wskaznik cisnienia oleju - jak sie nim poslugiwac

Data: 2009-11-27 00:28:52
Autor: Michał
wskaznik cisnienia oleju - jak sie nim poslugiwac
Mam takie cos u siebie w aucie na desce rozdzielczej ale nie za bardzo
wiem, jak mam z tego korzystac. Rozumiem, ze _nie jest_ to wskaznik
poziomu oleju (nie wazne, czy mam wlasciwy poziom oleju czy suchy
bagnet - cisnienie zawsze podobne). Rowniez predkosc obrotowa silnika
nie podwyzsza cisnienia oleju. Czy w takim razie nie wystarczy tylko
kontrolka; szkodliwie niskie cisnienie (np dziura w misce olejowej) -
kontrolka sie zapala i wiadomo ze trzeba zgasic silnik.

Kilar

też nie wiem jak to działa ale zaobserwowoałem:

-jak brakuje bardzo oleju to jest nisko i sie podnosi
po dodaniu gazu.

-jak jest ok olej to generalnie stałe, delikatnie się podnosi jak z jałowego go na maxa pokręce.

-raz nalałem za dużo, i to jeszcze innego niż był, to było gdzies w okolicy maxa cały czas.

silnik volvo w renaulcie. czujniki kompletnego braku oleju ma chyba oddzielne.

pozdrawiam.

Data: 2009-11-27 07:31:26
Autor: MarcinJM
  Michał pisze:
> [...]

-raz nalałem za dużo, i to jeszcze innego niż był, to było gdzies w okolicy maxa cały czas.

Rozumiem, ze twoje auto jedzie szybciej jak ma wiecej paliwa w zbiorniku?
Nie fantazjuj na tematy, o ktorych nie masz pojecia.

MarcinJM

Data: 2009-11-27 10:14:49
Autor: Jakub Witkowski
MarcinJM pisze:
 Michał pisze:
> [...]

Rozumiem, ze twoje auto jedzie szybciej jak ma wiecej paliwa w zbiorniku?
Nie fantazjuj na tematy, o ktorych nie masz pojecia.

Jakby napisał wyłącznie "nalałem za dużo", to byś się słusznie czepiał.
Ale przecież podał dwie okoliczności, z których jedna może mieć związek.

Data: 2009-11-28 00:05:06
Autor: Michał
> [...]

Rozumiem, ze twoje auto jedzie szybciej jak ma wiecej paliwa w zbiorniku?
Nie fantazjuj na tematy, o ktorych nie masz pojecia.

no ba...

powiem więcej, jak mu naleje 80litrów to nawet wskazówka jest na maxa.

pozdrawiam.

Data: 2009-11-28 00:47:47
Autor: WIHEDCNF
wskaznik cisnienia oleju - jak sie nim poslugiwac

Użytkownik "MarcinJM"

-raz nalałem za dużo, i to jeszcze innego niż był, to było gdzies w okolicy maxa cały czas.

Rozumiem, ze twoje auto jedzie szybciej jak ma wiecej paliwa w zbiorniku?

Moje jedzie wolniej

wskaznik cisnienia oleju - jak sie nim poslugiwac