[Gazownia] wkrótce szkolenie w górach

Data: 2012-11-16 11:02:33
Autor: Olin
[Gazownia] wkrótce szkolenie w górach
Szkolenie w górach dla chętnych do Straży Niepodległości

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,12866020,Szkolenie_w_gorach_dla_chetnych_do_Strazy_Niepodleglosci.html

 Bojówkarze powołanej podczas Marszu Niepodległości przez Obóz
Narodowo-Radykalny i Młodzież Wszechpolską paramilitarnej Straży
Niepodległości mogą szkolić się w Dolinie Chochołowskiej, gdzie pracuje
przywódca ONR Podhale.
Na zakończenie niedzielnego Marszu Niepodległości Robert Winnicki z
Młodzieży Wszechpolskiej oraz Przemysław Holocher z Obozu
Narodowo-Radykalnego ogłosili powstanie Ruchu Narodowego oraz
paramilitarnej organizacji o nazwie Straż Niepodległości. Ma być wzorowana
się na węgierskiej partii skrajnej prawicy - Jobbik, która powołała własną
umundurowaną bojówkę o nazwie Gwardia Węgierska, zajmującą się m.in.
zastraszaniem Romów.

Winnicki zapowiedział: - Nie chodzi nam o zmianę partii rządzącej, ale
zmianę systemu. Holocher dodał: - Pierwsza akcja Ruchu Narodowego będzie
miała miejsce 13 grudnia.

Nabór rozpoczęty

Od poniedziałku brygady ONR-u w całej Polsce i oddziały Młodzieży
Wszechpolskiej prowadzą nabór do Straży Niepodległości. - Zadzwoniłem pod
numer ze strony internetowej ONR. Dowiedziałem się, że wkrótce wszyscy
chętni do wstąpienia do Straży Niepodległości zostaną zaproszeni na obóz
szkoleniowy w górach. Usłyszałem, że mają możliwość zorganizowania wyjazdu
do Doliny Chochołowskiej - opowiada Paweł, nasz czytelnik. - Nie mam
zamiaru wstępować do tej organizacji. Postanowiłem tylko sprawdzić, jak
realne są zapowiedzi utworzenia skrajnie prawicowej bojówki - tłumaczy.

W tatrzańskiej Dolinie Chochołowskiej kolejkę turystyczną prowadzi Tomasz
Piczura, przywódca ONR Podhale i syn szefa PiS w powiecie tatrzańskim.

Dolina Chochołowska, choć podlega ochronie przyrodniczej w ramach
Tatrzańskiego Parku Narodowego, jest prywatną własnością Wspólnoty
Witowskiej, w której władzach zasiada ojciec Tomasza Piczury. Dlatego
podhalański oddział ONR bez przeszkód organizuje zjazdy na terenie Doliny.
Strona internetowa ONR pełna jest relacji z takich spotkań w tym zakątku
Tatr, na które zjeżdżają ultranacjonaliści. Przechwalają się, że czują się
tam gospodarzami i mogą do Doliny wjeżdżać samochodami i quadami.

Proces i uniewinnienie

Piczura prowadzi kolejkę ubrany w koszulki organizacyjne ONR albo z
napisami o wymowie rasistowskiej, np. "Biały dumny mężczyzna" lub z
przekreśloną gwiazdą Dawida. W tym roku Piczura stanął przed sądem.
Prokuratura skierowała akt oskarżenia przeciwko niemu za noszenie w miejscu
publicznym, jakim jest Dolina Chochołowska, emblematów, które nawołują do
nienawiści na tle narodowościowym. Na tak ubranego mężczyznę natknął się w
2009 r. w górach m.in. Michał Rusinek, wykładowca UJ. Opowiadał nam wtedy:
- Spacerowałem Doliną Chochołowską, gdy obok przejechała kolejka
turystyczna. Mężczyzna za kierownicą ubrany był w koszulkę z przekreśloną
gwiazdą Dawida. Byłem zdziwiony, że tego typu emblemat propaguje osoba
zatrudniona przy obsłudze ruchu turystycznego w TPN.

Piczura został jednak przez sąd uniewinniony, bo Rusinek po ponad dwóch
latach od tego zdarzenia nie był w stanie na sali rozpraw rozpoznać
mężczyzny.

Dyrekcja TPN twierdzi, że nie ma wpływu na dobór osób pracujących w
Dolinie. To władze wspólnoty decydują o tym, kto jest tam zatrudniony.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jeśli ktoś ma pieniądze, to skądś je ma."
Lech Kaczyński (prezydent)

http://picasaweb.google.com/gtracz64

[Gazownia] wkrótce szkolenie w górach