wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków

Data: 2013-09-06 00:16:59
Autor: jr
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków
Najpierw rz±dz±cy ukradli pieni±dze z Funduszu Rezerwy Demograficznej, potem zaczęli rozmontowywać OFE. Nie ma się co łudzić, gdy zabraknie pieniędzy władza zacznie opróżniać rachunki bankowe tak jak na Cyprze.
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/koniec-przymusowego-ofe-wkrotce-nie-bedzie-emerytur-dla-polakow

Data: 2013-09-06 11:47:59
Autor: Lord Donald
wkrótce nie będzie emerytur dla Pola ków
W dniu 06.09.2013 00:16, jr pisze:
Najpierw rzÄ…dzÄ…cy ukradli pieniÄ…dze z Funduszu Rezerwy Demograficznej, potem
[...]

To może niech zaczną od tych rachunków, niech raz w końcu zabuli oligarchia za upadek kraju, jak się do niego przyczyniła a nie skrobią zawsze tych co klepią nędzę. Może w końcu czas wypuścić inflację aby zresetować konta lokat złodziejskiej oligarchii którzy napaśli się na prywatyzacji i rozkradaniu po PRL-owskiego majątku.

Data: 2013-09-06 17:38:08
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "Lord Donald" <lord.donald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:l0c8cd$co2$1speranza.aioe.org...
[...]

Naiwny jesteś. Inflacja uderzy głównie w najmniej zarabiających. Bogaci na inflacji zarobią krocie.

MW

Data: 2013-09-07 13:10:48
Autor: leming.show
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków
 użytkownik Lord Donald napisał:

To może niech zaczn± od tych rachunków, niech raz w końcu zabuli oligarchia za upadek kraju, jak się do niego przyczyniła a nie skrobi± zawsze tych co klepi± nędzę.

Zwykle to robol placi za wszystko. Robol ma male pole manewru w "zakombinowaniu" podatkami, przedsiebiorca te mozliwosci ma wieksze. Gdyby wszyscy robole tak kombinowali jak ich pracodawcy to by system padl na ryj. Dlatego tez jestem za tym aby lepiej zarabiajacy placili wiekszy podatek, nie wiecej jednak niz 35%. Cos na wzor wegierski, mniej zarabiajacy placa mniej.

Dla grupowego lewactwa pytanie? Dlaczego firmy z UE przenosza swoja dzialalnosc na wegry skoro jest tam tak zle?

Węgry oferuj± firmom liczne ulgi podatkowe, niższa jest też stawka podatku dla firm. Na Węgrzech stawka dla firm wypracowuj±cych roczny dochód powyżej 50 mln koron (8,3 mln zł) wynosi 9,5 proc. Tymczasem analogiczna stawka w Czechach i na Słowacji wynosi 19 proc.

Tfu tfu, ale niech tam, nawed zyd czasem przejdzie do defensywy: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12500841,Wegry_nowym_rajem_podatkowym__Uciekaja_tam_tysiace.html#ixzz2eEtZmRbk

Glupi Donek tylko podnosi podatki, tak to i ja bym potrafil. Pajac nawet nie wyciagnal wnioskow w akcyzy na alkohol(Miller zdaje sie).

Data: 2013-09-06 12:10:09
Autor: Lord Donald
[...]

Bardziej chodzi tutaj aby chronić złodziejskie fundusze założone za czasów UW, teraz upadną one z winy rządu i nikt ich nie będzie rozliczał, ludzie stracą pieniądze z 13 lat wpłacanych na te fundusze, a wina będzie rządu który tak i już pada a nie złodziejskiej oligarchii która uknuła ten plan. Wszyscy będą myśleć, że Buzek dał a Tusk wziął, raczej powinno się rozliczyć fundusze powinni zwrócić wszystko co wzięli plus odsetki a jak nie mają to konfiskata majątku, jak majątek nie pokrywa to odpracowanie tego w obozach pracy licząc stawkę miesięczną w wysokości średniej krajowej. Po prostu był tak przyjęty plan, łupili aż się da a teraz trzeba ten precedens jakoś z twarzą zakończyć. Rzeczywiście tu będzie szczęśliwe życie staruszka, będzie się śmiał aż do śmierci że tak dał się w h... zrobić, że jeszcze temu przyklaskiwał!

