wskaznik cisnienia oleju - jak sie nim poslugiwac

Data: 2009-12-01 20:51:11
Autor: Adam Płaszczyca
wskaznik cisnienia oleju - jak sie nim poslugiwac
Dnia Thu, 26 Nov 2009 14:15:46 -0800 (PST), kilar napisał(a):

Mam takie cos u siebie w aucie na desce rozdzielczej ale nie za bardzo
wiem, jak mam z tego korzystac. Rozumiem, ze _nie jest_ to wskaznik
poziomu oleju (nie wazne, czy mam wlasciwy poziom oleju czy suchy
bagnet - cisnienie zawsze podobne). Rowniez predkosc obrotowa silnika
nie podwyzsza cisnienia oleju. Czy w takim razie nie wystarczy tylko
kontrolka; szkodliwie niskie cisnienie (np dziura w misce olejowej) -
kontrolka sie zapala i wiadomo ze trzeba zgasic silnik.

Dzieki temu możesz na przykład zobaczyć, że po ostrej jeździe masz obniżone
ciśnienie oleju i warto by było silnik schłodzić. Również możesz
(pośrednio) wyczaić, że masz za mało oleju, jesli ciśnienie zacznie spadać
przy niezbyt ostrej jeździe. Ale w sumie, dla większości kierowców (czytaj - tłuków) to za skomplikowane
i dlatego została tylko kontrolka. --

Data: 2009-12-04 17:50:10
Autor: kilar
wskaznik cisnienia oleju - jak sie nim poslugiwac
On Dec 1, 11:51 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
> [...]

przy niezbyt ostrej jeździe.
Ale w sumie, dla większości kierowców (czytaj - tłuków) to za skomplikowane

Dzieki za ciekawa odpowiedz.

wskaznik cisnienia oleju - jak sie nim poslugiwac