włókno szklane - szczelne?

Data: 2016-09-12 19:50:14
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
Witam,
pytanie do blacharzy itp. więc trochę ta grupa ;)
Chcę zrobić zbiornik na wodę, przy czym muszę go dopasować kształtem. w zasadzie to muszę zrobić trzy zbiorniki i je połączyć.
Jak to wykonać?
na myśl przyszło mi włókno szklane (czy jak to się nazywa) pokryte żywicą - taki tam zestaw jak do łatania zderzaka. Będzie to szczelne (trzeba szpachlować czy wystarczy samo włókno + żywica?)?
Kształt nadam temu dowolny (jakiś pomysł jak wykonać formę, czy po prostu dobrze pomierzyć i robić to na stole?), w uproszczeniu mają to być dwa sześciany połączone prostopadłościanem, połączone w jeden zbiornik już w zabudowie - myślałem żeby zrobić prostopadłościan z dłuższymi spodnimi częściami, sześciany tylko od spodu (góry nie zabudowywać) - to razem połączyć włóknem i zrobić wierzchnią powłokę.
Dla zobrazowania sytuacji - w ogromnej klapie bagażnika ma być zbiornik na wodę - po tworzeniu klapy woda ze zbiornika będzie służyć za prysznic :)
Klapa od wewnątrz ma elementy które nie pozwalają na wstawienie sensownego zbiornika w całości, ale miejsca jest na tyle że da się tam coś zmieścić

Łukasz

Data: 2016-09-12 20:11:57
Autor: Hinek
włókno szklane - szczelne?
A jak chcesz połączyć te trzy części zbiornika po zamontowaniu wewnątrz klapy?
Oczywiście kwestię sprężyn gazowych przemyślałeś?

--
Hinek

Data: 2016-09-12 20:45:38
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 12.09.2016 o 20:11, Hinek pisze:
A jak chcesz połączyć te trzy części zbiornika po zamontowaniu wewnątrz
klapy?

pomyślałem sobie że prostopadłościan nie będzie miał małych boków i od strony nie widocznej dłuższe boki. Sześcianów zbuduję tylko podstawy + boki i wtedy połączę to razem. następnie dokleję wierzchnią część (zrobię na biurku mniejszą niż ma być i dokleję żywicą z włóknem

Oczywiście kwestię sprężyn gazowych przemyślałeś?

ogólnie zbiornik nie będzie duży (może 15L, ale w zasadzie i poniżej 10L wystarczy), jeśli będzie potrzeba wymienię sprężyny (nie mierzyłem, ale mocując 13kg pod koniec klapy ta lekko opada, a zbiornik będzie bliżej zawiasów, więc powinno utrzymać

ewentualnie jak przychodzi wam do głowy firma która coś takiego wyrzeźbi i nie zedrze skóry to chętnie posłucham (nie wiem, robią zbiorniki na zamówienie albo jakieś różne dziwne rzeczy)
Tak teraz pomyślałem, że na allegro jest firma robiąca nadkola do aut
- nadkole przednie kosztuje u nich 21zł - jutro zadzwonię do nich, może są w stanie coś wyrzeźbić na zamówienie

Łukasz

Data: 2016-09-12 20:11:05
Autor: Przyjazny
włókno szklane - szczelne?
On 2016-09-12 18:45, ddddddddd <ddddd@fdddd.pl> wrote:
ewentualnie jak przychodzi wam do głowy firma która coś takiego wyrzeźbi i nie zedrze skóry to chętnie posłucham (nie wiem, robią zbiorniki na zamówienie albo jakieś różne dziwne rzeczy)

Generalnie człowiek który robie "rzeczy" z włókna szklanego nazywa się
szkutnik. I te rzeczy zazwyczaj są szczelne ;-).

Data: 2016-09-12 13:41:18
Autor: Zenek Kapelinder
włókno szklane - szczelne?
Ja bym napisal ze to laminator. Lodki robia szkutnicy a skrzydla do samolotow tez robia szkutnicy? Albo tacy co zabawki dla dzieci robia, takie co sie pieniazka wrzuca i sie kolebie. Jak to lodka to szkutnik ale jak samochodzik to tez szkutnik?