Data: 2013-09-06 12:58:59
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Lord Donald" <lord.donald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:l0c9m0$ggb$1speranza.aioe.org...
[...]

Popłacz se kmiotku!
Jestem na emeryturze już dwa lata. Moja żona też. W sumie mamy netto około trzy i pół tysiąca. Jest nas dwoje, bo dzieci dawno wyfrunęły. Mieszkamy w 150 metrowym domku jednorodzinnym, który wybudowałem za Gierka. Jest teraz dożo za duży, ale w spokojnej okolicy w otoczeniu zieleni, która kojąco wpływa na moje samopoczucie. Oczywiście brałem kredyt. Nie powiem, że żyję luksusowo, ale spokojnie i bez stresów.
A was nieboraki niebawem krew zaleje i pĂłjdziecie do piachu.

rozbawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-09-06 17:39:17
Autor: Mark Woydak
[...]

Patrz Amber Gold. Najlepiej obuwa się cwaniaków, którzy uwierzyli w cudowne pomnożenie swoich pieniędzy.

MW

Data: 2013-09-06 15:00:40
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-06 00:16, jr pisze:
[...]

nikt niczego nie ukradł.... pomy¶l trochę, ten cały cyrk z OFE od pocz±tku istnienia był do dupy, z prostej przyczyny, wprowadzono OFE kiedy nie było już kasy do wypłaty bież±cych emerytur, przekazuj±c kasę do OFE faktycznie obci±żało to państwo (dokładanie kasy do ZUS na bież±ce emerytury), i dlatego powstało takie zadłużenie, jak by¶ prze¶ledziło wzrost zadłużenia polski to by¶ zobaczył prawidłowo¶ć, co roku dług zwiększa się w granicach 30-60 miliardów zł i tak jest już od dekady.

Pytanie może należało by postawić inaczej: kto wprowadził OFE kiedy ZUS nie miał kasy na bież±ce finansowani, czy celowo powołano OFE aby doić kasę z polski z wszystkich stron.

Data: 2013-09-06 17:40:35
Autor: Mark Woydak
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomo¶ci news:l0cjlk$nu0$1node1.news.atman.pl...
[...]

Tego pisowcy nie zrozumiej±. Czego wymagasz od kolesi po kursie ekonomii w Klarysewie?

MW

Data: 2013-09-06 23:17:38
Autor: jr
> [...]

| prze¶ledziło wzrost zadłużenia polski to by¶ zobaczył prawidłowo¶ć, co
| roku dług zwiększa się w granicach 30-60 miliardów zł i tak jest już od

Za Karzorów dług zmalał. Wiesz dlaczego? Trzymał ich wszystkich krótko. Gdy który zaczynał krecić lody, od razu wywalał na pysk. Efekt? Defraudacja ¶ledzia za osiem złotych po rewizji Pitery.

| Pytanie może należało by postawić inaczej: kto wprowadził OFE

Buzek robił reformy na czerwonym gównie. Adninistracyjna spieprzona (za dużo powiatów i województw). Służba zdrowia? - szkoda gadać. II Plan Balcerowicza? - recesja i dziura Bauca. Emeryturki też miały sie rozkręcić, gdy specjalisci zaczn± inwestować powierzone im pieniadze (wakacje pod palmami). Tyklo kto za to wszystko si± zabrał? Fachowcy od "pierwszego miliona"?

 kiedy ZUS
| nie miał kasy na bież±ce finansowani, czy celowo powołano OFE aby doić
| kasę z polski z wszystkich stron.

OFE powołano po to, zeby pomnażać pieniadze ze składek, które w NFZ podlegaj± zwykłej redystrybucji. Idea skadin±d słuszna, tyle że w warunkach zdrowego kapitalizmu. W czerwonym feudalizmie takie historie skazane s± na wieczne porażki.

