woda leci - proszę o pomoc

Data: 2009-05-22 13:31:21
Autor: Łukasz K.
woda leci - proszę o pomoc
witam grupowiczów

proszę Was o pomoc bo już sam nie wiem co zrobić mój golf II 1,6 automat benzyna po długiej jeździe ok 40 - 80 km, po wyłączeniu
silnika płyn chłodniczy wycieka przez korek, tworzy się dziwnie bardzo duże
ciśnienie. Korek był już 2 razy wymieniany zbiornik również, czujnik jest ok też
był wymieniany, termostat jest też ok.

To zawsze dzieje się po wyłączeniu silnika woda idzie mocno do góry w zbiorniku
i przelewa się, wentylator się włącza.

Proszę Was o pomoc, google już przestały mówić.
Pozdrawiam Łukasz

Data: 2009-05-22 13:40:53
Autor: maanj
woda leci - proszę o pomoc

Użytkownik "Łukasz K." <webtotalWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:653d.00001224.4a168d09newsgate.onet.pl...
[...]

Jak płyn byl wymieniany tez to zapowietrzony jest uklad chlodzenia- jedna z mozliwosci

Mat

Data: 2009-05-22 13:48:57
Autor: webtotal
woda leci - proszę o pomoc

> [...]
> Pozdrawiam Łukasz

Jak płyn byl wymieniany tez to zapowietrzony jest uklad chlodzenia- jedna z mozliwosci

podobno to było już sprawdzone czy układ nie jest zapowietrzony, ale płyn na
pewno wymieniali i ktoś podejrzewa uszczelkę pod głowicą i tak naprawdę nie wiem
czy mnie nie robią w konia

Data: 2009-05-22 13:46:21
Autor: GK
woda leci - proszę o pomoc
Łukasz K. pisze:
[...]

Witam,
A to się dzieje po wyłączeniu silnika? A w czasie pracy?
U mnie jak wywalało płyn, to okazało się, że miałem pękniętą głowicę i była nieszczelność pomiędzy układem chłodzenia, stąd powstawało za duże ciśnienie. A przy padniętej uszczelce pod głowicą nie występują czasem podobne objawy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-05-22 13:51:17
Autor: webtotal
woda leci - proszę o pomoc
Łukasz K. pisze:
> [...]
U mnie jak wywalało płyn, to okazało się, że miałem pękniętą głowicę i była nieszczelność pomiędzy układem chłodzenia, stąd powstawało za duże ciśnienie. A przy padniętej uszczelce pod głowicą nie występują czasem podobne objawy?

Tak się dzieje po wyłączeniu silnika, a podczas pracy jest raczej ok.

Data: 2009-05-22 12:17:43
Autor: Massai
woda leci - proszę o pomoc
webtotal@poczta.onet.pl wrote:

> [...]
> Pozdrawiam,
> Grzegorz

Tak się dzieje po wyłączeniu silnika, a podczas pracy jest raczej ok.

Ciśnienie nie bierze się znikąd, więc uszczelka pod głowicą jest
całkiem niezłym podejrzanym.
U mnie właśnie to było przyczyną spieprzania płynu, i w czasie pracy
nie było to tak nasilone, jak przez jakiś czas po wyłączeniu silnika.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-22 14:52:36
Autor: Stolat
woda leci - proszę o pomoc

[...]

Ja kiedyś w fordzie focuise miałem podobne problemy.
Może odnaleźć mój post.
Genrlanie to, że jak stajesz i ci wywala płyn może mieć związek z przegrzewaniem silnika.
Może wentylatory padły? I jak jedziesz to pędem chłodzisz silnik, jak staniesz i wyłączysz to silnik mocno nagrzany gotuje wodę.
Może problem z termostatem.
Może pompa wody, ale to raczej nie.
Genrlanie musisz sam sprawdzić, może zrób test i przed zgaszeniem silnika włącz ogrzewanie na full dmuchawę na full 5 minut postój i wyłącz silnik. Wtedy daj znać co i jak.
Wszyscy zawsze stawiają na uszczelki na pęknięte głowice a czasami jest zupełnie inaczej :P ( taniej :)

Pozdrawiam Michał

Data: 2009-05-22 15:33:16
Autor: Jakub Witkowski
woda leci - proszę o pomoc
Stolat pisze:
[...]

To działa tak: silnik jest lokalnie (głowica?) nagrzany mocniej
niż powinien, ale dopóki działa pompa wody i jest ruch w układzie,
to płyn przelatuje na tyle szybko, że nie zdąży się zagotować.
Po wyłączeniu silnika ruch ustaje, i ta objętość płynu która
znalazła się w przegrzanym miejscu zaczyna wrzeć, wzrasta
objętość, wyrzuca płyn do zbiornika.

