włamania - jak zapobiegać?

Data: 2009-08-26 08:24:38
Autor: SJS
włamania - jak zapobiegać?
W Warszawie i najbliższej okolicy dość często mają miejsce włamania podczas obecności domowników
Czy tylko Warszawa jest tak wyróżniona?
Nie wiem
Jak to wygląda i jak zapobiegać?
A kilka uwag jest tutaj http://www.pisa.org.pl/index.php?page=comment&nrstr=0&id=3
SJS

Data: 2009-08-26 03:49:27
Autor: ZbyszekZ
włamania - jak zapobiegać?
On Aug 26, 8:24 am, "SJS" <siudal...@wp.pl> wrote:
[...]

Iść do psychiatry, paranoja we wczesnej fazie jest do wyleczenia, albo
zamiast czytać bzdety zacząć samodzielnie myśleć.
Jeśli zwykły alarm to za małe zabezpieczenie to jest znanych parę
innych sposobów, dostosowanych cenowo do wartości chronionego majątku
(część możliwości podana we wskazanym artykule, niektóre całkiem
ciekawe).

--
ZZ@private

Data: 2009-08-26 08:44:27
Autor: XL
włamania - jak zapobiegać?
Dnia Wed, 26 Aug 2009 08:24:38 +0200, SJS napisaů(a):

W Warszawie i najbliýszej okolicy doúă czćsto majŕ miejsce wůamania podczas obecnoúci domowników
Czy tylko Warszawa jest tak wyróýniona?
Nie wiem
Jak to wyglŕda i jak zapobiegaă?
A kilka uwag jest tutaj http://www.pisa.org.pl/index.php?page=comment&nrstr=0&id=3
SJS

"Sŕ dwa wyjúcia:
- nie posiadaă niczego, co warte jest wićcej niý kilkaset zůotych. Ten
rodzaj ĽbogactwaĄ musi byă widoczny,
- posiadaă broń i umieă sić niŕ posůugiwaă."

--

Ikselka.

Data: 2009-08-27 07:29:25
Autor: Slavinka
włamania - jak zapobiegać?

Użytkownik "SJS" <siudalski@wp.pl> napisał w wiadomości

    Wchodzi ich trzech do bloku, wiedzą wcześniej gdzie, niesą lewarek i
kawałek odpornego klocka. Opierają klocek o ścianę, a o klocek lewarek który
wypchnie drzwi, w okolicach zamka. Pompując lewarek wypychają drzwi taki
lewarek może mieć siłę np. 12 ton . Wyjeżdżają wszystkie zamki, pręty,
śruby, bez hałasu. Bez dobrego alarmu ani rusz - najpierw cichy -
automatycznie dzwoniący do właściela mieszkania, policji, agencji ochrony, a
następnie głośna syrena z autonomicznym zasilaniem i druga podobna z
włącznikiem dźwiękowym zupełnie oddzielona i obudowana tak, aby nie można
jej było czymkolwiek zneutralizować przez 15 minut.

Data: 2009-08-27 10:59:51
Autor: ąćęłńóśźż
włamania - jak zapobiegać?
A jak to jest przy skrzydle drzwiowym otwieranym na zewnątrz (na korytarz klatki schodowej)?
JaC

-- -- -

Wyjeżdżają wszystkie zamki, pręty, śruby, bez hałasu.

Data: 2009-08-27 11:01:17
Autor: kris
włamania - jak zapobiegać?
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h75hu1$t5q$1news.wp.pl...
A jak to jest przy skrzydle drzwiowym otwieranym na zewnątrz (na korytarz klatki schodowej)?
JaC

Wypada z futryną

Krzysiek

Data: 2009-08-27 12:04:45
Autor: Irokez
włamania - jak zapobiegać?
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h75i0t$tkg$1news.onet.pl...

A jak to jest przy skrzydle drzwiowym otwieranym na zewnątrz (na korytarz klatki schodowej)?