Data: 2013-09-07 09:58:46
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-06 23:17, jr pisze:

> [...]

który zaczynał krecić lody, od razu wywalał na pysk. Efekt? Defraudacja ¶ledzia

Nie zmalał kolego, też rósł tylko ze mniej, około 20-35 mld rocznie. I nie pisz ze to była zasługa Kaczorów. Te wszystkie inne wydatki z porównaniu z OFE to pryszcz. Od co najmniej 2000 r., dług ro¶nie, nie było okresu kiedy by spadał.

> [...]

zaczn± inwestować powierzone im pieniadze (wakacje pod palmami). Tyklo kto za to
wszystko si± zabrał? Fachowcy od "pierwszego miliona"?

Nie wiem kto, przy korycie s± ci sami ludzie od lat, patrz±c z lewa i prawa, ryje ci±gle te same Tusk,Kaczyński,Miler, Pawlak itd...

> [...]

kapitalizmu. W czerwonym feudalizmie takie historie skazane s± na wieczne

OFE to jest wałek, coraz bardziej to się przebija.
Zastanawiałe¶ się kiedys skad takie OFE będzie brało kasę jak by emerycie żyli dłużej niż zakładano ? Nie na darmo padło hasło od OFE ze bed± kasę wypłacać przez 10 lat. Pewnie po tym czasie większo¶ci ludziom skończyły by się odłożone pieni±dze w OFE a OFE będzie musiało z własnej kasy płacić dalej - po pewnym czasie OFE plajtuje, i jeste¶ emerycie bez kasy.

Data: 2013-09-07 12:03:08
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-07 09:58, xantiros pisze:

[...]

Jak dotychczas długoterminowa stopa zwrotu z OFE jest lepsza niż waloryzacja w ZUS (nawet po odjęciu kosztów prowizji).

[...]

W opcji wypłacania przez 10 lat - proponowanej przez OFE - była gwarancja że każdemu klientowi (lub jego spadkobiercom) zostanie wypłacone 100% kasy + zyski bez względu na długo¶ć życia. Poza tym przez cały ten okres pozostała kwota  byłaby cały czas inwestowana co generowałoby kolejne zyski i redukowałoby ryzyko tzw. "zlej daty" analogicznie do przeforsowanego rozwi±zania przekazywania ¶rodków z OFE do ZUS  przez 10 lat przed osi±gnięciem wieku emerytalnego.

Taki system funkcjonuje dla dobrowolnych składek w III filarze (jest tam jeszcze opcja jednorazowej wypłaty cało¶ci) oraz innych prywatnych funduszach emerytalnych i nikt nie zgłasza problemu.

Została przeforsowana opcja ZUS czyli że po przej¶ciu na emeryturę kasa z OFE idzie do wspólnego wora w ZUS z którego jest wypłacana kasa proporcjonalnie do długo¶ci życia - im dłużej kto¶ żyje tym dostanie sumaryczn± większa kwotę, jak kto¶ pożyje krótko to dostanie grosze z tego co odłożył (a spadkobiercy zero).

Innych opcji nie ma.

Anatol

Data: 2013-09-07 12:31:59
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-07 12:03, Anatol pisze:
[...]

na razie to masz wszystko tylko na papierze tak jak w ZUS, zreszt± chciałbym te zyski OFE zobaczyć gdyby zabronili im inwestować w obligacje.

[...]

Na papierze zawsze wszystko ładnie wygl±da a czy 100% wypłacaj± to doczytaj, bo chyba nie 100%.

http://rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpowiedzi/Dziedziczenie_srodkow_zgromadzonych_w_OFE_na_rachunku_zmarlego_czlonka_funduszu_emerytalnego__20908

Poza tym przez
cały ten okres pozostała kwota  byłaby cały czas inwestowana co
generowałoby kolejne zyski i redukowałoby ryzyko tzw. "zlej daty"

Przy wypłacaniu ¶rodków, kapitał się zmniejsza to jakie "zyski" chcesz wypracować od zmniejszaj±cych sie ¶rodków ? To jest absurd.

analogicznie do przeforsowanego rozwi±zania przekazywania ¶rodków z OFE
do ZUS  przez 10 lat przed osi±gnięciem wieku emerytalnego.

nie jest analogiczne, w momencie przekazania cało¶ci do ZUS, OFE pozbywa się "złej daty".

