wroclawskie biletomaty

Data: 2020-08-28 14:00:01
Autor: Pete
wroclawskie biletomaty
Hello, J.F..
On 28.08.2020 13:21 you wrote:

> Takie male ostrzezenie ... pytanie: "kasowniki" we wroclawskich > tramwajach i autobusach, zrobione zreszta przez Mennice Polską z > Warszawy, dzialaja tak, ze wybiera sie rodzaj biletu, przyklada > karte platnicza, on pobiera oplate, wyswietla "Milego dnia" i gdzies > zapamietuje, ze dany bilet danej karcie sprzedal. A tu od paru dni > maly zonk - przykladam karte i sie wyswietla "karta zastrzezona w > systemie, skontaktuj sie z biurem obslugi klienta". To jest za > drugim razem - np rano placilem za bilet, niby wszystko dobrze, a po > południu karta zastrzezona. Chyba nic dziwnego, biorac pod uwage, ze > apka bankowa rano nic nie powiedziala o pobraniu pieniedzy. W > blokadach tez nic nie ma. Czyli wyswietlili "Miłego dnia", a > pieniedzy nie pobrali. Po paru dniach sie jakos wyjasnia ... moze > juz pobrali ? O co tu chodzi ? Zwykly blad na laczach, czy polityka > bezpieczenstwa niektorych bankow ? Tak czy inaczej ostrzezenie dla > turystow - trzeba miec kilka kart, lub kupowac bilety papierowe. A w > razie nabycia okresowego - sprawdzic, lub sfilmowac placenie, bo nie > wiadomo jak kanarki zareaguja :-) J.
Automaty mają swoją blacklistę.
Jeśli np podczas zakupu biletu automat był offline i nie można było zweryfikować płatności, to zakup przechodzi offline a obciążenie jest wykonywane później.

I jeśli takie obciążenie się nie uda (np brak środków) to karta trafia na blacklistę mennicy.
I wtedy kolejna próba skutkuje wspomnianym komunikatem.

--
Pete

Data: 2020-08-28 16:41:41
Autor: J.F.
wroclawskie biletomaty
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f48f483$0$17360$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co jak co, ale srodki na pewno byly.
Wiec jakas inna przyczyna.

I wtedy kolejna próba skutkuje wspomnianym komunikatem.

Logiczne, ale ale automat musi sie jakos znow zrobic online, zeby liste pobrac :-)
Chyba, ze listy nie trzyma u siebie, a sprawdza tylko jak jest on-line .... ale to by mogli od razu pobrac.

No i jak mowie - jakos sie samo naprawilo, wiec albo maja krotką liste, albo im potwierdzenie platnosci jednak przyszlo - z opoznieniem.
Notatki chyba zaczne prowadzic :-)

J.

Data: 2020-08-28 19:04:02
Autor: Pete
wroclawskie biletomaty
Hello, J.F..
On 28.08.2020 16:41 you wrote:

> Co jak co, ale srodki na pewno byly. Wiec jakas inna przyczyna.

Coś co spowodowało brak autoryzacji. Brak środków to główna przyczyna. Innym razem może to być zastrzeżona karta.
> Logiczne, ale ale automat musi sie jakos znow zrobic online, zeby > liste pobrac :-) Chyba, ze listy nie trzyma u siebie, a sprawdza > tylko jak jest on-line ... ale to by mogli od razu pobrac.

Jeśli był offline, to kolejny bilet pewnie by sprzedał.
Do czasu aż się skomunikuje z centralą, centrala spróbuje obciążyć kartę a acquirer odpowie gestem Kozakiewicza.
Wtedy wszystkie automaty dostają info o blokadzie tej karty.
 > No i jak mowie - jakos sie samo naprawilo, wiec albo maja krotką > liste, albo im potwierdzenie platnosci jednak przyszlo - z > opoznieniem. Notatki chyba zaczne prowadzic :-)

Pewnie udało się obciążyć.
Dlatego odblokowało kartę.
 --
Pete

Data: 2020-08-28 20:15:05
Autor: J.F.
wroclawskie biletomaty
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f493e82$1$17349$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

Coś co spowodowało brak autoryzacji. Brak środków to główna przyczyna.
Innym razem może to być zastrzeżona karta.

To na pewno nie te dwie przyczyny.
Albo im sie cos na łączach stało, albo banki zaczeły Mennicy jakos losowo odmawiac ... hm, a moze i stale ...

[...]

Moglby nie sprzedac, ale to by wymagalo pamietania listy kart zakazanych w automacie.
Czemu nie ... ale to moze byc duza lista.

Do czasu aż się skomunikuje z centralą, centrala spróbuje obciążyć kartę
a acquirer odpowie gestem Kozakiewicza.
Wtedy wszystkie automaty dostają info o blokadzie tej karty.

Długa lista ... a moze wcale nie ?

[...]

Tylko jak - probują raz dziennie przez kilka dni obciazyc ?
Bo tak mi sie wydaje, ze to juz ponad 48h minelo, jakby probowali co pewien czas, to chyba juz by sie udalo.

Problem okazuje sie stary
https://gazetawroclawska.pl/nowe-biletomaty-blokuja-pasazerom-karty-platnicze-mennica-wyjasnia/ar/c3-13014960

ale mnie to pierwszy raz dotknelo, i to juz chyba na 3 kartach ...
a moze to jednak "bank winny"
https://www.cashless.pl/4003-wszystkimi-kartami-mbanku-juz-mozna-placic-w-nowym-systemie-biletowym-we-wroclawiu-problem-usuniety

Jak to jest z google Pay - tam ponoc jakis zmienny numer karty jest .... to moze jest pomysl jak nie-placic za bilety :-)

J.

Data: 2020-08-28 23:13:37
Autor: Krzysztof Halasa
wroclawskie biletomaty
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

I jeśli takie obciążenie się nie uda (np brak środków)

W jakimś polskim banku?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-08-28 23:28:15
Autor: Pete
wroclawskie biletomaty
Hello, Krzysztof Halasa.
On 28.08.2020 23:13 you wrote:

> W jakimś polskim banku?

A to w polskim banku nie da się zejść do zera?
 --
Pete

Data: 2020-08-30 00:35:59
Autor: Krzysztof Halasa
wroclawskie biletomaty
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

A to w polskim banku nie da się zejść do zera?

O to właśnie chodzi, że się da. Nawet poniżej zera.
--
Krzysztof Hałasa

wroclawskie biletomaty