włączanie się do ruchu na rondzie...

Data: 2009-03-20 11:58:20
Autor: FO
włączanie się do ruchu na rondzie...
Jest rondo z dwoma pasami ruchu. Samochód A jedzie pasem wewnętrznym, samochód B włącza się do ruchu na pasie zewnętrznym,który jest pusty i swobodnie można wykonać manewr. A jest jednak dosyć blisko B,ale nie na tyle,aby gdyby jego kierowca nagle zdecydowal się zmienić pas na zewnętrzny, B nie zdążyłby się "zmieścić". Czy zatem bez problemu można zająć pas zewnętrzny - pusty, czy jednak czekać aż ten z wewn. mimo wszystko przejedzie. --

Data: 2009-03-20 13:17:28
Autor: Cavallino
Użytkownik " FO" <fotd@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gq00cs$qgu$1inews.gazeta.pl...
Jest rondo z dwoma pasami ruchu. Samochód A jedzie pasem wewnętrznym,
samochód B włącza się do ruchu na pasie zewnętrznym

Znaczy wyjazd na rodno jest wprost z parkingu itp?

[...]

Jeśli nie zajedzie drogi A w momencie gdy jemu przypomni się iż zmienia jednak pas, to może wjeżdżać.

Data: 2009-03-20 12:57:04
Autor:
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
> [...]
> samochód B włącza się do ruchu na pasie zewnętrznym

Znaczy wyjazd na rodno jest wprost z parkingu itp?

Nie, wjazd na rondo jest z drogi dwujezdniowej

> [...]
> przejedzie.

Jeśli nie zajedzie drogi A w momencie gdy jemu przypomni się iż zmienia jednak pas, to może wjeżdżać.

PS.

Zawsze zastanawiało mnie, w jakim momencie policja może nałożyć mandat za wymuszenie pierwszeństwa w podobnych sytuacjach. Czy jeśli nawet ktoś wjeżdża niemal "na styk",ale bez problemu się mieści (nie tylko na rondzie,ale również przy włączaniu się do ruchu na drodze szybkiego ruchu, etc.) i ten z tyłu nie ma zbyt dużych problemów z hamowaniem, nie trąbi, nie świeci po gościu, to taka sytuacja też może być uznana za wymuszenie ?

Data: 2009-03-20 14:00:27
Autor: Cavallino
Użytkownik <fotd@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq03r0$d62$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Znaczy wyjazd na rodno jest wprost z parkingu itp?

Nie, wjazd na rondo jest z drogi dwujezdniowej

No to to nie jest włączanie się do ruchu.

[...]

Oczywiście.
Zwłaszcza jak w ogóle będzie musiał przyhamować.

Data: 2009-03-20 14:08:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-03-20,   <fotd@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

Taka sytuacja nie może być uznana za cokolwiek innego.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-20 12:57:14
Autor: FO

Data: 2009-03-20 13:00:33
Autor:
> [...]
> samochód B włącza się do ruchu na pasie zewnętrznym

Znaczy wyjazd na rodno jest wprost z parkingu itp?

Nie, wjzad jest z drogi dwujezdniowej dochodzącej do ronda.

> [...]
> przejedzie.

Jeśli nie zajedzie drogi A w momencie gdy jemu przypomni się iż zmienia jednak pas, to może wjeżdżać.

PS. Trochę podobny temat. Jak interpretowane jest "wymuszenie" przy włączaniu się do ruchu. Czy jeśli pojazd, przed który wjeżdżamy nie ma problemu ze zwolnieniem tak ,abyśmy się zmieścili i nie ma żadnych pretensji do włączającego się, to pomimo tych okoliczności może zostać uznane przez policję za wymuszenie przy włączaniu się do ruchu, czy jedynie w sytuacjach, w których dochodzi co najmniej do ostrego hamowania ?

Data: 2009-03-20 14:09:28
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-03-20,   <fotd@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

Ty masz prawo jazdy?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-20 13:35:00
Autor:
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
On 2009-03-20,   <fotd@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> [...]
sytuacjach,
> w których dochodzi co najmniej do ostrego hamowania ?

Oczywiście. Jednak ktoś,kto jest na etapie przygotowywania się do egz. praktycznego, kwestionuje moje zdanie odnośnie w/w spraw, które jest z odpowiedziami grupowiczów. Nic, wieczorem z satysfakcją pokażę, kto ma rację ;-))

Data: 2009-03-20 14:47:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-03-20,   <fotd@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Ty masz prawo jazdy?

