wkurzające sytuacje drogowe

Data: 2010-03-11 11:00:43
Autor: Baczek
wkurzające sytuacje drogowe
Mnie tylko jedno wyprowadza totalnie z rownowagi, mianowicie przyspieszanie podczas wyprzedzania.

Data: 2010-03-11 11:19:56
Autor: krzysiek82
Baczek pisze:
Mnie tylko jedno wyprowadza totalnie z rownowagi, mianowicie przyspieszanie podczas wyprzedzania.

to już jest wykroczenie :) i zwykłe chamstwo, no chyba, że jest ciągła i ktoś wyprzedza wtedy uzasadnione jest przyśpieszenie i zajechanie drogi w celu uniemożliwienia wykonania tego manewru.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-11 10:30:57
Autor: Maciej Leszczynski
wkurzające sytuacje drogowe
krzysiek82 <saab@user.pl> wrote in
to już jest wykroczenie :) i zwykłe chamstwo, no chyba, że jest ciągła
i ktoś wyprzedza wtedy uzasadnione jest przyśpieszenie i zajechanie
drogi w celu uniemożliwienia wykonania tego manewru.

nie wazne jaka jest sytuacja w kazdej z nich jest to wykroczenie - wlacz lewy kierunek, zeby ostrzec o niebezpieczenstwie a jak trzeba to zwolnij (jest to Twoim obowiazkiem zgodnie z PoRD)

Data: 2010-03-11 14:24:01
Autor: Karthoon
Maciej Leszczynski <znpy@jc.cy> napisał(a):
krzysiek82 <saab@user.pl> wrote in
news:hnag9d$5ej$1atlantis.news.neostrada.pl: > to już jest wykroczenie :) i zwykłe chamstwo, no chyba, że jest ciągła

tak? to podaj odpowiedni paragraf....

Data: 2010-03-11 15:03:33
Autor: Maciej Leszczynski
wkurzające sytuacje drogowe
"Karthoon " <karthoon@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in
[...]

Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

Data: 2010-03-11 15:13:04
Autor: Karthoon
wkurzające sytuacje drogowe
Maciej Leszczynski <znpy@jc.cy> napisał(a):
"Karthoon " <karthoon@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in
news:hnaue1$dc8$1inews.gazeta.pl: >> nie wazne jaka jest sytuacja w kazdej z nich jest to wykroczenie -

Z tego nie wynika obowiązek zwolnienia.

Data: 2010-03-11 16:26:43
Autor: Marcin Luty

Użytkownik "Karthoon " <karthoon@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hnb19v$nuj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

kogokolwie
k na szkodę. Przez
działanie rozumie się również zaniechanie.

Wprost w PoRD jest napisane, ze nie mozna przyspieszac w czasie i bezposrednio po wyprzedzaniu. Zjechac mozliwie blisko prawej krawedzi i zwolnic (a nawet w razie koniecznosci zatrzymac sie ) maja obowiazek tylko pojazdy wolnobiezne.

--
ml

Data: 2010-03-11 16:37:23
Autor: MadMan
Dnia Thu, 11 Mar 2010 16:26:43 +0100, Marcin Luty napisał(a):

Zjechac mozliwie blisko prawej krawedzi i zwolnic (a nawet w razie koniecznosci zatrzymac sie ) maja obowiazek tylko pojazdy wolnobiezne.

Natomiast jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni wszystkie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 18:22:30
Autor: Maciej Leszczynski
Z tego nie wynika obowiązek zwolnienia.

tu masz pare wyjasnien:
http://www.askierownicy.pl/ostroznosc-szczegolna-ostroznosc-i-inne-zagrozenia/

sa tez wyroki SN - generalnie trudno udowodnic, ze mogles przyczynic sie do wypadku bedac wyprzedzanym, ale fakt pozostaje faktem ze gdybys zwolnil, zagrozenia mozna by bylo uniknac, niewazne za jakiego palanta uwazasz wyprzedzajacego

Data: 2010-03-11 19:47:09
Autor: JaTy z SKMK
W dniu 2010-03-11 15:24, Karthoon pisze:
Maciej Leszczynski<znpy@jc.cy>  napisał(a):

tak? to podaj odpowiedni paragraf....

z prawa o ruchu drogowym:
Oddział 6
Wyprzedzanie

Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
   1)   ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
   2)   kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
   3)   kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania pojazdu jednośladowego lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż 1 m.
3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.
4. Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa się na jezdni jednokie-runkowej.
5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpo-średnio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rol-niczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w ra-zie potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.
7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
   1)   przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;
   2)   na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;
   3)   na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch jest kierowany.
8. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa w ust. 7 pkt 1 i 2, na jezdni:
   1)   jednokierunkowej;
   2)   dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem że kierują-cy nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na jezdni.
9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3, pojazdu sy-gnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym.
10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pa-sami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
   1)   na jezdni jednokierunkowej;
   2)   na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowa-nym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.
11. Zabrania się wyprzedzania pojazdu uprzywilejowanego na obszarze zabudowanym.