Taki system funkcjonuje dla dobrowolnych składek w III filarze (jest tam
jeszcze opcja jednorazowej wypłaty cało¶ci) oraz innych prywatnych
funduszach emerytalnych i nikt nie zgłasza problemu.

Nie mówimy o III filarze

[...]

no nie ma

Data: 2013-09-07 13:32:39
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-07 12:31, xantiros pisze:

[...]

Niby dlaczego OFE maj± mieć zakaz inwestowania obligacje SP a prywatne i zagraniczne fundusze emerytalne nie ? Ewentualnie pozostan± lokaty bankowe, obligacje korporacyjne oraz obligacje innych państw (np. dobrze oprocentowane obligacje węgierskie).

Narzucony dotychczas limit inwestowania w obligacje powodował funkcjonowanie automatycznego systemu inwestycyjnego - gdy była hossa na GPW limity kapitału w akcjach były przekraczane i OFE były zmuszone sprzedawać akcje po relatywnie wysokich cenach. W przypadku bessy na GPW rósł udział obligacji a spadał akcji i OFE w celu utrzymania narzuconych limitów były zmuszone sprzedawać obligacje i kupować akcje po relatywnie niskich cenach. Teraz tego nie będzie.

[...]

"...Wypłata dokonywana bezpo¶rednio na rzecz osoby wskazanej przez zmarłego następuje w formie wypłaty jednorazowej lub w formie wypłaty w ratach płatnych przez okres nie dłuższy niż 2 lata, zgodnie z pisemn± dyspozycj± osoby uprawnionej."

Ograniczenie dotyczy tylko małżonków którzy 50% kwoty będ± mieli przeniesione na swoje konto w OFE.

Po ostatniej decyzji prawa nabyte wcze¶niej wskazanych osób uprawnionych zostan± jednostronnie zredukowane o 51,5% - s±dzę że sprawa trafi do trybunału konstytucyjnego.

Cze¶ć spadkobierców skorzystała już z tego prawa :

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,11311137,OFE_wyplacily_krewnym_zmarlych_czlonkow_prawie_1_2.html

Jeżeli spadkobiercy nie maj± praw nabytych to konsekwentnie ZUS powinien im teraz kazać oddać 51,5% spadku.

[...]

Po pierwszym roku dalej pracuje 90% kapitału, pod drugim 80% kapitału + 8/9 zysków z I roku a wypłata w drugim roku wynosi 10% pierwotnego kapitału + 1/9 zysków z I roku. Itd.

[...]

OFE nie będzie przekazywać ¶rodków do ZUS w jakim¶ momencie tylko w ci±gu 10 lat przed emerytur± po 10% rocznie.

[...]

Skoro III filar jest dobry dla emeryta to i II działaj±cy na takich samych zasadach też jest dobry. Jeżeli III filar  jest zły to tak samo złe s± wszystkie inne oszczędno¶ci odkładane na emeryturę i te ZUS z tego samego powodu powinien konsekwentnie znacjonalizować bo to przecież będzie dla bezpieczeństwa emeryta i jedynie ze szkod± dla spadkobierców (np. dla dzieci, rodzeństwa, partnerów).

Anatol

Data: 2013-09-08 09:38:39
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-07 13:32, Anatol pisze:
[...]

Bo OFE dostaje kasę od państwa (obywateli) i jest to ¶mieszne aby państwo przekazuj±c kasę obywateli samo się u siebie zadłużało. OFE nie jest wła¶cicielem ¶rodków.

[...]

