wiza egipska

Data: 2009-12-02 00:32:25
Autor: Titus Atomicus
wiza egipska
Witam,
Czy wiza egipska (ta wydawana na lotnisku za 15 $) jest wydawana na 30 dni czy miesiac?
Czy sa jakies duze problemy w przypadku gdy przedluzy sie pobyt o jeden, max. dwa dni (przylot 12 grudnia, wylot 11 stycznia)
TA

Data: 2009-12-02 10:53:55
Autor: Cavallino
wiza egipska
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-8ACD91.00322502122009news.onet.pl...
Witam,
Czy wiza egipska (ta wydawana na lotnisku za 15 $) jest wydawana na 30
dni czy miesiac?

Mogę Ci przesłać skana, jeśli umisz po arabsku, to się dowiesz. ;-)

Data: 2009-12-02 14:37:08
Autor: Titus Atomicus
wiza egipska
In article <hf5dfk$gqt$1@news.onet.pl>,
 "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

> [...]
> dni czy miesiac?

Mogę Ci przesłać skana, jeśli umisz po arabsku, to się dowiesz. ;-)

E, mam kilka takich wiz i nie moge sie doczytac.

TA

Data: 2009-12-02 10:54:01
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
wiza egipska
[...]

Nie,nie będzie problemów, twoja wiza ważna jest przez miesiąc kalendażowy i masz do tego jeszcze dwa tygodnie dodatkowe , jeżeli zmieścisz się w tym terminie to wyjeżdzasz bezproblemowo , jeżeli przekroczysz ten dodatkowy dwutygodniowy termin to też nie am problemu pod warunkiem że masz jeszcze w zanadrzu 155,5 Funta egipskiego na opłatę na przedłużony pobyt bezwizowy . I to wszystko , a jeżeli chcesz zostac jeszcze dłużej to zgłaszasz się do biura emigracyjnego , wypełniasz wnioosek na płedłużenie wizy TURYSTYCZNEJ o następny miesiąc i płaacisz razem około 15 funtów , cześc do wniosku i cześc przy odbiorze wizy , warunek że wniosek składasz w terminie maksymalnie do 14 dni po wygaśnięciu wizy ( potem + 155,5 Łe). Ogólnie nawet przekroczenie terminu wizy o te dodatkowe 14 dni o kilka dni (nawet do tygodnia ) niekoniecznie musi się zakończyc opłatą 155,5 funta , czasami machają na to ręką bo i tak wiedzą że zostawiamy masę kasy w ich kraju. Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania - Dahab / Egipt

Data: 2009-12-02 15:58:04
Autor: SHARMDIVER.PL
wiza egipska
ITP VENTURI venturi@o2.pl wrote:
[...]

Wczoraj nie poleciała do Polski przedstawicielka jednego z polskich biur podroży, była w Egipcie 2 miesiące.

Pozdrowienia ze słonecznego Egiptu przesyła

www.sharmdiver.pl

Data: 2009-12-02 15:50:24
Autor: Titus Atomicus
wiza egipska
In article <hf5rpf$t9g$1@news.onet.pl>,
 "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote:

Wczoraj nie poleciała do Polski przedstawicielka jednego z polskich biur podroży, była w Egipcie 2 miesiące.

No, ale wiesz... Bardziej ucieszylaby mnie wiadomosc, ze jednak wyleciala i nie miala problemow.

TA

Data: 2009-12-02 18:29:54
Autor: jacekzachara
wiza egipska

[...]

Wiza wizą ale większe jaja chyba są z czarterami i to zależnie skąd lecisz
Z Hurghady łatwiej wylecieć po miesięcznym terminie z Sharmu dużo trudniej.
Pozdrawiam Jacek

Data: 2009-12-02 19:39:40
Autor: Titus Atomicus
wiza egipska
In article <7910.000000bd.4b16a412@newsgate.onet.pl>,
 jacekzachara@op.pl wrote:

Wiza wizą ale większe jaja chyba są z czarterami i to zależnie skąd lecisz
Z Hurghady łatwiej wylecieć po miesięcznym terminie z Sharmu dużo trudniej.

