woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?

Data: 2009-12-11 18:48:00
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
niestety czesc rowerow zmuszony jestem trzymac na zewnatrz i po jakims czasie pojawiaja sie na oponach 'pekniecia'. z tego co wyczytalem na wikipedii powoduje to ozon ze smogu , i faktycznie, miasto w ktorym mieszkam czesto w smogu tonie (taka rzezba terenu + dostepnosc taniego wegla), a pekniecia pojawiaja sie nawet na nowych oponach dosc szybko (~pol roku na zniszczenie opony wystarczy)

dzialanie smogu na elementy metalowe (niklowane i chromowane) zdazylem w miare opanowac - wystarczy je dodatkowo polakieorwac i to wydaje sie wystarczac , nie bardzo jednak wiem co robic z oponami , wikipedia radzi woskowac... na probe jedna opone 'powoskowalem' metoda swieczka + suszarka i zobacze za jakis czas czy to cos daje.

zna ktos moze inne metody ? jakiego wosku najlepiej uzywac?
nowe opony ponoc maja miec jakies antyozonowe dodatki, ale mi pekaja nawet firmowki 'antyprzebiciowe' , wiec chyba taka technologie maja tylko opony samochodowe...

Data: 2009-12-11 19:17:32
Autor: kml
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?

Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <curious@bwv190.internetdsl.tpnet.lp> napisal w wiadomosci news:hfu19g$s98$1nemesis.news.neostrada.pl...
zna ktos moze inne metody ? jakiego wosku najlepiej uzywac?

A pr骲owales siuwaks體 w sprayu do nablyszczania opon? Wiem, ze w samochodzie opony robia sie po tym strasznie sliskie na deszczu, ale w rowerze kt髍y stoi nie powinno miec to az takiego znaczenia :)

kml
Last update 6/12/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy i nowy naped.

Data: 2009-12-11 19:22:01
Autor: szaman
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
kml wytworzy艂 w szalonym umy艣le, a nast臋pnie przela艂 w posta膰 elektroniczn膮 to, co nast臋puje::

A pr贸bowales siuwaks贸w w sprayu do nablyszczania opon? Wiem, ze w samochodzie opony robia sie po tym strasznie sliskie na deszczu, ale w rowerze kt贸ry stoi nie powinno miec to az takiego znaczenia :)

ale jak ruszy ju偶 b臋dzie mia艂o:)

MSPANC
sz

Data: 2009-12-11 19:25:45
Autor: kml
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?

U偶ytkownik "szaman" <piekar22@op.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hfu2ka$7l5$2news.onet.pl...
[...]

Po p贸艂 roku raczej nie ;) Wpisuj膮c w googlownice "艣rodek do konserwacji opon" wypada tego od cholery, ale te ciekawsze 艣rodki sa po 50 PLN wi臋c interes taki sobie :)

kml
Last update 6/12/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy i nowy nap臋d.

Data: 2009-12-11 19:38:41
Autor: szaman
[...]

Ale w膮tkodawca nie pisze, 偶e przez te p贸艂 roku nie je藕dzi rowerem. Pisze jedynie, 偶e go trzyma na dworze. Mo偶e na przyk艂ad trzyma rower na balkonie i mimo codziennej jazdy te opony mu tam niszczej膮.

szaman

Data: 2009-12-11 20:04:09
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
kml wrote:

[...]

nie probowalem, ale rowery niestety nie tylko stoja,
btw. po woskowaniu przyczepnosc opon sie nie zmienila, nawet dynamo sie nie slizga

Data: 2009-12-12 00:30:25
Autor: Mariusz
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
A moze dobrze umyc i silikon w sprayu ( kiedys widzialem takie cudo w sklepie).

Data: 2009-12-12 03:02:37
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
Mariusz wrote:

A moze dobrze umyc i silikon w sprayu ( kiedys widzialem takie cudo w
sklepie).
hmm, dziekuje za rade :)
widze ze ~10-12 ziko 300-400ml na allegro,
tak ze cena nie az taka odstraszajaca, i sam silikon zalecany do uszczelek, wiec zdaje sie 'zlapie' gume bez problemu (kiedys probowalem takim zwyklym ale sie odklejal platami...  ;)

Data: 2009-12-14 13:38:45
Autor: Tomasz Minkiewicz
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
On Fri, 11 Dec 2009 18:48 +0100
wrote:

[...]

