Data: 2009-12-14 13:38:45 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog? | |
On Fri, 11 Dec 2009 18:48 +0100
"Piotr \"Curious\" Slawinski" <curious@bwv190.internetdsl.tpnet.lp> wrote: niestety czesc rowerow zmuszony jestem trzymac na zewnatrz i po jakims czasie pojawiaja sie na oponach 'pekniecia'. z tego co wyczytalem na wikipedii powoduje to ozon ze smogu , i faktycznie, miasto w ktorym mieszkam czesto w smogu tonie (taka rzezba terenu + dostepnosc taniego wegla), Obawiam się, że walczysz z wyimaginowaną przyczyną tego pękania opon. Mylisz smogi. Ten z taniego węgla to londyński, a ten „ozonowy” to smog Los Angeles. Zupełnie różne składy, zupełnie różne skutki. Smog Los Angeles powstaje, gdy w okolicy jest bardzo duży ruch samochodów (emitujących tlenki azotu) i nasłonecznienie nieosiągalne w naszym pochmurnym kraiku. a pekniecia pojawiaja sie nawet na nowych oponach dosc szybko (~pol roku na zniszczenie opony wystarczy) Za niskie ciśnienie w oponach? -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2009-12-14 18:00:28 | |
Autor: szaman | |
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog? | |
Tomasz Minkiewicz wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Za niskie ciśnienie w oponach? A tak czysto teorytycznie - może także za wysokie? sz |
|
Data: 2009-12-15 10:13:24 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog? | |
On Mon, 14 Dec 2009 18:00:28 +0100
szaman <piekar22@op.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje:: Bo ja wiem? Może i tak, ale szukałbym raczej innych przyczyn. Za wysokie ciśnienie może powodować, że podczas jazdy rant opony wyskoczy z dętki, a podobno wręcz opona może eksplodować, ale dlaczego miałoby powodować pękanie bocznych ścianek? -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2009-12-15 11:40:28 | |
Autor: szaman | |
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog? | |
Tomasz Minkiewicz wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Bo ja wiem? Może i tak, ale szukałbym raczej innych przyczyn. Za wysokie Im większe ciśnienie, tym większe siły działają na oponę. Rozciągająco. Chociaż z drugiej strony druty to niwelują po cząści... sz |
|
Data: 2009-12-15 04:05:44 | |
Autor: Saurus | |
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog? | |
On 15 Gru, 11:40, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
Im większe ci¶nienie, tym większe siły działaj± na oponę. Rozci±gaj±co. Po bardzo dużej czę¶ci to niweluj±. W starych mieszczuchach holenderskich, niemieckich itp. s± bardzo szerokie stalowe obręcze, maj± bardzo słabo zaznaczony rant a ich szeroko¶ć dorównuje tej opony miejskiej, jednak nie spadaj± z obręczy i zastanawiam się na ile w ogóle ten rant je tam trzyma a na ile ich kształt w tym pomaga (chodzi mi o to że nie rozci±gaj± się na tyle żeby spa¶ć i wystarczaj±co się trzymaj±). Opony do tego się zakłada całkiem normalne. Te koła s± wła¶ciwie snejkoodporne, prędzej można obręcz podbić niż przyci±ć dętkę :) |
|
Data: 2009-12-15 12:38:49 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog? | |
On Tue, 15 Dec 2009 11:40:28 +0100
szaman <piekar22@op.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje:: Ale opona nie składa się z samej gumy. Pomijając bieżnik, guma jest najmniej istotnym składnikiem opony. Oplot, który trzyma oponę w kupie jest nierozciągliwy, więc opona nie może rozciągnąć się bardziej niż on jej na to pozwoli. Jak długo oplot jest cały, „pęknięcie z rozerwania” na boku opony po prostu nie może wystąpić. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2009-12-19 12:12:55 | |
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski | |
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog? | |
Tomasz Minkiewicz wrote:
On Fri, 11 Dec 2009 18:48 +0100 w londynskim jest tez ozon, ale nie az tyle zeby mialo to znaczenie np. zdrowotne, ozon to normalny 'produkt spalania', zwlaszcza w wydajnych piecach, plus ten fotochemiczny rowniez moze zostac przesuniety w dol w wyniku inwersji. co do cisnienia - niezaleznie czy niskie czy wysokie, opony 'lezace' tez to trafia. -- |