Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   woda leci - proszę o pomoc

woda leci - proszę o pomoc

Data: 2009-05-22 14:52:36
Autor: Stolat
woda leci - proszę o pomoc

Użytkownik "Łukasz K." <webtotalWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:653d.00001224.4a168d09newsgate.onet.pl...
witam grupowiczów

proszę Was o pomoc bo już sam nie wiem co zrobić

mój golf II 1,6 automat benzyna po długiej jeździe ok 40 - 80 km, po wyłączeniu
silnika płyn chłodniczy wycieka przez korek, tworzy się dziwnie bardzo duże
ciśnienie. Korek był już 2 razy wymieniany zbiornik również, czujnik jest ok też
był wymieniany, termostat jest też ok.

To zawsze dzieje się po wyłączeniu silnika woda idzie mocno do góry w zbiorniku
i przelewa się, wentylator się włącza.

Proszę Was o pomoc, google już przestały mówić.
Pozdrawiam Łukasz



Ja kiedyś w fordzie focuise miałem podobne problemy.
Może odnaleźć mój post.
Genrlanie to, że jak stajesz i ci wywala płyn może mieć związek z przegrzewaniem silnika.
Może wentylatory padły? I jak jedziesz to pędem chłodzisz silnik, jak staniesz i wyłączysz to silnik mocno nagrzany gotuje wodę.
Może problem z termostatem.
Może pompa wody, ale to raczej nie.
Genrlanie musisz sam sprawdzić, może zrób test i przed zgaszeniem silnika włącz ogrzewanie na full dmuchawę na full 5 minut postój i wyłącz silnik. Wtedy daj znać co i jak.
Wszyscy zawsze stawiają na uszczelki na pęknięte głowice a czasami jest zupełnie inaczej :P ( taniej :)

Pozdrawiam Michał

Data: 2009-05-22 15:33:16
Autor: Jakub Witkowski
woda leci - proszę o pomoc
Stolat pisze:
Użytkownik "Łukasz K." <webtotalWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:653d.00001224.4a168d09newsgate.onet.pl...
witam grupowiczów

proszę Was o pomoc bo już sam nie wiem co zrobić

mój golf II 1,6 automat benzyna po długiej jeździe ok 40 - 80 km, po wyłączeniu
silnika płyn chłodniczy wycieka przez korek, tworzy się dziwnie bardzo duże
ciśnienie. Korek był już 2 razy wymieniany zbiornik również, czujnik jest ok też
był wymieniany, termostat jest też ok.

Genrlanie to, że jak stajesz i ci wywala płyn może mieć związek z przegrzewaniem silnika.

To działa tak: silnik jest lokalnie (głowica?) nagrzany mocniej
niż powinien, ale dopóki działa pompa wody i jest ruch w układzie,
to płyn przelatuje na tyle szybko, że nie zdąży się zagotować.
Po wyłączeniu silnika ruch ustaje, i ta objętość płynu która
znalazła się w przegrzanym miejscu zaczyna wrzeć, wzrasta
objętość, wyrzuca płyn do zbiornika.

Owszem, korek też może mieć wpływ, bo jak nie trzyma ciśnienia to
łatwiej o wrzenie. Z tym że moim zdaniem to jest rzecz wtórna,
bo silnik nie powinien mieć takiej temperatury żeby płyn zawrzał
nawet pod ciśnieniem atmosferycznym. Takie przegrzanie może świadczyć
o zasyfieniu w układzie chłodzenia, zapowietrzeniu, słabej pompie
wody, termostacie...

Druga sprawa to czy płyn trzyma właściwą temp. wrzenia, zwykle jest
to stokilka(naście) stC, ale rozwodniony ma mniej.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

woda leci - proszę o pomoc

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona