wprowadzenie do obrotu i producent?

Data: 2011-11-18 11:54:19
Autor: Agrypa
wprowadzenie do obrotu i producent?
Witam,
Czy dotyczy mnie ustawa o kosmetykach w tej części, która mówi o "wprowadzeniu do obrotu" i o "producencie" jesli:

1. zakładam sklep internetowy z kosmetykami
2. towary handlowe kupujÄ™ z hurtowni w Unii Europejskiej?

Chodzi o to, że mam wątpliwość czy podlegam pod definicję producenta i wprowadzającego do obrotu. Oto wyrywek z ustawy o kosmetykach:
Art. 3.
Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1) producent - przedsiębiorcę, który wytwarza i wprowadza kosmetyk do obrotu
albo który wprowadza kosmetyk do obrotu, a także jego przedstawiciela
oraz każdą osobę, która występuje jako wytwórca, umieszczając na produk-
cie lub dołączając do niego swoją firmę, znak towarowy lub inne odróżnia-
jące oznaczenie; za producenta uważa się także importera,

2) wprowadzenie do obrotu – odpłatne lub nieodpłatne przekazanie kosmetyku
po raz pierwszy przez producenta użytkownikowi bądź przedsiębiorcy
uczestniczÄ…cemu w obrocie handlowym,

Data: 2011-11-18 12:07:36
Autor: Agrypa
wprowadzenie do obrotu i producent?
A tak w ogóle to zadałem powyższe pytanie Sanepidowi i dostałem odpowiedź, która jest tak sformułowana, że nic nie rozumiem.

poniżej podaję ich list.

Odpowiadając na Pana e-mail z dnia 08.11.2011r. – Oddział Bezpieczeństwa Żywności Żywienia i Kosmetyków Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie uprzejmie informuje, iż wymagania w zakresie kosmetyków reguluje ustawa z dnia 30 marca 2001r. o kosmetykach (Dz.U. z 2001r. Nr 42, poz. 473 ze zmianami) oraz akty wykonawcze.
Zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 30 marca 2001r. o kosmetykach (Dz.U. Nr 42, poz.473 z późn. zm.) przed dniem wprowadzenia kosmetyku do obrotu należy zgÅ‚osić dane zawarte w art. 11, w tym niekliniczne badania z zakresu bezpieczeÅ„stwa przeprowadzone w celu oceny bezpieczeÅ„stwa produktu kosmetycznego, do krajowego systemu informowania o kosmetykach. Wzór formularza przekazania danych oraz aktualnie obowiÄ…zujÄ…ce akty prawne dotyczÄ…ce kosmetyków można uzyskać na stronie internetowej www.imp.lodz.pl. Odpowiedzialność za bezpieczeÅ„stwo kosmetyku wprowadzanego do obrotu spoczywa na producencie, nie obowiÄ…zujÄ… procedury certyfikacji, jak również  dopuszczenia  do obrotu kosmetyków przez jednostki administracyjne.
Ponadto w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 30 marca 2001r. o kosmetykach (Dz.U.Nr 42, poz.473 ze zm.) wprowadzając do obrotu kosmetyki producent obowiązany jest do przestrzegania wymagań wyżej cytowanej ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem ograniczeń w zakresie składu, oznakowania kosmetyków oraz ich przeznaczenia i prezentacji sposobu użycia. Kosmetyki nie mogą posiadać własności leczniczych. Osoba wprowadzająca do obrotu kosmetyk powinna oznakować opakowanie zgodnie z przepisami art. 6., z uwzględnieniem składu kosmetyku, składniki powinny być wymienione w nomenklaturze INCI zgodnie z Decyzją Komisji z dnia 9 lutego 2006 r.
Kierownik Oddziału Nadzoru Bezpieczeństwa Żywności,
             Å»ywienia i Kosmetyków

Data: 2011-11-18 13:25:31
Autor: mvoicem
(18.11.2011 13:07), Agrypa wrote:
A tak w ogóle to zadałem powyższe pytanie Sanepidowi i dostałem
odpowiedź, która jest tak sformułowana, że nic nie rozumiem.

Nic dziwnego że nie rozumiesz - odpowiedzieli na inne pytanie niż zadałeś.

p. m.

Data: 2011-11-18 19:29:05
Autor: Jerzy Dombczak
W dniu 2011-11-18 12:54, Agrypa pisze:
[...]

wprowadzajÄ…cego do obrotu.

[...]

Temat byl juz poruszany kilka razy nawet chyba ostatnio !

wprowadzenie do obrotu i producent?