-28 15:40:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Jan" 97aa639f-91fa-4400-a54c-8eb7df01062a@p21g2000yqm.googlegroups.com

: nie jak większość społeczeństwa ma konto w jednym
: banku do końca życia (pewnie w PKO BP). :D

To bank emerytów i rencistów a ci w Polsce są milionerami

  http://biznes.onet.pl/luksusowy-oddzial-pko-bp-wejscie-za-milion-zl,18490,4959706,0,fotoreportaze-detal-galeria

i nie chcą zadawać się z byle hołotą. ;)

Data: 2012-01-25 13:30:58
Autor: Konfabulator
witam i pytam
Marx <Marx@nospam.com> napisał(a):
Ja osobiście karty mBanku potrzebuje tylko do sporadycznych wpłat, a nie płacę nią wcale. No i niestety funkcjonalność wpłatomatowa jest nierozdzielna od płaceniowej :(
Marx

Coś oszukujesz, ja zamówiłem debet, aktywowałem, użyłem jej raz w bankomacie i zastrzegłem. Wszystkie wpłatomaty łykają ją bez najmniejszego problemu, mimo zastrzeżenia hohoho temu.

Data: 2012-01-26 08:18:10
Autor: Marx
witam i pytam
On 25.01.2012 14:30,  Konfabulator wrote:
[...]

zastrzeżona karta działa we wpłatomacie??
To oficjalna właściwość tej karty czy czysty przypadek?
Marx

Data: 2012-01-26 01:13:28
Autor: eisenberg
witam i pytam
On 26 Sty, 08:18, Marx <M...@nospam.com> wrote:
On 25.01.2012 14:30,  Konfabulator wrote:> Marx<M...@nospam.com>  napisał(a):

> [...]

zastrzeżona karta działa we wpłatomacie??
To oficjalna właściwość tej karty czy czysty przypadek?

Działa. Wczoraj testowałem. Przypuszczam, że będzie tak do upływu
ważności karty (w moim przypadku jeszcze prawie rok)

Data: 2012-01-26 17:51:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Marx" 6qa5v8-558.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

Ja osobiście karty mBanku potrzebuje tylko do sporadycznych wpłat, a nie płacę nią wcale. No i niestety funkcjonalność
wpłatomatowa jest nierozdzielna od płaceniowej :(

Ponoć można wpłacać w Multi dowolnie małe kwoty na konto mBankowe.

Data: 2012-01-25 14:35:09
Autor: maruda
witam i pytam
W dniu 2012-01-25 11:49, Jan pisze:
[...]

Zastrzec kartę.

2. złożyłem wniosek o konto przez Grupera w banku Allior. Czy łatwo i
w jaki sposób mogę się od nich wypisać? Zwłaszcza jakoś online lub
korespondencyjnie, tzn. mam daleko do ich placĂłwek...?
[...]

mB olać totalnie. U mnie sprawdza się tandem eBGŻ (konto z podwyżką, zwane "z łapówką" - płacą 1% wpływu, biorą 5zł za kartę, ale bezprowiz. wszystkie bankomaty) plus BGŻOptima jako oszczędnościowe. Poza tym lokaty tam, gdzie akurat dobrze płacą.
Jeśli nie, to chyba Czarneckie. Idea? KK (KIS) z OF.

[...]
Tak, w serwisie transakcyjnym. Zastrzegasz i podajesz powód "rezygnacja z karty". Zero kłamstwa, dla prostolinijnych. :)

Serdecznie dziękuję.

A proszę! :)

--
Dziękuję. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-01-25 14:43:46
Autor: Waldek
witam i pytam

Użytkownik "maruda" <maruda@null.com> napisał w wiadomości news:jfp0e0$5o2$1inews.gazeta.pl...

mB olać totalnie. U mnie sprawdza się tandem eBGŻ (konto z podwyżką, zwane "z łapówką" - płacą 1% wpływu, biorą 5zł za kartę, ale bezprowiz. wszystkie bankomaty)

Tylko skad wiesz ze pytajacy ma regularne dochody
i na tyle wysokie aby 1% zrownowazyl oplate za karte __8zl__ ??

Pozdro ;)

Data: 2012-01-25 15:21:55
Autor: Zyga
witam i pytam
W dniu 2012-01-25 14:35, maruda pisze:
eBGŻ (konto z podwyżką,
zwane "z łapówką" - płacą 1% wpływu, biorą 5zł za kartę, ale bezprowiz.
wszystkie bankomaty)

sorry za ot, ale załóżmy że zakładam to konto, przelewam miesięcznie 5000 i od razu przelewam gdzie indziej i jestem 42zł miesięcznie do przodu? Czy jakoś się zabezpieczyli?

Data: 2012-01-25 06:26:51
Autor: Jan
witam i pytam
On 25 Sty, 15:21, Zyga <zyga.d...@wp.pl> wrote:
> [...]

sorry za ot, ale załóżmy że zakładam to konto, przelewam miesięcznie
5000 i od razu przelewam gdzie indziej i jestem 42zł miesięcznie do

ha ha dobrze kombinujesz, ale oni też potrafią :D Byłoby bajkowo gdyby
tak się dało jak piszesz i miało by się po kilka kont podobnych i
przelewało do nich środki. I zgarniało owe 42 PLN.

Data: 2012-01-25 15:31:01
Autor: Waldek
witam i pytam

Użytkownik "Zyga" <zyga.dude@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f201003$0$26694$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tu masz odpowiedz
http://www.bgz.pl/downloads/regulaminy/RegProPremPod.pdf

Data: 2012-01-25 16:04:12
Autor: Zyga
witam i pytam
W dniu 2012-01-25 15:31, Waldek pisze:
Tu masz odpowiedz
http://www.bgz.pl/downloads/regulaminy/RegProPremPod.pdf

dzięki

Data: 2012-01-25 15:38:08
Autor: Ten Maruda
witam i pytam
W dniu 2012-01-25 15:21, Zyga pisze:
[...]

Tak. To się musi nazywać (tytuł przelewu) "wynagrodzenie" (lub "emerytura", czy "zasiłek", cy-cóś. Byle jakiego przelewu nie uhonorują). A nie sądzę, aby Twój kolega prowadzący DG przelewał Ci ot-tak wynagrodzenie, które mu potem do garści oddajesz. Też tak kombinowałem ;)

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-01-25 15:59:28
Autor: Joossef
witam i pytam
2012-01-25, o 15:38:08 Ten Maruda oznajmił co następuje:

[...]

Przelew z "wynagrodzeniem" jest wymagany jako warunek KZP ale do premii zalicza się najwyższy przelew z "zewnątrz".
Może być twoje konto ale w innym banku.
Przetestowane od roku :)

--
Joossef

Data: 2012-01-25 09:51:28
Autor: Zyga
witam i pytam
On 25 Sty, 16:59, "Joossef" <grimeksusu...@gmail.com> wrote:

Może być twoje konto ale w innym banku.
Przetestowane od roku :)

6. Podstawę naliczenia Premii stanowią wpływy środków
pieniężnych na Konto Uczestnika pochodzące
z rachunków prowadzonych przez inne banki  lub przez
Bank, z wyjątkiem wpływów z rachunków prowadzonych:
przez jakikolwiek bank na rzecz Uczestnika, lub
przez Bank na rzecz klientów detalicznych.

Czy ja dobrze rozumiem, że " z wyjątkiem wpływów z rachunków
prowadzonych:
przez jakikolwiek bank na rzecz Uczestnika" kłóci się z tym co wyżej
napisałeś?

Z jakiego banku płaciłeś?

Data: 2012-01-25 20:11:52
Autor: Waldek
witam i pytam

Użytkownik "Zyga" <zyga.dude@wp.pl> napisał w wiadomości news:707d6ed7-4b3c-4335-aa4a-663b8436cc9fk6g2000vbz.googlegroups.com...
[...]