Nie powiedziałem ze jest dobry, tylko ze o nim nie mówimy. Mam III filar i jestem ¶rednio na jeża z niego zadowolony, jest całkowicie inaczej (zysk) niż było przedstawiane 8 lat temu jak podpisywałem umowę, praktycznie byłbym w stanie sam tyle odłożyć kupuj±c samodzielnie 10 letnie obligacje - odpadł by mi wtedy koszt III filara.

Data: 2013-09-08 10:27:35
Autor: Bogdan Idzikowski
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomo¶ci news:l0h9hq$1ar$1node2.news.atman.pl...
[...]

Może zainteresujecie się OFE w Chile?

Takie były perspektywy i obiecanki:
http://biznes.interia.pl/biznes.interia.pl/news/system-emerytalny-w-chile,1625545,6961

A take efekty:
2/3 członków OFE w Chile po przej¶ciu na emeryture dostaje zasiłek dla ubogich ponieważ nie odłożyli minimalnego kapitału, na ich systemie wzorowała się Polska. Na Węgrzech 98% ubezpieczonych w OFE powróciło do starego systemu.
Dla niedowiarków: http://www.wykop.pl/link/1394211/2-3-czlonkow-ofe-w-chile-po-przejsciu-na-emeryture-dostaje-zasilek-dla-ubogich/

rozbawiony zadowolony polski emeryt

--
Dyskusja z wierz±cym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-09-08 10:31:21
Autor: xantiros
wkr�tce nie b�dzie emerytur dla Po lak�w

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w
wiadomości news:l0h9hq$1ar$1node2.news.atman.pl...
Skoro III filar jest dobry dla emeryta to i II działający na takich
samych zasadach teĹĽ jest dobry. JeĹĽeli III filar  jest zĹ‚y to tak samo
złe są wszystkie inne oszczędności odkładane na emeryturę i te ZUS z
tego samego powodu powinien konsekwentnie znacjonalizować bo to przecież
będzie dla bezpieczeństwa emeryta i jedynie ze szkodą dla spadkobierców
(np. dla dzieci, rodzeństwa, partnerów).

Nie powiedziałem ze jest dobry, tylko ze o nim nie mówimy. Mam III
filar i jestem średnio na jeża z niego zadowolony, jest całkowicie
inaczej (zysk) niż było przedstawiane 8 lat temu jak podpisywałem
umowę, praktycznie byłbym w stanie sam tyle odłożyć kupując
samodzielnie 10 letnie obligacje - odpadł by mi wtedy koszt III filara.

MoĹĽe zainteresujecie siÄ™ OFE w Chile?

Takie były perspektywy i obiecanki:
http://biznes.interia.pl/biznes.interia.pl/news/system-emerytalny-w-chile,1625545,6961

A take efekty:
2/3 członków OFE w Chile po przejściu na emeryture dostaje zasiłek dla
ubogich ponieważ nie odłożyli minimalnego kapitału, na ich systemie
wzorowała się Polska. Na Węgrzech 98% ubezpieczonych w OFE powróciło do
starego systemu.
Dla niedowiarkĂłw:
http://www.wykop.pl/link/1394211/2-3-czlonkow-ofe-w-chile-po-przejsciu-na-emeryture-dostaje-zasilek-dla-ubogich/

Nie wiem skąd ta ironia, doskonale wiem ze 8 lat temu dałem się zrobić w jajo, niestety umowy nie mogę rozwiązać przed upływem 10 lat od jej podpisania - koszty rozwiązania umowy przed czasem są znaczne.

Data: 2013-09-08 11:01:11
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l0hckl$gm3$2node1.news.atman.pl...

[...]

To nie żadna ironia. To fakty. Fakty potwierdzające bzdurność OFE.
Drugiej części wypowiedzi nie zrozumiałem. O jakie 10 lat chodzi?

zadowolony emeryt

Data: 2013-09-09 12:47:03
Autor: xantiros
[...]

przecieĹĽ
będzie dla bezpieczeństwa emeryta i jedynie ze szkodą dla
spadkobiercĂłw
[...]

podpisania - koszty rozwiÄ…zania umowy przed czasem sÄ… znaczne.

