wlasciciel a wspolwlasciciel pojazdu

Data: 2009-10-03 05:52:00
Autor: Sarpedon
wlasciciel a wspolwlasciciel pojazdu
stan obecny:
w dowodzie rejestracyjnym jestem wpisany jako wlasciciel pojazdu,
natomiast widnieje jeszcze wspolwlasciciel pojazdu

sytuacja:
robie kalkulacje ubezpieczenia komunikacyjnego u roznych
ubezpieczycieli i wychodzi inna, korzystniejsza dla mnie skladka,
jesli wpisze drugiego wspolwlasciciela jako wlasciciela a siebie
(wlasciciela) jako wspolwlasciciela

pytanie:
z prawnego punktu widzenia, czym sie rozni wlasciciel od
wspolwlasciciela? czy to tylko zagranie ubezpieczalni, aby wyciagnac
wiecej kasy, czy tez moge z czystym sumieniem prawnym wpisac siebie
jako wspolwlasciciela? czy bylo juz jakies orzecznictwo w tej sprawie?

Data: 2009-10-03 15:01:00
Autor: kuba
Sarpedon pisze:

[...]

W świetle prawa nie ma czegoś takiego jak właściciel i współwłaściciel. W dowodach rejestracyjnych bzdury piszą ;). Jeżeli własność jednej rzeczy przysługuje kilku osobom, to oni wszyscy nazywają się jej współwłaścicielami.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-03 12:57:00
Autor: Sarpedon
On 3 Paź, 15:01, kuba <pan_dziendo...@o2.pl> wrote:
> [...]
W dowodach rejestracyjnych bzdury piszą ;). Jeżeli własność jednej
rzeczy przysługuje kilku osobom, to oni wszyscy nazywają się jej

no wlasnie tez tak myslalem, ale zapis w dowodzie rejestracyjnym mnie
zmylil :) dobra, bede zalatwial na odwrot, aby skladka byla nizsza

Data: 2009-10-03 22:26:50
Autor: Agall
wlasciciel a wspolwlasciciel pojazdu
Szanowny Pan kierownik w WK usiłował mi przedstawić swój punkt widzenia twierdząc z powagą, że osoba na pierwszym miejscu w DR jest włascicielem, a drugi to napewno współwlaściciel. Na moje pytanie o podstawy takiego rozumowania lub lepiej jakąś podstawę prawną stwierdzil, że w zasadzie taki jest zwyczaj ....
Natomiast w ubezpieczalni kolejnośc wpisu był obojętna.

Data: 2009-10-05 07:47:53
Autor: spp
Agall pisze:

Natomiast w ubezpieczalni kolejnośc wpisu był obojętna.

Autor wątku twierdzi zupełnie coś innego:

[...]

Czyli to kolejna instytucja która widzi różnicę między 'właścielem' a 'współwłaścicielem'. :)

--
spp

wlasciciel a wspolwlasciciel pojazdu