Kloci sie to fakt - ale w ktoryms m-cu tez dostalem wyzsza premie
niz wynikaloby to z przelanej pensji na ROR.
Wiec albo nie sprawdzaja tego az tak dokladnie,
albo w przelewie uznaniowym zabraklo
negatywnych 'danych porownawczych' ;)

Pozdro

Data: 2012-01-26 16:56:15
Autor: Krzysztof
witam i pytam

Użytkownik "Waldek" <mam@nie.dam> napisał w wiadomości news:jfpk5o$2rf$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie, nie sprawdzaja zadnego tytulu przelewu. Liczy sie najwiekszy przelew w okresie rozliczeniowym i od niego naliczaja 1%, ograniczony z gory do 50zl. Przy zakladaniu konta wymagane sa te formalnosci i udokumentowanie dochodow, potem system komputerowy juz tego nie sprawdza. Nawet przy mniejszych dochodach wystarczy przelac z innego banku 5tys i na tej podstawie nalicza max premie- sprawdzone doswiadczalnie.

Data: 2012-01-27 10:10:49
Autor: Zyga
witam i pytam
W dniu 2012-01-26 16:56, Krzysztof pisze:
[...]

Tak tylko dopytam:
Tytułu przelewu nie sprawdzają, ale czy sprawdzają od kogo jest przelew? Czy przejdzie manewr z przelewem na 5k z Jan Kowalski w innym banku na Jan Kowalski w ebgż?

W regulaminie stoi że nie zadziała, ale ja pytam o stan faktyczny :)

pzdr
Zyga

Data: 2012-01-27 12:24:01
Autor: Krzysztof
witam i pytam

Użytkownik "Zyga" <zyga.dude@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f226a17$0$1279$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przetestowalem, to samo nazwisko, inne imie; generalnie wnioskuje, ze nie maja zadnego modulu do sprawdzania, tylko system bada zewnetrzne przelewy przychodzace

Data: 2012-01-27 15:30:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Krzysztof" jfu1gi$edi$1@news2.ipartners.pl

Przetestowalem, to samo nazwisko, inne imie; generalnie wnioskuje, ze nie maja zadnego modulu do sprawdzania, tylko system bada zewnetrzne przelewy przychodzace

Od jakiego czasu to śmiga?

Data: 2012-01-27 17:46:10
Autor: Krzysztof
witam i pytam

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jfucef$3uu$1inews.gazeta.pl...

[...]

moze i od poczatku, ale probowalem chyba z miesiac temu. Start tego konta byl chyba na jesieni 2010.

Data: 2012-01-27 18:40:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Krzysztof" jfukck$mkf$1@news2.ipartners.pl

Od jakiego czasu to śmiga?

moze i od poczatku, ale probowalem chyba z miesiac temu. Start tego konta byl chyba na jesieni 2010.

I nikt o tym głośno nie pisał? Kosiliście szmalczyk i siedzieliście cicho?
Toż to szmal na OC dla dwóch samochodów osobowych!!! To  oburzające!! Jak
tak można?!

A ja tak się zastanawiałem, po co do mnie Mille dzwoni i mówi, że mogę
sobie z karty polać na dowolne konto... ;) Teraz już wiem, jakie mieli
na swej myśli. :) To jakaś zmowa ;) międzybankowa. :)

-=-

BZ WBK kiedyś dawał 5 dych za otworzenie karty kredytowej, z której
można było przelać na dowolne konto za 3 złote -- na przykład na
jakiś rachunek w ich banku, a wlanie na tenże rachunek było
premiowane -- oczywiście 5 dychami. :)

-=-

Tu, jak widzę, premiowani są rodzice wielodzietnych rodzin. ;)
Każdemu dziecku po fajf tałzen i już. ;)

-=-

Ciekawe, czy stosowne obracanie dałoby tyle szmalu,
aby starczyło nie tylko na waciki z innego postu. ;)

Data: 2012-01-26 17:49:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Jan" 55b38693-bf67-424c-815c-2e08d0fdf4c8@t30g2000vbx.googlegroups.com

: Swoją drogą jak miałem 5 000 PLN przez kilka msc na koncie
: (zwykłym=nieoprocentowanym) to do nic za to nie dali,

Ale i do czubków nie skierowali? :)
W KB masz konto z debetówką, którą możesz
pobierać za free z bankomatów w Polsce.
Do 3 tałzenów masz 7% minus belka.
Jeśli na konto wpłacasz minimum łantałzenpermiesiąc ;)
i płacisz co najmniej 5 razy debetówką -- masz wszystko za free.