Data: 2016-09-12 21:40:05
Autor: sirapacz
włókno szklane - szczelne?
z żywicy robi się jachty więc bez obaw - szczelne:)
inna sprawa to zrobienie formy.
jak mieszkasz w jakiejś jeziorowej okolicy to podpytaj u jakiegoś szkutnika.

Data: 2016-09-13 05:50:15
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 12.09.2016 o 21:40, sirapacz pisze:
z żywicy robi się jachty więc bez obaw - szczelne:)
inna sprawa to zrobienie formy.

można by włożyć tam jakiś duży balon (?) i napełnić go pianką niskorozprężalną (?), po wyciągnięciu (zgaduję że długo by to zasychało) delikatnie zeszlifować i można nakładać na to żywicę z włóknem

Łukasz

Data: 2016-09-13 09:39:03
Autor: sirapacz
włókno szklane - szczelne?

można by włożyć tam jakiś duży balon (?) i napełnić go pianką
niskorozprężalną (?), po wyciągnięciu (zgaduję że długo by to zasychało)
delikatnie zeszlifować i można nakładać na to żywicę z włóknem

nie powiem ci mój drogi... to musisz ogadać z człowiekiem który jest za pan brat z laminowaniem. poszukaj forum żeglarskiego (pl.rec.zeglarstwo sobie daruj).

natomiast możesz się zastanowić nad wsadzeniem tam przepony od hydroforu - minusem jest to, że rozciąga się na wszystkie strony
(czyli bedzie proboiwalo rozerwac ci klapę) a ponadto pompowanie tego z instalacji pod ciśnieniem.
A od czego w ogóle ta klapa - jest jakieś zdjęcie dostępne? Chcesz to wlozyc do zgrzanego profilu czy da się klapę rozkręcić by włożyć tam prostopadłościan?
13kg udzwigu to niezly wynik - pamietaj tylko ze w zimie ma nieco mniejszy:)

Data: 2016-09-13 09:59:44
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 09:39, sirapacz pisze:

[...]

więc odpada

A od czego w ogóle ta klapa - jest jakieś zdjęcie dostępne?

Vito W639 - zdjęcie jakie znalazłem z widocznymi elementami wewnętrznymi marnej jakości - na czerwono zaznaczyłem kształt zbiornika (wycieraczki nie będzie, zamiast niej będzie wlew wody od zewnątrz ;)
  http://fotowrzut.pl/JRQRCJBHX1

Chcesz to
wlozyc do zgrzanego profilu czy da się klapę rozkręcić by włożyć tam
prostopadłościan?

rozkręcić się nie da, chcę to włożyć do środka (zrobić na wymiar i skleić?)

13kg udzwigu to niezly wynik - pamietaj tylko ze w zimie ma nieco
mniejszy:)

w zimie to ja tam wody nie będę wlewał :)
faktycznie siłowniki mocne, ale jakby co brat mówił że ma jakieś z TIRa :)

Łukasz

Data: 2016-09-13 10:17:55
Autor: sirapacz
włókno szklane - szczelne?

rozkręcić się nie da, chcę to włożyć do środka (zrobić na wymiar i skleić?)

na tyle na ile widac ze zdjecia to ja nie widze takiej opcji abyś to zrobił i to szczelnie. Jak tak bardzo ci zalezy na zbiorniku w klapie to odciąć wewnętrzną część klapy, wstawic jakiś gotowy zbiornik, orurkować po czym dorobić blachę tak, by dało się wewnętrzny stelaż założyć (czyli zrobić dystanse kąty czy jak sobie życzysz).
A czy nie lepiej byłoby wsadzić zbiornik w boczek komory bagażnika, zamontować tam pompkę elektryczną i wykorzystać rurkę która już jest poprowadzona (od spryskiwacza tylnej szyby)?