Wypada z futryną

No tak ogólnikowo

U mnie ani nie ma gdzie podeprzeć (no chyba że wstrzelą się podporą w beton w podłodze) ani nie wypadnie z futryną bo musieli by wcześniej przepchac metr muru nośnego (cegła)
Ale jak będą zdeterminowani to nie ma bata, tylko że to cicho nie będzie

--
Irokez

Data: 2009-08-27 12:11:31
Autor: ąćęłńóśźż
włamania - jak zapobiegać?
Chciałbym to zobaczyć dla ościeżnicy wbetonowanej lub prawidłowo wmurowanej na etapie wznoszenia budynku i drzwi powiedzmy gerda star s lub witeks cl (tu także dolny bolec w próg/w posadzkę)
Może jakiś filmik jest?
JaC

-- -- -

Wypada z futryną

Data: 2009-08-27 12:41:07
Autor: kris
włamania - jak zapobiegać?

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h75m4d$25c$1news.wp.pl...
[...]

Gerda czy jakaś inna chinszczyzna- prawie to samo róznica tylko w cenie;))

A to i tak takie teoretyczne gdybanie gdyz tylko na prawde głupi złodziej wchodzi przez drzwi jak jest sporo innych możliwości.

Krzysiek

Data: 2009-08-27 12:45:54
Autor: ąćęłńóśźż
włamania - jak zapobiegać?
Jakoś musi wyjść z fantami.
Przez balkon z telewizorem?
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-27 22:08:36
Autor: Jacek Osiecki
włamania - jak zapobiegać?
Dnia Thu, 27 Aug 2009 12:45:54 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
Jakoś musi wyjść z fantami.
Przez balkon z telewizorem?

Telewizor to chyba przy okazji generalnego oczyszczania domu/mieszkania ze
wszystkiego... złodzieje biorą przede wszystkim gotówkę, biżuterię, drobną
elektronikę (laptopy, kamery, aparaty), jakieś ozdobne drobiazgi sprawiające
wrażenie wartościowych, antyki  (ale to już raczej gdy wiedzą po co idą).

Naście lat temu mieliśmy włamanie w domu - złodzieje zostali przepłoszeni,
ale przygotowali sobie do zabrania komputery, monitory, telefony,
automatyczną sekretarkę... Gdy parę lat później było kolejne włamanie, nawet
nie tknęli takich rzeczy mimo że mieli spooro czasu - zabrali dvd, wideo,
amplituner i parę drobiazgów.

Wszystko tanieje - zwłaszcza elektronika - więc złodziejom nie bardzo się
opłaca takie rzeczy kraść. Raz że nieporęczne, dwa że ciężko ocenić czy
komputer pod biurkiem jest wart 5000 czy 10 razy mniej... Telewizory to już
w ogóle problem - weź tu pomykaj ukradkiem z 50-calową plazmą ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-28 00:57:05
Autor: XL
włamania - jak zapobiegać?
Dnia Thu, 27 Aug 2009 22:08:36 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

(...)Telewizory to już
w ogóle problem - weź tu pomykaj ukradkiem z 50-calową plazmą ;)

Czyli fortepian, jedyna cenna (dla nas) rzecz trzymana w domu, jest zatem
bezpieczny - prawie tona i bez rozebrania nie waz'miosz - a resztę mogę
wydać ad hoc, łącznie z kopiami obrazów i fałszywymi brylantami ;-D
--

Ikselka.

Data: 2009-08-28 10:29:10
Autor: kogutek
włamania - jak zapobiegać?
> [...]

bezpieczny - prawie tona i bez rozebrania nie waz'miosz - a resztę mogę
wydać ad hoc, łącznie z kopiami obrazów i fałszywymi brylantami ;-D
Masz rację. To co jest cokolwiek warte w życiu nie ma nic wspólnego z wartością
materialną. Nich mi ktoś ukradnie wspomnienia z młodości. Bardzo to będzie
trudne, chociaż nie niemożliwe. Obserwuję ludzi i widzę że stają się
niewolnikami u siebie. I robią to wszystko żeby być najbogatszymi na cmentarzu.
Według mnie życie jest za bardzo porąbane żeby można w oparciu o nie robić
jakieś plany. Zwłaszcza że jutro nie istnieje. Z moich obserwacji wynika że im
społeczeństwo jest bardziej złodziejskie tym więcej jest zabezpieczeń. Są kraje
gdzie na przykład nie zamyka się domów i mieszkań. A jeśli już się to robi to
zostawia się otwarte okna na parterze. Wychodzi ze w Polsce wszyscy są
złodziejami. Super zamki, alarmy w samochodach, psy potrafiące rozerwać
człowieka na kawałki są normą. Tak zabezpiecza się złodziej przed innymi
złodziejami a nie normalny człowiek. W Polsce złodziejstwo jest tak powszechne
ze stało się normą. Kradną wszyscy i wszystko. Zgodnie z przysłowiem że co
więcej warte jak wesz to w kieszeń bierz. Uczciwość jest za to postrzegana jako
patologia.  --

