Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

Data: 2009-03-17 15:29:43
Autor: Robakks
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

"plusz" <pluszpicassa@googlemail.com>
news:71616156-fdd4-4683-a94e-f08b9b5aab44j35g2000yqh.googlegroups.com...

czy kto¶ z grupowiczów orientuje siê jaki wp³yw ma ³adunek samolotu na
zu¿ycie paliwa ale uwzglêdniaj±c jedynie lot na wysoko¶ci i z
prêdko¶ci± przelotow±? pomijamy start i l±dowanie.

Czy ten sam samolot pe³ny pasa¿erów i baga¿y oraz pusty bêdzie
konsumowa³ tyle samo paliwa czy inn± ilo¶æ?

Je¶li inn±, to dlaczego, skoro si³a no¶na zale¿y od prêdko¶ci?

--
plusz.pl

Najlepiej to o co pytasz zrozumieæ na przyk³adzie helikoptera wiedz±c,
¿e si³a no¶na wytworzona przez ¶mig³a helikoptera jest przeciwnie
skierowana do ciê¿aru - a wiêc im wiêkszy ciê¿ar tym szybciej musz±
obracaæ siê ¶mig³a i zu¿ywaæ wiêcej paliwa. :-)
Samolot te¿ chcia³by sobie opadaæ i zwalniaæ prêdko¶æ bowiem
si³a no¶na tworzy siê kosztem prêdko¶ci, wiêc aby utrzymaæ prêdko¶æ
i pu³ap trzeba u¿yæ si³y proporcjonalnej do ciê¿aru.
Twoje pytanie:
Je¶li inn±, to dlaczego, skoro si³a no¶na zale¿y od prêdko¶ci?
Moja odpowied¼:
Ciê¿szy samolot zu¿ywa wiêcej paliwa na utrzymanie prêdko¶ci. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
mi³o¶nik m±dro¶ci
.. . .
made by crosspost: pl.sci.filozofia,pl.rec.lotnictwo

Data: 2009-03-18 03:29:03
Autor: bartosz.slepowronski
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa
On Mar 17, 2:29 pm, "Robakks" <Roba...@gazeta.pl> wrote:
Ciê¿szy samolot zu¿ywa wiêcej paliwa na utrzymanie prêdko¶ci. :-)

Na zmiany predkosci. Predkosc jest latwiej jest utrzymywac przy
wiekszej masie - ale ciezszy musi leciec szybciej, bo potrzebuje
wiekszej sily nosnej! :)

Pozd
BS

Data: 2009-03-18 10:50:32
Autor:
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa
bartosz.slepowronski@gmail.com napisa³(a):

Na zmiany predkosci. Predkosc jest latwiej jest utrzymywac przy
wiekszej masie - ale ciezszy musi leciec szybciej, bo potrzebuje
wiekszej sily nosnej! :)

Pozd
BS

Bartoszu. Nie musi lecieæ szybciej. Post ni¿ej t³umaczê dlaczego. A w wielkim
skrócie dlatego, ¿e zwiêkszenie si³y no¶nej uzyskujemy nie tylko poprzez
zwiêkszenie prêdko¶ci. P=Cz*S*q*V2/2. Ka¿dy z tych elementów wp³ywa na P.

--


Data: 2009-03-18 04:03:04
Autor: bartosz.slepowronski
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa
On Mar 18, 10:50 am, " " <cloudy...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
bartosz.slepowron...@gmail.com napisa³(a):



> Na zmiany predkosci. Predkosc jest latwiej jest utrzymywac przy
> wiekszej masie - ale ciezszy musi leciec szybciej, bo potrzebuje
> wiekszej sily nosnej! :)

> Pozd
> BS

Bartoszu. Nie musi lecieæ szybciej. Post ni¿ej t³umaczê dlaczego. A w wielkim
skrócie dlatego, ¿e zwiêkszenie si³y no¶nej uzyskujemy nie tylko poprzez
zwiêkszenie prêdko¶ci. P=Cz*S*q*V2/2. Ka¿dy z tych elementów wp³ywa na P.