Obawiam si臋, 偶e walczysz z wyimaginowan膮 przyczyn膮 tego p臋kania opon.
Mylisz smogi. Ten z taniego w臋gla to londy艅ski, a ten 鈥瀘zonowy鈥 to smog
Los Angeles. Zupe艂nie r贸偶ne sk艂ady, zupe艂nie r贸偶ne skutki. Smog Los
Angeles powstaje, gdy w okolicy jest bardzo du偶y ruch samochod贸w
(emituj膮cych tlenki azotu) i nas艂onecznienie nieosi膮galne w naszym
pochmurnym kraiku.

a pekniecia pojawiaja sie nawet na nowych oponach dosc szybko (~pol roku na zniszczenie opony wystarczy)

Za niskie ci艣nienie w oponach?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-12-14 18:00:28
Autor: szaman
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
Tomasz Minkiewicz wytworzy艂 w szalonym umy艣le, a nast臋pnie przela艂 w posta膰 elektroniczn膮 to, co nast臋puje::

Za niskie ci艣nienie w oponach?

A tak czysto teorytycznie - mo偶e tak偶e za wysokie?

sz

Data: 2009-12-15 10:13:24
Autor: Tomasz Minkiewicz
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
On Mon, 14 Dec 2009 18:00:28 +0100
szaman <piekar22@op.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz wytworzy艂 w szalonym umy艣le, a nast臋pnie przela艂 w posta膰 elektroniczn膮 to, co nast臋puje::

> Za niskie ci艣nienie w oponach?
> A tak czysto teorytycznie - mo偶e tak偶e za wysokie?

Bo ja wiem? Mo偶e i tak, ale szuka艂bym raczej innych przyczyn. Za wysokie
ci艣nienie mo偶e powodowa膰, 偶e podczas jazdy rant opony wyskoczy z d臋tki,
a podobno wr臋cz opona mo偶e eksplodowa膰, ale dlaczego mia艂oby powodowa膰
p臋kanie bocznych 艣cianek?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-12-15 11:40:28
Autor: szaman
[...]

Im wi臋ksze ci艣nienie, tym wi臋ksze si艂y dzia艂aj膮 na opon臋. Rozci膮gaj膮co. Chocia偶 z drugiej strony druty to niweluj膮 po cz膮艣ci...

sz

Data: 2009-12-15 04:05:44
Autor: Saurus
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
On 15 Gru, 11:40, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
Im wi阫sze ci秐ienie, tym wi阫sze si硑 dzia砤j na opon. Rozci眊aj眂o.
Chocia z drugiej strony druty to niweluj po cz倍ci...

Po bardzo du縠j cz甓ci to niweluj.
W starych mieszczuchach holenderskich, niemieckich itp. s bardzo
szerokie stalowe obr阠ze, maj bardzo s砤bo zaznaczony rant a ich
szeroko舵 dor體nuje tej opony miejskiej, jednak nie spadaj z obr阠zy
i zastanawiam si na ile w og髄e ten rant je tam trzyma a na ile ich
kszta硉 w tym pomaga (chodzi mi o to 縠 nie rozci眊aj si na tyle
縠by spa舵 i wystarczaj眂o si trzymaj). Opony do tego si zak砤da
ca砶iem normalne. Te ko砤 s w砤禼iwie snejkoodporne, pr阣zej mo縩a
obr阠z podbi ni przyci辨 d阾k :)

Data: 2009-12-15 12:38:49
Autor: Tomasz Minkiewicz
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
On Tue, 15 Dec 2009 11:40:28 +0100
szaman <piekar22@op.pl> wrote:

> [...]

> p臋kanie bocznych 艣cianek?
> Im wi臋ksze ci艣nienie, tym wi臋ksze si艂y dzia艂aj膮 na opon臋. Rozci膮gaj膮co.

Ale opona nie sk艂ada si臋 z samej gumy. Pomijaj膮c bie偶nik, guma jest
najmniej istotnym sk艂adnikiem opony. Oplot, kt贸ry trzyma opon臋 w kupie
jest nierozci膮gliwy, wi臋c opona nie mo偶e rozci膮gn膮膰 si臋 bardziej ni偶
on jej na to pozwoli. Jak d艂ugo oplot jest ca艂y, 鈥瀙臋kni臋cie
z聽rozerwania鈥 na boku opony po prostu nie mo偶e wyst膮pi膰.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-12-19 12:12:55
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?

On Fri, 11 Dec 2009 18:48 +0100
wrote:

[...]

Obawiam si, 縠 walczysz z wyimaginowan przyczyn tego p阫ania opon.
Mylisz smogi. Ten z taniego w阦la to londy駍ki, a ten ?ozonowy? to smog

Za niskie ci秐ienie w oponach?

w londynskim jest tez ozon, ale nie az tyle zeby mialo to znaczenie np. zdrowotne, ozon to normalny 'produkt spalania', zwlaszcza w wydajnych piecach, plus ten fotochemiczny rowniez moze zostac przesuniety w dol w wyniku inwersji.  co do cisnienia - niezaleznie czy niskie czy wysokie, opony 'lezace' tez to trafia. --

woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?