Data: 2009-08-28 10:43:33
Autor: ąćęłńóśźż
włamania - jak zapobiegać?
Ciekawa sprawa, ale na własciwie kazdym amerykański firmie drzwi do mieszkań mają po 4 zamki i jeszcze ze dwie zasuwki.
Coś jak w polskim bloku za Gierka.
Zamki głównie rodzaju 'hakowego' (blokada przesuwa się z góry do dołu, typu Abus czy Multilock), trudniejsze do rzołączenia od zaczepu przy wkłądaniu "łomu"..
Przy czym same drzwi generalnie wygladają na drzwi do rozwalenia kopniakiem.
A w domkach anglosaskim zwyczajem jeden zameczek - do trego oczywiście czujni sąsiedzi, alarm i uzbrojona policja odbierająca telefony odmiennie niż u nas.

Niemcy, Austriacy i Skandynawowie też bardzo dbają o drzwi i zamki na poziomie drobnych szczegółów technicznych, które czynia taką różnicę, że u nich są zamki, szyldy, zaczepy, zawiasy i gałki, a u nas "prawie" zamki, "prawie" szyldy, "prawie" zaczepy, "prawie" zawiasy i klamki.
Co kraj to obyczaj.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-28 16:45:27
Autor: Zbylut
włamania - jak zapobiegać?
ąćęłńóśźż napisal(a):

Ciekawa sprawa, ale na własciwie kazdym amerykański firmie drzwi do mieszkań mają po 4 zamki i jeszcze ze dwie zasuwki.

wierzysz filmom, tym bardziej amerykańskim?
[...]

skąd taka wiedza? Pojedź w w/w miejsca i zobacz. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-08-29 00:43:21
Autor: SJS
włamania - jak zapobiegać?

[...]

 błąd
od kilku lat obowiązują u nas normy unijne na zabezpieczenia mechaniczne
czyli zamki, drzwi, szyby, okna itd
SJS

Data: 2009-08-29 06:02:12
Autor: Panslavista
włamania - jak zapobiegać?
On Sat, 29 Aug 2009 00:43:21 +0200, SJS wrote:

[...]

Wymuszenie przez ubezpieczycieli.

Data: 2009-08-29 11:20:02
Autor: XL
włamania - jak zapobiegać?
Dnia Sat, 29 Aug 2009 00:43:21 +0200, SJS napisał(a):

[...]

Na obyczaje też są normy unijne?
:-)))
--

Ikselka.

Data: 2009-08-29 13:08:23
Autor: Slavinka
włamania - jak zapobiegać?

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości

>  błąd
> od kilku lat obowiązują u nas normy unijne na zabezpieczenia mechaniczne
> [...]

Na opłaty dla żyda - DOLA ZA "UBEZPIECZENIE".
Taki rodzaj rekietierstwa jak to dowcipnie nazwali Słowianie ze Wschodu.
Obejmuje to wszelkie rodzaje ubezpieczeń.
A jednocześnie nie wolno ci miec broni, abyś złodzieja zastrzelił.
A bo to może być "naszy", tyle, że na kolejnym etacie...
Nie darmo grypsera to szydowska gwara.

Data: 2009-08-29 15:30:11
Autor: XL
włamania - jak zapobiegać?
Dnia Sat, 29 Aug 2009 13:08:23 +0200, Slavinka napisał(a):

A jednocześnie nie wolno ci miec broni, abyś złodzieja zastrzelił.
A bo to może być "naszy", tyle, że na kolejnym etacie...

Wolno-nie-wolno, ale co dom, to obyczaj - dobrze jest mieć jakiś praktyczny
"zastępnik" nie działającego prawa do świętego spokoju  ;-PPP

--

Ikselka.

