wpływ wylądowań atmosferycznych.

Data: 2010-06-13 13:06:06
Autor: CUT
wpływ wylądowań atmosferycznych.
Wczoraj przeszła bardzo gwałtowna burza. Komputer wyłączony z prądu, router odłączony od linii telefonicznej.

Dziś włączam kompa a tu sypią się błędy raida na wszystkich dyskach. Sprawdziłem dyski = wszystko ok. Usuwam błędy - wszystko gra.

Przyczyną takiego działania mogą być wyładowania atmosferyczne??

Data: 2010-06-13 12:10:43
Autor: DooMiniK
On 2010-06-13 12:06, CUT wrote:
[...]

Co oznacza "odłączony od prądu"? Jak odłączasz komputer od prądu?
Jakie kable pozostały w komputerze?

p.s. zupa też kiśnie podczas burzy ;-)

--
Dominik Siedlak

Data: 2010-06-13 19:27:51
Autor: CUT
W dniu 2010-06-13 13:10, DooMiniK pisze:
On 2010-06-13 12:06, CUT wrote:
[...]

Komputer jest fizycznie odłączony od sieci elektrycznej i telefonicznej.

Data: 2010-06-13 19:24:23
Autor: DooMiniK
On 2010-06-13 12:06, CUT wrote:
[...]

Mylisz się w zeznanich. Podobno router jest odłączony od linii
telefonicznej.

--
Dominik Siedlak(bachus)

Data: 2010-06-13 23:54:44
Autor: CUT
On 2010-06-13 12:06, CUT wrote:
[...]

To ty jesteś ciężko kapujący. Komputer podczas normalnej pracy jest połączony skrętką z routerem który połączony jest z siecią telefoniczną.

Data: 2010-06-13 17:41:41
Autor: Olek
wp³yw wyl±dowañ atmosferycznych.
On 2010-06-13 13:06, CUT wrote:
Wczoraj przesz³a bardzo gwa³towna burza. Komputer wy³±czony z pr±du,
router od³±czony od linii telefonicznej.

Dzi¶ w³±czam kompa a tu sypi± siê b³êdy raida na wszystkich dyskach.
Sprawdzi³em dyski = wszystko ok. Usuwam b³êdy - wszystko gra.

Przyczyn± takiego dzia³ania mog± byæ wy³adowania atmosferyczne??

;)

Data: 2010-06-14 13:45:19
Autor: Miecio
W dniu 2010-06-13 13:06, CUT pisze:
[...]

U mnie podczas burzy spaliło domofon który był wyłączony z prądu. Domofon (bez zasilania) zadzwonił i wyzionął ducha.

Data: 2010-06-14 14:18:07
Autor: zielony bazyliszek
Użytkownik Miecio napisał:
[...]

To bóg Zeus dzwonil do Twych drzwi :D

Data: 2010-07-20 11:29:07
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.06.2010 13:06, CUT pisze:
Przyczyną takiego działania mogą być wyładowania atmosferyczne??

Teoretycznie mogą. Obudowa komputera powinna być uziemiona.
Bez uziemienia elementy komputera są tak samo narażone na
wpływ pól EM i indukowanie się prądów w elementach stalowych
jak przewody. Z uziemieniem zamknięta obudowa ma większe szan-
se ekranować wnętrze.

Dlatego w zasadzie komputer nie powinien być odłączany fi-
zycznie od zasilania, a jedynie przerywane powinny być prze-
wody fazy i zera, a przewód ochronny powinien mimo wszystko
być przyłączony.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ÅšlÄ…ska                   |

wpływ wylądowań atmosferycznych.