Oczywiście.

Twoje pytania wskazują, że wręcz przeciwnie...

Jednak ktoś,kto jest na etapie przygotowywania się do egz. praktycznego, kwestionuje moje zdanie odnośnie w/w spraw, które jest z odpowiedziami grupowiczów. Nic, wieczorem z satysfakcją pokażę, kto ma rację ;-))

.... bo przepisy powinieneś znać na pamięć:

Art. 2.
  23)  ustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem lub pieszego
- powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego
  innym pojazdem do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany
prędkości jazdy, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
przyspieszenia kroku

Tyle przepis, zaś orzecznictwo wskazuje, że jeśli musiał zdjąć nogę z
gazu to wymusiłeś.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-20 14:11:04
Autor:
On 2009-03-20,   <fotd@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Oczywiście.

Twoje pytania wskazują, że wręcz przeciwnie...

Zgadzam się poniekąd z Tobą. Z tym,że ja to wiem, a chciałbym,aby ktoś przeczytał odpowiedz, skoro kwestionuje moje stanowisko. Mam nadzieję, że nie podważy zdania grupowiczów i zda pomyślnie egzamin...

> [...]

.... bo przepisy powinieneś znać na pamięć:

Znam chyba nienajgorzej, ale j.w.
W każdym razie dziękuję za odpowiedzi :)

Data: 2009-03-20 13:32:08
Autor: fiber
  FO pisze:
[...]
Jeżeli on jedzie pasem wewnętrznym i nie zjeżdza z niego to najprawdopodobniej nie odwali mu i nie zjedzie z ronda na nastepnym zjeździe. Tak samo ty - jeżeli wjezdzasz na rondo pasem prawym to najprawdopodobnie nie pojedziesz ani prosto przez rondo, ani w prawo.

Co za tym idzie nie ma mozliwosci zebyście sie stuknęli i mozesz jechac smialo. Ale zawsze ktoś ma jakies swoje widzimisie odnosnie poruszania sie po drogach i nigdy nie wiadomo, czy komus nie odwali.

Data: 2009-03-20 13:33:12
Autor: fiber
fiber pisze:

najprawdopodobnie nie pojedziesz ani prosto przez rondo, ani w prawo.

W lewo miało być...

Data: 2009-03-20 15:52:32
Autor: gacek
fiber wrote:
zjeździe. Tak samo ty - jeżeli wjezdzasz na rondo pasem prawym to najprawdopodobnie nie pojedziesz ani prosto przez rondo, ani w prawo.

A niby czemu nie na wprost?

gacek

Data: 2009-03-21 01:48:54
Autor: Niepoprawny
gacek wrote:
fiber wrote:
zjeździe. Tak samo ty - jeżeli wjezdzasz na rondo pasem prawym to najprawdopodobnie nie pojedziesz ani prosto przez rondo, ani w prawo.

A niby czemu nie na wprost?

gacek

Bo prawy pas sluzy do zjezdzania ...

Poczytaj troche o idealnej konstrukcji ronda.

Data: 2009-03-21 14:52:47
Autor: castrol
Niepoprawny pisze:

Bo prawy pas sluzy do zjezdzania ...

Wskazesz przepis?

Jacek Kustra

Data: 2009-03-21 23:38:43
Autor: Niepoprawny
castrol wrote:
Niepoprawny pisze:

Bo prawy pas sluzy do zjezdzania ...

Wskazesz przepis?

Nie chce mi sie teraz szukac ale zdrowy rozsadek to podpowiada. Bez przepisu jezdzisz jak chcesz?

Data: 2009-03-21 16:30:08
Autor: neelix

Użytkownik "Niepoprawny" <niepoprawny@nnon.net> napisał w wiadomości news:49c43931$0$29393$f69f905mamut2.aster.pl...
gacek wrote:
fiber wrote:
[...]

Bzdura. Prawym pasem możesz jeździć 24h/d i nic nikomu do tego.
neelix

Data: 2009-03-21 23:40:16
Autor: Niepoprawny
włączanie się do ruchu na ron dzie...

Bzdura. Prawym pasem możesz jeździć 24h/d i nic nikomu do tego.
neelix

Bo nie jest to zabronione ? A zdrowa logika? Skrecasz w lewo/zawracasz prawym pasem na rondzie?

Dla pelnego obrazu stereotypu powiedz jeszcze ze parkujesz na dwoch miejscach i przyspieszasz bedac wyprzedzanym.

włączanie się do ruchu na rondzie...