Owszem, korek też może mieć wpływ, bo jak nie trzyma ciśnienia to
łatwiej o wrzenie. Z tym że moim zdaniem to jest rzecz wtórna,
bo silnik nie powinien mieć takiej temperatury żeby płyn zawrzał
nawet pod ciśnieniem atmosferycznym. Takie przegrzanie może świadczyć
o zasyfieniu w układzie chłodzenia, zapowietrzeniu, słabej pompie
wody, termostacie...

Druga sprawa to czy płyn trzyma właściwą temp. wrzenia, zwykle jest
to stokilka(naście) stC, ale rozwodniony ma mniej.

Data: 2009-05-22 15:38:54
Autor: Wmak
woda leci - proszę o pomoc
Co masz wlane do układu chłodzenia ?
Jeśli była dolewana woda, to objaw całkiem przawidłowy.
Musi być korek z prawidłowo działającym zaworkiem ciśnieniowym i płyn
musi zawierać 50% glikolu. Taka mieszanka przy ciśnieniu, jakie zapewnia sprawny zaworek ma temperature wrzenia rzędu 135 stopni (zamarza przy -35) a po rozwodnieniu temperatura wrzenia jest znacznie niższa, po zatrzymaniu obiegu zaczyna się lokalnie gotować w najgorętszych miejscach silnika.
Na wodzie w lato to jeździły warszawy i źuki, wspólczesne auta potrzebują płynu o odpowiedniej zawartości glikolu niezależnie od pory roku !
Wmak

Data: 2009-05-22 18:14:41
Autor: venioo
woda leci - proszę o pomoc
  Wmak pisze:
[...]

nie dramatyzuj. tworca watku ma golf II 1,6 - to juz sie kwalifikuje jako "wspolczesny silnik"? bo inna niemiecka konstrukcje z tego samego okresu mialem (c20ne) i na wodzie z weza ogrodowego przejezdzilem bez zajakniecia caly okres wiosna-lato-jesien, nawet w najwieksze upaly. I jakos nawet latem w korku wiatrak wystarczyl do utrzymania tego w temperaturze ponizej 100st.

w opisywanym przypadku  tak jak wspomnieli inni najprawdopodobniej uszczelka pod glowica do zrobienia, w najgorszym razie glowica peknieta.
--
venioo
Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung

Data: 2009-05-22 16:38:41
Autor: Wmak
woda leci - proszę o pomoc
venioo <venioo@poczta.fm> napisał(a):

[...]

Problem ze złym zaworkiem i rozwodnionym płynem po raz pierwszy trafiłem w volkswagenowskim silniku w wartburgu 1.3, a więc chyba jeszcze starszym.
Po zatrzymaniu "zgrzanego" silnika bez odczekania na wolnych obrotach, by wyrównała się temperatura, zaczynało kipieć.
Dopiero wymiana korka i całego płynu skutecznie wyleczyła układ chłodzenia. Zacząć od sprawdzenia testerem temperatury zamarzania płynu i ewentualnego dolania koncentratu niewiele kosztuje a napewno nie zaszkodzi.
Wmak

Data: 2009-05-22 19:01:32
Autor: WIHEDCNF
woda leci - proszę o pomoc

Użytkownik " Wmak"

[...]

No to pojechałeś bo bandzie kolego... nie chodziło się na fizykę co?
Temperatura wrzenia w przypadku płynu chłodniczego zależy nie od jego składu a od ciśnienia panującego w układzie, co innego temperatura zamarzania - ta zależy od składu płynu.

Pozdro

Data: 2009-05-22 19:17:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
woda leci - proszĂŞ o pomoc
On 2009-05-22, WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> wrote:

[...]

Ty zdecydowanie nie chodziłeś.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-25 08:23:18
Autor: Massai
woda leci - proszĂŞ o pomoc

On 2009-05-22, WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> wrote:

> [...]
> jego składu a od ciśnienia panującego w układzie, co innego
> temperatura zamarzania - ta zależy od składu płynu.

No, on ma trochę racji. Znaczy akurat w tym przypadku nie ma, ale są
sytuacje gdzie to w pewnym sensie działa.

Zwyczajna destylacja opiera się właśnie na tym mechaniźmie, że roztwór
wodny alkoholu, i alkohol odparowuje przy circa 70 stopniach.
Tyle że woda dzięki alkoholowi wcale nie zamarza w niższej
temperaturze, wykorzystywano to dawniej przy produkcji mocniejszych
alkoholi. Na mróz i zbierano kaszę zmrożonej wody, a alkohol zostawał w
roztworze.

To zależy co się z czym miesza.
Dodanie zwykłej soli do wody zwiększa zakres w którym woda jest płynna.
W wyższej temp. wrze i w niższej zamarza.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-25 10:57:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
woda leci - proszĂŞ o pomoc
On 2009-05-25, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

> [...]

No, on ma trochę racji. Znaczy akurat w tym przypadku nie ma, ale są
sytuacje gdzie to w pewnym sensie działa.

