wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii

Data: 2010-03-30 09:57:32
Autor: adresss
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
Data: 2010-03-30 10:22:08
Autor: pawell32
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
adresss@poczta.pl pisze:
http://www.satkurier.pl/news/53876

podoba mi się to. może to zmusi właścicieli do tworzenie zbiorczych instalacji

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-03-30 10:41:32
Autor: Wiewior
W dniu 2010-03-30 10:22, pawell32 pisze:
> podoba mi się to. może to zmusi właścicieli do tworzenie zbiorczych
> instalacji

U mnie na osiedlu jest instalacja zbiorcza, ale i tak wiszą anteny, bo dla większości mieszkańców skorzystanie z niej jest zbyt trudne...

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-03-30 14:33:34
Autor: pawell32
Wiewior pisze:
> [...]

U mnie na osiedlu jest instalacja zbiorcza, ale i tak wiszą anteny, bo dla większości mieszkańców skorzystanie z niej jest zbyt trudne...

albo o tym nie wiedzą, ze wystarczy podpiąć się do gniazda

Data: 2010-03-30 19:11:29
Autor: VSS
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
Wiewior wrote:

U mnie na osiedlu jest instalacja zbiorcza, ale i tak wisz± anteny, bo
dla większo¶ci mieszkańców skorzystanie z niej jest zbyt trudne...

albo wol± ogl±dać programy w lepszej jako¶ci niż daje kablówka

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-03-30 19:26:11
Autor: Wiewior
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
Użytkownik "VSS" <news@vss.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hotbc1$ji4$1opal.icpnet.pl...
U mnie na osiedlu jest instalacja zbiorcza, ale i tak wisz± anteny, bo
dla większo¶ci mieszkańców skorzystanie z niej jest zbyt trudne...

albo wol± ogl±dać programy w lepszej jako¶ci niż daje kablówka

A kto pisał o kablówce? Bo ja na pewno nie...

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-03-31 07:24:29
Autor: pawell32
VSS pisze:
Wiewior wrote:

U mnie na osiedlu jest instalacja zbiorcza, ale i tak wisz± anteny, bo
dla większo¶ci mieszkańców skorzystanie z niej jest zbyt trudne...

albo wol± ogl±dać programy w lepszej jako¶ci niż daje kablówka

ale tu nie chodziło o kablówkę tylko o zbiorcz± sat.

Data: 2010-03-30 12:00:32
Autor: Remek
Użytkownik "pawell32" napisał:

podoba mi się to. może to zmusi właścicieli do tworzenie zbiorczych instalacji

Jasne. Oraz kołchozów, wspólnych kuchni, stołówek i żon. Gdzie ja to słyszałem?

Remek

Data: 2010-03-30 11:01:01
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 30 Mar 2010 12:00:32 +0200, Remek napisał(a):
Użytkownik "pawell32" napisał:
podoba mi się to. może to zmusi wła¶cicieli do tworzenie zbiorczych instalacji
Jasne. Oraz kołchozów, wspólnych kuchni, stołówek i żon. Gdzie ja to słyszałem?

Co złego jest w zbiorczej instalacji satelitarnej?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-31 03:27:10
Autor: Remek
Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał:

Co złego jest w zbiorczej instalacji satelitarnej?

Nie wiem, czy złego. Wiem co jest. A jest wybór jak w kołchozowej stołówce tzn. możesz je¶ć, albo nie. Wiesz ile jest satelitów i kanałów? Słyszałe¶ o kablówce, która by to wszystko udostępniała? A je¶li nawet co¶ udostępnia to za darmo? Ja tam wolę swój indywidualny talerz. Blacha 30,- zł, konwerter 20,- zł. To dwumiesięczna opłata za kablówkę.

Remek

Data: 2010-03-31 08:00:26
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 31 Mar 2010 03:27:10 +0200, Remek napisał(a):
[...]

A słyszałe¶ o tym co to jest zbiorcza instalacja satelitarna? :) Bo mam
wrażenie że mylisz to z kablówk±...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-31 11:52:03
Autor: pawell32
Jacek Osiecki pisze:
[...]

go¶ć nie ma pojęcia o czym mowa, a pulta się...

Data: 2010-03-31 12:22:07
Autor: Wiewior
W dniu 2010-03-31 11:52, pawell32 pisze:
go¶ć nie ma pojęcia o czym mowa, a pulta się...

On tak ma - zerknijcie na jego postotekę :)

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-04-01 01:57:09
Autor: Remek
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
Użytkownik "pawell32" napisał:

go¶ć nie ma pojęcia o czym mowa, a pulta się...

Go¶ć? Pulta się? Co za prymitywny burak. Spierdalaj gł±bie na drzewo.

PLOMK

Data: 2010-04-01 01:55:33
Autor: Remek
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał:

A słyszałe¶ o tym co to jest zbiorcza instalacja satelitarna? :) Bo mam
wrażenie że mylisz to z kablówk±...

Słyszałem i to od dawna. Nawet sam tak± montowałem 20 lat temu. Jednak to tylko sprawa uzgodnienia nazewnictwa. Usługa polegaj±ca na dostarczaniu sygnału kablem do użytkowników to kablówka, zbiorcza, czy jak j± zwał. Jeden pies, tylko inaczej przystrzyżony. Zgadzaj±c się, że chodzi o zbiorcz± instalację satelitarn±, to co to zmienia? Kto¶ za mnie wybiera satelitę. Nawet je¶li będzie więcej anten, czy komwerterów, to i tak nigdy oferta nie dorówna instalacji indywidualnej. Miałem złe do¶wiadczenia jako inicjator i konserwator takiej instalacji. Jeden chce Astrę, drugi Hotbirda, a jeszcze inny co¶ innego. Zawsze kto¶ był niezadowolony. Trudno wszystkim dogodzić. To były pocz±tki. Teraz jest to sprofesjinalizowane, ale problemy podobne. I nikt tego nie robi za darmo.

Remek

Data: 2010-03-30 13:04:28
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 30 Mar 2010 09:57:32 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

http://www.satkurier.pl/news/53876

Widać, że autor tekstu jest fahoffcem wysokiej klasy. W Niemczech już dawno
nie wolno zabronić instalacji talerza lokatorowi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-30 16:10:09
Autor: adress
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
On Tue, 30 Mar 2010 13:04:28 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]

a Polacy wynajmujacy mieszkania nadal nie maja prawa zainstalowac
anteny sat.

--
ThinkXtra

Data: 2010-03-30 16:28:47
Autor: brum
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
a Polacy wynajmujacy mieszkania nadal nie maja prawa zainstalowac
anteny sat.

owszem, maja prawo
polecam lekture kodeksu cywilnego

Data: 2010-03-30 23:13:44
Autor: adresss
On Tue, 30 Mar 2010 16:28:47 +0200, "brum" <brumbrum@onet.eu> wrote:

a Polacy wynajmujacy mieszkania nadal nie maja prawa zainstalowac
anteny sat.

owszem, maja prawo
polecam lekture kodeksu cywilnego

moje zdanie odnosilo sie do sytuacji w DE. Polak vs wlasciciel,
urzedy, sad niemiecki. Kto wygra? Wlasciciel, bo sie wyprowadzisz.

--
ThinkXtra

Data: 2010-03-30 13:40:13
Autor: adresss
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
sprawa nie jest taka oczywista, jak by sie wydawala.

1. dlaczego pojawia sie mnostwo anten idywidualnych?

Bo oferta kablowek, naziemnej nie przystaje do rzeczywistosci i
potrzeb. Jak jest w Polsce? Jak kablowka daje pelna i rozsadna oferte,
to na bloku wcale nie ma az tak wiele satek. Jakby oferta tv naziemnej
byla bogatsza niz jest, to ludziom (wiekszosci) wystarczylaby antena
zbiorcza (naziemna) i mogliby podlaczyc swoje tv, a tak nie jest, bo w
naziemnej nic prawie nie ma. Moglaby to zmienic cyfrowa tv naziemna,
ale obawiam sie, ze bedzie tak jak z satkami - pojdzie to na zywiol i
ludziska zaczna instalowac swoje antenki do naziemnej -.....bo nie ma
zbiorczej. I bedzie tak, ze obok satki pojawi sie tez antena do
naziemnej!!!!

Z antenami satelitarnym to chyba juz za pozno, aby poszlo to po
normalnemu. Ale w przypadku anten do naziemnej jest jeszcze okazja,
aby nie dopuscic do wysypu anten. Instalacja zbiorcza do naziemnej
jest prosta i tania i to wlascicielowi/wspolnocie powinno zalezec, aby
taka instalacja sie pojawila szybko.

A nowe bloki z definicji powinny byc przygotowane pod media.
Instalacje lub kanaly instalacyjne powinny byc zrobione aby w bloku
byla mozliwosc podlaczenia pod typowa kablowke (nawet 2 operatorow),
instalacje zbiorcza do naziemnej, jak i instalacje satelitarna na 2-3
pozycje satelitarne. Jezeli komus to zamalo, to niech sobie sam
ciagnie kabel np. do jednego miejsca np. na dachu/ala platforma, gdzie
moglby tam i tylko tam zainstalowac swoja czasze na satelite dowolnie
wybranego. Jezeli jest typowym ogladaczem n/cyfry/cp/tnk - to zbiorcza na
switchacyh by mu napewno wystarczyla, jak chce miec naziemna, to sie
podlacza pod kabel zbiorczej anteny itp. No i nie zapomniec o sieci
komputerowej w celu dostepu do internetu (razem taniej) i o kablach
pod telefony....I to wszystkie kabelki sprowadzic do jednego
pomieszczenia. Swoje instalacje robimy na wlasny koszt (w cenie
budynku.....) a jak operator kablowki chce wejsc do naszego bloku to
instalacju w takim pomieszczeniu swoj kawalek infrastruktury...ktory
dla wybranych wlascicieli skrosuje kabelek do swojej skrzynki.

Tylko rzeczywistosc wyglada inaczej i domy projektuja architekci, ale
oni nie korzystaja z wiedzy odpowiednich fachowcow.

--
ThinkXtra

Data: 2010-03-30 14:06:17
Autor: pawell32
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

zależy jaka kablówka, jak solidna z przesyłem cyfrowym to ma szanse,
ale niestety mało kablówek w średnich miejscowościach inwestuje w modernizacje.

[...]

ale zbiorcza satelitarna też w brew woli nie jest wybitnie droga, tylko to jest nasza polska mentalność - szybko i dużo zarobić.
ale pojawiają się już deweloperzy, którzy korzystają z raz ludzi znających temat i całą infrastrukturę wykonują kompleksowo (net, zbiorcza naz i sat i telefon).
często są to niewielkie domy wielorodzinne oddalone od miasta i nie ma szans na podłączenie kablówki.

[...]

tu dodam iż czuwa duch komunizmu. bez łapówki nie podchodź, więc właściciele niektórych budynków sami decydują kto może wejśc mimo, iż to wbrew prawu - ponoć ma być min. 2 operatorów.

[...]

ostatnio (06,2009) wyszło rozporządzenie zobowiązujące właścicieli budynków do wykonania instalacji telekomunikacyjnej
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?page=text&news_cat_id=316&news_id=3900&layout=9&place=Text06

Data: 2010-03-30 14:55:40
Autor: Madrzejszy od radia.
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
To rozporzadzenie to bubel prawny.  ktos kto to pisal napewno potrafi brac w lape bo to jest furtka dla duzych operatorow jak Telepies Dialog itp.

Jest :
"Minister Infrastruktury nałożył na inwestorów obowiązek wyposażenia budynków w instalację telekomunikacyjną od gniazda abonenta do połączenia z publiczną siecią telekomunikacyjną."

A powinno byc:
"
Minister Infrastruktury naĹ‚oĹĽyĹ‚ na inwestorĂłw obowiÄ…zek wyposaĹĽenia budynkĂłw w tzw piony teletechniczne od gniazda abonenta do poĹ‚Ä…czenia z publicznymi  sieciami telekomunikacyjnymi."

Bo co zrobi inwestor w tym wypadku ? Zrobi to co zrobil KTBS w Zielonej Gorze. Podpisal umowe z Dialogiem na wykonanie wlasniej takiej sieci z tym ze dialog sobie zastrzegl ze KTBS nie zezwoli  na instalacje innych firm telekomunikacyjnych.

Data: 2010-03-30 15:02:41
Autor: pawell32
Madrzejszy od radia. pisze:
[...]

czy wg Twojego przykładu zrobili po staremu. w mojej miejscowości spółdzielnia zrobiła dokładanie to samo, za wydatkiem że to nie dialog.
jest ponoć jakiś przepis, na mocy którego musi cię wpuścić z własną instalacją, gdyż abonent ma mieć prawo wyboru.
i z takimi praktykami należy walczyć, bo nie wierze że weszli tam za darmo.

Data: 2010-03-30 15:16:24
Autor: Madrzejszy od radia.
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
Przepis jest idiotyczny ze nie wspoopmne o osobach ktore go pisaly, bo co bedzie jesli np lokatorzy beda chcieli zalozyc za kilka lat instalacje swiatlowodowa ?

Bedzie to co robi sie od wielu lat czyli kucie wiercenie i masa pajakow na scianach a wystarczy zeby nasi zdolni przeciez architecki zaczeli projektowac budynki z pionami teletechnicznymi umozliwiajacymi instalacje w kazdej chwili nowych rozwiazan bez koniecznosci rozrycia polowy blokow.

Data: 2010-03-30 22:02:49
Autor: jerzu
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
On Tue, 30 Mar 2010 15:02:41 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

i z takimi praktykami należy walczyć, bo nie wierze że weszli tam za darmo.

Trzeba mieć czas. Ja mam czas, ale na inne rzeczy. W kablu mam UPC,
bez radia od pewnego czasu. Wywaliłem antenę na balkon, za dwa
tygodnie dostałem pismo ze spółdzielni, w którym nakazano mi demontaż
anteny. Odpisałem im, żeby się gonili, że ich psim obowi±zkiem jest
dostarczenie mi sygnału radiowego. Na razie mam spokój.

P.S. Tak, wiem, mogę sobie kupić pakiet cyfrowy w UPC - będę miał
radio. Ale amplituner ma chyba po co¶ w sobie tuner? No i jak słucham
radia to mam wł±czone jedno urz±dzenie. Jak będę korzystał z tunera
UPC to mam wł±czone dwa urz±dzenia. A pr±d drożeje...

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-31 07:28:13
Autor: pawell32
jerzu pisze:
[...]

i masz racje, tylko nie rozumiem dlaczego obcinaj± pasmo z radia

Data: 2010-03-31 19:54:44
Autor: jerzu
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
On Wed, 31 Mar 2010 07:28:13 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

i masz racje, tylko nie rozumiem dlaczego obcinaj± pasmo z radia

Oferta analogowa topnieje z miesi±ca na miesi±c. Dwa dni temu
wyleciały Travel Ch. i Polsat News. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-31 20:56:01
Autor: Jan Rudziński
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
Cze¶ć wszystkim

jerzu pisze:

i masz racje, tylko nie rozumiem dlaczego obcinaj± pasmo z radia

Oferta analogowa topnieje z miesi±ca na miesi±c. Dwa dni temu
wyleciały Travel Ch. i Polsat News.

W upc? W tej chwili akurat oba działaj±...

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Data: 2010-03-31 22:17:08
Autor: jerzu
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
On Wed, 31 Mar 2010 20:56:01 +0200, Jan Rudziński <janekr@gazeta.pl>
wrote:

W upc? W tej chwili akurat oba działaj±...

W analogu? Nie działaj±. Tam gdzie był Polsat News jest Euronews, a
obu wymienionych nie ma. UPC Warszawa.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-04-01 18:03:53
Autor: Jan Rudziński

jerzu pisze:

W upc? W tej chwili akurat oba działaj±...

W analogu? Nie działaj±. Tam gdzie był Polsat News jest Euronews, a
obu wymienionych nie ma. UPC Warszawa.

U mnie w tej chwili działaj±. W analogu. W upc Warszawa. Na Bemowie.
Travel Channel 663 MHz, Polsat news 655 MHz.

Data: 2010-04-01 22:00:15
Autor: jerzu
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
On Thu, 01 Apr 2010 18:03:53 +0200, Jan Rudziński <janekr@gazeta.pl>
wrote:

U mnie w tej chwili działaj±. W analogu. W upc Warszawa. Na Bemowie.
Travel Channel 663 MHz, Polsat news 655 MHz.

A na Ursynowie nie działaj± nadal.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-04-02 19:12:51
Autor: Jan Rudziński

jerzu pisze:

U mnie w tej chwili działaj±. W analogu. W upc Warszawa. Na Bemowie.
Travel Channel 663 MHz, Polsat news 655 MHz.

A na Ursynowie nie działaj± nadal.

No to na co czekasz? Telefon do BOKu i tyle...
Te kanały s± nadal w ofercie dla Warszawy, wisz± na ich stronie, na Bemowie działaj±.
Pewnie masz jak±¶ awarię, może nawet w budynku.

Data: 2010-04-02 21:05:28
Autor: jerzu
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
On Fri, 02 Apr 2010 19:12:51 +0200, Jan Rudziński <janekr@gazeta.pl>
wrote:

Pewnie masz jak±¶ awarię, może nawet w budynku.

I pewnie w wyniku tej awarii Euronews sam przeskoczył z 671.25 na
655.25. Ciekawe...

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-04-02 21:31:38
Autor: Jan Rudziński

jerzu pisze:

Pewnie masz jak±¶ awarię, może nawet w budynku.

I pewnie w wyniku tej awarii Euronews sam przeskoczył z 671.25 na
655.25. Ciekawe...

No to widocznie UPC Ursynów rz±dzi się swoimi prawami, a UPC Bemowo swoimi...

Data: 2010-04-02 22:54:33
Autor: jerzu
wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
On Fri, 02 Apr 2010 21:31:38 +0200, Jan Rudziński <janekr@gazeta.pl>
wrote:

No to widocznie UPC Ursynów rz±dzi się swoimi prawami, a UPC Bemowo swoimi...

Na to wygl±da.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-30 15:56:26
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik adresss@poczta.pl napisał:
[...]

Tak, tylko że za pełny pakiet kablówki płaci się abonament, a satelitarne FTA to kwestia tylko anteny, montażu i tunera, co po jakim¶ czasie się zwróci. Do tego masz możliwo¶ć "chodzenia po ¶wiecie", czego kablówka dać nie może - każdego interesuje inny kierunek.

Tylko rzeczywistosc wyglada inaczej i domy projektuja architekci, ale
oni nie korzystaja z wiedzy odpowiednich fachowcow.

Projektuj± nie tylko domy, ale także ulice, sale wykładowe, parkingi pod hipermarketami itp., i często nie nadaje się to do sensownego wykorzystania.

wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii