Data: 2009-03-17 15:29:43 | |
Autor: Robakks | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
"plusz" <pluszpicassa@googlemail.com> news:71616156-fdd4-4683-a94e-f08b9b5aab44j35g2000yqh.googlegroups.com... czy kto¶ z grupowiczów orientuje siê jaki wp³yw ma ³adunek samolotu na Najlepiej to o co pytasz zrozumieæ na przyk³adzie helikoptera wiedz±c, ¿e si³a no¶na wytworzona przez ¶mig³a helikoptera jest przeciwnie skierowana do ciê¿aru - a wiêc im wiêkszy ciê¿ar tym szybciej musz± obracaæ siê ¶mig³a i zu¿ywaæ wiêcej paliwa. :-) Samolot te¿ chcia³by sobie opadaæ i zwalniaæ prêdko¶æ bowiem si³a no¶na tworzy siê kosztem prêdko¶ci, wiêc aby utrzymaæ prêdko¶æ i pu³ap trzeba u¿yæ si³y proporcjonalnej do ciê¿aru. Twoje pytanie: Je¶li inn±, to dlaczego, skoro si³a no¶na zale¿y od prêdko¶ci? Moja odpowied¼: Ciê¿szy samolot zu¿ywa wiêcej paliwa na utrzymanie prêdko¶ci. :-) Edward Robak* z Nowej Huty ~>°<~ mi³o¶nik m±dro¶ci .. . . made by crosspost: pl.sci.filozofia,pl.rec.lotnictwo |
|
Data: 2009-03-18 03:29:03 | |
Autor: bartosz.slepowronski | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
On Mar 17, 2:29 pm, "Robakks" <Roba...@gazeta.pl> wrote:
Ciê¿szy samolot zu¿ywa wiêcej paliwa na utrzymanie prêdko¶ci. :-) Na zmiany predkosci. Predkosc jest latwiej jest utrzymywac przy wiekszej masie - ale ciezszy musi leciec szybciej, bo potrzebuje wiekszej sily nosnej! :) Pozd BS |
|
Data: 2009-03-18 10:50:32 | |
Autor: | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
bartosz.slepowronski@gmail.com napisa³(a):
Bartoszu. Nie musi lecieæ szybciej. Post ni¿ej t³umaczê dlaczego. A w wielkim skrócie dlatego, ¿e zwiêkszenie si³y no¶nej uzyskujemy nie tylko poprzez zwiêkszenie prêdko¶ci. P=Cz*S*q*V2/2. Ka¿dy z tych elementów wp³ywa na P. -- |
|
Data: 2009-03-18 04:03:04 | |
Autor: bartosz.slepowronski | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
On Mar 18, 10:50 am, " " <cloudy...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
bartosz.slepowron...@gmail.com napisa³(a): Dokladnie tak. Przepraszam za uproszczenie :) Pozdrawiam BS |
|
Data: 2009-03-18 18:54:59 | |
Autor: Robakks | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
<bartosz.slepowronski@gmail.com> news:fc1305d4-0375-4a4f-b4d6-9ae1c7ab6ca9q11g2000yqh.googlegroups.com... On Mar 17, 2:29 pm, "Robakks" <Roba...@gazeta.pl> wrote: Ciê¿szy samolot zu¿ywa wiêcej paliwa na utrzymanie prêdko¶ci. :-) Na zmiany predkosci. A po co Ci zmiany prêdko¶ci? Przecie¿ plusz pisa³: "pomijamy start i l±dowanie", a wiêc pomijamy zmiany prêdko¶ci. :-) Robakks *°"½'´¨¢`ÿ.^:;~>¤<×÷-.,²¸ |
|
Data: 2009-03-19 14:51:05 | |
Autor: tompac | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
¶mig³owca A co to za wiedza? ;) Prêdko¶æ obrotowa wirnika smiglowca w czasie lot jest sta³a, zmienia sie tylko k±t natarcia ³opat |
|
Data: 2009-03-19 15:26:18 | |
Autor: Robakks | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
A co to To wyja¶nienie :-) |
|
Data: 2009-03-19 18:44:33 | |
Autor: tompac | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
Tylko czemu to wyjasnienie rozmija sie z rzeczywisto¶ci±?A co to |
|
Data: 2009-03-19 18:51:01 | |
Autor: Robakks | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
A co to To wyja¶nienie :-) Tylko czemu to wyjasnienie rozmija sie z rzeczywisto¶ci±? Postaw siê w roli pilota który musi utrzymaæ prêdko¶æ i pu³ap i napisz sk±d Twoja teoria, ¿e pisz±c o rzeczywisto¶ci rozmijam siê z rzeczywisto¶ci±? Robakks *°"½'´¨¢`ÿ.^:;~>¤<×÷-.,²¸ |
|
Data: 2009-03-19 15:22:35 | |
Autor: Robakks | |
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa | |
"JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl>
news:gpsvi7$iks$1news.onet.pl... "Robakks" <Robakks@gazeta.pl> Najlepiej to o co pytasz zrozumieæ na przyk³adzie helikoptera wiedz±c, ...relacje przyczyna-skutek. [...] Dok³adnie. Chodzi o relacje przyczyna-skutek. Przyczyn± jest ³adunek, a skutkiem zwiêkszenie zu¿ycia paliwa. Przy zachowaniu tej samej prêdko¶ci i tego samego pu³apu samolot bez ³adunku zu¿ywa mniej paliwa bo mniej traci energii na utrzymanie sta³ej prêdko¶ci. Robakks *°"½'´¨¢`ÿ.^:;~>¤<×÷-.,²¸ |