woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?

Data: 2009-12-14 13:38:45
Autor: Tomasz Minkiewicz
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
On Fri, 11 Dec 2009 18:48 +0100
"Piotr \"Curious\" Slawinski" <curious@bwv190.internetdsl.tpnet.lp>
wrote:

niestety czesc rowerow zmuszony jestem trzymac na zewnatrz i po jakims czasie pojawiaja sie na oponach 'pekniecia'. z tego co wyczytalem na wikipedii powoduje to ozon ze smogu , i faktycznie, miasto w ktorym mieszkam czesto w smogu tonie (taka rzezba terenu + dostepnosc taniego wegla),

Obawiam się, że walczysz z wyimaginowaną przyczyną tego pękania opon.
Mylisz smogi. Ten z taniego węgla to londyński, a ten „ozonowy” to smog
Los Angeles. Zupełnie różne składy, zupełnie różne skutki. Smog Los
Angeles powstaje, gdy w okolicy jest bardzo duĹĽy ruch samochodĂłw
(emitujących tlenki azotu) i nasłonecznienie nieosiągalne w naszym
pochmurnym kraiku.

a pekniecia pojawiaja sie nawet na nowych oponach dosc szybko (~pol roku na zniszczenie opony wystarczy)

Za niskie ciśnienie w oponach?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-12-14 18:00:28
Autor: szaman
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
Tomasz Minkiewicz wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Za niskie ciśnienie w oponach?

A tak czysto teorytycznie - moĹĽe takĹĽe za wysokie?

sz

Data: 2009-12-15 10:13:24
Autor: Tomasz Minkiewicz
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
On Mon, 14 Dec 2009 18:00:28 +0100
szaman <piekar22@op.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

> Za niskie ciśnienie w oponach?
> A tak czysto teorytycznie - moĹĽe takĹĽe za wysokie?

Bo ja wiem? Może i tak, ale szukałbym raczej innych przyczyn. Za wysokie
ciśnienie może powodować, że podczas jazdy rant opony wyskoczy z dętki,
a podobno wręcz opona może eksplodować, ale dlaczego miałoby powodować
pękanie bocznych ścianek?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-12-15 11:40:28
Autor: szaman
[...]

Im większe ciśnienie, tym większe siły działają na oponę. Rozciągająco. Chociaż z drugiej strony druty to niwelują po cząści...

sz

Data: 2009-12-15 04:05:44
Autor: Saurus
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
On 15 Gru, 11:40, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
Im większe ci¶nienie, tym większe siły działaj± na oponę. Rozci±gaj±co.
Chociaż z drugiej strony druty to niweluj± po cz±¶ci...

Po bardzo dużej czę¶ci to niweluj±.
W starych mieszczuchach holenderskich, niemieckich itp. s± bardzo
szerokie stalowe obręcze, maj± bardzo słabo zaznaczony rant a ich
szeroko¶ć dorównuje tej opony miejskiej, jednak nie spadaj± z obręczy
i zastanawiam się na ile w ogóle ten rant je tam trzyma a na ile ich
kształt w tym pomaga (chodzi mi o to że nie rozci±gaj± się na tyle
żeby spa¶ć i wystarczaj±co się trzymaj±). Opony do tego się zakłada
całkiem normalne. Te koła s± wła¶ciwie snejkoodporne, prędzej można
obręcz podbić niż przyci±ć dętkę :)

Data: 2009-12-15 12:38:49
Autor: Tomasz Minkiewicz
woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?
On Tue, 15 Dec 2009 11:40:28 +0100
szaman <piekar22@op.pl> wrote:

> [...]

> pękanie bocznych ścianek?
> Im większe ciśnienie, tym większe siły działają na oponę. Rozciągająco.

Ale opona nie składa się z samej gumy. Pomijając bieżnik, guma jest
najmniej istotnym składnikiem opony. Oplot, który trzyma oponę w kupie
jest nierozciągliwy, więc opona nie może rozciągnąć się bardziej niż
on jej na to pozwoli. Jak długo oplot jest cały, „pęknięcie
z rozerwania” na boku opony po prostu nie może wystąpić.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-12-19 12:12:55
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski

wrote:

[...]

Obawiam się, że walczysz z wyimaginowan± przyczyn± tego pękania opon.
Mylisz smogi. Ten z taniego węgla to londyński, a ten ?ozonowy? to smog

Za niskie ci¶nienie w oponach?

w londynskim jest tez ozon, ale nie az tyle zeby mialo to znaczenie np. zdrowotne, ozon to normalny 'produkt spalania', zwlaszcza w wydajnych piecach, plus ten fotochemiczny rowniez moze zostac przesuniety w dol w wyniku inwersji.  co do cisnienia - niezaleznie czy niskie czy wysokie, opony 'lezace' tez to trafia. --

woskowanie/konserwacja opon/sposoby na smog?