wrocław-połczyn zdrój

Data: 2010-07-02 11:47:06
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
wrocław-połczyn zdrój
Dnia Wed, 30 Jun 2010 03:40:18 -0700 (PDT), garym napisał(a):

Hej,

Wymyśliłem sobie w google taką trasę rowerową. Trasa rozłożona na dwa
dni z noclegiem w Poznaniu. Jeżeli mieszkasz gdzieś przy tej trasie i
znasz drogi po których zamierzam jechać, to proszę o komentarze: jakoś
dróg, odradzenie jakiegoś odcinka, ewentualne polecenie alternatyw

z góry dziękuje za pomoc

Tak na marginesie, to zalecam daleko posuniętą ostrożność w planowaniu tras
w oparciu o google maps. Jest tam sporo dróg, które w terenie nie
występują, bądź nie nadają się do jazdy samochodem (a często i turystycznie
na rowerze). Dla równowagi brakuje tam wielu fajnych i przydatnych
asfaltów. Ze swojej strony polecam podpierać się papierowymi wydawnictwami
i korygować trasę.

Dla przykładu z okolic Wrocławia - nie ma na GM asfaltowych odcinków
Bogunów - Pastrzyce i Budziszów - Tyniec nad Ślęzą. Jest za to rozjeżdżona
przez traktory gruntówka Tyniec - Przecławice (na wiosnę prawie się tam
utopiłem), czy kupa "dróg" na terenach wodonośnych, gdzie jest zakaz wstępu
i co gorsza czasem nawet tam łapią. Jest też odcinek z Muchoboru Wielkiego
do Krzeptowa. Faktycznie on ,jest, tylko przez lotnisko prowadzi i jest
zamknięty. Porządne mapy o tym wiedzą, google, niestety, nie.

Z początków Twojej trasy - lepiej ci będzie pojechać mostem milenijnym, a
potem Łużycką i bezpieczną do Obornickiej, niż pchać się przez kurkową.
Jeśli mnie pamięć nie myli, to Zabłocie na Świniarach, to zwykłą wiejska
gruntówka jest i nie warto tego kawałka z głównej zjeżdżać.

Wydaje mi się, że Przemysłowa i Fredry w obornikach to też zwykłe wiejskie
drogi, a dalej na północ jeśli droga ma być gruntowa, to na 80% będzie to
piach, co przy pokonywaniu dłuższych dystansów komfortu nie poprawia.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-07-02 03:20:45
Autor: garym
wrocław-połczyn zdrój
On 2 Lip, 11:47, Marek 'Qrczak' Potocki <b...@maila.pl> wrote:
> [...]

na rowerze). Dla równowagi brakuje tam wielu fajnych i przydatnych
asfaltów. Ze swojej strony polecam podpierać się papierowymi wydawnictwami

to wiem, ale nie miałem za dużo czasu na analizę i szukanie mapek na
każdy rejon. Zaletą maps googla jest to że szybko wyszukuje
najkrótszej trasy, a;e najlepiej potem ja skorygować. Stąd moja prośba
i dzięki preclowiczom dostałem bardzo użyteczne wskazówki, niestety
nie do wszystkich odcinków

[...]

oczywiście, że pojadę przez Milenijny, ale maps google, uparł się i
nie chce mnie tam skierować. Potem pojadę sobie przez Osobowice i
dalej ul. Wędkarzy, aż do mostu nad Widawą na trasie do Obornik. Mam
nadzieję, że od zeszłego roku na tym odcinku nic sie nie pogorszyło..

Wydaje mi się, że Przemysłowa i Fredry w obornikach to też zwykłe wiejskie
drogi, a dalej na północ jeśli droga ma być gruntowa, to na 80% będzie to
piach, co przy pokonywaniu dłuższych dystansów komfortu nie poprawia.

źle zaznaczyłem trasę w Obornikach. Pojadę na rondzie prosto i dalej
przez Siemianice. Jechałem tam ostatnio samochodem i jest nowiutki
asfalt. Ruch nieduży, być może wielu kierowców nie wie że ta trasa
została w całości wyremontowana.

dziękuję za uwagi i pozdrawiam

Michał

Data: 2010-07-02 12:39:34
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
wrocław-połczyn zdrój
Dnia Fri, 2 Jul 2010 03:20:45 -0700 (PDT), garym napisał(a):

[...]

Swego czasu kupiłem sobie bardzo IMHO dobry atlas województwa
wielkopolskiego wyd. TopMapa, 1:75k. Zaraz po tym go zeskanowałem i
skalibrowałem pod TrekBuddy :)Na ile z nim pojeździłem, na tyle mogę
ocenić, że jest w dużym stopniu zgodny z rzeczywistością.
w razie czego pisz na konto qrczakoff na gmailu, to mogę poratować jakimiś
wskazanymi kawałkami. Pewnie to nielegalne, ale z drugiej strony może
zachęci do zakupu :)

[...]

A to też swoisty folklor googla. sporo dróg kończy się ślepo tuż przed
skrzyżowaniem. Niby nic, ale planowanie trasy bierze w łeb.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-07-02 05:20:45
Autor: garym
wrocław-połczyn zdrój
On 2 Lip, 12:39, Marek 'Qrczak' Potocki <b...@maila.pl> wrote:
[...]

mam trochę map okolic Poznania ale całej wielkopolski niestety nie, a
tym bardziej z digitalizowanej.
jeśli bys był tak miły to proszę na adres garym@gazeta.pl

pozdr

Michał