Co to znaczy jaja?
Kto konkretnie robi problemy?

TA

Data: 2009-12-02 19:49:52
Autor: jacekzachara
wiza egipska
 jacekzachara@op.pl wrote:

> Z Hurghady łatwiej wylecieć po miesięcznym terminie z Sharmu dużo trudniej.

Co to znaczy jaja?
Kto konkretnie robi problemy?

Egipscy pogranicznicy. Jak się uwezmą to nie polecisz czarterem mimo tego że będziesz miał bilet powrotny.
Czasami trzeba załatwiać tzw przepchnięcie
Pozdrawiam Jacek

Data: 2009-12-02 20:18:20
Autor: Titus Atomicus
wiza egipska
In article <7910.000000d9.4b16b6d0@newsgate.onet.pl>,
 jacekzachara@op.pl wrote:

> Kto konkretnie robi problemy?

Egipscy pogranicznicy. Jak się uwezmą to nie polecisz czarterem mimo tego że będziesz miał bilet powrotny.
Czasami trzeba załatwiać tzw przepchnięcie

Aha.
Na szczescie opuszczam Egipt droga wodna.
A czy potwierdzasz ten brak wiekszych problemow z wyjazdem z nieaktualna kilka dni wiza?

TA

Data: 2009-12-02 21:05:30
Autor: jacekzachara
wiza egipska
 jacekzachara@op.pl wrote:

> Czasami trzeba załatwiać tzw przepchnięcie

Aha.
Na szczescie opuszczam Egipt droga wodna.
A czy potwierdzasz ten brak wiekszych problemow z wyjazdem z nieaktualna kilka dni wiza?

Tak przekroczenie wizy to małe piwko (155 funtów) w porównaniu z cofnięciem
wylotu czarterem bo przepada wtedy bilet i trzeba szukać drogi zastępczej np
przez Niemcy
Jacek

Data: 2009-12-03 01:40:13
Autor: Titus Atomicus
wiza egipska
In article <7910.000000ef.4b16c88a@newsgate.onet.pl>,
 jacekzachara@op.pl wrote:

> [...]

wylotu czarterem bo przepada wtedy bilet i trzeba szukać drogi zastępczej np

A czy maja na to jakis przepis? Znaczy odmowienie przelotu lotem czarterowym.
No i jeszcze raz: wiza miesieczna jest de facto wazna 6 tygodni BEZ ZADNYCH konsekwencji?

TA

Data: 2009-12-03 08:46:52
Autor: jacekzachara
wiza egipska
 jacekzachara@op.pl wrote:

> [...]

No i jeszcze raz: wiza miesieczna jest de facto wazna 6 tygodni BEZ ZADNYCH konsekwencji?

Tak jest w umowach z liniami czarterowymi że teoretycznie tylko do 4 tygodni można wracać tymi liniami.
Jesli zostajesz dłużej to tylko stałymi liniami np Condorem
Z wizą jeśli przekroczysz te 6 tyg t bez żadnych konsekwencji płacisz tylko kare na lotnisku i lecisz jak  oczywiście nie spojrzą że masz bilet na samolot czarterowy.
Jak dokładniej zaczną sprawdzać to jak nie masz załatwionego tzw przepchnięcia to możesz nie polecieć. Zostaniesz cofnięty
Jacek

Data: 2009-12-03 11:06:49
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
wiza egipska
Z Condorem byłbym ostrożny to także linia czarterowa , podobnie jak LTU ale wszystko opiera się o umowy z przewoźnikami , a konkretniej o ochronę ich interesów , jeżeli chcesz przebywa dłużej to masz latac samolotami rejsowymi ( liniowymi) a nie czarterami. Druga sprawa, to nie pogranicznicy robią problemy tylko przedstawiciele linii czarterowych , o tym ze nie wylecisz dowiadujesz się na check-in'ie od przedstawiciela linii czarterowej. Nie jest to przyjemne , zaliczyliśmy to ze znajomymi wielokrotnie. Oczywiście z Synaju sa dodatkowe możliwości , np wylot przez Aqabe w Jordanii czy z Tel-Avivu w Izraelu , albo wycieczka promem do Aqaby i powrót samolotem do Sharmu. wszystko zależy jak bardzo chcesz wrócic. Mnie raz cofnięto 3 dni przed Bożym Narodzeniem , naprawdę byłem wkurzony.