Tyle tylko, że zamiast kodów SMS masz tabelkę z kodami.
Jak chce Ci się lać ;) -- jest to lekko kłopotliwe. :)

Data: 2012-01-27 01:24:47
Autor: Waldek
witam i pytam

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jfs0a4$bau$1inews.gazeta.pl...

Ale i do czubków nie skierowali? :)
W KB masz konto z debetówką, którą możesz
pobierać za free z bankomatów w Polsce.
Do 3 tałzenów masz 7% minus belka.

Blado wypada przy BGZ
7% od 3kzl  <<  (50 - 8 karta)
bankomaty tez za free i bez mrozenia 3kzl ;)

Pozdro

Data: 2012-01-27 13:28:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Waldek" jfsqsf$gd6$1@node2.news.atman.pl

[...]

Czytam i czytam o tym, ale nie pojmuję. Naprawdę BGZ
daje 42 złote od wlania 5 tałzenów na ich konto? Więc
może jednak odnowię ,,przymierze'' z tym dziwnym bankiem. :)

Czytałem regulamin

 http://www.bgz.pl/downloads/regulaminy/RegProPremPod.pdf

i nie pojmuję. Wystarczy wlać fajf tałzen i można wylać?
I za to BGŻ wygospodaruje mi 42 złote na żywność? ;)

-=-

Od paru lat banki w Polsce zwiększają puste obroty.
Trochę te obroty są potrzebne do podwyższania zdolności
kredytowych i zwiększania wiarygodności banku, jednak
w takiej formie to puste lanie służyć może tylko jednemu
celowi -- podnoszeniu wartości banku. :)

Im większe przychody czy obroty, tym większa wartość każdego
przedsiębiorstwa, firmy, instytucji mielącej pieniądze itp...
Lepsza firma dająca stratę, ale mająca duży obrót, niż firma
dająca nikły zysk i niemal zerowe obroty.

Kto zapłaci za te wszystkie wiśnie? W efekcie muszą zapłacić
ci, którzy je zjedzą. :) Jak zabrać te wiśnie, i to nie
w postaci zwrotów zwanych wymiocinami?

Nasuwa się jedno skojarzenie -- banki zaczynamy cenić, aby
je odkupić po cenie korzystnej dla sprzedawców i dla nas
niekorzystnej. :)

-=-

Jeśli istotnie zwiększa się cenę.wartość banków pracujących w Polsce
w ten sposób, aby drożej te banki odkupić, to takie coś nazywa się podłością. :)

-=-

 -- Ależ to podłość!!
 -- I co z tego?
 -- To, że uwielbiam takie zachowania. :)

Tak (jakoś tak) było w pewnej baśni. :) W baśni, w której
występowała jakaś piękna bestia. ;) [piękna bestia, ale
zaklęta w ciało dobrego potwora]

-=-

Co stoi na przeszkodzie, abym lał do BGŻ fajftałzen i do KB łantałzen?

Data: 2012-01-27 13:43:55
Autor: Krzysztof
witam i pytam

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jfu5a5$cii$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak, ale trzeba zalatwic u nich oficjalnie przekazywanie wynagrodzenia, czy emerytury z zus; sami wysylaja zlecenie przekazywania np. emerytury do ZUS, majac tym samym pewnosc, ze takie wplaty beda. Potem, dziurawy system juz dziala na max. najwiekszy przelew zewnetrzny i jest42 zl na czysto

Data: 2012-01-27 13:54:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Krzysztof" jfu66d$gij$1@news2.ipartners.pl

[...]

Hm... Zastanowię nad tym... Wysyłają zlecenie przekazywania zarobków,
ale nie wysyłają kwoty? Wysyłają tylko żądanie przekazywania zarobków?
Jeśli tak -- to po kłopocie. Mogą dostawać ode mnie co miesiąc fajftałzen
moich zarobków. :) Nawet z konta firmowego firmy zatrudniającej mnie oficjalnie,
nawet z adnotacją typu: ,,zarobki waszego ukochanego klienta, Eneuela Leszka Ciszewskiego''. :)

Kwota (42 złote razy 12 miesięcy) rocznie nie chodzi piechotą. :)
To pół tałżena na rok. :)   42*12=504 I to do ręki, nie do Fiskusa. :)

-=-

Od dawna tak jest?