JaTy

Data: 2010-03-12 11:22:07
Autor:
JaTy z SKMK <JaTy@autocom.pl> napisał(a):
W dniu 2010-03-11 15:24, Karthoon pisze:
> [...]

[...]

Z żadnego z tych punktów nie wynika nakaz zwolnienia....

Data: 2010-03-12 13:31:39
Autor: Bydlę
On 2010-03-12 12:22:07 +0100, " " <karthoon@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

[...]

Z ogólnego wynika.
Tego o zachowywaniu się na drodze.
O podejmowaniu działań i ich zaniechaniu - odpowiednio do sytuacji na drodze. Bo czasem trzeba dodać gazu, czasem wjechać pod prąd, a czasem przyhamować (zwolnić), by nie stwarzać lub pomóc uniknąć niebezpieczeństwa.

(to tam, gdzie definicje są)

--
Bydlę

Data: 2010-03-11 14:55:10
Autor: Robert_J
wkurzające sytuacje drogowe
...chyba, że jest ciągła i ktoś wyprzedza wtedy uzasadnione jest przyśpieszenie i zajechanie drogi w celu uniemożliwienia wykonania tego manewru.

Uzasadnione czym? Pomijając oczywiście urażoną ambicję ;-)).

Data: 2010-03-11 15:01:49
Autor: krzysiek82
Robert_J pisze:
...chyba, że jest ciągła i ktoś wyprzedza wtedy uzasadnione jest przyśpieszenie i zajechanie drogi w celu uniemożliwienia wykonania tego manewru.

Uzasadnione czym? Pomijając oczywiście urażoną ambicję ;-)).

mnie w takich sytuacjach nie chodzi o ambicje a danie komuś do zrozumienia, że nie jest sam na drodze. To nie jest zbyt elokwentna forma wyrazu, ale jakoś inna nie przychodzi mi do głowy.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-11 18:38:29
Autor: Icek
> [...]

zrozumienia, że nie jest sam na drodze. To nie jest zbyt elokwentna
forma wyrazu, ale jakoś inna nie przychodzi mi do głowy.

dramat jakis.

Kto Ci dal prawo pouczania innych kierowcow ?

Musisz jechac jak ostatnia pizda skoro nawet na podwojnej ciaglej w koncu
ktos decyduje sie na wyprzedzenie Ciebie.

Przyspieszanie przy wyprzedzaniu nigdy nie jest wskazane. Nawet jako nauka.
Takim szczeniackim zachowaniem stwarzasz mega zagrozenie dla ruchu, zycia i
zdrowia.

Zastanow sie czasami czemu ktos Cie wyprzedza. Pomysl o swoim zachowaniu i
jego konsekwencjach.

Icek

Data: 2010-03-11 15:03:18
Autor: Yans van Horn
krzysiek82 wrote:
Baczek pisze:
[...]

Czesto zdarza Ci się tak robić ? :-)

Bo mam propozycję. Zacznij rejestrować takie sytuacje (przyśpieszanie oraz zajeżdżanie drogi w celu uniemożliwienia bycia wyprzedzonym) i zgloś się z zapisanym materiałem na Policję celem odebrania prezentu.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-03-11 15:05:08
Autor: krzysiek82
Yans van Horn pisze:
  > Czesto zdarza Ci się tak robić ? :-)

sporadycznie

Bo mam propozycję. Zacznij rejestrować takie sytuacje (przyśpieszanie oraz zajeżdżanie drogi w celu uniemożliwienia bycia wyprzedzonym)

ciężko mi nazwać ten manewr wyprzedzaniem skoro następuje on w miejscu gdzie jest on zakazany. Teoretycznie więc mogę traktować tamten pojazd jak powietrze.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-12 11:36:57
Autor: Czabu

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hnau0d$svu$3nemesis.news.neostrada.pl...

ciężko mi nazwać ten manewr wyprzedzaniem skoro następuje on w miejscu gdzie jest on zakazany.

Czyli jak samochód stoi na zakazie postoju, to nie jest postój, ponieważ stoi w miejscu, w którym jest to zakazane?
Znasz termin "logika"?

Teoretycznie więc mogę traktować tamten pojazd
jak powietrze.

Idiotę, który jedzie z naprzeciwka i wyprzedza na zakazie, też traktujesz jak powietrze i dociskasz, gaz udając że go nie widzisz?

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-03-12 11:42:24
Autor: krzysiek82
Czabu pisze:
Idiotę, który jedzie z naprzeciwka i wyprzedza na zakazie, też traktujesz jak powietrze i dociskasz, gaz udając że go nie widzisz?