To nie żadna ironia. To fakty. Fakty potwierdzające bzdurność OFE.
Drugiej części wypowiedzi nie zrozumiałem. O jakie 10 lat chodzi?

Wylałem żal :( że podpisałem umowę z III filarem OFE, umowę której nie mozna rozwiązac przed upływem 10 lat od podpisania bez ponoszenia kosztów rozwiązania umowy.

Data: 2013-09-09 14:19:13
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l0k8v7$f1b$1node1.news.atman.pl...
[...]

Współczuję.
Mam kolegę który napalił się na IKE. Obiecywali dobre oprocentowanie. Po dwóch latach bardzo dobrego zysku, w trzecim roku z 20 tysiaków zrobiło się 10. Był szczęśliwy, że wyszarpał 6.

ubawiony

Data: 2013-09-08 12:20:38
Autor: Anatol
[...]

Emerytura z ZUS po 16 latach płacenia składek (ok. w sumie ok 200 tys PLN) = 0 :

http://finanse.wp.pl/kat,1038021,title,Pieniadze-ktore-odkladasz-w-ZUS-nie-sa-twoje,wid,15652371,wiadomosc.html

Anatol

Data: 2013-09-08 12:38:18
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:l0hj1q$af2$1node2.news.atman.pl...

[...]

Panie Anatolu! Wyjaśnij mi, jakim cudem, otrzymuję z ZUS, po przepracowaniu 40 lat, około 1.800 zł emerytury netto?

usatysfakcjonowany emeryt

Data: 2013-09-09 15:15:44
Autor: jr

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:522c539c$0$1453$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości

| Panie Anatolu! Wyjaśnij mi, jakim cudem, otrzymuję z ZUS, po przepracowaniu
| 40 lat, około 1.800 zł emerytury netto?

To proste - zus ma gwarancje budĹĽetowe (jeszcze takie ma...)

Data: 2013-09-07 22:27:44
Autor: jr
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l0etkv$oag$1node2.news.atman.pl...

| Jak dotychczas długoterminowa stopa zwrotu z OFE jest lepsza niż
| waloryzacja w ZUS (nawet po odjęciu kosztów prowizji).

O czym ty mówisz Anatol? Jaka stopa i w którym terminie? Ty naprawdę wierzyłe¶ w jakie¶ zwroty z amber...   pardon, z OFE?

Data: 2013-09-08 12:07:27
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-07 22:27, jr pisze:

O czym ty mówisz Anatol? Jaka stopa i w którym terminie? Ty naprawdę wierzyłe¶ w
jakie¶ zwroty z amber...   pardon, z OFE?

http://rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania/zabezpieczenie-emerytalne-otwarte-fundusze-emerytalne/Kilka_miesiecy_temu_zmarl_moj_syn__ktory_byl_czlonkiem_otwartego_funduszu_emerytalnego_i_zgromadzil_w_nim_kilkanascie_ty__20692

A ile wypłaca ZUS z I filara ?

Anatol

Data: 2013-09-08 13:40:16
Autor: u2
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków
W dniu 2013-09-08 12:07, Anatol pisze:
A ile wypłaca ZUS z I filara ?

ty tego nie wiesz tolek ?

--
http://www.youtube.com/watch?v=99uxziDmSM4

Data: 2013-09-08 15:52:47
Autor: Mark Woydak
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:522c6221$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-09-08 12:07, Anatol pisze:
A ile wypłaca ZUS z I filara ?

ty tego nie wiesz tolek ?

A ty wiesz?! Skoro taki¶ "mondry" to powiedz. Rzygać się już chce od twoich "mondro¶ci" suwalski przygłupie.

