wlasciwosc sadu o zmniejszenie alimentow

Data: 2009-04-24 17:18:32
Autor: miedza
wlasciwosc sadu o zmniejszenie alimentow
witam, spodziewam sie pozwu ojca dziecka o zmniejszenie alimentow, ktorych i tak nie placi jak ma zasadzone (750 zl). Placi pol bo jest kryzys jak mowi, a kase ma, bo pracowal 5 lat w Irlandii i oszczedzal na wszystkim. Mam pytanie: do jakiego Sadu powinien zlozyc pozew? Czy powinien to byc Sąd wlasciwy dla mojego zamieszkania, zameldowania czy wlasciwy dla jego zamieszkania czy tez zameldowania? Zalezaloby mi by sprawa odbyla sie w miejscu mojego zamieszkania, bo mam dosc daleko do miejsc innych w/w. Czy otrzymujac juz wezwanie z Sadu dla innego miejsca niz zamieszkania moge zlozyc wniosek o przeniesienie sprawy do mojego miejsca zamieszkania listownie? Jak Sąd do takich spraw podchodzi? Czy odbywa się wtedy jakaś rozprawa niejawna i przenoszą czy jak to wygląda?

pozdrawiam

Data: 2009-04-24 18:06:25
Autor: .B:artek.
wlasciwosc sadu o zmniejszenie alimentow
miedza wyskrobał(a):
[...]

Właściwym będzie sąd miejsca zamieszkania pozwanej, czyli Ciebie. Miejsce zamieszkania czyli to miejsce gdzie faktycznie przebywasz z zamiarem stałego przebywania w przyszłości. Nie musi to być miejsce zameldowania. Po otrzymaniu pozwu piszesz do sądu i wskazujesz na niewłaściwość sądu, gdyż nie masz miejsca zamieszkania w jego okręgu.

--
..B:artek.

Data: 2009-04-24 18:08:11
Autor: Johnson
..B:artek. pisze:

Właściwym będzie sąd miejsca zamieszkania pozwanej, czyli Ciebie.

Czyli dziecka ...

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-24 19:29:00
Autor: miedza
wlasciwosc sadu o zmniejszenie alimentow
Właściwym będzie sąd miejsca zamieszkania pozwanej, czyli Ciebie.

Czyli dziecka ...

dziekuje za odpowiedzi

Data: 2009-04-24 20:36:21
Autor: kam
Johnson pisze:
Właściwym będzie sąd miejsca zamieszkania pozwanej, czyli Ciebie.

Czyli dziecka ...

a niech pozywa ją...

KG

Data: 2009-04-26 10:55:22
Autor: diablica1

Użytkownik "kam" <k@k.pl> napisał w wiadomości news:gst0nt$1vn$1inews.gazeta.pl...
Johnson pisze:
Właściwym będzie sąd miejsca zamieszkania pozwanej, czyli Ciebie.

Czyli dziecka ...

a niech pozywa ją...

KG

a moze jednak dzieko ?  moze sie myle ?

z zaswiatow

ps. i nikt niech nie odwarzy pisac sie do mnie prywatnie jak niejaki nie wymienie jego danych:)  chyba na tej grupie ma prawo kazdy sie odezwac a nie tylko bufony nadymane :)
sory jesli ktos to wezmie to do siebie :)

Data: 2009-04-26 20:09:43
Autor: miedza
[...]

jaka roznica - dziecko i mama mieszkaja razem...

Data: 2009-04-26 20:47:20
Autor: diablica1

Użytkownik "miedza" <polsk@poludniow.a> napisał w wiadomości news:gt28jg$v6t$1mx1.internetia.pl...
[...]

chyba dziecko jest pozwanym w tej sprawie a mam tylko je reprezentuje :( czy sie myle ?

Data: 2009-04-27 18:24:58
Autor: miedza
[...]

Pozywa mame reprezentujaca dziecko - tak powinien brzmiec pozew. Do tej pory mnie, czyli mamie, ojciec dziecka winien placic alimenty zgodnie z ostatnim wyrokiem Sadu sprzed niespełna roku.

Data: 2009-04-27 18:28:42
Autor: Johnson
miedza pisze:

Pozywa mame reprezentujaca dziecko - tak powinien brzmiec pozew.

Nie. Normalny człowiek powinien pozwać tego na kogo ma płacić. Jak zrobi inaczej to winien sprawę przegrać.

Do tej pory mnie, czyli mamie, ojciec dziecka winien placic alimenty zgodnie z ostatnim wyrokiem Sadu sprzed niespełna roku.

To że coś jest "płatne do rąk" matki nie oznacza że są ta jej alimenty. Pieniążki są dziecka.

A *Kam* to się tylko zgrywa ...

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-04-27 22:36:01
Autor: miedza
[...]

Chyba kazdy wie, ze alimenty nie sa dochodem rodzica ani jego zarobkiem... To pieniadze dla dziecka i na jego potrzeby i wydatki. Niestety wiele matek uwaza inaczej, ale to inny temat...

Data: 2009-04-29 21:15:40
Autor: kam
wlasciwosc sadu o zmniejszenie alimentow
Johnson pisze:
A *Kam* to się tylko zgrywa ...

zgrywa?
ja chcę tylko przyspieszyć sprawę