Mógł nie podkreślać, że pisze o tym konkretnym przypadku ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

PS: Jakiś finał olimpiady chemicznej mam na koncie, coś tam o roztworach
słyszałem ;-)

Data: 2009-05-25 10:46:58
Autor: Massai
woda leci - proszĂŞ o pomoc

On 2009-05-25, Massai <tsender@wp.pl> wrote:
> [...]

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

PS: Jakiś finał olimpiady chemicznej mam na koncie, coś tam o

Ja też, ale to było tak dawno że pamiętam tylko gostka który internacie
w którym nas zakwaterowano, wieczorem przy jakiejś sofii, robił
materiały wybuchowe ;-)

Zabawny facet, zdaje się z Gdańska, z bodajże wody amoniakalnej i
gliceryny i chyba czegoś jeszcze, znalezionych w apteczce takie fajne
fioletowe kryształki zrobił, które wybuchały od klaśnięcia w ręce;-) i
to solidnie wybuchało, łyżeczka od herbaty pod drzwiami wysadzała
skrzydło z zawiasów ;-)

heh, jego ojciec miał jakąś firmę sejfy robiącą, się śmialismy że mu
konkurencję robi.

A tak poważnie - to z tymi roztworami, to od czego to zależy? Bo
kompletnie nie pamiętam...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-25 13:14:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
woda leci - proszĂŞ o pomoc
On 2009-05-25, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

heh, jego ojciec miał jakąś firmę sejfy robiącą, się śmialismy że mu
konkurencję robi.

Usługi testowania ;-)

A tak poważnie - to z tymi roztworami, to od czego to zależy? Bo
kompletnie nie pamiętam...

W największym skrócie: od tego co mieszasz. Na przykład roztwory
ciecz+ciało stałe najczęściej mają wyższą temperaturę wrzenia, a stopy
metali mają niższą temperaturę topnienia. AFAIR wszystkie kombinacje
(niższa/wyższa temp) w przyrodzie występują.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-26 00:10:45
Autor: WIHEDCNF
woda leci - proszĂŞ o pomoc

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"

[...]

Specjalnie podkreślę, że piszę o tym konkretnym przypadku (układ chłodzenia samochodu)i znana jest mi temperatura wrzenia glikolu w atmosferycznym hPa ale do rzeczy...

Zastanów się po co jest dodawany glikol i to w niewielkiej ilości do wody w układach chłodzenia samochodów, nie pamiętam już dokładnie 30 %? oraz co się stanie, jeśli nalejemy zwykłej wody bez dodatku glikolu?

Pozdrawiam

Data: 2009-05-25 23:34:46
Autor: WIHEDCNF
woda leci - proszĂŞ o pomoc

Użytkownik "Massai"

No, on ma trochę racji. Znaczy akurat w tym przypadku nie ma, ale są
sytuacje gdzie to w pewnym sensie działa.

Super, to może mi koledzy wyjaśnią jakie kryterium stosuje się przy określaniu temperatury płynu chłodniczego? bo o ile mnie pamięc nie myli to podaje się jego temperaturę krzepnięcia i jest to JEDYNY paramert jakiemu musi sprostać ten płyn. Dlaczego tak jest? Odpowiedź jest banalnie prosta, ponieważ zwykła woda destylowana beż Zadnych dodatków rownież doskonale spełnia swoje zadanie jako czynnik chłodzący  i o dziwo w instalacji samochodowej pomimo osiągniecia 110 stopni nie wrze...CUD? Może i koledzy są laureatami olimpiad chemicznych, ale nadal podkreślam, na fizyce chyba spaliście.

Data: 2009-05-22 23:45:24
Autor: Stolat
woda leci - proszę o pomoc

Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:gv6mcj$jlq$1mx1.internetia.pl...

[...]

JA tylko dodam, że temperatura wrzenia glikolu etylowego to 197stopni celesjusza, więc nie dokońca tak jest z tym ciśnieniem. Oczywiście ciśnienie też ma znaczenie, ale to by trzeba przeliczyć o ile podniesie się temp wrzenia wody, oczywiście glikolu też się podniesie.

Pozdrawiam Michał

Data: 2009-05-25 23:58:29
Autor: WIHEDCNF
woda leci - proszę o pomoc

Użytkownik "Stolat"

[...]

No oczywiście, ale jeśli mówimy o samochodach, to temperatura wrzenia roztworu glikolu nie ma znaczenia, dlatego, że czysta woda przy tym cisnieniu ( nadciśnienie w układzie chłodzącym auta) nie ma prawa wrzeć ( 1400 hPa - to już ok 110 stopni twrzenia wody - atmosferyczne hPa to ok 1100) - proponuję również zrobić prosty eksperyment z układem zalanym nawet roztworem glikolu - odkręć korek zbiorniczka i poczekaj co się stanie, możesz sobie zmieszać wodę i glikol w dowolnych proporcjach skutek jest zawsze ten sam...

woda leci - proszę o pomoc