Niektórzy tutaj bardzo dziwne teorie snują, oczywiście, że nie. Wszystko musi się odbyć w bezpieczny sposób.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-12 12:24:09
Autor: Czabu

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hnd5vi$c3p$2atlantis.news.neostrada.pl...
Niektórzy tutaj bardzo dziwne teorie snują, oczywiście, że nie. Wszystko musi się odbyć w bezpieczny sposób.

Jak zachowujesz bezpieczeństwo blokując kierowcę wyprzedzającego na linii ciągłej, czyli z definicji miejscu niebezpiecznym? Zdajesz sobie sprawę, że zwiększasz to niebezpieczeństwo?
Zapytam po raz kolejny, znane jest Ci pojęcie "logika"?

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-03-12 13:40:23
Autor: Bydlę
On 2010-03-12 12:24:09 +0100, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said:

[...]

No,
- ściskając ręce na kierownicy, by się nie wyślizgnęła.
- Nie dekoncentrując się rozglądaniem (czyli wzrok tępo wbity przed siebie i tylko czasem zez, czy ten gość po lewejciągle tam jest).
- Pochylając się nad kierownicą (przenoszenie środka ciężkości w celu lepszego zbalansowania bolidu, tak mówił pan w Polsacie, że to właśnie profesjonaliści robią)
- W odpowiednim momencie lekko zjeżdżając na lewo, żeby się buc na 100% nie zmieścił...

Można też trąbić - gdyby buc jednak wyprzedził - to tradycyjne sygnalizowanie idioty za kółkiem.
;>

Zdajesz sobie sprawę, że zwiększasz to niebezpieczeństwo?

On? Nie. Inaczej nie chwaliłby się tym jak jeździ.

--
Bydlę

Data: 2010-03-25 16:08:54
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2010-03-12 12:24:09 +0100, "Czabu"

[...]

  Do kompletu trzeba by przypomnieć wyrok SN na kierowcy, który do takiej
akcji się przyznał (w pełnym przekonaniu że "ma słuszność").
  A były ofiary śmiertelne.
  Ktoś pamięta, ile lat dostał?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-11 16:09:34
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-03-11 11:19, krzysiek82 pisze:
Baczek pisze:
[...]

Chamstwem i totalnym buractwem jest to co właśnie napisałeś. Malutki penis nie pozwala Ci swobodnie myśleć. Bo gdybyś na chwilę zapomniał, że jesteś skończonym idiotą to wiedziałbyś, że tym idiotycznym zachowaniem narażasz na niebezpieczeństwo czołowego zderzenia kogoś jadącego z naprzeciwka. Skoro jest podwójna ciągła znaczy się, że nie ma widoczności i ryzyko czołówki jest bardzo duże. Żal mi Ciebie.

A.

Data: 2010-03-11 16:15:38
Autor: krzysiek82
Arek (G) pisze:
[...]

gdybyś użycz czasami tego co masz pomiędzy uszami (jeśli masz) to byś zrozumiał moją intencję.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-11 17:07:51
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-03-11 16:15, krzysiek82 pisze:
Arek (G) pisze:
[...]

Nie jestem pewien w jakim języku jest to powyżej. Intencji idioty nie jestem w stanie zrozumieć. Narażanie czyjegoś życia po to aby się dowartościować jest czym absurdalnym.

A.

Data: 2010-03-11 19:03:11
Autor: Franc
Dnia Thu, 11 Mar 2010 16:15:38 +0100, krzysiek82 napisał(a):

Arek (G) pisze:
[...]

Nie ma nic gorszego, niż domorośli "naprawiacze", "kazdnodzieje" i
"regulatorzy" na drodze. Dla mie to działanie z premedytacją, aby wręcz
zabić. Powinno za takie numery zabierać prawo jazdy na zawsze.
Brak słów...

--
Franc

Data: 2010-03-12 11:45:28
Autor: krzysiek82
Arek (G) pisze:
Chamstwem i totalnym buractwem jest to co właśnie napisałeś.

zamilknij jak nie potrafisz nic logicznego napisać.

[...]

wtedy nic takiego się nie robi, a skończony idiotą jesteś co najwyżej ty.

Skoro jest podwójna ciągła znaczy się, że nie ma widoczności i ryzyko czołówki jest bardzo duże. Żal mi Ciebie.

A.

myśl, używaj trochę mózgu, to że jesteś polakiem nie zwalnia cię   z myślenia, pospolita łajzo.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-11 11:37:10
Autor: Bydlę
On 2010-03-11 11:00:43 +0100, "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl> said:

Mnie tylko jedno wyprowadza totalnie z rownowagi, mianowicie przyspieszanie
podczas wyprzedzania.

Raczej przyspieszanie wyprzedzanego pojazdu - co jest zabronione i karalne.

Przyspieszanie podczas wyprzedzania jest normalne i zalecane.

(a wiesz co się wtedy robi?
zwalnia i pozwala idiocie odjechać)

--
Bydlę