Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

Data: 2009-03-18 18:36:55
Autor: Piotr [trzykoty]
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

"plusz" <pluszpicassa@googlemail.com> wrote
czy kto¶ z grupowiczów orientuje siê jaki wp³yw ma ³adunek >samolotu na
zu¿ycie paliwa ale uwzglêdniaj±c jedynie lot na wysoko¶ci i z
prêdko¶ci± przelotow±?

Wyt³umaczyæ mo¿na prosto:
wiêkszy ciê¿ar - konieczna wiêksza si³a no¶na.
¯eby zwiêkszyæ s.n. to zwiêkszasz prêdko¶æ lub k±t natarcia, co z kolei powoduje wzrost oporu.
Wiêkszy opór=wiêksze zu¿ycie paliwa

Data: 2009-03-19 09:27:26
Autor: JasiekS
wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

U¿ytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@NOSPAM.o2.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:gprbfh$rjg$1z-news.wcss.wroc.pl...

Wyt³umaczyæ mo¿na prosto:
wiêkszy ciê¿ar - konieczna wiêksza si³a no¶na.
¯eby zwiêkszyæ s.n. to zwiêkszasz prêdko¶æ lub k±t natarcia, co z
kolei
powoduje wzrost oporu.
Wiêkszy opór=wiêksze zu¿ycie paliwa

Brawo! Jako JEDYNY (do tej pory) w w±tku uchwyci³e¶ relacje
przyczyna-skutek. Panowie awiatorzy, si³a no¶na (i inne pochodne si³y
aerodynamiczne) nie zale¿y od wzoru, tylko od fizyki. Celem æwiczenia
jest lot na sta³ej wysoko¶ci, ze sta³± prêdko¶ci±. Dalej to ju¿
staruszek Newton...

--
JasiekS

wp³yw masy samolotu a zu¿ycie paliwa

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona