wolnobieg zmiana

Data: 2009-04-12 10:11:54
Autor: GAL
wolnobieg zmiana
Mam w rowerze crosowym zwykły wolnobieg 7 biegowy taki jak tu:
http://www.allegro.pl/item597732089.html

czy mogę go zamienic na coś takiego:?
http://www.allegro.pl/item597741425.html

czy nie będzie problemów ?

pzdr.

Data: 2009-04-12 02:25:01
Autor: Michał Wolff
wolnobieg zmiana
On 12 Kwi, 10:43, "R.M." <fowe...@gmail.com> wrote:
GAL wrote:
> Mam w rowerze crosowym zwykły wolnobieg 7 biegowy taki jak tu:
>http://www.allegro.pl/item597732089.html

> czy mogę go zamienic na coś takiego:?
>http://www.allegro.pl/item597741425.html

> czy nie będzie problemów ?

sa dwa rodzaje kaset:
- nakladana, wspolpracujaca z piasta, w ktorej znajdue sie juz bebenek
- nakreca - taka jak Twoja, z bebenkiem wbudowanym w kasete

oba rodzaje, sa niekompatybilne, zatem jesli chcesz zamontowac te druga,
musisz wymienic rowniez piaste, ale najlepiej na 8 (to w zasadzie standard)

Nie ma dwóch rodzajów kaset - bo definicją kasety to jest właśnie
zębatka nakładana na piastę z bębenkiem, natomiast definicją
wolnobiegu jest zębatka razem z mechanizmem zapadkowym. A tutaj w obu
przyapdkach są wolnobiegi, więc pasować powinny.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-12 13:19:31
Autor: PeJot ( home)
wolnobieg zmiana
Michał Wolff pisze:

[...]

Co najwyżej mogą być delikatne kłopoty z indeksem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-12 11:19:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
wolnobieg zmiana
Panie GAL, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grs84h$2tm$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Mam w rowerze crosowym zwykły wolnobieg 7 biegowy taki jak tu:
http://www.allegro.pl/item597732089.html

czy mogę go zamienic na coś takiego:?
http://www.allegro.pl/item597741425.html

czy nie będzie problemów ?

Nie, nie będzie.
Pytanie tylko czy warto, bo wolnobieg to dziadostwo jakiego mało (vide:
moje przejścia z ośkami).

Data: 2009-04-12 12:40:48
Autor: MAX
wolnobieg zmiana
  > Nie, nie będzie.
Pytanie tylko czy warto, bo wolnobieg to dziadostwo jakiego mało (vide:
moje przejścia z ośkami).

Masz rację ale jeśli chcesz wymienić na kasetę to niestety koła i napęd do wymiany.

A to już duży wydatek

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-12 03:54:49
Autor: Michał Wolff
wolnobieg zmiana
On 12 Kwi, 12:40, MAX <kgs...@icpnet.pl> wrote:
> [...]

> moje przejścia z ośkami).

Masz rację ale jeśli chcesz wymienić na kasetę to niestety koła i napęd

A niby dlaczego? Wymienić musisz tylko tylną piastę i założyć kasetę,
reszta zostaje ta sama, jeśli nie zmieniasz ilości rzędów napędu. A
warto to zrobić, bo wolnobiegi to jak pisał Marek już przeszłość,
coraz trudniej o sensowny wybór zębatek, nie ma żadnych z wyższej
półki, są też bardziej awaryjne.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-12 16:16:58
Autor: MAX
wolnobieg zmiana
Michał Wolff pisze:
> [...]

warto to zrobić, bo wolnobiegi to jak pisał Marek już przeszłość,
coraz trudniej o sensowny wybór zębatek, nie ma żadnych z wyższej

Tak mi powiedzieli w serwisie że teraz nikt się nie bawi w ponowne zaplatanie kół na tych samych obręczach. Sam stałem przed takim samym wyborem. Dowiedziałem się ze wymiana kół z piastami + łańcuch + manetki i korba bo to tez miałem dostosowane do 7.

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-12 16:25:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
wolnobieg zmiana
Panie MAX, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grst4q$1nks$1opal.icpnet.pl> przy ul....

Michał Wolff pisze:
> [...]

Tak mi powiedzieli w serwisie że teraz nikt się nie bawi w ponowne zaplatanie kół na tych samych obręczach.

Serwis dziadka marcusa się bawi.
To wcale nie jest takie trudne, uwierz. Zbooy Ci pomoże.
Powiedział Ci ten serwis dlaczego tak się nikt nie bawi? Że niby
stwierdzili, że masz zużytą obręcz nawet na nią nie patrząc? ;-) Przepleść
możesz sam, to jest jakaś godzina roboty. Potem tylko oddaj do
wycentrowania (choć to też polecam zrobić samemu) i to cała filozofia.

Sam stałem przed takim samym wyborem. Dowiedziałem się ze wymiana kół z piastami + łańcuch + manetki i korba bo to tez miałem dostosowane do 7.

Łańcuch owszem, ale manetki... Po co, skoro będziesz miał 7 rzędów nadal?
Korba? Wtf w ogóle? Korba to korba. Chyba, że przejechała na jednym
łańcuchu 50 000km to wtedy tak czy siak jest do wymiany.
Ja, owszem, razem z piastą zmieniałem cały napęd (a raczej: do napędu
zmieniałem piastę) w tym manetki i korbę, ale to wynikało z chęci przejścia
na 9-rzędowy napęd i zmienienia korby na mniejszą.

Data: 2009-04-12 17:01:26
Autor: PeJot ( home)
wolnobieg zmiana
MAX pisze:

Tak mi powiedzieli w serwisie że teraz nikt się nie bawi w ponowne zaplatanie kół na tych samych obręczach.

Bo im się nie chce; stara, poobijana obręcz jest bardziej pracochłonna przy centrowaniu.

Dowiedziałem się ze wymiana kół z piastami + łańcuch

OK, zgoda.

> + manetki
i korba bo to tez miałem dostosowane do 7.

Bez przesady.

Na temat mieszania różnych systemów to poszperaj w linku w  stopce.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-12 14:36:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
wolnobieg zmiana
Panie MAX, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grsgfg$gkh$1opal.icpnet.pl> przy ul....

A tam.
Klucz do nypli - 15-20zł
Piasta - 25? Lepsza powiedzmy 50.
Szprychy i nyple po 20 groszy za sztukę
Kaseta - 40zł?

Naprawdę duża cena za święty spokój?

Data: 2009-04-12 15:10:20
Autor: GAL
wolnobieg zmiana

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com>
napisał w wiadomości news:1pcarsjhkgbew$.dlgpedaluje.ile.moze...
> [...]

moje przejścia z ośkami).

Masz rację ale jeśli chcesz wymienić na kasetę to niestety koła i napęd

szprychy to ja mam nierdzewki po 1zł za sztukę więc wymiana nie wchodzi w
grę, nie mam zamiaru tyle dopłacać, problem tylko z przełożeniami bo uzywam
wyłączenie 3 ostatnich a po zmianie na szosowe było by lepiej

w poprzednim sezonie wstawiłem już większą korbę 42x34x24 zamiast 42x32x22

dzięki pozdr.

Data: 2009-04-12 15:15:39
Autor: GAL
wolnobieg zmiana

dodam że to rower merida cross i fabrycznie był tam wolnobieg megarange,
później zmieniony na zwykły i ostatecznie chce wsadzić taki szosowy bo rower tylko do jazdy po mieście...

Data: 2009-04-12 16:06:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
wolnobieg zmiana
Panie GAL, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grspb1$169$1inews.gazeta.pl> przy ul....

> [...]

Naprawdę duża cena za święty spokój?

szprychy to ja mam nierdzewki po 1zł za sztukę więc wymiana nie wchodzi w

Straszne.
Ale jak wrócisz z płaczem i połamaną ośką to nawet nie pisz tylko od razu
udaj się do archiwum.
Szprychy mogą nawet zostać. U mnie część została (a część była tak
zakręcona, że musiałem odciąć, żeby się pozbyć...)

nie mam zamiaru tyle dopłacać, problem tylko z przełożeniami bo uzywam
wyłączenie 3 ostatnich a po zmianie na szosowe było by lepiej

To sobie po zmienia kupisz kasetę szosą.

w poprzednim sezonie wstawiłem już większą korbę 42x34x24 zamiast 42x32x22

Większa jak nie wiem. Ja w tej chwili na 44/32/22 jeżdżę, ale mam od tego
sezonu kasetę, a nie wolnobieg.

wolnobieg zmiana