MW

Data: 2013-09-09 00:13:33
Autor: jr
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l0hi93$9j5$1node2.news.atman.pl...

| http://rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania/zabezpieczenie-emerytalne-otwarte-fundusze-emerytalne/Kilka_miesiecy_temu_zmarl_moj_syn__ktory_byl_czlonkiem_otwartego_funduszu_emerytalnego_i_zgromadzil_w_nim_kilkanascie_ty__20692

> [...]

ZUS to państwowa kasa (coraz bardziej pusta). OFE miały być odpowiednikiem kapitalistycznych trustów. Czym okazały się być?..
Jak widać, nie wyszedł towarzyszom ani socjalizm, ani kapitalizm.

Data: 2013-09-09 02:47:02
Autor: the_foe
[...]

srednio? 1821 zł na głowę. W Polsce jak człowiek dozyje 67 roku życia, to ¶rednio, zostaje mu jeszcze 192 miesiace zycia. Wg moich pobieznych wyliczen, biorac pod uwage wyniki topowe OFE, to kwota wypłaty 2600 pln brutto jest ta graniczn±. Ponizej oplaca sie ZUS, powyzej OFE. Ale... przyjałem ze bedziemy odkladac skladki przez 40 lat (ZUS ma mniejsze wymagania: 25 lat). ZUS ma jeszcze te zalete, ze 40 lat pracy od 27 roku zycia do 67 zycia liczy sie tak samo jak 40 lat pracy od 18 roku zycia z przerwami. W OFE im wczesniej zaczynamy prace tym lepiej (bo skladki beda mialy wiecej czasu na rosniecie)

--
@foe_pl

Data: 2013-09-09 21:51:54
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-09 02:47, the_foe pisze:

[...]

Chodziło o przypadek gdy człowiek nie dożyje wieku emerytalnego. Ile dostanie matka ze składek syna zmarłego w wieku przedemerytalnym ?

Ponadto nie wiem czy I filar wypłaca jakiekolwiek ¶rodki bez osi±gnięcia minimalnego stażu. W OFE na pewno nie m z tym żadnego problemu.

Anatol

Data: 2013-09-09 02:21:16
Autor: the_foe
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków
W dniu 2013-09-07 12:03, Anatol pisze:
Jak dotychczas długoterminowa stopa zwrotu z OFE jest lepsza niż
waloryzacja w ZUS (nawet po odjęciu kosztów prowizji).

jak ktos zarabia minimaln± pensję, a na dodatek sporo lat na bezrobociu, to z OFE moze miec problemy z dociagnieciem do 500 zł (wg dzisiejszej siły nabywczej). ZUS zgodnie z prawem i tak bedzie musiał mu dopłacić reszte (do ustawowej normy). Smiem twierdzic, ze dla wiekszosci Polaków ta zmiana bedzie neutralna. Straca na tym dobrze zarabiajacy i ci co oplacac beda składki przez długi okres. Rzad po prostu sie kapnał, ze brnie w sytuacje w której, pracuj±cym na czarno, bezrobotnym, cwiercetatowcom itp i tak bedzie muiał z budzetu dopłacać kupe kasy, a tym lepiej radzacym OFE bedzie wyplacac krocie.

--
@foe_pl

Data: 2013-09-09 21:55:13
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-09 02:21, the_foe pisze:
[...]

Pod warunkiem osi±gnięcia - dla mężczyzny - minimum 25 lat stażu składkowego i nieskładkowego (gdzie staż nieskładkowy nie może przekroczyć 1/3 stażu składkowego). Do stażu składkowego wlicza się tylko okres bezrobocia z wypłacanym zasiłkiem.

Anatol

Data: 2013-09-07 20:47:38
Autor: jr
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków

| OFE to jest wałek, coraz bardziej to się przebija.
| Zastanawiałe¶ się kiedys skad takie OFE będzie brało kasę jak by
| emerycie żyli dłużej niż zakładano ?

