[tech] woda w gnieździe świecy zapłonowej

Data: 2012-11-03 15:52:34
Autor: nazgul
[tech] woda w gnieździe świecy zapłonowej
macie pomysł skąd mogą się brać ślady rdzy na świecach zapłonowych?
dodam, że "ślady" to lekko powiedziane, na obu świecach pierwszego cylindra (alfa 1,4 16v twin spark) była dość gruba warstwa rdzy i kamienia co świadczyłoby, że obecność wody w tych okolicach nie była okazjonalna.

Skąd tam woda?
jedyne co mi się nasuwa to pęknięta głowica - ale woda na obu świecach (dwie osobne dziury).

Data: 2012-11-03 16:24:54
Autor: J.F.
[tech] woda w gnieździe świecy zapłonowej
Dnia Sat, 03 Nov 2012 15:52:34 +0100, nazgul napisa(a):
macie pomys skd mog si bra lady rdzy na wiecach zaponowych?
dodam, e "lady" to lekko powiedziane, na obu wiecach pierwszego cylindra (alfa 1,4 16v twin spark) bya do gruba warstwa rdzy i kamienia co wiadczyoby, e obecno wody w tych okolicach nie bya okazjonalna.

"kamien" sie bierze z oleju. J.

Data: 2012-11-03 16:29:21
Autor: nazgul
W dniu 2012-11-03 16:24, J.F. pisze:
Dnia Sat, 03 Nov 2012 15:52:34 +0100, nazgul napisał(a):
[...]

podkreslam że to na izolatorze świecy jest a nie ma elektrodzie w środku cylindra.

Data: 2012-11-03 16:33:38
Autor: AZ
On 2012-11-03, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
[...]

No wlasnie, zoltawo-brazowe slady na izolatorze sa od oleju.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-03 17:45:07
Autor: nazgul
[tech] woda w gnieździe świecy zapłono wej

podkreslam że to na izolatorze świecy jest a nie ma elektrodzie w środku
cylindra.

No wlasnie, zoltawo-brazowe slady na izolatorze sa od oleju.

ok szkoda ze nie zrobiłem fotki.
to była rdza, zaśniedziły styk przewodu zapłonowego oraz biały "kamień" jak w czajniku.

Data: 2012-11-03 17:20:47
Autor: AZ

http://obrazki.elektroda.net/15_1235671974.jpg taki?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-03 18:30:29
Autor: nazgul
[tech] woda w gnieździe świecy zapłono wej

http://obrazki.elektroda.net/15_1235671974.jpg taki?

niestety nie
to bym uznał za normę.

mówię: chropowaty nawarstwiony kamień oraz śniedź na stykach, podrdzewiały lekko uchwyt na klucz.

Data: 2012-11-03 18:37:53
Autor: nazgul
W dniu 2012-11-03 18:30, nazgul pisze:

[...]

chociaż...
gdyby nr 8 był "bardziej" to byłoby blisko
http://www.jnjhome.net/forumPics/spark_plugs_old.jpg

Data: 2012-11-03 19:21:37
Autor: nazgul
[tech] woda w gnieździe świecy zapłono wej
Data: 2012-11-07 01:42:03
Autor: Tomasz Pyra
[tech] woda w gnieździe świecy zapłonowej
Dnia Sat, 03 Nov 2012 15:52:34 +0100, nazgul napisa(a):

Skd tam woda?
jedyne co mi si nasuwa to pknita gowica - ale woda na obu wiecach (dwie osobne dziury).

A nie leci woda po prostu z gry, nieszczelnym gnizdem przewodu
zaponowego?
Tam z kolei moe si bra z nachlapanej wody z kau.

Jak w ukadzie chodzenia masz pyn (a nie wod), to raczej nie powinien
zostawia ani kamienia, ani takiej korozji. W dodatku pynu by Ci ubywao.

Data: 2012-11-11 16:51:38
Autor: nazgul
[tech] woda w gnieździe świecy zapłono wej

Jak w układzie chłodzenia masz płyn (a nie wodę), to raczej nie powinien
zostawiać ani kamienia, ani takiej korozji. W dodatku płynu by Ci ubywało.

najgorzej, że wody (tak w była woda)
ubywało.

Data: 2012-11-07 21:06:27
Autor: venioo@interia.pl
[tech] woda w gniedzie wiecy zaponowej
W dniu 2012-11-03 15:52, nazgul pisze:
[...]

A ja mam inna teorie:
o ile pamietam parkujesz pod chmurka, to woda parujac z podloza ogrzewa sie przy silniku i o ile nie masz podpinki skrapla sie pod mask i kapie w nieszczelne gniazdo.
BTW. Xantie zmieniles na Alfe?