Mniej roboty, wykonalne, lepsze pod w zasadzie każdym względem

Data: 2016-09-13 10:30:43
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 10:17, sirapacz pisze:

[...]

najprostsze rozwiązania nie przychodzą do głowy :)
Właśnie dlatego napisałem tutaj i już mi się klaruje proste rozwiązanie.
faktycznie to będzie najlepsza opcja - jeszcze się przyglądnę czy w boczek (bo na wyjazdach mam do niego utrudniony dostęp i zbiornik musiałbym napełniać bez wyciągania, chyba że uda się zrobić tak żeby dostęp był) czy zmieszczę coś pod autem

Łukasz

Data: 2016-09-13 10:51:48
Autor: sirapacz
włókno szklane - szczelne?

boczek (bo na wyjazdach mam do niego utrudniony dostęp i zbiornik
musiałbym napełniać bez wyciągania, chyba że uda się zrobić tak żeby
dostęp był) czy zmieszczę coś pod autem

wlew możesz sobie wyciągnąć na tylny słupek przy klapie (jakiś wężyk i króciec, do którego będziesz mógł założyć szybkozłączkę ogrodniczą. Wyprowadz sobie coś z kolankiem 1/2cala na które będziesz w razie potrzeby nakręcał króciec do szybkozłączki a na czas jazdy zrobisz sobie maskownicę nakręcaną na to samo kolanko (jakaś nakrętka na 1/2).

pod autem byłoby najlepiej. W doblo jest duuużo miejsca pod spodem na takie zabawy, ale vito (przynajmniej na zdjeciach jakie widzialem) jest jakby niższy i bardziej zabudowany więc nie wiem czy ci ten patent wyjdzie

Data: 2016-09-13 11:48:44
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 10:51, sirapacz pisze:

[...]

znalazłem jakiś wlew wody:
https://sklep.klaja.pl/pl/p/Wlew-wody-Gniazdo-wody-/4337

można by coś tego typu zastosować od zewnątrz

pod autem byłoby najlepiej. W doblo jest duuużo miejsca pod spodem na
takie zabawy, ale vito (przynajmniej na zdjeciach jakie widzialem) jest
jakby niższy i bardziej zabudowany więc nie wiem czy ci ten patent wyjdzie

w boczkach mam faktycznie dużo miejsca, szczególnie w prawym gdzie wożę jakieś niepotrzebne dwa podnośniki czy klucz do kół ;)
o miejsce pod spodem też się obawiam, bo już tam jest koło zapasowe, jak wrócę do domu to sprawdzę czy znajdzie się jakieś miejsce

Łukasz

Data: 2016-09-13 13:32:03
Autor: sirapacz
włókno szklane - szczelne?

[...]

też mam zapas pod samochodem i dlatego wlasnie tam duzo miejsca bo podloga bagaznika jest wysoko.
Zwroc uwage z ktorej strony biegnie wężyk od spryskiwacza cobyś nie musiał ciągać wężyków zygzakiem:P

Data: 2016-09-13 20:15:19
Autor: T.
włókno szklane - szczelne?
W dniu 2016-09-13 o 13:32, sirapacz pisze:

[...]

A gdyby tak zainstalować dętki i do nich wlać wodę? trochę by się zmieniła trakcja, może opory, ale za to pewnie byłaby ciepła po krótkiej jeździe (od szczęk/tarcz hamulcowych). :-)
T.

Data: 2016-09-13 09:52:32
Autor: sirapacz
włókno szklane - szczelne?
http://allegro.pl/camelbak-zbiornik-na-wode-wojskowy-10l-buklak-i6471762068.html

http://allegro.pl/zbiornik-na-wode-niepomalowany-absima-2320019-i6072266087.html

https://www.aliexpress.com/item/High-Pressure-Caravan-Camper-Electric-Portable-Shower-Car-Washer-Water-Pump-12V-Washer-Outdoor-Caravan-Camping/32712501387.html?spm=2114.01010208.3.110.IidEa3&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_5_10057_10056_10065_10068_10055_10054_10069_10059_10058_10073_10017_10070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_4&btsid=ff7402b8-41a2-46cb-998a-ff8d952e62c3

https://www.aliexpress.com/item/5L-Outdoor-Foldable-Folding-Collapsible-Drinking-Water-Bag-Car-Water-Carrier-Container-for-Outdoor-Camping-Hiking/32662542238.html?spm=2114.01010208.3.38.4EJAil&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_5_10057_10056_10065_10068_10055_10054_10069_10059_10058_9884_10073_10017_10070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_4&btsid=6294803d-043e-4898-bfd2-7a5a9ef7e16f

https://www.aliexpress.com/item/20L-5-Gallons-Solar-Energy-Heated-PVC-Water-Camp-Shower-Bag-Outdoor-Camping-Travel-Hiking-Climbing/32397513735.html?spm=2114.01010208.3.233.e3ZTSG&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_5_10057_10056_10065_10068_10055_10054_10069_10059_10058_10073_10017_10070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_4&btsid=f6552a2f-c4aa-4385-97ba-c8aab3ac3efc

Linki se posklejaj:) może wlasnie takie torby beda ok? pojecia nie mam jak to odporne na przecieranie jest i jak chcialbys tankowac taki zbiornik z wodą.