Dokladnie tak. Przepraszam za uproszczenie :)

Pozdrawiam
BS

Data: 2009-03-18 18:54:59
Autor: Robakks
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

<bartosz.slepowronski@gmail.com>
news:fc1305d4-0375-4a4f-b4d6-9ae1c7ab6ca9q11g2000yqh.googlegroups.com...
On Mar 17, 2:29 pm, "Robakks" <Roba...@gazeta.pl> wrote:

Ciê¿szy samolot zu¿ywa wiêcej paliwa na utrzymanie prêdko¶ci. :-)

Na zmiany predkosci.

Pozd
BS

A po co Ci zmiany prêdko¶ci? Przecie¿ plusz pisa³:
"pomijamy start i l±dowanie", a wiêc pomijamy zmiany prêdko¶ci. :-)
Robakks
*°"½'´¨¢`ÿ.^:;~>¤<×÷-.,²¸

Data: 2009-03-19 14:51:05
Autor: tompac
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa


Najlepiej to o co pytasz zrozumieæ na przyk³adzie helikoptera
¶mig³owca


wiedz±c,
....
- a wiêc im wiêkszy ciê¿ar tym szybciej musz±
obracaæ siê ¶mig³a i zu¿ywaæ wiêcej paliwa. :-)

A co to za wiedza? ;)
Prêdko¶æ obrotowa wirnika smiglowca w czasie lot jest sta³a, zmienia sie tylko k±t natarcia ³opat

Data: 2009-03-19 15:26:18
Autor: Robakks
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa
A co to

To wyja¶nienie :-)

Data: 2009-03-19 18:44:33
Autor: tompac
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

A co to

To wyja¶nienie :-)
Tylko czemu to wyjasnienie rozmija sie z rzeczywisto¶ci±?

Data: 2009-03-19 18:51:01
Autor: Robakks
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa
A co to

To wyja¶nienie :-)

Tylko czemu to wyjasnienie rozmija sie z rzeczywisto¶ci±?

Postaw siê w roli pilota który musi utrzymaæ prêdko¶æ i pu³ap
i napisz sk±d Twoja teoria, ¿e pisz±c o rzeczywisto¶ci
rozmijam siê z rzeczywisto¶ci±?
Robakks
*°"½'´¨¢`ÿ.^:;~>¤<×÷-.,²¸

Data: 2009-03-19 15:22:35
Autor: Robakks
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa
"JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl>
news:gpsvi7$iks$1news.onet.pl...
"Robakks" <Robakks@gazeta.pl>
news:gpoc4n$g2b$1inews.gazeta.pl...

Najlepiej to o co pytasz zrozumieæ na przyk³adzie helikoptera wiedz±c,
¿e si³a no¶na wytworzona przez ¶mig³a helikoptera jest przeciwnie
skierowana do ciê¿aru - a wiêc im wiêkszy ciê¿ar tym szybciej musz±
obracaæ siê ¶mig³a i zu¿ywaæ wiêcej paliwa. :-)
Samolot te¿ chcia³by sobie opadaæ i zwalniaæ prêdko¶æ bowiem
si³a no¶na tworzy siê kosztem prêdko¶ci, wiêc aby utrzymaæ prêdko¶æ
i pu³ap trzeba u¿yæ si³y proporcjonalnej do ciê¿aru.
Twoje pytanie:
Je¶li inn±, to dlaczego, skoro si³a no¶na zale¿y od prêdko¶ci?
Moja odpowied¼:
Ciê¿szy samolot zu¿ywa wiêcej paliwa na utrzymanie prêdko¶ci. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
mi³o¶nik m±dro¶ci

...relacje przyczyna-skutek.  [...]
--
JasiekS

Dok³adnie. Chodzi o relacje przyczyna-skutek.
Przyczyn± jest ³adunek, a skutkiem zwiêkszenie zu¿ycia paliwa.
Przy zachowaniu tej samej prêdko¶ci i tego samego pu³apu
samolot bez ³adunku zu¿ywa mniej paliwa bo mniej traci energii
na utrzymanie sta³ej prêdko¶ci.
Robakks
*°"½'´¨¢`ÿ.^:;~>¤<×÷-.,²¸

wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona