woda w dolocie powietrza

Data: 2013-06-10 13:29:38
Autor: hisjusz
woda w dolocie powietrza
Czy silnik który zamiast powietrza zassie wodę zostanie od razu zarżnięty?

Data: 2013-06-10 11:36:04
Autor: AZ
woda w dolocie powietrza
On 2013-06-10, hisjusz <hisjusz@wp.pl> wrote:
Czy silnik który zamiast powietrza zassie wodę zostanie od razu zarżnięty?

To zalezy czy troche tej wody czy sama woda. Opcji jest wiele - moze tylko
zgasnac, mozna cos peknac od naglego schlodzenia, moze sie cos pogiac
albo wywalic uszczelke jak silnik bedzie pedzony kolami i nie da rady
tej wody skompresowac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-06-11 09:50:02
Autor: MarcinJM
woda w dolocie powietrza
W dniu 2013-06-10 13:36, AZ pisze:
albo wywalic uszczelke jak silnik bedzie pedzony kolami i nie da rady
tej wody skompresowac.

A jakby byl pedzony czyms innym to dalby rade wode skompresowac?
;)

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-06-11 09:20:59
Autor: AZ
woda w dolocie powietrza
On 2013-06-11, MarcinJM <marcinjm@op.pl> wrote:
albo wywalic uszczelke jak silnik bedzie pedzony kolami i nie da rady
tej wody skompresowac.

A jakby byl pedzony czyms innym to dalby rade wode skompresowac?
;)

Nie, ale po prostu by sie zatrzymal.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-06-11 03:08:07
Autor: kogutek444
woda w dolocie powietrza
On 2013-06-11, MarcinJM <marcinjm@op.pl> wrote:

> A jakby byl pedzony czyms innym to dalby rade wode skompresowac?

> ;)

Nie, ale po prostu by sie zatrzymal.

-- Artur

ZZR 1200

jak pracował to energia koła zamachowego wystarcza na pogięcie korbowodów. Tolerancja równoległo¶ci osi tulejki w korbowodzie i osi panewki to pojedyncze setki. Zaci±gniecie wody zawsze kończy się uszkodzeniem silnika.

Data: 2013-06-11 10:11:06
Autor: AZ
woda w dolocie powietrza
On 2013-06-11, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

jak pracował to energia koła zamachowego wystarcza na pogięcie korbowodów. Tolerancja równoległości osi tulejki w korbowodzie i osi panewki to pojedyncze setki. Zaciągniecie wody zawsze kończy się uszkodzeniem silnika.

No paczpan, jak robilem w motocyklu gazniki i nie wiedzialem ze przywieszony jest
jeden zaworek iglicowy i pracujac nabral tyle paliwa ze zgasl i nie dalo sie
obrocic silnikiem i jakos sie nic nie pogielo...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-06-11 15:40:52
Autor: JK
woda w dolocie powietrza
W dniu 2013-06-11 12:11, AZ pisze:
On 2013-06-11, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

[...]

Ale ten temat dotyczy samochodów a nie motorynek.

JK

Data: 2013-06-11 23:59:48
Autor: Aleksander
woda w dolocie powietrza
[...]

Albo może się nic nie stać.

Saab 2.0i - nie pamiętam który rok, ale leciwy, wówczas około 10 letni
zassał wodę porządnie (Warszawa - dźwigowa i woda przelała się przez maskę)

Kierowca którego ratowałem holując, zanim po mnie zadzwonił, próbował
odpalić to auto ciągnąć na lince (nie wiedząć o wodzie w cylindrach0.
Na początku blokowały się koła... ale jak zapinał 4 i 5 piąty bieg,
to w końcu odmówiło współpracy sprzęgło.

Jednak później, po doholowaniu na działkę - po wylaniu wody z filtra
i wydmuchaniu wody z cylindrów (najzwyklejsze wykręcenie świec i
kręcenie rozrusznikiem - niezłe fontanny wystrzelały ;) ) - okazało
się, że autko zapaliło - po rozgrzaniu silnik pracował normalnie. Nawet
spalone sprzęgło po ostygnięciu zaczęło znów "brać".

Więc skończyło się na strachu... koleś ponoć jeździł nim jeszcze 2 lata,
potem sprzedał.

Data: 2013-06-12 09:02:48
Autor: uzytkownik
woda w dolocie powietrza
Użytkownik "Aleksander" <fake@fake.fake> napisał w wiadomości news:51b79dc9$0$1261$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Mój znajomy natomiast musiał wymienić silnik, bo pękł korpus silnika, a wał został pokrzywiony.
Tak więc wszystko zależy od szczęścia, a przede wszystkim ile tej wody dostanie się do cylindrów.

Data: 2013-06-10 15:47:00
Autor: Andrzej Lawa
woda w dolocie powietrza
W dniu 10.06.2013 13:29, hisjusz pisze:
Czy silnik który zamiast powietrza zassie wodę zostanie od razu zarżnięty?

Zależy ile tej wody. No i paru innych okoliczno¶ci. W tym szczę¶cia ;)

W skrajnym przypadku może nawet korbowód pogi±ć.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-06-10 16:28:43
Autor: JK
woda w dolocie powietrza
W dniu 2013-06-10 13:29, hisjusz pisze:
Czy silnik który zamiast powietrza zassie wodę
zostanie od razu zarżnięty?

W moim przypadku wygi±ł się korbowód, w jednym z cylindrów.

JK

Data: 2013-06-11 20:03:19
Autor: K
woda w dolocie powietrza
W dniu 10-06-2013 13:29, hisjusz pisze:
Czy silnik który zamiast powietrza zassie wodę zostanie od razu zarżnięty?

pan Adam mowi tak:
http://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/ten-samochod-nie-pojedzie-juz-nigdy-co-dzieje-sie-z-autem-po-zalaniu,775028.html?playlist_id=15546

Data: 2013-06-12 11:42:14
Autor: Axel
woda w dolocie powietrza
"hisjusz" <hisjusz@wp.pl> wrote in message
Czy silnik który zamiast powietrza zassie wodę zostanie od razu zarżnięty?

Duże prawdopodobieństwo, że tak, pytanie, jak duże będ± zniszczenia.
Przypadek mi znany z lat 90-tych: Opel Rekord z silnikiem 2.3D zalany wod± pod wiaduktem w Starym S±czu (nie widać było jak głęboka jest kałuża); woda wylana z cylindrów u miejscowego mechanika przez odkręcenie ¶wiec żarowych i zakręcenie rozrusznikiem (BTW: mechanik nie wierzył, że silnik zaci±gn±ł wodę i patrzył, czy woda wypłynie - został pieknie oblany wod±, która trysnęła z silnika :-) Samochód odpalił i był w stanie dojechać do Wwy, tyle że z Vmax 80km/h, bo chodził na dwóch cylindrach. Wymieniono pogięte korbowody i przy okazji tłoki - samochód jeĽdził w firmie jeszcze dobrych kilka lat.

--
Axel

woda w dolocie powietrza