Data: 2016-09-13 14:12:53
Autor: Jacek
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 09:52, sirapacz pisze:
[...]

Też sobie myślę, że miękki worek/bukłak będzie tu optymalny.
Zobacz jeszcze takie cudo - może się da zaadaptować (jedyne 12,50 zł)?
http://jysk.pl/ogrod/materace-dmuchane/materace-dmuchane/poduszka-dmuchana-velour-43x28x9cm?gclid=CKjdgoaojM8CFSTncgodTGEFHg
Jacek

Data: 2016-09-13 08:00:43
Autor: Jacek
włókno szklane - szczelne?
W dniu 12.09.2016 o 19:50, ddddddddd pisze:
[...]
A nie lepiej wstawić do bagażnika gotowy kanister na wodę plus pompka? Pompka może być od spryskiwacza szyb albo inna podobna (dobrze by było z płynna regulacją obrotów). Ewentualnie wersja "grawitacyjna" z postawieniem kanistra na klapie ;-)
Zbiornik zabudowany na stałe w klapie będzie w zimie zamarzał a kawałki lodu będą grzechotać. Poza tym po kilku miesiącach na ściankach wytworzy się film bakteryjny i woda zacznie śmierdzieć. Ciężko to będzie sensownie wymyć do czysta.
Jacek

Data: 2016-09-13 08:59:15
Autor: tck
włókno szklane - szczelne?

Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:nr84mc$51s$1node1.news.atman.pl...
[...]

a może wcisnąć jakiś bukłak?

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl -- -

Data: 2016-09-13 10:02:57
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 08:00, Jacek pisze:
A nie lepiej wstawić do bagażnika gotowy kanister na wodę plus pompka?

tu chodzi o oszczędność miejsca w bagażniku (chociaż muszę zerknąć - może pod autem? - to może być dobry pomysł)

[...]

napełniany będzie na wyjazdy, na co dzień będzie jeździł bez wody. Preferuję ciepłe kraje więc problem zamarzania odpada

a kawałki
lodu będą grzechotać. Poza tym po kilku miesiącach na ściankach wytworzy
się film bakteryjny i woda zacznie śmierdzieć. Ciężko to będzie
sensownie wymyć do czysta.

może co jakiś czas troszkę chloru dosypać (w basenie to działa i woda jest klarowna)

Łukasz

Data: 2016-09-13 01:18:21
Autor: przemek.jedrzejczak
włókno szklane - szczelne?
a po co takie kombinacje ? zeby upchnac marne 10L wody ? jesli sporadyczne wyjazdy to styknie bagaznik dachowy (lub box) z kanistrem na dachu choc trudno mi sobie wyobrazic ze w vito nie znajdzie sie miejsce na elastyczny 10L pojemnik ktory na postoju stawiamy na dachu ... PS gdybys przypadkowo nalewal tam wysokoprocentowy alkohol pamietaj o oparach sa wybuchowe :-)

P.

Data: 2016-09-13 10:35:51
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 10:18, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

zawsze się znajdzie miejsce, niestety kosztem czegoś innego. Mam już rozplanowane miejsce na małą lodówkę, WC, szuflady na klamoty - to wszystko pod łóżkiem :) szkoda miejsca w środku, tyle co zajmuje ten zbiornik zajmuje np. ponton 3-osobowy, szkoda by było go nie zabierać :)
Ma to być pełnoprawny mikrokamper, to czego mi brakuje to prysznic (wc mam, ale korzystam sporadycznie i w tym sezonie jeździło za fotelem pasażera zajmując niepotrzebnie miejsce), muszę też porobić szuflady żeby uporządkować przewożone rzeczy.

