woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?

Data: 2009-12-12 00:30:25
Autor: Mariusz
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
A moze dobrze umyc i silikon w sprayu ( kiedys widzialem takie cudo w sklepie).
Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <curious@bwv190.internetdsl.tpnet.lp> napisal w wiadomosci news:hfu19g$s98$1nemesis.news.neostrada.pl...
niestety czesc rowerow zmuszony jestem trzymac na zewnatrz i po jakims
czasie pojawiaja sie na oponach 'pekniecia'.

z tego co wyczytalem na wikipedii powoduje to ozon ze smogu , i faktycznie,
miasto w ktorym mieszkam czesto w smogu tonie (taka rzezba terenu +
dostepnosc taniego wegla),
a pekniecia pojawiaja sie nawet na nowych oponach dosc szybko (~pol roku na
zniszczenie opony wystarczy)

dzialanie smogu na elementy metalowe (niklowane i chromowane) zdazylem w
miare opanowac - wystarczy je dodatkowo polakieorwac i to wydaje sie
wystarczac ,

nie bardzo jednak wiem co robic z oponami , wikipedia radzi woskowac... na
probe jedna opone 'powoskowalem' metoda swieczka + suszarka i zobacze za
jakis czas czy to cos daje.

zna ktos moze inne metody ? jakiego wosku najlepiej uzywac?
nowe opony ponoc maja miec jakies antyozonowe dodatki, ale mi pekaja nawet
firmowki 'antyprzebiciowe' , wiec chyba taka technologie maja tylko opony
samochodowe...

Data: 2009-12-12 03:02:37
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
Mariusz wrote:

A moze dobrze umyc i silikon w sprayu ( kiedys widzialem takie cudo w
sklepie).
hmm, dziekuje za rade :)
widze ze ~10-12 ziko 300-400ml na allegro,
tak ze cena nie az taka odstraszajaca, i sam silikon zalecany do uszczelek, wiec zdaje sie 'zlapie' gume bez problemu (kiedys probowalem takim zwyklym ale sie odklejal platami...  ;)

--

woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?