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-11-07 20:18:11
Autor: Deflegmator
[tech] woda w gniedzie wiecy zap=?ISO-8859-2?Q?onowej?
venioo@interia.pl wrote:

> [...]

o ile pamietam parkujesz pod chmurka, to woda parujac z podloza
ogrzewa sie przy silniku i o ile nie masz podpinki skrapla sie pod

Obecno kamienia wiadczy, e to jest za teoria.

--
Deflegmator

Data: 2012-11-11 16:50:04
Autor: nazgul
[tech] woda w gnieździe świecy zapł=?IH<ݐz0z
W dniu 2012-11-07 21:18, Deflegmator pisze:
venioo@interia.pl wrote:

[...]

maską i kapie w nieszczelne gniazdo.

Obecność kamienia świadczy, że to jest zła teoria.

niby tak, ale wiadomo co skroplona woda skapując ze sobą niesie, rozpuszcza po drodze?
Tak w chwili obserwacji miałem układ zalany wodą, teraz mam płyn.

Data: 2012-11-11 16:48:27
Autor: nazgul
[tech] woda w gnieździe świecy zapłono wej

A ja mam inna teorie:
o ile pamietam parkujesz pod chmurka, to woda parujac z podloza ogrzewa
sie przy silniku i o ile nie masz podpinki skrapla sie pod maską i kapie
w nieszczelne gniazdo.

sam zgłupiałem może to cos, to faktycznie od oleju. TSy mają podobno problem z uszczelkami "klawiatury" - mechanicy lubią je źle założyć i wtedy olej leci do gniazda.
wydawało mi się, że podczas przeglądu świec i kabli była tam nawet stojąca woda, ale być może ściekła tam benzynka którą usuwałem zalegający brud (na węch to była jednak woda).

BTW. Xantie zmieniles na Alfe?

to już bym całkiem zgłupiał, (sam zakup alfy był rzeczą niemądrą)
Komfort podróżowania to jest po prostu przepaść, a samochody rocznikowo te same.
Kultura pracy 1,4 ts plasuje się gdzieś w okolicach ursusa c330.
Tak, po wymianie popychaczy zaworowych i wariatora jakby troszkę lepiej
no i samochód zaczął leciutko ciągnąć przy obrotach poniżej 3tys (wcześniej w ogóle nie jechał).

Data: 2012-11-12 02:20:29
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-11-11 16:48, nazgul pisze:

A ja mam inna teorie:
o ile pamietam parkujesz pod chmurka, to woda parujac z podloza ogrzewa
sie przy silniku i o ile nie masz podpinki skrapla sie pod mask i kapie
w nieszczelne gniazdo.

sam zgupiaem moe to cos, to faktycznie od oleju. TSy maj podobno
problem z uszczelkami "klawiatury" - mechanicy lubi je le zaoy i
wtedy olej leci do gniazda.
wydawao mi si, e podczas przegldu wiec i kabli bya tam nawet
stojca woda, ale by moe cieka tam benzynka ktr usuwaem
zalegajcy brud (na wch to bya jednak woda).

BTW. Xantie zmieniles na Alfe?

to ju bym cakiem zgupia, (sam zakup alfy by rzecz niemdr)
Komfort podrowania to jest po prostu przepa, a samochody rocznikowo
te same.

Jak na razie w porownaniu z Xantia to wszystko inne czym jezdze to przepasc niestety :|
Alfe tez mialem - 156 1.6ts Samochod bardzo fajny, ale delikatny pod kazdym wzgledem, poczynajac od zawieszenia, a na rozrzadzie konczac.

Kultura pracy 1,4 ts plasuje si gdzie w okolicach ursusa c330.
Tak, po wymianie popychaczy zaworowych i wariatora jakby troszk lepiej
no i samochd zacz leciutko cign przy obrotach poniej 3tys
(wczeniej w ogle nie jecha).

:) Bo alfe kupuje sie sercem, nie rozumem ;) Ja teraz czekam az zbuduje garaz (co mam nadzieje nastapi w okolicach maja) i bede sie rozgladal wlasnie za Alfa Spider, albo ewentualnie GTV.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-11-07 21:12:55
Autor: Mumin
[...]

W Focusach MK2, wlewa się przez nieszczelne dysze spryskiwaczy.

Data: 2012-11-11 16:50:48
Autor: nazgul
[tech] woda w gnieździe świecy zapłono wej

W Focusach MK2, wlewa się przez nieszczelne dysze spryskiwaczy.

ciekawe, już gdzieś o tych dyszach słyszałem.

[tech] woda w gnieździe świecy zapłonowej