wrogowie demokracji - "księża obywatele"

Data: 2010-01-21 00:30:29
Autor: Grzegorz Z.
wrogowie demokracji - "księża obywatele"
Księża patrioci, księża postępowi – ruch duchownych rzymskokatolickich
kolaborujących z władzą komunistyczną w powojennej Polsce, aktywny przede
wszystkim w latach stalinowskiego terroru. Zadaniem księży patriotów było
rozbijanie jedności Kościoła od wewnątrz.

Początki ruchu sięgają 1949 r., kiedy to przy Związku Bojowników o Wolność
i Demokrację utworzono Główną Komisję Księży. Okręgowe komisje księży
powstały następnie we wszystkich województwach. Wśród "księży patriotów"
znaleźli się kapelani wojskowi, księża – byli więźniowie obozów
koncentracyjnych, a także kapłani skonfliktowani z władzą kościelną.

"Księża patrioci" realizowali politykę komunistycznych władz
rozpowszechniając krytykę Stolicy Apostolskiej i episkopatu, postulując
usuwanie z kurii kapłanów o poglądach "wrogich", sprzecznych z obowiązującą
ideologią. Starali się również wpływać na program seminariów duchownych.
Organami prasowymi ruchu były pisma "Głos Kapłana", "Ksiądz Obywatel" i
"Kuźnica Kapłańska". W 1952 r. ruch skupiał ok. 10 proc. duchowieństwa
katolickiego w Polsce.

W 1950 r. Prymas Stefan Wyszyński zakazał księżom czytania "Głosu Kapłana".
Członkowie GKK obłożeni zostali ekskomuniką.

Działania "księży patriotów" osłabły po 1953 r. po aresztowaniu Prymasa
Tysiąclecia. Ruch stopniowo podporządkowywany był Stowarzyszeniu Pax, aż do
rozwiązania GKK w 1955 r.

Ruch wznowiony został w 1959 w ramach Kół Księży przy Zrzeszeniu Katolików
Caritas. W strukturze rozbijającego Kościół stowarzyszenia działało wówczas
kilkuset księży. W 1961 r. było ich 485. W 1961 r. Episkopat w specjalnym
liście zabronił duchownym katolickim uczestnictwa w strukturach Zrzeszenia
KatolikĂłw Caritas.

Stopniowo ruch "księży patriotów" zamierał i słabła jego aktywność. W
latach 70 - tych doszło do jego samolikwidacji.

na podstawie: Encyklopedia Katolicka, Lublin, 2004

Data: 2010-01-21 06:16:50
Autor: Kultur
On 21 Sty, 00:30, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Katolików Caritas.

Stopniowo ruch "księży patriotów" zamierał i słabła jego aktywność. W
latach 70 - tych doszło do jego samolikwidacji.

na podstawie: Encyklopedia Katolicka, Lublin, 2004

w Magdalence kasta szarlatanow
grajacych role patriotycznych kaplanow
uzyta zostala przez zydowskich tyranow
do cudownego omamienia baranow

Data: 2010-01-21 07:21:24
Autor: Jakub A. Krzewicki
wrogowie demokracji - "księża obywatele"
czwartek, 21 stycznia 2010 00:30. carbon entity 'Grzegorz Z.'
<blogfiles@gazeta.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

[...]
Zrzeszenia Katolików Caritas.

Ejjjj a tu niektórzy dają na Caritas -- - tę kolaborancką organizację co to
Bogu świeczkę, dyabłu ogarek. To ja już wolę dać na tego owsika, panie prawda.

Data: 2010-01-21 07:53:55
Autor: mkarwan

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hj8rao$rpt$2news.onet.pl...
[...]

Zapomniał dodać, że  Zrzeszenie Katolików Caritas już nie istnieje.

Data: 2010-01-21 08:13:51
Autor: Jakub A. Krzewicki
wrogowie demokracji - "księża obywatele"
czwartek, 21 stycznia 2010 07:53. carbon entity 'mkarwan'
<mkarwan@poczta.onet.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

Zapomniał dodać, że  Zrzeszenie Katolików Caritas już nie istnieje.

Istnieje Caritas pod inną nazwą jako fundacja. Czy ktoś prześwietlił jego
ekipę tak jak "ND" próbuje robić to z Owsiakiem? Założę się, że tam sporo
pracowników ze "starego" Caritasu i PAX-u.

Data: 2010-01-21 08:43:23
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 21 Jan 2010 08:29:07 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Pracowaliście w "starym" Caritasie i już nie pracujecie w obecnym, że tacy
pewni jesteście? --

Data: 2010-01-21 08:50:24
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1aadwksal8fgv$.1etsjk6gqyqa0$.dlg40tude.net...
[...]

Znowu będziesz robił z siebie durnia, wykazując się swoją niewiedzą?

Data: 2010-01-21 09:06:36
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 21 Jan 2010 08:50:24 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie! Znowu robisz z siebie durnia!

Data: 2010-01-21 09:20:10
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4r7tdxfvn2qu.1sa5adfcky7ga$.dlg40tude.net...
[...]

Pytałeś kogoś innego.
Jeśli będziesz pytał mnie wtedy odpowiem na twoje pytanie.

Data: 2010-01-21 09:44:43
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 21 Jan 2010 09:20:10 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Skoro nie was pytałem to czemu się odzywacie nie pytany?

Data: 2010-01-21 09:50:58
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jxkhft1if49h.15phatasatosb$.dlg40tude.net...
[...]

W grupie dyskusyjnej udział w dyskusji biorą także ci "nie pytani".
Znowu wykazałeś się niewiedzą.

Data: 2010-01-21 10:04:48
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 21 Jan 2010 09:50:58 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Ale to ja was pytałem czy pracowaliście w "Caritasie".

Data: 2010-01-21 13:26:23
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jfrdbqw8x9jb$.1iih87gagb5hv$.dlg40tude.net...
[...]

Kto jest ten "was" jakiś Gruzin?

Data: 2010-01-21 17:09:23
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 21 Jan 2010 13:26:23 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Nie, to tylko strawman.

Data: 2010-01-21 08:22:35
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

Ejjjj a tu niektórzy dają na Caritas -- - tę kolaborancką organizację co to
Bogu świeczkę, dyabłu ogarek. To ja już wolę dać na tego owsika,

-- tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai

   Caritas nie byla kolaborancka organizacja; zostala rozwiazana przez
   komunistow, a w jej miejsce utworzono fasadowa Veritas.

   AR

Data: 2010-01-21 10:43:17
Autor: BarnabaRudge

--

I niedziwota, skoro ci lamistan we łbie mantrami huczy.

sofu

Data: 2010-01-21 15:56:30
Autor: Jakub A. Krzewicki
wrogowie demokracji - "księża obywatele"
czwartek, 21 stycznia 2010 10:43. carbon entity 'BarnabaRudge'
<BarnabaRudge@o2.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

I niedziwota, skoro ci lamistan we łbie mantrami huczy.

No wypróżniaj dalej tę kiszkę stolcową wypierdku dungański. Dupą w górę do Allaha, głową wbity w ziemię do Mekki. Może ci wreszcie ulży
i się żółci pozbędziesz, bo w obecnym stanie to z tobą nie da się po ludzku
gadać ;-))) A na serio: tak tu będziemy grać we piegi, tj. bić patykiem w świeży krowi
placek i patrzeć kto kogo więcej gównem ochlapie, a tymczasem Dyrektoriat
będzie zabijał i porywał naszych i waszych ludzi. Kurwa, żal.pl.

Data: 2010-01-21 12:53:48
Autor: # heÂŽsk #
wrogowie demokracji - "księża obywatele"
On Thu, 21 Jan 2010 00:30:29 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

[...]

 natomiast czlonkowie PZPR w 99,99% brzydzili sie wspolpraca
 z komunistyczna wladza i z calych sil dazyli do obalenia komuny.
 ty jestes tych kolesi reliktem...

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

wrogowie demokracji - "księża obywatele"