Łukasz

Data: 2016-09-13 03:23:06
Autor: przemek.jedrzejczak
włókno szklane - szczelne?
-- Ma to być pełnoprawny mikrokamper, to czego mi brakuje to prysznic to wlasnie rozwiazanie z kamperow budowanych m.in. na T3 czy T4

P.

Data: 2016-09-13 10:36:47
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 10:18, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
 jesli sporadyczne wyjazdy to styknie bagaznik dachowy (lub box) z kanistrem na dachu

na dachu odpada, tam ma się znaleźć solar do napędzania lodówki :)

Łukasz

Data: 2016-09-13 03:36:13
Autor: przemek.jedrzejczak
włókno szklane - szczelne?
-- na dachu odpada, tam ma się znaleźć solar do napędzania lodówki :)

konstrukcja panelu solarnego to zazwyczaj plyta (prostopadloscian) o niewielkiej grubosci wiec nie ma problemu zeby pod nia umiescic zbiornik, mysle ze wejdzie spokojnie pod relingi jesli takowe sa ... z tym zbiornikiem w klapie beda tylko problemy lepiej popytaj na jakims dedykowanym forum na bank ktos juz przerabial temat

P.

Data: 2016-09-13 19:28:37
Autor: ddddddddd
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 12:36, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- na dachu odpada, tam ma się znaleźć solar do napędzania lodówki :)

konstrukcja panelu solarnego to zazwyczaj plyta (prostopadloscian) o niewielkiej grubosci wiec nie ma problemu zeby pod nia umiescic zbiornik,

pod nią? solar ma leżeć na dachu, po co mi skrzydło??

  mysle ze wejdzie spokojnie pod relingi jesli takowe sa ... z tym zbiornikiem w klapie beda tylko problemy

oglądnąłem auto i w klapie będzie tylko słuchawka prysznica, zbiornik w nadkolu bo jest tam sporo miejsca którego nie wykorzystuję

Łukasz

Data: 2016-09-13 10:20:54
Autor: Jacek
włókno szklane - szczelne?
W dniu 13.09.2016 o 10:02, ddddddddd pisze:
może co jakiś czas troszkę chloru dosypać (w basenie to działa i woda
jest klarowna)
Działa połowicznie. Ja mam beczkę 200 litrów i paletopojemnik na wodę i po roku ścianki są śliskie (ten film bakteryjny) i lekko się bym brzydził taką wodą polewać. Dodawanie podchlorynu sodu powoduje, że woda faktycznie jest klarowna, ale ścianki śliske jak były tak są.
Jacek

Data: 2016-09-13 21:34:27
Autor: ToMasz
włókno szklane - szczelne?
W dniu 12.09.2016 o 19:50, ddddddddd pisze:

na myśl przyszło mi włókno szklane (czy jak to się nazywa) pokryte
żywicą - taki tam zestaw jak do łatania zderzaka. Będzie to szczelne

w zasadzie - niewykonalne. tzn. da się zrobić jakieś pojemniki z włókna szklanego, nawet ze starego prześcieradła plus żywica, ale to będzie masakrycznie nierówne. o ile jakakolwiek obróbka na zewnątrz  nie jest kłopotliwa (ale jest czasochłonna) to obróbka czegoś takiego wewnątrz - masakra. ja sobie nawet nie wyobrażam jak to chcesz zrobic. forma stratna jakaś, i wlanie żywicy która stanowiłaby warstwę powierzchniową i turlanie pojemnika? Jak masz inny pomysł - napisz. ja robiłem wiele form z żywicy, uchwyty na telefon, obudowy, ale zawsze ładną stroną była zewnętrzna. Mimo to, wychodziły raczej szkaradki, które należało pokryć czymś miłym dla oka. zobacz jak wygląda kask mococykowy. z zewnątrz - ideał. w środku - masakra.
najlepiej byłoby zrobić bukłak. są takie gotowce, które możesz poupychać, nawet jak będą niepełne - będą działać. ja jednak proponuje inne rozwiązanie. spróbuj tam powtykać butelki pet. masz za darmo, jedyne co musisz zrobić to rurki. (ale to jest banalnie proste)

ToMasz

Data: 2016-09-15 01:04:34
Autor: Scobowski
włókno szklane - szczelne?
znajdź najbliższego żeglarza ze starą łódką ;-)

włókno szklane - szczelne?