Reasumując,, przepis o ilości pobytu wciążewauluje , było 4 tygodnie , później 5 , póżniej 7 , mówiło się o nieprzekraczalnych 3 miesiącach a ostatnio właśnie zaczęły się znów schody i ograniczenie do 4 tygodni.

Jest jeszcze jeden sposób , można zabrac się z grupą wracającą do Polski , tzn podac wszystkie paszporty razem od kilku osób, oczywiście ten konkretny w środek lub bliżej końca , jest duże prawdopodobieństwo że nikt na check-in nie zauważy że właśnie jedna osoba jest dłużej. Ten sposób był wielokrotnie sprawdzony z powodzeniem.

Data: 2009-12-03 11:17:55
Autor: jacekzachara
wiza egipska
[...]

Jestem niemal pewny że Condor to linia rejsowa stała.
Sam nimi wracałem i nie tylko ja, po cofnięci w Sharmie i nie było żadnego problemu.
Chyba że niemieccy przewoźnicy mają inne umowy niż polscy ?
Pozdrawiam Jacek

Data: 2009-12-03 16:36:12
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
wiza egipska

Chyba że niemieccy przewoźnicy mają inne umowy niż polscy ?
Pozdrawiam Jacek

Obecnie jest tylko jeden rejs czarterowy polski do Egiptu i to nieregularnie

Całą reszta to czarery egipskie. A umowy obowiązują te same wszystkich przewoźników , w Polsce nawet TUI nie ma takiej silnej pozycji żeby wysyłac samoloty na zasadzie liniowych. A w Niemczech ruch jest tak duży że im się to opłaca m.in. TUI, LTU, THOMAS COOK, CONDOR czy AIR BERLIN

Pozdrawiam
Adam

Data: 2009-12-03 13:01:07
Autor: ~BitPump
wiza egipska
liniowymi) a nie czarterami. Druga sprawa, to nie pogranicznicy robią problemy
tylko przedstawiciele linii czarterowych , o tym ze nie wylecisz dowiadujesz
się na check-in'ie od przedstawiciela linii czarterowej.

Jaki interes ma firma czarterowa w tym, aby rezygnować z klientów?

Rozumiem naciski normalnych linii lotniczych, ale czarterowcy powinni być raczej zadowoleni, że sprzedadzą chociaż te kilka biletów więcej.

~BitPump

Data: 2009-12-03 16:25:54
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
wiza egipska
> [...]

Rozumiem naciski normalnych linii lotniczych, ale czarterowcy powinni być raczej zadowoleni, że sprzedadzą chociaż te kilka biletów więcej.

Właśnie taki, że zobowiązali się umowami z przewoźnikami liniowymi obsługiwac tylko klientów przebywających na wakacjach czyli max dwa tygodnie. I jeżeli udowodni im się ( przewoźnik liniowy) że nie przestrzegają tych przepisów grożą im wysokie kary pieniężne. Poprostu polityka i ochrona interesu. --

Data: 2009-12-03 20:10:11
Autor: ~BitPump
wiza egipska
[...]

Ale co ma taki czarterowiec z tej umowy z liniowymi przewoźnikami? Co by było gdyby jej nie podpisał? Jakoś do mnie to nie trafia z logicznego punktu widzenia.
Wiem, że jest problem tego typu, ale nie widzę pierwotnego jego źródła.

~BitPump

wiza egipska