Data: 2012-01-27 13:57:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Eneuel Leszek Ciszewski" jfu6qo$h8n$1@inews.gazeta.pl

Kwota (42 złote razy 12 miesięcy) rocznie nie chodzi piechotą. :)

+ Kwota (42 złote na miesiąc razy 12 miesięcy) rocznie nie chodzi piechotą. :)

Data: 2012-01-27 14:23:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
witam i pytam

"Eneuel Leszek Ciszewski" jfu5a5$cii$1@inews.gazeta.pl

Jeśli istotnie zwiększa się cenę.wartość banków pracujących w Polsce
w ten sposób, aby drożej te banki odkupić, to takie coś nazywa się podłością. :)

   http://www.bgz.pl/pomoc/faq/?category=60

   2. Kto jest właścicielem BGŻ?

         Największy udział w BGŻ S.A. posiada Rabobank -- 49,37%,
                                         Skarb Państwa -- 37,26%,
   Cooperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A. -- 9,98%,
                           inne osoby prawne i fizyczne -- 3,39%.

Znaczy się, druga pozycja od góry chce mieć więcej %%? :)

  http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,11007363,Pensje_bankierow_wymknely_sie_spod_kontroli___To_jest.html

      Banki żyją w świecie równoległym -- mówi David Hillman.
  Hillman jest rzecznikiem prasowym "Podatku Robin Hooda",
  kampanii prowadzonej przez ponad sto organizacji pozarządowych
  z Wielkiej Brytanii na rzecz opodatkowania instytucji finansowych.
  I jest jedną z osób, którą denerwują wysokie pensje w londyńskim City.

Na szczęście nie można transferować zysków banków z Polski do ,,macierzy''. :)
Można co najwyżej ;) kupić znaczek za milion euro czy krzesła po dwa biliony
czegokolwiek... Można -- bo to rynkowe mechanizmy decydują o kosztach i zyskach...

Można tez zachęcić ;) Polskę do kupna idealnie prosperujących banków...

-=-

Była niedziela, mojemu ojcu ktoś pomógł sprzedać samochód...
Poloneza -- niestety zapomniał o przekazaniu zysków...
Ojciec uznał to za kradzież (i słusznie) więc ówczesny naczelnik
białostockiego wydziału drogowego, Czesław Jakubowicz uznał winę
miasta i dal mojemu ojcu pracę, na której ojciec zarobił (głownie
rękami swoich pracowników? -- sam osobiście też pracował, i ja
także pracowałem, i nawet swego mienia użyczyłem na tę pracę,
efekt której białostoczanie widzieli codziennie przez dłuugi
czas) na nowy samochód, niestety już nie na Poloneza, ale na
niemalowniczą Xarę. :) Niejeden by wziął taką pracę, aby nią
opłacić choćby jedną ratę (jedną z 36 rat) kredytu samochodowego...

Słowem -- miastowi uznali winę policji. ;)

W tę niedzielę wyjechaliśmy daleko, aby obejrzeć sprzedawane podnośniki
koszowe. Były to ruiny, nawet z pokrzywionymi siłownikami (najwyraźniej
jeden z podnośników upadł -- był stuprocentowym złomem) i sfałszowanymi
dokumentami :) przeglądów -- kryminał... Sprzedawca jednak zachwalał je
jako niemal idealnie :) dobre. [i był wqrwiony, :) gdy odjechaliśmy bez
tego szmelcu, za który chciał coś około równowartości mieszkania]

Czy teraz podobnie dojdzie do dobrego ;) radzenia i wyliczania, ileż
to kupiec (czyli Polska) zyska na kupnie banków? Sprzedawca podnośników
roztaczał przed nami wizje zyskania fortuny... Na moje pytanie, dlaczego
sam nie zrobi tej fortuny, dał pokrętne odpowiedzi....

witam i pytam