Data: 2009-08-28 10:57:02
Autor: Panslavista
włamania - jak zapobiegać?
On Fri, 28 Aug 2009 10:29:10 +0200, kogutek wrote:

Najlepszy alarm i jednocześnie zabezpieczenie to suka ze świnskim
ryjkiem...

Data: 2009-08-27 17:03:45
Autor: XL
włamania - jak zapobiegać?
Dnia Thu, 27 Aug 2009 12:41:07 +0200, kris napisał(a):

[...]

Ale oczywiście. Ludzie sobie np w domach robią superzabezpieczenia, zamki,
kraty - a na dachu blacha grubości rękawiczki...
--

Ikselka.

Data: 2009-08-27 18:00:36
Autor: Ghost
włamania - jak zapobiegać?

[...]

Co to jest blacha grubosci rekawiczki?

Data: 2009-08-27 18:22:55
Autor: XL
włamania - jak zapobiegać?

[...]

Szwedzkie blachy na dachy i tym podobne :-)
--

Ikselka.

Data: 2009-08-27 22:13:57
Autor: Jacek Osiecki
włamania - jak zapobiegać?
Dnia Wed, 26 Aug 2009 08:24:38 +0200, SJS napisał(a):
W Warszawie i najbliższej okolicy dość często mają miejsce włamania podczas obecności domowników
Czy tylko Warszawa jest tak wyróżniona?
Nie wiem
Jak to wygląda i jak zapobiegać?

Zapobiegać? Zrobić z domu twierdzę, wstawić kraty w okna, szyby pancerne,
kamery dookoła, zatrudnić strażników z dzikimi kotami na łańcuchach...

Albo po prostu żyć normalnie i nie zamartwiać się tym co pewnie nigdy nas
nie spotka. No i oczywiście dla świętego spokoju się ubezpieczyć.
Trauma po włamaniu będzie niezależnie od zabezpieczeń...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-28 09:31:59
Autor: kris
włamania - jak zapobiegać?

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnh9e194.l2v.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Nic dodać nic ująć.

Krzysiek

Data: 2009-08-28 09:42:25
Autor: SJS
włamania - jak zapobiegać?

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7815g$7gm$1@news.onet.pl...

[...]

Po włamaniu jak będziesz poza domem a jak włamanie będzie kiedy śpisz?
SJS

Data: 2009-08-29 21:11:54
Autor: Jacek Osiecki
włamania - jak zapobiegać?
Dnia Fri, 28 Aug 2009 09:42:25 +0200, SJS napisał(a):
[...]

A jak włamanie będzie kiedy śpisz, to żadne ciche alarmy nic nie zmienią -
już prędzej zwykły alarm na wejście da więcej, bo ewentualnie przepłoszy
włamywaczy. To że alarm uruchomi się kilkanaście sekund wcześniej nie
zrekompensuje tego, że po 20 fałszywym alarmie spowodowanym latającymi koło
domu liśćmi wyłączysz w ogóle ten system...

Z dwojga złego to lepiej zostać okradzionym, niż zostać obudzonym przez
cichy alarm i wdać się w konfrontację z włamywaczami. Pieniądze odzyska się
z ubezpieczenia, życia już nie bardzo...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-29 21:52:59
Autor: Kamikazee
włamania - jak zapobiegać?
SJS pisze:
Po włamaniu jak będziesz poza domem a jak włamanie będzie kiedy śpisz?

Zakupić sobie czarnoprochową replikę rewolweru, która w myśl polskiego prawa jest legalną bronią.

--
http://kamikaze.mp.waw.pl/
Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

Data: 2009-09-02 08:53:53
Autor: Marek
włamania - jak zapobiegać?
Zakupić sobie czarnoprochową replikę rewolweru, która w myśl polskiego prawa
jest legalną bronią.

No niby tak, ale...
- wychodzi na to, że tylko jedne model colta (bodajże colt navy) wchodzi w grę (wymyślony w 1848 roku), późniejsze już wymagaja pozwolenia.
- używanie broni w ogóle, a czarnoprochowca w szczególności, wymaga sporo umiejętności, żeby nasz colt nie stał się nagle bronią wymierzona przeciwko nam w rękach włamywacza
Ale generalnie też o tym myślałem :-)

Pozdrawiam
Marek