Dlaczego od razu wałek? (nie wierzysz w wolny rynek?)
W cywilizowanym ¶wiecie ludzie odkładaja składki do prywatnych trustów, które maja tradycje i specjalistów w bezpiecznym lokowaniu pieniedzy (s± tam systemy wzajemnych ubezpieczeń - u nas taki system obejmuje jedynie komercyjne banki). Generalnie problem polega na kuturze biznesu i poziomie ludzi, którzy sie nim zajmuj±. W IIIRP pierwotnym wzorcem dla biznesu był 'pierwszy milion'. Czego się spodziewać po nastepcach? Że będ± 'perspektywicznie' mysleć o losie przyszłych emerytów? Naiwno¶ć! Ktokolwiek z moich znajomych miał wybór OFE, serdecznie radziłem, żeby pozostał przy państwowym. Po prostu nigdy nie wierzyłem w komuszy kapitalizm.

Data: 2013-09-07 21:22:36
Autor: jr
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomo¶ci news:l0embj$pfr$1node1.news.atman.pl...

| > |
| > |

> [...]
| nie pisz ze to była zasługa Kaczorów. Te wszystkie inne wydatki z
| porównaniu z OFE to pryszcz. Od co najmniej 2000 r., dług ro¶nie, nie

Z gadza się - dług ro¶nie i PKB ro¶nie (jeszcze!).  W praktyce liczy się stosunek długu publicznego do PKP. Tu masz dane wiki na temat długu, przytoczę okres 2005-2012:

      2005 466,6
      2006 506,2
      2007 527,4
      2008 597,4
      2009 669,9
      2010 747,9
      2011 774,8
      2012 801,1

Wrzuć to do excela i spójrz na wykres. Krzywa ma punkt przegięcia w okresie rz±dów PiS, kiedy PKB był najwyzszy w historii IIIRP. Je¶li znajdę czas, zrobię dokładniejsze wyliczenia na ten temat.

Data: 2013-09-09 12:34:51
Autor: the_foe
W dniu 2013-09-07 21:22, jr pisze:
[...]

nalezy dodac, ze rzad PO musiał dodatkowo rolowac obsługe długu zaciagnietego wyłacznie przez PIS, w 2011 było to ok 11 mld (plus te 61 mld kwoty dodatkowego długu).

--
@foe_pl

Data: 2013-09-07 21:29:01
Autor: jr
wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków
| Nie wiem kto, przy korycie s± ci sami ludzie od lat, patrz±c z lewa i
| prawa, ryje ci±gle te same Tusk,Kaczyński,Miler, Pawlak itd...

Wulgaryzyj±c problem nie rozwi±zesz go.

Data: 2013-09-09 02:09:48
Autor: the_foe
W dniu 2013-09-06 15:00, xantiros pisze:
Pytanie może należało by postawić inaczej: kto wprowadził OFE kiedy ZUS
nie miał kasy na bież±ce finansowani, czy celowo powołano OFE aby doić
kasę z polski z wszystkich stron.

sadze, ze zakładano szybsza dynamike wzrostu płac. OD tego czasu realne płace (wg siły nabywczej) wzrosły jedynie o 23%

--
@foe_pl

Data: 2013-09-09 02:02:30
Autor: the_foe
[...]

dopóki mamy własną walutę - nie zabraknie. Co najwyzej bedzie spadać ich siła nabywcza. Kłopot Cypru wynikał z tego ze jest w strefie Euro. Rzad Cypru obiecując komuś 100 € nie jest w stanie uciec przed zwobowiazaniem inczej niz obcinaniem jego nominału. W Polsce gdy rzad obiecuje 100 pln to odda 100 pln, bo siła nabywcza tego nominału jest zalezna od mozliwosci obsługi długów.

--
@foe_pl

Data: 2013-09-09 15:16:48
Autor: jr

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| inczej niz obcinaniem jego nominału. W Polsce gdy rzad obiecuje 100 pln
| to odda 100 pln, bo siła nabywcza tego nominału jest zalezna od

Trochę szkoda, że PO nie wygrało wyborów w 2005. Za dwa lata bylibyśmy w strefie euro i za następne dwa skonczyłaby się farsa PO.

wkrótce nie będzie emerytur dla Polaków